Welke activity tracker?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Welke activity tracker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:16

Ik heb sinds 2 dagen de fitbit charge 2 <3
Lekker gefocust nu op stappen tellen en hartslag de hele dag :+ Voor de rest moet ik nog even uitvinden wat het ding kan en waar ik alles in de app kan vinden, dat is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb ook een smalle pols en alle horloges zijn bij mij al snel te groot al vanuit het klokje zelf, maar deze past goed!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:21

Met de fitbit charge 2 kan je ook je eten en drink patroon bijhouden, toch?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:33

Ja, in de app kan je dat invoeren

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:43

Super. Dank je. Dan denk ik dat het de fitbit word

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:16

jaa dat drinken invoeren in de app werkt echt motiverend voor mij. Ik moet en zal mijn doel halen haha!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:18

Ik had het van mezelf niet verwacht, maar ben er veel meer mee bezig dan ik dacht. Ben benieuwd of dat zo blijft. Heb hem nu iets van 4weken.

Vandaag met mn zoon en de paarden aan de hand gelopen. Toch gekeken hoeveel km en stappen het was en wat je aan calorieen verbrand.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 23:32

Ik heb hem nu een weekje en ben er ook echt veel meer mee bezig dan ik verwacht had, vind dat echt een dikke plus! Vooral dat je doelen kunt stellen etc, die wil ik dan ook echt halen hoor :))

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:42

Polar A360 binnen. Zit perfect om mijn smalle pols, draagt heel fijn. Maar ik heb al bijna 2 uur op mijn krent gezeten en het ding zou na 55 minuten inactiviteit een melding moeten geven, maar nix hoor. Ook de app en website ondersteuning zijn beide belabberd. Nog even afwachten hoe het vanavond verder gaat als ik tijd heb om de gebruiksaanwijzing te lezen.

Heimwee naar de fitbit charge 2. Dat was echt plug&play. Nix geen lees sessies of afwachten of er een inactiviteitsmelding zou komen, hij deed het voor ik het in de gaten had. Zooo jammer dat het ding niet praatte met mijn android telefoon, computer en de apple van vriendjelief.....

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:25

Ik ben al 2 dagen aan het vergelijken tussen allerlei merken en modellen. Ik zit momenteel te twijfelen tussen Polar M400, Polar A360, Tomtom runner 2 en Garmin vivosmart HR.

Bij de Polar M400 vind ik het wel jammer dat je hartslag alleen kunt meten via een borstband, of zijn er mensen die de polssensor niet gebruiken? Lijkt me wel handig eigenlijk, zo kun je er ook achter komen of je conditie verbetert toch?
De Polar A360 heeft geen GPS, al is dat misschien niet het belangrijkste. Dat zou ik alleen gebruiken voor wandelen en straks weer het skeeleren, maar dat kan opzicht ook gewoon met m'n telefoon natuurlijk.
De TomTom runner 2 heeft alles wat ik belangrijk vind, maar die vind ik dan weer zo lomp...
De Garmin vivosmart heeft alleen geen GPS, zelfde verhaal als de A360. Maar ik vind dat wel een mooie eigenlijk, en niet heel duur..

Iemand het voordeel oid waardoor ik overstag ga? :D

Edit: Ik wil graag een waterdichte, zodat ik ermee kan zwemmen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:38

Dan moet je de Vivormart HR+ nemen, die heeft wel GPS. En ook een iets sjieker bandje.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 11:41

Scum schreef:
Dan moet je de Vivormart HR+ nemen, die heeft wel GPS. En ook een iets sjieker bandje.

Daar ben ik idd nu ook net voor aan het kijken, maar wat is die duuuuur! Student he :+ Misschien wordt het toch maar zonder GPS dan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 14:05

Taucha die van mij trilt ook maar af en toe. Ik denk zelf toch beweging waardoor hij weer opnieuw gaat tellen zeg maar.
Mijn telefoon koppelt niet goed, maar is ook oud. S4mini. De tomtom koppelde ook niet goed.
Als ik hem aan mn laptop verbind ( met snoertje ) werkt het volgens mij prima. Kan alles goed overzien.

Het is zoeken. Ik had toen eerst de samsung bekeken paar jaar terug, maar vond ze erg duur.
Toen zag ik van die goedkopere en ze kwamen steeds meer.
Wilde nog steeds een goedkope, maar heb deze gekregen. Eerst de tomtom, maar geruild. Budget zat rond die prijs. Ik vind dat veel geld, maar denk dat je voor nog nauwkeuriger meer geld betaald en ook niet meer naar uiterlijk moet kijken.

