Problemen met gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 07:21

Jemig, maar wat ik zie is geen huisvuil, maar grofvuil. (combinatie van) Grofvuil mag je toch niet zo maar aanbieden? Ik zou echt de publiciteit op gaan zoeken, moet je eens kijken hoe hard en dan voor je gerend kan worden. Dat appartement verkoop je nooit op deze manier.

gohya

Re: Problemen met gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:06

Nee is geen grof vuil,maar er staat wel oud papier bij,en dat word altijd apart verzameld.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 08:14

Er staat papier, nu ook een wasbak, huisvuil, winkelwagentjes (2 stuks) met onbekende inhoud en plastic. Op zich niet erg als het 1 dag in de week zou zijn, helaas staat het er al vanaf gisteren ochtend en ligt het er vandaag nog de hele dag. En dan de rest van de week ligt er ook altijd wel wat.

We gaan woensdag naar een advocaat en dan kijken we verder wat we gaan doen ook wat betreft media.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 08:27

Elke dag vuil ophalen heeft ook een aanzuigende werking. Als mensen door krijgen dat er meerdere malen per week huisvuil wordt opgehaald gaan mensen hun huis nalopen en grote schoonmaak houden.
Oplossing is niet meer ophalen maar de stroom(Gemeente) in betere banen leiden en dat is zeker iets wat de advocaat zal verlangen/eisen. Iemand heeft zitten slapen tijdens het maken en stemmen van van het bestemmingsplan. Denk erom dat ze dat kunnen terugschoppen naar je. In de trend van dat had u kunnen weten bij de koop van het huis.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 08:34

Morganlefay schreef:
Elke dag vuil ophalen heeft ook een aanzuigende werking. Als mensen door krijgen dat er meerdere malen per week huisvuil wordt opgehaald gaan mensen hun huis nalopen en grote schoonmaak houden.
Oplossing is niet meer ophalen maar de stroom(Gemeente) in betere banen leiden en dat is zeker iets wat de advocaat zal verlangen/eisen. Iemand heeft zitten slapen tijdens het maken en stemmen van van het bestemmingsplan. Denk erom dat ze dat kunnen terugschoppen naar je. In de trend van dat had u kunnen weten bij de koop van het huis.

Helaas was er ten tijde van de aankoop nog niks. Er zijn toen nieuwe appartementen gebouwd en daarbij had een afvalplan moeten zitten en die had getoetst moeten worden. Helaas wist mijn vriend dat toen niet, anders had hij bezwaar kunnen maken. Toen de appartementen er stonden (zo'n 500 mensen die er wonen) hadden ze dus ineens afval (joh). Dus hebben ze dat naast zijn appartement gemaakt. Hij heeft er toen gelijk werk van gemaakt maar de gemeente zij toen dat hij geen bezwaar kon maken en dat zij de openbare ruimte zo in mogen richten zoals dat zij dat willen. Dus daar zit je mooi mee en dat is 4 jaar geleden en die 4 jaar is hij dus al bezig om dit probleem op te lossen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:03

duidelijk gevalletje rijdende rechter .... en openbare publiciteit willen ze vast niet.
Ik zou er zeker even een mailtje aan wagen door de rijdende rechter een mail te sturen.

Niet geschoten, altijd mis. Volgens mij ook nog goedkopere oplossing dan een advocaat inhuren á 190 euro per uur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:53

Als je dit zo achterlaat (winkelwagens en al...) dan ben je toch ook wel bezopen bezig ook. :=

Duidelijk gevalletje van 'ik ben er vanaf het zal mij een rotzorg wezen'.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:57

Sammie schreef:
Als je dit zo achterlaat (winkelwagens en al...) dan ben je toch ook wel bezopen bezig ook. :=

Eens :)

Bij ons in de wijk zijn alle bovengrondse containers vervangen voor ondergrondse, de ondergrondse zijn nu alleen met pas te openen, die je dus
echt nodig hebt.

Probleem is echter, dat de rolcontainers van de gemeentes die nu aan huizen staan, eigenlijk niet berekend zijn voor de aantal personen die er wonen. Normaliter liep ik bijvoorbeeld dan nog wel eens een zak naar de bovengrondse container, want anders zat mijn container vol. Rol container wordt maar 1 x per 2 weken geleegd, en dat is in mijn ogen weinig.

Ondergrondse containers zouden het straatbeeld moeten verbeteren, maar in mijn ogen is dit nu alleen maar slechter geworden, want wat jij zegt, zo zijn mensen gewoon. Gevolg is nu dus ook hier dat er naast de ondergrondse vuil wordt neergelegd, omdat de mensen dus geen pas hebben.

Blijf het vervelend voor je vinden Marjan, en zo ellendig ook dat jullie je niet gehoord voelen!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 10:24

kiss schreef:
Wat je moet doen, is raadsleden uit jouw gemeente allemaal een mail sturen met foto,s met de vraag of zij hier een oplossing voor weten. Er is vast wel een raadslid die hier iets mee wil doen, en inspraak vragen bij een raads vergadering. Kijk op de site van je gemeente hiervoor. En anders bel je gewoonnaar de gemeente wanneer er een raadsvergadering is. Ik vind het niet normaal dat dit onder je raam ligt. Je moet wel snel zijn want het is bijna zomer reces.

