Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Wanneer je verliefd word op een auto. Wie spaart er ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:11

Wij hebben wel een proefrit gemaakt in de Mito maar wij vinden hem toch te weinig vermogen hebben op de snelweg in de uitvoering waar wij inreden. 1.4 was dat. Dat is wel iets om rekening mee te houden.

Wij hebben ook een Volkswagen Touareg gehad, vonden wij ook een super gave wagen. Maar met 1 op 6,5 niet echt je vriend :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:38

Sabini schreef:
Totdat ik kennis maakte met een Infinity Q60. Een 'betaalbare' sport coupé:

Coupe ja, 'sport'.... NO WAY.
Geweldige goede auto, zelfs voor moderne begrippen niet breed, maar wordt opgegeven als 1882 kilo. Dat is geen sportauto maar een GT in de zin van een Gran Turismo/ Gran Touring.

De gewichten van moderne autos zijn echt schrikbarend. Dat de autojournalisten dat stilzwijgend accepteren, eraan gewend lijken te zijn, maakt dat nog niet minder 8)7
Het verschil is echt verbluffend als je in bv een Serie 1 Volkswagen Golf stapt. De eerste serie GTi woog 810 kilo.
40 jaar later is dat 600 kilo meer.
Die eerste is een kwiek ding, de huidige veel, VEEL sneller maar... ook een lomperd en ondanks de fors toegenomen buitenmaten haast claustrofobisch.

Terug naar die Q60; die weegt dus een TON meer dan de oer GTI.
De eerste Porche 911 met 6-cilinder boxer woog dat net niet. De Q60 weegt dus meer dan die twee samen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 19:44

Helemaal met je eens! Een simpele auto weegt al snel 1100kg :=

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:45

Huertecilla schreef:
Nicole21 schreef:
Doe mij maar zoiets qua uiterlijk:

WEL even een andere prijsklasse ook!

Citaat:
Maar ook dus een MiTo/ Giulietta/ Stelvio. :D

Ik heb de Stelvio pas tig keer sportief :D O:) gereden.

Net eens even serieus gezocht naar een Megane Coupe Cabrio met 2 liter zestienklepper en cvt te koop. Voor een moderne massaproductie gebruikswagen heel elegant vormgegeven.
Is imo een +:)+ tussen vormgeving, prijs, verbruik en gebruiksmogelijkheden.
Ik vind de Peugeot RCZ mooier doch ik kan absoluut niet met de massieve A-stijl en enorme binnenspiegel overweg. Alsof je door een brievenbus vooruit kijkt.
Misschien toch mijn diesel truck op inruilen.

Ach de standaard Giulia begint al vanaf €40.000 :D

Vind ik ook leuk hoor die Stelvio! En al helemaal in het rood. En laat dat nou net geoorloofd zijn want het is ook een Italiaan! <3

Ben toch niet zo van de cabrio's haha. Alhoewel ik een coupe wel leuk vind. M'n broer heeft de Astra coupé Bertone, ook geen verkeerde auto voor een Duitser. Maar goed ik blijf bij Italiaantjes. Maserati mag ook wel hoor, vooral de Ghibli O:)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:52

Ik heb op het moment een Mercedes A180d Sport uit 2016 en ik vind het zo'n fijne auto <3 Vind hem qua uiterlijk ook mooier dan vergelijkbare auto's zoals de Audi A3 of BMW 1-series, vooral het interieur.

Momenteel heb ik mijn droomauto dus al, want groter dan een hatchback wil ik niet aangezien ik midden in de stad woon. "Later" wil ik een Volvo XC60 of een XC90. Oh of een Audi Q5 :D Volgens m'n vriend allemaal mannenauto's :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:11

Mijn ultieme droomauto is de nieuwe Volvo XC90 <3 <3 http://www.volvocars.com/us/cars/new-models/xc90
Laatst live gezien en man oh man. Wat een auto :~

Voor nu staat er in afwachting van mijn rijbewijs een Nissan Almera uit 2005 voor de deur met 120.000 op de teller. Ergens ook een droomauto want hij zit heerlijk en het idee dat ik hem binnenkort zo kan pakken is echt fantastisch :))

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 20:38

Ik rij momenteel ook vaak in de Nissan Almera van mijn vader. Rijd lekker :)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:04

