Melissa schreef:Ik werk zelf bij de politie en heb drugs als extra takenpakket en dus ook het oprollen van hennepkwekerijen.
Zoals jij het omschrijft lijkt er echt wat te zitten. Zijn de ramen ook afgeplakt?
Je kan melding doen via meld misdaad anoniem. De melding komt dan alsnog bij de politie terecht en moet binnen 6 weken afgehandeld zijn.
Het is wel belangrijk dat je goed je bevindingen doorgeeft aan meld misdaad anoniem. Alleen een hennepkwekerij is afdoende. Geef aan dat je niemand ziet en er vooral snachts beweging is bijvoorbeeld, dat je een henneplucht ruikt, dat er gebrom gehoord wordt en indien van toepassing dat de ramen zijn afgeplakt en er continu wel of geen licht brandt. Zo kan de politie al sneller stappen ondernemen.
Kun je aan de achterzijde van de woning iets van een slang/ventilator zien of openstaande ramen of deuren? Vermeld dit dan ook.
Hennep is voor de politie. Niet de woningbouw!
Meld misdaad anoniem zei dat een vermoeden niet voldoende was en we zelf maar aan moesten bellen. We hebben toen maar het algemene nummer een paar keer gebeld. Tot nu toe gebeurt er weinig helaas.
Er zijn 5 huishoudens die regelmatig een forse wietlucht ruiken, twee huishoudens horen een motor draaien, we zien nooit iemand, de ramen zijn afgesloten middels vitrages/gordijnen, bij één kamer staan de kantelraampjes boven open.
Ik heb ooit twee of drie mannen gezien die de woning in gingen. Dat was toen ze het huis net introkken. Ik heb toen verder niet opgelet.
Gisteren heb ik nog mijn neus door de brievenbus in de deur gestoken maar ik rook niets. In mijn huis is het ook voornamelijk achter waar ik de wiet ruik. De deur zit voor.
Tja, ik denk genoeg signalen om eens polshoogte te nemen.