hennepkwekerij bij de bovenburen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:29

_love12_ schreef:
Heb verdere reacties niet gelezen, maar als jij een melding maakt bij de politie met naam etc blijft je naam t.a.t. onbekend voor degene waar de melding over gaat. Geheimhoudingsplicht

Daarvoor heb je meld misdaad anoniem. Bij een gewone melding is je naam bekend en kan in processtukken komen mocht het zover komen.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 23-08-16 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:29

Bij ons schijnen ze een aantal "gevallen" te sparen en dan in 1 keer op 1 dag alles tegelijk binnen te vallen waar ze hun oog op hebben.
Zou hetzelfde kunnen zijn bij jou in de buurt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:31

Keet schreef:
Bij ons schijnen ze een aantal "gevallen" te sparen en dan in 1 keer op 1 dag alles tegelijk binnen te vallen waar ze hun oog op hebben.
Zou hetzelfde kunnen zijn bij jou in de buurt

Als dat het geval is hoop ik niet dat het nog weken gaat duren.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:32

Yinnar schreef:
We hebben weer gebeld met de politie en nu werd er gezegd dat een speciaal "hennep team" zich erover gaat buigen om te kijken hoe ze het gaan oppakken. Ik hoop dat ze actie ondernemen voordat er wat ernstigs gebeurt als bijvoorbeeld een brand. Ze willen het voorzichtig aanpakken mocht het een grote hennepkwekerij zijn. Nou, het is een begin.

Het ruikt momenteel behoorlijk in mijn huis. Best vreemd want soms ruik ook ook niets. Of ik raak eraan gewend?

Wordt wederom vervolgd!

Waarschijnlijk zullen ze er ook met een warmte camera boven gaan vliegen. Daar kunnen ze al veel uit halen.

De geur is ook waarschijnlijk hoe dat de wind staat.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:35

Ik werk zelf bij de politie en heb drugs als extra takenpakket en dus ook het oprollen van hennepkwekerijen.

Zoals jij het omschrijft lijkt er echt wat te zitten. Zijn de ramen ook afgeplakt?

Je kan melding doen via meld misdaad anoniem. De melding komt dan alsnog bij de politie terecht en moet binnen 6 weken afgehandeld zijn.

Het is wel belangrijk dat je goed je bevindingen doorgeeft aan meld misdaad anoniem. Alleen een hennepkwekerij is afdoende. Geef aan dat je niemand ziet en er vooral snachts beweging is bijvoorbeeld, dat je een henneplucht ruikt, dat er gebrom gehoord wordt en indien van toepassing dat de ramen zijn afgeplakt en er continu wel of geen licht brandt. Zo kan de politie al sneller stappen ondernemen.

Kun je aan de achterzijde van de woning iets van een slang/ventilator zien of openstaande ramen of deuren? Vermeld dit dan ook.

Hennep is voor de politie. Niet de woningbouw!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:38

Kan best dat je op een gegeven moment went aan de lucht.

Maar klinkt erg bekend toen er hier in het steegje gedeald werd gewoon politie gebeld, maar kregen te horen dat we ze maar weg moesten sturen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:38

justahorse schreef:
Waarschijnlijk zullen ze er ook met een warmte camera boven gaan vliegen. Daar kunnen ze al veel uit halen.

De geur is ook waarschijnlijk hoe dat de wind staat.

De wind? In huis?
Het is vandaag best extreem. Misschien vanwege het weer? Eén van de buurvrouwen berichtte net ook dat het nu heel erg was en zij woont schuin boven de betreffende woning.

Shirley

Re: hennepkwekerij bij de bovenburen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:39

Misschien nog zes weken wachten?
Dat is absurd :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:41

Laat dan die buurvrouw bellen en zeggen dat ze een zware gaslucht ruikt!!!! En de mensen niet opendoen op aanbellen. Reken maar met al die huisontploffingen dat er dan zo de brandweer voor de deur staat.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:42

Shirley schreef:

Dat is helaas de periode die ervoor staat. Wijzelf pakken ze gelijk op. Maar ik weet niet hoe dat in andere eenheden is. Waarschijnlijk worden ze of opgespaard om alles in een keer op te rollen of wel direct gedaanm

Overigens had ik niet het hele topic gelezen. Excuus :o

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 11:54

Melissa schreef:
Ik werk zelf bij de politie en heb drugs als extra takenpakket en dus ook het oprollen van hennepkwekerijen.