Die Volvo XC90 vind ik niet eens zo heel verkeerd maar vind hem vrij veel op een Jeep Grand Cherokee lijken, en dan wist ik het wel! :D
Laatst bijgewerkt door Nicole21 op 06-01-17 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:05

Emmaa_ schreef:
Mijn ultieme droomauto is de nieuwe Volvo XC90 <3 <3 http://www.volvocars.com/us/cars/new-models/xc90

Voor nu staat er in afwachting van mijn rijbewijs een Nissan Almera uit 2005 voor de deur met 120.000 op de teller. Ergens ook een droomauto want hij zit heerlijk en het idee dat ik hem binnenkort zo kan pakken is echt fantastisch :))

Een kennis van ons heeft de zijne net weggebracht met 389.000 op de teller, dus voorlopig kun je wel even vooruit terwijl je spaart voor de Volvo! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:09

Nicole21 schreef:
Huertecilla schreef:

Ik heb de Stelvio pas tig keer sportief :D O:) gereden.

Vind ik ook leuk hoor die Stelvio!

De Stelvio pas

Afbeelding

Ideaal voor een echte sportwagen; licht, kwiek, compact. Een DRAMA voor moderne brede lomperds met veel vermogen en te brede banden.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 06-01-17 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:10

Ik zou dolgraag een toyota land cruiser willen.. echt dolgraag. Maar ja... ik heb echt goede en leuke auto's, een goede trekauto, een audi A3 uit 2015 en een mooie oldtimer:

Afbeelding
Afbeelding

De toyota zal voorlopig een droom blijven..

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:12

Huertecilla schreef:
Nicole21 schreef:
Vind ik ook leuk hoor die Stelvio!

De Stelvio pas

[ Afbeelding ]

Ideaal voor een echte sportwagen; licht, kwiek, compact. Een DRAMA voor moderne brede lomperds met veel vermogen en te brede banden.

Ik wou al zeggen de Stelvio mag je volgens mij nog niet eens in rijden, maar had het woordje pas niet gezien, excuus :+.

Onze droom is ook om de Stelvio pas een keer met de Alfa te proberen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:21

watchthesky schreef:
Emmaa_ schreef:

Een kennis van ons heeft de zijne net weggebracht met 389.000 op de teller, dus voorlopig kun je wel even vooruit terwijl je spaart voor de Volvo! :D

Dat soort verhalen zijn precies de rede dat we voor deze gegaan zijn! :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:49

Nicole21 schreef:
Onze droom is ook om de Stelvio pas een keer met de Alfa te proberen O:)

Die droom moet je vergeten want is nu een dagmerrie.

Ook voor Top Gear op een afgesloten pas een illusie filmde en er een ongefundeerde mythe van maakte, was de pas al een drama aan het worden.

Ik heb de pas gereden tussen 1977 en 1989. Toen was het al niet leuk meer en ben ik elders gaan spelen :-)
Het grootste deel van de tijd dat de weg verstopt met bussen, vakantie-reizigers, motorrijder en massas fietsers.
De enige optie was wachten tot de pas, ergens in juni, open ging; GELIJK gaan en dan met ochtendgloren voor zonsopkomst uit Bormio vertrekken.
Dat is nu VOLKOMEN kansloos.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:25

Nicole21 schreef:
Niet mijn auto, maar ik houd ook niet zo van de Audi TT. Ondanks dat ik vind dat je tegenwoordig mooie Fransozen hebt, zal je mij niet snel in eentje zien rijden.

Doe mij maar zoiets qua uiterlijk:

[ Afbeelding ]

Nou moet ik zeggen dat ik Alfa-fan ben. Een 159 vind ik ook prachtig, met name de koplampen vind ik stoer. Maar ook dus een MiTo/ Giulietta/ Stelvio. :D

De tweede 159 bedoel je dan? Die vind ik nog steeds erg mooi. Deze opvolger ook!

Ik heb al aardig wat auto's gereden. Mijn eerste auto was een bruin/goudkleurige Golf 2, uit ergens jaren 80. Een dieseltje met vier versnellingen. In de bergen in Amerika waar wij toen woonden, niet vooruit te branden maar je eerste auto blijft toch je kindje. Alles ging wel kapot maar ik heb er veel lol mee gehad. Dus een Golf GTI, de eerste, staat op de wishlist.