De vivosmart durfde ik vanwege de ronde vorm niet aan, maar lijkt ook een mooie.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 16:16

Ik ben nu toch ook nog voor tomtom aan 't kijken, die heeft eigenlijk wel alles wat ik wil, maar wel iets minder flateus.
Bij de zwemfunctie kan die ook je banen, slagen e.d. bijhouden, dat vind ik wel heel fijn eigenlijk.
Maar vind het een lastige keuze, toch een hoop geld om zomaar te beslissen.

R00s

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:05

Nou ik ben geslaagd, heb de tomtom touch gekozen. Eigelijk omdat het de enigste was die ik paste, helaas geen gps maargoed hij past en hij werkt goed met de app van tomtom

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:16

Ik heb zojuist de Garmin Vivoactive HR besteld :D Na lang wikken en wegen. Hopelijk heeft deze alles wat ik wil!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:30

Ik heb net de fitbit charge 2 besteld. Vond het erg moeilijk om een keuze te maken. Nu nog even wachten tot ik hem binnen heb.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 21:27

Jane2 schreef:
Ik heb net de fitbit charge 2 besteld. Vond het erg moeilijk om een keuze te maken. Nu nog even wachten tot ik hem binnen heb.

Dat vond ik ook idd, wat is bij jou de uiteindelijke reden geweest om de charge 2 te kopen? :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 23:48

Het smalle model. En hij hoeft niet waterdicht te zijn (zwem niet). Hoef geen gps op de horloge (deze Registreerd via app)omdat ik toch altijd mijn gsm bij heb. En ik vind het wel fijn dat je je drink patroon in de gaten kan houden. Wat ik ook wel een plus vind dat je er ook zilver/goud/roze metale bandjes erbij kan kopen. Dan heb je gelijk een redelijk nette horloge.
Maar vind ze allemaal zo veel op elkaar lijken. En kwa prijs kom je toch ook weer redelijk op hetzelfde uit. Heb gekeken wat ik mooi vind en naar wat ik zeker wil hebben.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 01:05

Ik ben toch al niet meer zo tevreden met mijn Fitbit charge 2 :n heb hem sinds dinsdag avond, geen gekke dingen mee gedaan en vanavond had ik ineens 1 super dikke kras erop, en ik zie ook al allemaal kleine krasjes. Waardeloos glas dus... baal er echt van, voor zo'n duur ding ;(

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 02:01

Iselda schreef:
Ik heb zojuist de Garmin Vivoactive HR besteld :D Na lang wikken en wegen. Hopelijk heeft deze alles wat ik wil!

Laat even weten hoe die bevalt. Hier heb ik ook de meeste interesse in qua functies. :j

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 03:17

xFioon schreef:
Ik ben toch al niet meer zo tevreden met mijn Fitbit charge 2 :n heb hem sinds dinsdag avond, geen gekke dingen mee gedaan en vanavond had ik ineens 1 super dikke kras erop, en ik zie ook al allemaal kleine krasjes. Waardeloos glas dus... baal er echt van, voor zo'n duur ding ;(

Op aliexpress zag ik screenprotectors voor de fitbit charge 2 voorbij komen. Beetje te laat nu, maar misschien kun je erger voorkomen?

Voor mijn xiaomi mi band heb ik ook een screenprotector. Zeer tevreden over!

Edit; linkje.
2017 5 Stk/partij Ultra dunne Anti-explosie Glas HD Clear TPU Screen Protector Film Voor Fitbit Lading 2 Smart polsband Armband
http://s.aliexpress.com/2i6bAbE3
(from AliExpress Android)

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 08:37

Rawr schreef:
Iselda schreef:

Laat even weten hoe die bevalt. Hier heb ik ook de meeste interesse in qua functies. :j

Doe ik, ik krijg hem vanavond al binnen. Dan even uitproberen en dan hoor je van me :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:48

xFioon, balen zeg. Ik heb jaren Fossil horloges gehad en vond het juist zo fijn dat die niet stuk gingen. Ben er met mn polar ook bang voor en hou hem onder mn kleding, maar lukt niet altijd. Tot nu nog geen krasjes.
Zo een glasplaatje is wel fijn. Had hem op mn telefoon, maar is uiteindelijk toch stuk gegaan.

Heb nu weer gewoon een goedkoop velletje van de xenos. Er zat een flinke ster in mn scherm en wil voorkomen dat hij erger wordt en het voelt vervelend. Helpt goed.

Misschien kun je zoiets heel snel ergens halen en op maat knippen. Uit een vel van telefoontjes knip je er meerdere voor je tracker als het nog een keer loslaat bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:30

Fioon ik zou hem even opsturen dan hoor. Ik heb mijn charge hr al bijna een jaar ofzo en er zit nog geen enkel krasje op.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 16:00

Afbeelding
Na 6 dagen ziet hij er dus zo uit :( probeer ze wel even te mailen, heb hem via Bol.com dus zal hun eerst even proberen