Goede tip. Zou in onze gemeente helpen!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:39

Heeft je gemeente geen Facebook pagina?
Onze stad heeft deze wel (opgericht door 'burgers') en er zitten veel gemeenteraadsleden op. Als er overlast/problemen zijn worden die er op gepost en eig snel opgelost/aangepakt.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:38

Hoe is het gesprek verlopen bij de advocaat?

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:42

Met wob verzoeken het hele traject opvragen met alle documentatie. Zorg ervoor dat je advocaat dat doet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 20:47

Het ligt nu even stil de gemeente heeft aangegeven in september een plan te hebben met hoe en wat. Wat wij hebben gehoord wordt het verplaatst. Nog even geduld dus :o

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:29

Dat is wel fijn dat het verplaatst wordt! Alleen een beetje jammer dat het nog even duurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:21

Vraag gelijk om tekeningen oid waar de containers(opnieuw) geplaatst worden.
Dan heb je zwart op wit waar alles komt te staan
Eventueel is er ook nog een inspraakronde.
Dat je er bovenop moet zitten weet je al.
September klinkt misschien langzaam, maar normaal gesproken gaat er een half jaar tot een jaar overheen voordat de plannen worden uitgevoerd.
Infra }>

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 09:28

Haha t duurt al heel lang :') Maar denk dat ze ons zo zat zijn en dat de kosten voor handhaven enz teveel oplopen dat er nu toch schot in de zaak lijkt te zitten. Ik zeg bewust lijkt want met de gemeente weet je het nooit.

De hele buurt heeft al wel een brief gehad met dat er in september een plan bekend gemaakt wordt over de inrichting van het plein en dat het afval hierin wordt meegenomen. Dus we hebben een soort van zwart wit. Echter is de wethoudster beetje boos op ons en mogen we niks meer weten en willen ze geen toezeggingen meer doen. Heb ondertussen wel iemand van de woonstichting gesproken die de overige gebouwen beheert en die heeft mij verteld dat het echt goed komt en hij er nu voor het eerst in jaren vertrouwen in heeft (hij zit in het projectteam) ik hou me daar maar aan vast.

We hopen dat er snel duidelijkheid komt en dat we met het plan erbij het appartement te koop kunnen zetten. Ik voel me er niet helemaal thuis door het gebrek aan een tuin en merk dat het voor mij niet heel lang meer moet duren.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:56

Ik hoop voor je dat het verplaatst wordt. Kun je de boel lekker te koop zetten en ook verder met je leven!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:18

Eigenlijk heel onfatsoenlijk dat ze niets meer communiceert. Misschien wil zij zo wonen?
Probeer alles vastgelegd te krijgen zoal hierboven al vermeld. Afspraak is afspraak schermen ze toch altijd mee?
Komt er een voorlichtingsavond? Weet de Raad ervan?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 10:44

Margee schreef:
Eigenlijk heel onfatsoenlijk dat ze niets meer communiceert. Misschien wil zij zo wonen?
Probeer alles vastgelegd te krijgen zoal hierboven al vermeld. Afspraak is afspraak schermen ze toch altijd mee?
Komt er een voorlichtingsavond? Weet de Raad ervan?

Er komt inderdaad inspraak, de burgemeester is ook op de hoogte, die hebben we zelfs nog gesproken (en aangesproken) Het heeft veel voeten in de aarde en wat ik begreep wordt dit een voorbeeld voor alle hoogbouw in de stad, dus ze willen het ook wel echt goed doen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:59

BloemBloem schreef:
Sammie schreef:

Eens :)

Bij ons in de wijk zijn alle bovengrondse containers vervangen voor ondergrondse, de ondergrondse zijn nu alleen met pas te openen, die je dus
echt nodig hebt.

Probleem is echter, dat de rolcontainers van de gemeentes die nu aan huizen staan, eigenlijk niet berekend zijn voor de aantal personen die er wonen. Normaliter liep ik bijvoorbeeld dan nog wel eens een zak naar de bovengrondse container, want anders zat mijn container vol. Rol container wordt maar 1 x per 2 weken geleegd, en dat is in mijn ogen weinig.

Ondergrondse containers zouden het straatbeeld moeten verbeteren, maar in mijn ogen is dit nu alleen maar slechter geworden, want wat jij zegt, zo zijn mensen gewoon. Gevolg is nu dus ook hier dat er naast de ondergrondse vuil wordt neergelegd, omdat de mensen dus geen pas hebben.

Blijf het vervelend voor je vinden Marjan, en zo ellendig ook dat jullie je niet gehoord voelen!

Dat valt mij inderdaad ook op in onze wijk, inclusief het grofvuil wat een hoop mensen achterlaten omdat je daar nu 30 euro voor moet betalen wat vorig jaar nog gratis was. Hier trouwens twee groene containers, heb toen gemeente Leiden gebeld voor een tweede bak en zonder problemen gekregen.

TS, echt schandalig hoe het er bij jullie uitziet, hopelijk komen er snel oplossingen die ook echt werken!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-16 21:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Het afval gaat hier weg!! Voor december wordt het allemaal verplaatst :D

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:49

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 21:55

Wat fijn zeg!! Hopelijk zullen jullie het appartement straks spoedig kunnen verkopen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:43

Wat ontzettend fijn Marjan, de aanhouder wint!!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:01

Yeah!!!! Dat is goed nieuwe!