Zoals jij het omschrijft lijkt er echt wat te zitten. Zijn de ramen ook afgeplakt?

Je kan melding doen via meld misdaad anoniem. De melding komt dan alsnog bij de politie terecht en moet binnen 6 weken afgehandeld zijn.

Het is wel belangrijk dat je goed je bevindingen doorgeeft aan meld misdaad anoniem. Alleen een hennepkwekerij is afdoende. Geef aan dat je niemand ziet en er vooral snachts beweging is bijvoorbeeld, dat je een henneplucht ruikt, dat er gebrom gehoord wordt en indien van toepassing dat de ramen zijn afgeplakt en er continu wel of geen licht brandt. Zo kan de politie al sneller stappen ondernemen.

Kun je aan de achterzijde van de woning iets van een slang/ventilator zien of openstaande ramen of deuren? Vermeld dit dan ook.

Meld misdaad anoniem zei dat een vermoeden niet voldoende was en we zelf maar aan moesten bellen. We hebben toen maar het algemene nummer een paar keer gebeld. Tot nu toe gebeurt er weinig helaas.

Er zijn 5 huishoudens die regelmatig een forse wietlucht ruiken, twee huishoudens horen een motor draaien, we zien nooit iemand, de ramen zijn afgesloten middels vitrages/gordijnen, bij één kamer staan de kantelraampjes boven open.

Ik heb ooit twee of drie mannen gezien die de woning in gingen. Dat was toen ze het huis net introkken. Ik heb toen verder niet opgelet.

Gisteren heb ik nog mijn neus door de brievenbus in de deur gestoken maar ik rook niets. In mijn huis is het ook voornamelijk achter waar ik de wiet ruik. De deur zit voor.

Tja, ik denk genoeg signalen om eens polshoogte te nemen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 12:01

Melissa schreef:
Shirley schreef:

Dat is helaas de periode die ervoor staat. Wijzelf pakken ze gelijk op. Maar ik weet niet hoe dat in andere eenheden is. Waarschijnlijk worden ze of opgespaard om alles in een keer op te rollen of wel direct gedaanm

Overigens had ik niet het hele topic gelezen. Excuus :o

Mijn hemel, in zes weken kan de boel wel afgefikt zijn. Als er een melding wordt gedaan doe je toch onderzoek voor de veiligheid van de burgers?

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:02

Yinnar schreef:
Melissa schreef:

Meld misdaad anoniem zei dat een vermoeden niet voldoende was en we zelf maar aan moesten bellen. We hebben toen maar het algemene nummer een paar keer gebeld. Tot nu toe gebeurt er weinig helaas.

Er zijn 5 huishoudens die regelmatig een forse wietlucht ruiken, twee huishoudens horen een motor draaien, we zien nooit iemand, de ramen zijn afgesloten middels vitrages/gordijnen, bij één kamer staan de kantelraampjes boven open.

Ik heb ooit twee of drie mannen gezien die de woning in gingen. Dat was toen ze het huis net introkken. Ik heb toen verder niet opgelet.

Gisteren heb ik nog mijn neus door de brievenbus in de deur gestoken maar ik rook niets. In mijn huis is het ook voornamelijk achter waar ik de wiet ruik. De deur zit voor.

Tja, ik denk genoeg signalen om eens polshoogte te nemen.

Hele bijzondere reactie van mma... Wij krijgen heel vaak "vermoeden meldingen" binnen. De politie moet eerst zelf onderzoeken voordat ze naar binnen stappen. De ene keer zit er wel iets, de andere keer niet.

Het algemene nummer is niet voor spoedeisend. Maar ze zouden de melding wel door moeten zetten. Erg bijzonder dat het niet wordt opgepakt. Desnoods nog een keer bellen en vragen of je doorverbonden kan worden met de wijkagent? Hopelijk kan hij of zij wel wat betekenen.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:02

Maar....dan bel je toch gewoon NU de politie als het zo erg sstinkt? Laat een agent polshoogte komen nemen? Je kan ook bellen en je naam niet zeggen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:05

Ik zou gewoon de brandweer bellen dat je een gaslucht ruikt en dat de bewoners niet open doen.
Anders kun je nog weken zitten wachten.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:06

Citaat:
Mijn hemel, in zes weken kan de boel wel afgefikt zijn. Als er een melding wordt gedaan doe je toch onderzoek voor de veiligheid van de burgers?

