[VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:05

Oh ik zie mogelijk heden door vt wonen nu :') , dat idee had ik altijd al in mijn hoofd haha :')

Word gaaf zeg!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 15:08

Voor geen goud. :')
Ik ben blij dat ik eraan ben begonnen, zeker nu ik zie hoe strak het wordt en omdat ik weet dat we de eerstkomende jaren ons geld opzij zetten voor andere dingen, dus spijt heb ik niet. Maar als je de mogelijkheid hebt om het uit handen te geven dan zou ik dat absoluut doen.

Haha Rebecca, staakt het schuren! Gewoon een paar liter transparante lak tegen de trap aan gooien en je kunt zo in de woonbladen. _O-

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:36

Ik heb dit hele topic doorgelezen. Ik heb geen eens een trap die gefixt moet worden. Ook niet in de komende paar jaar, denk ik. :')

Ik vind het wel oprecht leuk om te volgen, je harde werk is zeker de moeite waard! :D Ben benieuwd naar het resultaat. :j

MamaMiesje

Re: [VOLG][FOTO] Operatie 'trap'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 15:39

@Jolien: jouw werkplaats is nog heul netjes, als je die puinhoop hier ziet :')
Maar: overal op de trap en de overloop zit nu de eerste laag er op en nou ben ik er ff klaar mee :Z

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:54

Tweede laag zit erop en het dekt. *\o/*
Nu heb ik mezelf weer wat op de hals gehaald, maar die sierranden zijn zo moooooi <3

Afbeelding

Op aanraden van een dinnetje die voor een chemisch/verfbedrijf werkt, heb ik vandaag een pot witte vloerverf van Cetabever gekocht voor de trap. Was mooi €20,- korting bij de Karwei vandaag, dus dat scheelde weer! Keiharde lak, hoef je niet voor te gronden of na te lakken. Wel natuurlijk minstens twee lagen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:25

MamaMiesje schreef:
Nu heb ik mezelf weer wat op de hals gehaald, maar die sierranden zijn zo moooooi <3

[ [url=m/Zdp3AB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op aanraden van een dinnetje die voor een chemisch/verfbedrijf werkt, heb ik vandaag een pot witte vloerverf van Cetabever gekocht voor de trap. Was mooi €20,- korting bij de Karwei vandaag, dus dat scheelde weer! Keiharde lak, hoef je niet voor te gronden of na te lakken. Wel natuurlijk minstens twee lagen.

Wat was het voordeel van cetabever ipv standaard (trap) lak/verf?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 21:34

Je hoeft niet te gronden, niet af te lakken en het is heel sterk/slijt-/krasvast; ideaal voor een trap dus :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 01:18

MamaMiesje schreef:
Je hoeft niet te gronden, niet af te lakken en het is heel sterk/slijt-/krasvast; ideaal voor een trap dus :)

Hmmmm goede tip!!

Ontvetten, schuren en dan hop 2x cetabever dus. Kun je dat ook op kleur laten mengen?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 10:18

Leuk Hiraeth, bedankt voor je reactie. :)

MamaMiesje, zodra ik met de trap bezig ben dan ligt er plastic op de grond en staat er over van alles wat hoor. ;)
De muur ziet er heel erg mooi uit, die springt er straks uit zodra je trap af is. De cetabever lak klinkt ideaal, mooi ook dat je die met korting hebt kunnen kopen.

Ik heb vanmorgen de gaatjes en putten in de trap gevuld met houtvuller, dat is nu aan het drogen. In de tussentijd moet ik nog weer even naar de Gamma want ik was zo slim om een tweede blik grondverf te vergeten, daar kwam ik gisteravond achter. := Ik ga de trap nu in één keer in de grondverf zetten.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:24

@Hannanas: Nee, die kan je niet mengen maar is in diverse soorten wit, blank en eiken verkrijgbaar.
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... --brand%3E{ceta}

@Jolien: ja, die korting is dan wel interessant hoor. Zo'n bus met 2,5 liter kost normaal zo'n kleine €70,- :oo
Ik ga zo beginnen aan de plinten op de grond en hier en daar een 'oepsje' bijwerken :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:56

Even een praktisch vraagje, hoe vaak kunnen jullie je rollertje gebruiken? Als ik zaterdag schilder en hem zo dicht mogelijk in plastic wikkel is er zondag ook nog wel mee te schilderen.
Maar als ik ergens halverwege te week vroeg thuis ben, tijd heb om 2 tredes of een randje ofzo te schilderen dan is tegen zaterdag die roller uitgedroogd en kan ik hem weg gooien.
Is dat gewoon een gegeven, of pakken jullie dat anders aan?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:01

Nickeltje schreef:
Even een praktisch vraagje, hoe vaak kunnen jullie je rollertje gebruiken? Als ik zaterdag schilder en hem zo dicht mogelijk in plastic wikkel is er zondag ook nog wel mee te schilderen.
Maar als ik ergens halverwege te week vroeg thuis ben, tijd heb om 2 tredes of een randje ofzo te schilderen dan is tegen zaterdag die roller uitgedroogd en kan ik hem weg gooien.

