Ben wel blij dat je vooraf info probeerd te verkrijgen of het wel of niet handig/toch toegestaan is om huisdieren in huis te hebben
Ongeacht of dit n vis of n hond is
Toevallig heb ik hier een "opvang" hond zitten sinds ruim 3 maanden
Dier zou n paar weken blijven want de verhuurder wenste geen honden in de huizen blijkbaar achteraf
Dus moest deze dame weg ze veroorzaakte absoluut geen overlast en dergelijke
Eenmaal bij ons bleek het dus allemaal wat anders in elkaar te steken dan dat haar "eigenaren" tegen mij vertelt hebben
Want hond lief veroorzaakt niet een beetje overlast maar behoorlijk wat het is zelfs zo erg dat ze geen 5 minuten alleen thuis kan blijven of ze zet de boel al op stelten...
Mensen zelf heb ik tot n maand terug ook niets meer van vernomen ze zouden ons op de hoogte houden wbt huizen bezichtigen en dergelijke omdat ik die maximaal een maand wou
Voor die mensen ben ik een totaal vreemde...
Inmiddels is mevrouw hier alweer 3 maanden en heb ik d'r op eigen kosten laten chippen enz
Dat wil je echt niet
Anderzijds zou ik d'r ook echt niet op staan springen als mijn buren z'n losgeslagen idioot met wolven geluiden non stop in huis haalde
Zeker als er een dieren verbod is
Ik ben heel eerlijk
Toen ik mijn vriend leerde kennen en gingen samen wonen mocht mijn hond niet mee
Stond in het huur contract toen ik hoorde wie de verhuurder was ben ik met hem rond de tafel gaan zitten incl hondje
Ik "kende" de verhuurder overigens wel
En ik had n maand de tijd om te bewijzen dat mijn hondje geen overlast bezorgde
Nu is t hier heel goed gegaan en m'n buren (ook goede vrienden van ons) zijn dol op t hondje
Toen kwam de pup in huis en had m'n verhuurder eerst zoiets van 2 weken niet meer
En uiteindelijk zei die ach je bent goed met dieren en je hebt ze keurig opgevoed niemand hoort ze ooit
Nu ik weet dat de pup z'n herrie maakt zorg ik gewoon dat ze nooit alleen is
Ze gaat overal mee na toe en anders na m'n schoonmoeder
Onlangs bood m'n buurman aan dat als we weg moesten en ze niet mee mocht dat ik t maar moest zeggen dan mocht de pup bij hem in huis
Wat ik hiermee wil zeggen probeer n middenweg te vinden
Zeg bv dat je een kleindier (hamster, cavia,konijn,schildpad) wilt aanschaffen mits dit accoord is en je een maand de tijd hebt om te bewijzen dat het dier voor 0,0 overlast zorgt en indien dit wel gebeurt dat je dier per direct na je ouders kan/mag
Over de kosten in t huis wat je gemaakt hebt staat hier echt compleet los van

Desondanks mag/moet jij t huis waarschijnlijk opleveren zoals je het gekregen hebt dus vloeren en dergelijke kun je gewoon meenemen
Of de volgende huurder of je verhuurder moet/mag dit overnemen van jou
Als ik t goed begrepen heb toen mijn moeder vroeger verhuisde en het zo moest opleveren als ze t gekregen heeft maar dit hangt ook af van de verhuurder en de instantie
In dit huis hebben wij 2j geleden een nieuwe vloer en keuken in laten plaatsen met toestemming van de verhuurder
Kost wat maar dan heb je ook wel wat
Daar gaan we echt niet om lopen zeuren
Ook al zitten we hier niet meer lang aangezien dat we de 18de bezichtigen hebben op koop huizen waar de paarden aan huis kunnen
Succes