Zoals ik al zei pakken wij hem wel direct op, maar ik weet niet hoe dat in andere korpsen gaat. Ik kan het helaas niet veranderen al zou ik dat willen ;-)
Het is niet zo dat de politie meteen naar binnen mag stormen. Er zitten heel veel regels aan en ze moeten alsnog eerst zelf onderzoek doen.

Ik hoop dat er snel actie ondernomen wordt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:10

Yinnar schreef:
Het ruikt momenteel behoorlijk in mijn huis. Best vreemd want soms ruik ook ook niets. Of ik raak eraan gewend?

Afzuigkanalen/ventilatie tussen de appartementen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:21

_love12_ schreef:
Heb verdere reacties niet gelezen, maar als jij een melding maakt bij de politie met naam etc blijft je naam t.a.t. onbekend voor degene waar de melding over gaat. Geheimhoudingsplicht

Nee, anoniem melden bij de politie kan in principe niet. Alleen bij hele hoge uitzondering kan de politie de naam van de melder niet in het proces verbaal zetten. In plaats daarvan gebruiken ze een nummer, maar dan is wel altijd bij de politie / Het OM bekend welke persoon er achter dat nummer zit. En dan kan de verdediging van de verdachte vervolgens tijdens strafzaak aan een rechter vragen de identiteit van de melder toch openbaar te maken. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-politie

Om die reden is Meld Misdaad Anoniem (M) in het leven geroepen.

Overigens kan je je afvragen hoeveel zin het heeft om een melding als deze te anonimiseren. Voordat de politie een pand binnen mag treden moeten ze toch echt concrete aanwijzingen hebben. "Iemand zei dat er een hennepkwekerij zat" is echt niet genoeg. Maar als ze in het proces verbaal zetten "melder 13533 hoorde zoemend geluid uit het appartement komen. Het appartement leek onbewoond volgens melder. Melder rook henneplucht. Melder voelde dat de muur warm was" hoe anoniem is het dan nog? :D ;)
Dat probleem zal M ook wel hebben. Heel lastig om dit soort signalen door te geven zonder de anonimiteit van de melder in gevaar te brengen. Misschien is dat ook wel door M tegen die buurvrouw gezegd, maar heeft ze het niet goed begrepen of maakt ze er een ander verhaal van.

Anoniem melden is dus best moeilijk. Vandaar dat het handig kan zijn het via Stedin te spelen. Daar kan je een anonieme melding doen en zij kunnen vervolgens onderzoek doen naar het stroomverbruik op die locatie. Daarvoor zijn niet zulke concrete aanwijzingen nodig als de politie nodig heeft om een pand binnen te gaan. En als blijkt dat het stroomverbruik afwijkt, kan Stedin het melden bij de politie.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 12:23

Cayenne schreef:
Yinnar schreef:

Afzuigkanalen/ventilatie tussen de appartementen :j

Het is geen flatgebouw dus afzuigkanalen zijn er niet voor zover ik weet.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:27

safina schreef:
_love12_ schreef:

Nee, anoniem melden bij de politie kan in principe niet. Alleen bij hele hoge uitzondering kan de politie de naam van de melder niet in het proces verbaal zetten. In plaats daarvan gebruiken ze een nummer, maar dan is wel altijd bij de politie / Het OM bekend welke persoon er achter dat nummer zit. En dan kan de verdediging van de verdachte vervolgens tijdens strafzaak aan een rechter vragen de identiteit van de melder toch openbaar te maken. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... de-politie

Om die reden is Meld Misdaad Anoniem (M) in het leven geroepen.

