Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Morganlefay schreef:Elke dag vuil ophalen heeft ook een aanzuigende werking. Als mensen door krijgen dat er meerdere malen per week huisvuil wordt opgehaald gaan mensen hun huis nalopen en grote schoonmaak houden.
Oplossing is niet meer ophalen maar de stroom(Gemeente) in betere banen leiden en dat is zeker iets wat de advocaat zal verlangen/eisen. Iemand heeft zitten slapen tijdens het maken en stemmen van van het bestemmingsplan. Denk erom dat ze dat kunnen terugschoppen naar je. In de trend van dat had u kunnen weten bij de koop van het huis.

Sammie schreef:Als je dit zo achterlaat (winkelwagens en al...) dan ben je toch ook wel bezopen bezig ook.
Duidelijk gevalletje van 'ik ben er vanaf het zal mij een rotzorg wezen'.

kiss schreef:Wat je moet doen, is raadsleden uit jouw gemeente allemaal een mail sturen met foto,s met de vraag of zij hier een oplossing voor weten. Er is vast wel een raadslid die hier iets mee wil doen, en inspraak vragen bij een raads vergadering. Kijk op de site van je gemeente hiervoor. En anders bel je gewoonnaar de gemeente wanneer er een raadsvergadering is. Ik vind het niet normaal dat dit onder je raam ligt. Je moet wel snel zijn want het is bijna zomer reces.
Maar denk dat ze ons zo zat zijn en dat de kosten voor handhaven enz teveel oplopen dat er nu toch schot in de zaak lijkt te zitten. Ik zeg bewust lijkt want met de gemeente weet je het nooit. 
Margee schreef:Eigenlijk heel onfatsoenlijk dat ze niets meer communiceert. Misschien wil zij zo wonen?
Probeer alles vastgelegd te krijgen zoal hierboven al vermeld. Afspraak is afspraak schermen ze toch altijd mee?
Komt er een voorlichtingsavond? Weet de Raad ervan?
BloemBloem schreef:Sammie schreef:Als je dit zo achterlaat (winkelwagens en al...) dan ben je toch ook wel bezopen bezig ook.
Duidelijk gevalletje van 'ik ben er vanaf het zal mij een rotzorg wezen'.
Eens
Bij ons in de wijk zijn alle bovengrondse containers vervangen voor ondergrondse, de ondergrondse zijn nu alleen met pas te openen, die je dus
echt nodig hebt.
Probleem is echter, dat de rolcontainers van de gemeentes die nu aan huizen staan, eigenlijk niet berekend zijn voor de aantal personen die er wonen. Normaliter liep ik bijvoorbeeld dan nog wel eens een zak naar de bovengrondse container, want anders zat mijn container vol. Rol container wordt maar 1 x per 2 weken geleegd, en dat is in mijn ogen weinig.
Ondergrondse containers zouden het straatbeeld moeten verbeteren, maar in mijn ogen is dit nu alleen maar slechter geworden, want wat jij zegt, zo zijn mensen gewoon. Gevolg is nu dus ook hier dat er naast de ondergrondse vuil wordt neergelegd, omdat de mensen dus geen pas hebben.
Blijf het vervelend voor je vinden Marjan, en zo ellendig ook dat jullie je niet gehoord voelen!