Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Auto gekocht, ineens schade bij aflevering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:41

Wat een asociale reactie. Ik zou de naam noteren en nog even een klacht indienen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:57

En wat een onzin dat alle auto's naar één kant zouden trekken. Ik zou die onbeschofte reactie idd terugkoppelen naar die vestigingsmanager.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:08

Wow. Bizarre reactie!

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:34

Wat vervelend dat je zo behandeld wordt TS.

Maar het klopt toch wel dat alle auto's naar rechts trekken? Dat is voor het geval je bijvoorbeeld onwel wordt. Dan rijdt de auto tenminste richting de berm en niet naar het tegenliggende verkeer..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:39

Romeo2007 schreef:
Heb vanochtend een email ontvangen van de vestigingsmanager met daarin een dank voor de terugkoppeling (?) En dat we een afspraak kunnen maken om de auto te laten maken.

Toen we belden om een afspraak te maken werden we echr onbeschoft behandeld. Er werd gezegd 'o, die auto van jullie weer. Ja, daar is niks mis mee hoor. Alle autos rijden wat naar 1 kant dus dat is normaal'.

De auto gaat morgenochtend terug.

Wat een asociale garage -O- als ze zo instaan weet je dus ook zeker dat niet gerepareerd gaan worden

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:41

Ik heb een aanbieding voor die garage. Graag zou ik ze aan willen bieden een stukje (begeleid) te rijden in mijn auto. Wellicht helpt het als ze in een deugdelijke auto rijden, het verschil in gevoel ervaren. Het is een Renault Twingo, dus geen Ferrari 340...

Wat een onzin zeg, dat alle auto's naar 1 kant trekken. De weg loopt vaak wat schuin af, waardoor 'rechtuit' na een tijdje toch wat meer naar de zijkant is. Dat is echter een levensgroot verschil met een bepaalde kant op trekken. Als je een noodstop moet maken kan het in wat ergere gevallen tot levensbedreigende situaties leiden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:51

Nymphe schreef:
Maar het klopt toch wel dat alle auto's naar rechts trekken? Dat is voor het geval je bijvoorbeeld onwel wordt. Dan rijdt de auto tenminste richting de berm en niet naar het tegenliggende verkeer..

Leuk gevonden... je zal maar op de 2e of 3e baan links zitten ;)

Wegen worden enigszins bol aangelegd zodat het regenwater snel wordt afgevoerd; dus op de linker baan zal de auto de neiging hebben iets naar links te gaan en op de rechterbaan naar rechts. Rij je echter in het midden dan zal de auto netjes rechtuit moeten blijven rijden.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 19:54

We hebben al meerdere malen gezegd tegen de vestigingsmanager dat we slecht door hem worden geholpen. Hij wimpelt het altijd af
Ik moet werken morgen dus mn vader gaat mijn auto brengen.
Die heeft daar trouwens vorige maand een nieuwe fiat 500 gekocht. Dus we zijn wel goede klanten voor de portomonee..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 00:29

Veel succes voor je vader! Hopelijk gaat het zonder al teveel problemen lukken

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:18

Wat balen allemaal zeg, hoop dat je er naar tevredenheid uit komt

Auto hoort niet een kant op te trekken maar de wegen zijn altijd verkant
Geen enkele weg is waterpas ivm waterafvoer, hierdoor kan het voelen alsof een auto trekt.
Soms zou dat het kunnen zijn

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 11:22

Nou.. mijn vader heeft de auto gebracht maar heeft het niet zo handig aangepakt.
Hij kende de monteur waar hij de auto in moest leveren en het was een soort 'sociaal iets' geworden. Ze hebben fotos gedeeld van hun hobby's en gezellig staan praten.
Toen gingen ze een rondje proefrijden en heeft mijn vader het geheel wat afgezwakt en dat we anders maar eens een andere auto moeten proberen van hetzelfde model, omdat het misschien model-eigen is. Snap niet waarom hij dit zo aangepakt heeft en ben er best geiriteerd over.

Maargoed, we wachten af totdat ze 'm gemaakt hebben.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:27

Wellicht denkt je vader: "met stroop vang je meer vliegen dan met azijn".