Mijn man heeft vorig jaar zijn Volvo 850 TR-5 verkocht. Staat weer op de wishlist.

Ik rijd nu zakelijk een Volkswagen Passat. Het is geen strepentrekker. Ik noem hem liefkozend mijn slome pakezel. En als één van de weinigen binnen ons wagenpark met een heel mooi donkerbruin interieur.
Hiervoor reed ik een audi A4 1,8 TFSI. Was er eentje uit het wagenpark. Nope, ik was blij om die in te leveren.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:43

Ik heb sinds augustus ook mijn "droomauto" gevonden..
Wilde een sportieve auto, zuinig, wat minimaal 1200 kg kan trekken ivm een trailer (lichte 1,5 paards) en een aparte kleur en minder dan 120.000 gelopen en als max budget €5000

Toen vond ik mijn schatje: een Opel Astra uit 2006 met net 105.000 op de teller

Afbeelding
Afbeelding

Ohja en sinds deze week zit er een trekhaak onder wat ook wel erg handig is haha

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:12

kimmie261 schreef:
wij zijn fan van Volvo,grote wens was een Volvo V70...daar staan er inmiddels 3 van voor de deur...

maar als ik er 1 mag kiezen..hmmm Volvo xc 70 cross country :+:

De XC70 full option summum uitvoering vanaf 2007... Liefde <3 Ding rijd me toch lekker. En het leukste, hij trekt alles overal doorheen. Sneeuw, modder, nat weiland... Met of zonder trailer, overal kom je fluitend door terwijl je andere met de tractor weggesleept ziet worden.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 12:55

Ik spaar voor een Alfa Romeo Giulietta Sprint uit eind jaren '50 / begin jaren '60. Al jaren. Geïnfecteerd met het alfa-virus door mijn moeder, die zelf een Giulia uit '71 heeft (haar kinderdroom, overigens).

En tevens een Aston Martin DB5.

Na jaren zelf Italianen (2x Lancia) en Engelse auto's (Mini Austin) gereden te hebben, heb ik momenteel even praktisch een BMW E39, 5-serie touring.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:01

Huertecilla schreef:
Sabini schreef:
Totdat ik kennis maakte met een Infinity Q60. Een 'betaalbare' sport coupé:

Coupe ja, 'sport'.... NO WAY.
Geweldige goede auto, zelfs voor moderne begrippen niet breed, maar wordt opgegeven als 1882 kilo. Dat is geen sportauto maar een GT in de zin van een Gran Turismo/ Gran Touring.

De gewichten van moderne autos zijn echt schrikbarend. Dat de autojournalisten dat stilzwijgend accepteren, eraan gewend lijken te zijn, maakt dat nog niet minder 8)7
Het verschil is echt verbluffend als je in bv een Serie 1 Volkswagen Golf stapt. De eerste serie GTi woog 810 kilo.
40 jaar later is dat 600 kilo meer.
Die eerste is een kwiek ding, de huidige veel, VEEL sneller maar... ook een lomperd en ondanks de fors toegenomen buitenmaten haast claustrofobisch.

Terug naar die Q60; die weegt dus een TON meer dan de oer GTI.
De eerste Porche 911 met 6-cilinder boxer woog dat net niet. De Q60 weegt dus meer dan die twee samen.
Wow dat wist ik niet :wow: Hmmz...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:26

Afbeelding

Ik heb net mijn droomautootje opgehaald. <3

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:44

Ik rijd nu net weer in een Smart, heerlijke scheurijzertjes. Maar mijn droomauto, ja heb je ff. Zijn er zoveel. Mijn eerste auto mis ik nog steeds, spijt van dat ik ooit verkocht heb, een Opel Kadett Gsi. Was gelijk verpest ook, wil eig alleen snelle autos. Maar die wil ik ooit nog, wel met leren bekleding, echt de luxe champion uitvoering.

Dan wil ik ook nog een Mercedes w114 280 coupe, zo mooi! En inmiddels ook zo duur helaas.