Als je het rollertje goed ingepakt in de vriezer bewaard blijven ze relatief lang goed.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:14

In de vriezer? En dan gewoon uit de vriezer, plastic er af, eventjes wachten en weer gaan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 11:17

Ik gooi ze gewoon weg en gebruik de volgende ronde weer een nieuwe.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:23

Nickeltje schreef:

Ik heb laatst een stuk muur wezen verven, en toen een paar dagen later pas weer verder gegaan. Maar ik wikkel de roller in folie (best strak) en toen kon ik hem weer gebruiken. Of gewoon goed schoon spoelen onder de kraan (ligt er wel aan wat voor verf je gebruikt)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:34

Nickeltje schreef:
In de vriezer? En dan gewoon uit de vriezer, plastic er af, eventjes wachten en weer gaan?

Ja, ik wikkel er een plastic boterhamzakje omheen, zet deze vast met wat tape en de vriezer in. Als ik weer verder ga haal ik de roller (of kwast) uit de vriezer, even op temperatuur komen, zakje eraf en verder rollen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:38

Ideaal, bedankt!!

Jolien, ik wil ze ook niet eindeloos lang gebruiken, ze slijten ook wel natuurlijk. Maar om er in een week 4 weg te gooien vind ik niet helemaal nodig als het even niet hoeft. Mocht ik vanmiddag vroeg genoeg thuis zijn voor een paar schilder stukjes, ga ik hem daarna in de vriezer stoppen. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:50

MamaMiesje schreef:

[ [url=m/Zdp3AB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kijk dat is het betere werk, zeker als het om de soort verf gaat. Ja ik weet dat goede lak errug duur is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 13:51

Gelukkig hoef je goede lak niet jaarlijks opnieuw aan te brengen dus uiteindelijk is het niet (veel) duurder dan goedkope lak die binnen een jaar beschadigd is.

De tweede laag grondverf zit erop. Dit keer heb ik de trap in één keer gedaan. Gelukkig had ik wel de tegenwoordigheid van geest om schone kleren beneden neer te leggen zodat ik niet tot vanavond in mijn schilderskloffie op de bank had moeten wachten. :=

Afbeelding

Ik ben echt heel blij dat de trap zo strak is, ik had verwacht dat hij er erger aan toe zou zijn geweest na het verwijderen van de bekleding en het raggen met de verfkrabber en tang.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:56

Mooi!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:59

Wauw!
Ik krijg er kriebels van om aan de gang te gaan maar heb al tig klusjes waar ik aan begonnen ben die nog af moeten :o

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:08

Heel mooi!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 14:10

Dankjewel. :) Misschien dat ik ook wel een paar traantjes van geluk laat als het eindelijk af is. :o

Azmay, wij doen alles stukje bij beetje maar hebben ook nog zat te doen: de complete voor- en achtertuin op de schop, de voorkant op de begane grond schilderen (de rest is gelukkig kunststof), plinten op de begane grond, zoldertrap ontkleden en schilderen. En dan hebben we nog de tweede verdieping die compleet aangepakt moet worden, we zijn nu nog met zijn tweeën en hebben het huis als 't ware op de groei gekocht. Dus voor nu gebruiken we de kamers op de tweede verdieping enkel voor opslag en logeerkamer. Zodra er sprake is van gezinsuitbreiding dan pakken we die verdieping aan.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:27

Ik heb van het weekend het laatste beetje gedaan, het behang erop geplakt. Hier het resultaat.

Afbeelding

Ik ben een erg blij mee. Zeker omdat het nu helemaal af is en niet eens veel gekost heeft. We wilde eigenlijk tapijt op de treden maar we kunnen dat geld nog goed gebruiken voor de verbouwing van de beneden verdieping. En de trap nog een paar jaar alleen in de grondverf te laten staan zag ik ook niet zitten.

Eigenlijk wil ik nog een spoor van katten of honden pootjes naar boven laten lopen. Dat idee kreeg ik toen ik de kat moest opsluiten toen ik aan het schilderen was.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:35

Oh wat leuk <3
Ik woon in een appartement, maar als er over een poosje een huis met trap komt... :D