verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 20:38

:n ...geen centjes nog...dhl stond wel voor de deur om pakketje op te halen maar heb geweigerd , winkel weer gebeld was door omstandigheden nog niet gelukt..jaja...

Tinkertje89

Re: verkeerde ( maar betere) telefoon geleverd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 20:40

Goed dat je nog niks hebt mee gegeven, eerst je geld terug krijgen!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:16

tootje71 schreef:
:n ...geen centjes nog...dhl stond wel voor de deur om pakketje op te halen maar heb geweigerd , winkel weer gebeld was door omstandigheden nog niet gelukt..jaja...

Goed dat je het gehouden hebt! Hopelijk gaan ze toch eens deftig worden antwoorden..

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:24

Ze antwoorden toch deftig? Het is niet omdat het antwoord niet is wat je wilt, da ze niet deftig antwoorden?

Welke zekerheid heeft de firma dat ze de gsm werkend terug gaan krijgen?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:28

chanel1985 schreef:
Ze antwoorden toch deftig? Het is niet omdat het antwoord niet is wat je wilt, da ze niet deftig antwoorden?

Welke zekerheid heeft de firma dat ze de gsm werkend terug gaan krijgen?

'Foute' Woordkeuze, wij zeggen dat soms als we bedoelen voor een bevredigend antwoord :) Ik vind dat TS meer een rond de pot antwoord krijgt als ik het zo lees. En nu ja, zekerheid voor de firma. Als ze er in slagen om 2 telefoons fout op te sturen (de foute telefoon naar TS en de telefoon van TS naar weet iemand veel waar), dan denk ik niet dat ze hun echt er druk om gaan maken. Gerepareerde toestellen verkopen als zijnde nieuw is ook niet dat iets mag. Ik vind het allemaal nogal heel fishy, en ik vind gewoon dat TS groot gelijk heeft dat ze de telefoon gehouden heeft, en dat de firma toch wel meer moeite mag doen om een goed antwoord/excuus te bedenken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:40

Tuurlijk maar ieder verhaal heeft zijn 2 kanten hé.

Dacht dat het en gsm was die in reparatie ging, die dan in de orginele doos zit en waar het dan logisch is dat de zegel verbroken is. Ik hou mijn doosjes ook bij en steek die er in als die gerepareerd zouden moeten. Als ze die dan terug opsturen, is de zegel nog altijd verbroken.
Dat kan het ook zijn, in plaats altijd er direct vanuit gaan dat het louche is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:43

Het gebeurt wel vaker dat bedrijven per ongeluk het verkeerde product sturen. Waar mensen werken worden fouten gemaakt.

Ik heb ook wel eens een knalgroene kubistische vaas gekregen terwijl ik een witte landelijke stijl vaas besteld heb. Of een blauwe spijkerbroek in plaats van een zwarte en andersom.

Met telefoons kan dat ook gebeuren, fouten maken is menselijk. De telefoons zijn simpelweg omgewisseld. Om een bedrijf op dat specifieke punt af te rekenen gaat mij te ver.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 08:47

Behalve dat het bedrijf wel slecht aangerekend staat voor die dingen. Het is niet maar eens even, TS haalt zelf aan dat de reviews van dit bedrijf alles behalve goed zijn. Het gaat hier niet om maar 1 foutje, maar om meerdere fouten die in het verleden al veel vaker gebeurt zijn, en dan vind ik dat je als 'klant' toch net dat beetje terughoudender mag zijn

En dat doet mij gewoon terug denken aan zo'n bedrijf dat ervoor bekend stond om in het begin vaak 'fouten' deed, en op het einde van de zaak meer als 60% van de klanten in het zak had gezet, was toen een Nederlands bedrijf waar de naam me van ontglipt is, ik denk dat het een 6tal jaren geleden aan de gang was.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-16 10:39

IK heb een nieuwe telefoon besteld kreeg er dus een geleverd die ik niet besteld had en de zegel was verbroken , zou geld terug krijgen en telefoon zou op opgehaald worden , nog geen geld dus zij nog geen telefoon ( nog even in het kort)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:39

Wat is slecht aaangeschreven? Elk bedrijf heeft wel ergens negatieve recensies staan hoe goed het bedrijf ook is. Jou eeersthet geld tteruggeven voordat de telefoon terug is is dan ook krom. Geen enkel bedrijf doet dat voor het pproduct bij hen terug is. Snap je ttwijfels maar vraag mij af of je niet ddoor slaat. Ik werk ook met ttelefoons en er gaat echt geen nieuwe de deur uit voor wij de andere in ontvangst hebben genomen. Ook niet na een menselijke fout van ons. Daar zijn die ddingen net ff wat te duur voor en zijn er ggenoeg mensen die niet eerlijk zijn.
Fouten maken is mmenselijk. In t geval van een gerepareerde telefoon terug krijgen vraag mij ook af of de ttelefoon niets reeds is ingesteld door het officiële baasje.