En dan zijn er nog heel veel mooie autos, teveel eigenlijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:02

Een relativerend ervaringsverhaal over superautos; moderne 'sport'autos:

Vanmorgen een rit met de classic car club de andalucia gedaan.
Er stond een bonte verzameling van superautos op de parkeerplaats bij de Balneario de Carmen. Van historisch tot modern.
Jaguars, Ferraris, Aston Martins, Porsches van 911 tot 928, verschillende BMWs.
Topper was een LM Ferrari. Oh en de Samurai Datsun Z van Win Percy; ja DE Win Percy. Heel aardige man trouwens. Mijn zoon sprak hem aan met een vraag over de motor in de Z en hij liet gelijk niet alleen de motor maar ook gelijk de rest van de :9 auto zie. Gaf een uitgebreide samenvatting van zijn carriere als bonus!!!
Oh, wij met de Volvo 340 variomatic _O-

Vertrokken van de oostzijde van Malaga, de bergen in.
De eindstop voor de lunch is op 10 minuten van onze boerderij dus niet daar gebleven.

De rit voerde over prachtige bergwegen. Op zich goed asfalt maar wel smal en een aaneengesloten, helling op en af, golvende variatie van bochten.
Het was een perfect voorbeeld van dat supercars bar weinig te zoeken hebben buiten breed, vlak asfalt. We zijn met opzet laat vertrokken en .... we hebben nagenoeg iedereen ingehaald :D
Natuurlijk is lang niet iedereen sportief aan het sturen ook al zitten ze in een superauto doch de meerderheid wel. Slechts twee lieten met opzet ruimte om hen te passeren en de meesten probeerden ons na ingehaald te zijn bij te houden.

Net geen 1000 kilo, 70 pk en jarretel-aandrijving, met de deurkrukken op het asfalt ;) overhellend, eerst over de voorwielen, dan op de achterwielen schuivend, dwijlend door de bochten, maar wel met de smalle bandjes op het wegdek.
De man met de F-Type R coupe, 1 van de 2 die ons voorbij liet, vatte zijn supercar goed samen:
'Geweldig voor op de Nurburgring en op de boulevard, maar volstrekt over-alles voor stuurlol in het stuurparadijs hier onder de zon.'
Hij was totaal verbluft dat we hem zo snel achterop kwamen en hij van geen kant kon volgen. Zijn superauto ging horizontaal door de bochten en ondanks abs en tractiecontrole hadden zijn uberbrede banden in het geheel geen grip.
Hij was zijn auto verschillende keren bijna kwijt toen hij achter ons wilde blijven 'better not' zei hij.
Ook reedt hij met dichtgenepen billen door de meeste bochten, want bijna alles is blinde bocht hier en die brede bakken gebruiken vet meer dan de helft van het wegdek. Net als wij onbezorgd uitwijken kan daarbij niet vanwege gebrek aan grondspeling.

Er reed ook een Plymouth Prowler mee.
Mijn hemel wat een wegversperring. Letterlijk veel lawaai en verder alleen acceleratie. Had NIETS te zoeken op de bergwegen hier. Door de snelle accceleatie, wegversperring en gebrek aan medewerking konden we er alleen langs in een hairpin steil omlaag. Hij uitwijkend om een grotere radius te hebben, wij binnenin naar de apex en hoppa op de handrem om... }>
Wel een prachtige :wow: trofee-miep op de passagiersstoel.
Zowiezo een heel hoog trofee-vrouw gehalte.

De droomauto voor het zonnige stuurparadijs hier? Een Mazda MX5 van 1ste of laatste type, met een LSD.
Tweede keuze een Toyota GT86.
Ik blijf een Subaru WRX met CVT _/-\o_ vinden maar ook volstrekt overkill; TE snel, TE krachtig, Te veel grip, TE ...alles en daardoor gevaarlijk. De 'kill' in overkill. Net als de droomautos van tig jaar TopGear.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:05

Afbeelding
Afbeelding
Na 20 jaar eindelijk mijn droomauto kunnen kopen een paar mnd terug <3
Laatst bijgewerkt door sans6 op 07-01-17 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:06

Oeh de kever <3

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-17 16:13

Leuk verhaal Huertecilla! Ik heb persoonlijk niets met hele grote auto's. De groters die hier langskomen zijn voor voor de trailer neem ik aan?