Ben ook benieuwd of ze eruit komen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:30

Op zich is het niet verkeerd om eens een andere auto van het zelfde model te proberen... als die het niet doet weet je iig dat het aan de auto in kwestie ligt ;D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:36

DubbelDun schreef:
Op zich is het niet verkeerd om eens een andere auto van het zelfde model te proberen... als die het niet doet weet je iig dat het aan de auto in kwestie ligt ;D

Dit inderdaad! Vind het ook nog niet eens zo'n slecht idee, dan heb je wel vergelijkingsmateriaal. :j

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:47

Waarom stel je niet voor als hun er van overtuigd zijn dat er niks mis mee is. Om de auto op hun kosten bij de ANWB te laten keuren? Daar zouden ze aan mee moeten werken als er volgens hun niks mee is

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:28

Ik vind het niet zo'n raar idee hoor van je vader. Het kan namelijk ook nog eens zo zijn dat het "probleem" voor jou gevoel groter is dan het daadwerkelijk is. Omdat je zo teleurgesteld bent door de gang van zaken. En dat je vader het met je eens is begrijp ik heel goed. Het is je vader(!) die doen dat nou eenmaal.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 12:33

Ik heb dezelfde type auto (maar dan een ander) al twee dagen te leen gehad. Hier was niks bij aan de hand. Dus geen rammel of scheef sturen.

Ik ben niet boos op mn vader of iets, maar ik zou het anders aangepakt hebben. Maargoed, wie weet zit er een tactiek achter. We gaan het zien. Om half zes kunnen we een leenauto ophalen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:34

afwachten waar de garage nu mee komt. Anders naar een ander bedrijf gaan en daar een second opinion vragen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:37

Romeo2007 schreef:
Ik heb dezelfde type auto (maar dan een ander) al twee dagen te leen gehad. Hier was niks bij aan de hand. Dus geen rammel of scheef sturen.

Ik ben niet boos op mn vader of iets, maar ik zou het anders aangepakt hebben. Maargoed, wie weet zit er een tactiek achter. We gaan het zien. Om half zes kunnen we een leenauto ophalen.

Dan had je misschien niet je vader moeten laten gaan, maar de auto zelf moeten brengen op een moment dat je zelf kon. Niet vervelend bedoeld hoor, maar het is duidelijk dat je vader probeert mee te denken. En ik denk dat het nog weleens in je voordeel kan werken dat je vader en de garagehouder zo 'on speaking terms' zijn.

Ik hoop voor je dat het duidelijk wordt dat jouw auto niet in orde is als hij wordt vergeleken met 'goede' auto's van hetzelfde model en dat er uiteindelijk toch een oplossing komt waarbij jij er niet bij in schiet.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:42

Tactiek of niet, heb je überhaupt iets met je vader besproken over hoe of wat? Of zou hij alleen de auto afgooien en weer naar huis komen?

Het kan natuurlijk ook zijn dat je vader het veel erger verwacht had en het dus in die zin "mee vind vallen" maar het is dan net hoe de monteur het oppakt.

Rammelende dingen "ergens" in de auto kan natuurlijk ook vanalles zijn, van de vering tot een kabeltje in de deur bij wijze van. Dan is het weer de vraag of het ook rammelt als de monteur er een proefritje mee maakt.
Een versleten V-snaar piept bijvoorbeeld ook niet altijd.

Maar ben benieuwd wat er deze keer gedaan gaat worden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:08

Zo had ik ook tijden een rammeltje onder mijn auto. Met name als ik achteruit ging :?

Uiteindelijk auto op de brug, eens goed bekeken, bleek er een slangenklem om mijn (ik meen) uitlaat te zitten. Ding zat er voor de fun, niet nodig. Weggehaald, nergens meer last van gehad.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 18:11

Vandaag nog niks gehoord van de garage. Morgen zijn ze natuurlijk gesloten. Vrijdag ga ik naar het buitenland dus wordt denk ik volgende week vervolgd!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 21:33

Inderdaad nog niks vernomen. Ben benieuwd naar volgende week.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 22:21

Ik zou eerst gewoon lekker genieten. Laat die auto je trip niet verpesten

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 11:45

Gisteren ben ik gebeld dat de auto klaar was. Heb deze opgehaald bij de dealer. Auto is dus een week weggeweest. Er was een heel a4'tje met dingen waar ze naar gekeken hebben.

Echter.. auto trekt nog steeds naar rechts en het rammelende probleem is er ook nog steeds.
Ze hebben echt hun best gedaan, maar het probleem lijkt niet te kunnen worden verholpen.
Daarnaast als je nu stapvoets rijdt en je stuurt wat naar links en rechts heen en weer hoor je een soort gekraak, dit was er eerst niet. Daarnaast hebben ze mijn handschoenenkastje kapot gemaakt, deze sluit niet meer goed.

De vestigingsmanager is deze week op vakantie, dus er werd door het overige personeel aangegeven dat ik tot volgende week moet wachten. Heb een e-mail naar de vestigingsmanager gestuurd dat ik graag de koop wil ontbinden en de problemen dus nog niet zijn verholpen. Heb aangegeven dat ik bereid ben om 500 euro van de aanschafprijs af te halen ter tegemoetkoming voor de tijd, moeite en kosten die zij in de auto hebben gestoken.

Ben nu aan het oriënteren op een leaseauto...