Overigens kan je je afvragen hoeveel zin het heeft om een melding als deze te anonimiseren. Voordat de politie een pand binnen mag treden moeten ze toch echt concrete aanwijzingen hebben. "Iemand zei dat er een hennepkwekerij zat" is echt niet genoeg. Maar als ze in het proces verbaal zetten "melder 13533 hoorde zoemend geluid uit het appartement komen. Het appartement leek onbewoond volgens melder. Melder rook henneplucht. Melder voelde dat de muur warm was" hoe anoniem is het dan nog? :D ;)
Dat probleem zal M ook wel hebben. Heel lastig om dit soort signalen door te geven zonder de anonimiteit van de melder in gevaar te brengen. Misschien is dat ook wel door M tegen die buurvrouw gezegd, maar heeft ze het niet goed begrepen of maakt ze er een ander verhaal van.

Anoniem melden is dus best moeilijk. Vandaar dat het handig kan zijn het via Stedin te spelen. Daar kan je een anonieme melding doen en zij kunnen vervolgens onderzoek doen naar het stroomverbruik op die locatie. Daarvoor zijn niet zulke concrete aanwijzingen nodig als de politie nodig heeft om een pand binnen te gaan. En als blijkt dat het stroomverbruik afwijkt, kan Stedin het melden bij de politie.

Dat vind ik wel apart. Toen ik het niet-spoed nummer belde om ruzie bij de buren te melden en uit gewoonte netjes mijn naam zei, heb ik later in dat gesprek aangegeven niet bekend te willen worden. De dienstdoende agente gaf aan dat ik dan de volgende keer bij bellen beter mijn naam niet kon noemen, dan was het anoniem. Nu hadden ze mijn naam in het gesprek dus anoniem kon niet meer.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 12:32

safina schreef:

Het is in dit geval zo dat 5 huishoudens last hebben van een wietlucht dus lijkt het mij voldoende informatie om polshoogte te nemen.

De stedin zal toch het pand moeten betreden om het energieverbruik te controleren. Daar moeten ze ten eerste een goede reden voor hebben want deze huurders zitten er pas een paar maanden en de meterstanden zijn voor hun tijd al opgenomen en daarnaast moet er wel iemand thuis zijn en dat is niet het geval. Ze zijn er sporadisch of ze houden zich heel stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:44

Yinnar schreef:
safina schreef:

Het is in dit geval zo dat 5 huishoudens last hebben van een wietlucht dus lijkt het mij voldoende informatie om polshoogte te nemen.

De stedin zal toch het pand moeten betreden om het energieverbruik te controleren. Daar moeten ze ten eerste een goede reden voor hebben want deze huurders zitten er pas een paar maanden en de meterstanden zijn voor hun tijd al opgenomen en daarnaast moet er wel iemand thuis zijn en dat is niet het geval. Ze zijn er sporadisch of ze houden zich heel stil.

Nee, Stedin hoeft het pand niet in. Lees maar: http://nos.nl/artikel/2083763-slimme-so ... ij-op.html

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:50

Hier zegt de politie dat IK het in de gaten moet houden,en dat ik de nummerborden v.d. auto's op moet schrijven van de dealer/teler.
Dan denk ik,waarom moet ik dat doen? daar is toch politie voor?

Er is op 1 slaapkamer de kleine raam klein dicht getimmerd met hout met een gat erin waar een slang [van een droger] doorheen komt.De grote raam zit dicht met luxaflex.
Kan me niet voorstellen dat iemand slaapt met een droger op zijn slaapkamer.
Elke avond en nacht,soms ook overdag een soort van gezoem vanuit de achtertuin. Onderwereld figuren hier voor de deur die komen dealen.Zij kwam een keer naar buiten toen er een auto stopte waar me zoon in zat,ow zei ze,ik dacht dat het een klant van mij was.

Politie doet zover ik weet niks.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 12:59

Ik snap dan weer niet dat je dat accepteerd dat ze niks doen. Ik zou gewoon dagelijks aan de telefoon hangen. Net zo lang tot ze wél wat doen.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 13:02

safina schreef:
Nee, Stedin hoeft het pand niet in. Lees maar: http://nos.nl/artikel/2083763-slimme-so ... ij-op.html

Dat is een goeie tip. Ik heb het direct in de groep gegooid. We doen momenteel alles in overleg om te voorkomen dat er dubbele acties ondernomen worden. Wel vreemd dat de politie Stedin niet verzoekt om een meting te doen. Zo te lezen doen ze het regelmatig omdat de politie te druk is met de opvang van vluchtelingen.