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:15

Een paar slechte recensies maakt niet dat een bedrijf slecht aangeschreven staat.. Elk bedrijf heeft wel eens een ontevreden klant en daarmee een slechte recensie. Ik weet niet om welk bedrijf het gaat, maar als er meer slechte dan goede recensies te vinden zijn, dan zou ik ook zo mijn twijfels hebben. Zeker als de slechte recensies een zelfde soort probleem als die van TS beschrijven.
Daarnaast, volgens mij heeft TS tot nu toe nog geen geld op haar bankrekening. Het bedrijf is wel telefonisch akkoord gegaan met het voorstel van TS eerst het geld terug te storten en dan de telefoon op te laten halen.
Ik snap wel dat je het krom vindt, dat is het ook wel, ben ik mee eens. Maar gezien de praktijken van dit bedrijf, afgaande op de recensies, vind ik het geen kromme manier om te zorgen dat de klant het geld terug krijgt.

TS, (misschien heb ik dit even gemist hoor) heb je ook nog via de e-mail bevestigd wat je via de telefoon had afgesproken? En, ondertussen al wat meer gehoord?

Edit; In de tijd dat ik in Oostenrijk heb gewoond kreeg ik van de skischool altijd mijn loon op een nog ouderwets loonstrookje waarmee ik naar de bank moest om het op te halen. Ik ben echt niet thuis in bank- en geldzaken maar is zoiets niet mogelijk? Dat DHL die machtiging overhandigt, en jij de telefoon?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 11:18

Ik zal het nog gekker vertellen... Gisteravond krijg ik van de bezorgdienst ineens een mail dat er vandaag ( van de telefoonwinkel) een pakketje wordt bezorgd :roll: , Ik heb niets van de winkel zelf gehoord dus ook geen idee wat ze sturen ( ik hoop de bestelde telefoon dan ben ik overal van af) vanmiddag wordt het geleverd , uiteraard kijk ik eerst wat erin zit voordat ik die man een handtekening geef. Of verklaren jullie mij nu voor gek en moet ik voor het geld gaan ?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:21

Jeetje wat een gedoe zeg! Groot gelijk dat je zo argwanend bent hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:22

Ik zou even bellen om te vragen wat ze nu naar je opsturen, want ik weet vrijwel zeker dat je het pakketje niet open mag maken voor je ervoor tekent

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 11:23

Heb net gebeld maar krijg natuurlijk weer geen contact ook op mail reageren ze niet....

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:23

tootje71 schreef:
Ik zal het nog gekker vertellen... Gisteravond krijg ik van de bezorgdienst ineens een mail dat er vandaag ( van de telefoonwinkel) een pakketje wordt bezorgd :roll: , Ik heb niets van de winkel zelf gehoord dus ook geen idee wat ze sturen ( ik hoop de bestelde telefoon dan ben ik overal van af) vanmiddag wordt het geleverd , uiteraard kijk ik eerst wat erin zit voordat ik die man een handtekening geef. Of verklaren jullie mij nu voor gek en moet ik voor het geld gaan ?
Kan best zijn dat je je oorspronkelijk bestelde telefoon krijgt. Die heb je immers besteld en betaald.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:25

Denk dat je 1 probleem hebt. Die bezorger gaat jou geen toestemming geven het paket te openen voordat je getekend hebt. Mogen ze nl niet.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 11:36

Dat wist ik niet...

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 11:42

Blijven bellen (als het gratis is natuurlijk), uiteindelijk moeten ze wel een keer opnemen. Ik zou het niet zo 1, 2, 3 aannemen, want voor je het weet heb je weer een telefoon waarvan de zegel gescheurd is enzo. Sowieso, als dat het geval is en het pakketje dus al open is geweest, ik zou er dan helemaal klaar mee zijn.
Geen idee of dit mogelijk is, maar kan je de bezorger niet vragen of je, na het tekenen, even snel mag kijken wat er in zit en wanneer het open is geweest, het weer mee terug geven? En anders gewoon meteen een mail sturen dat hij terug gaat en dat je alsnog je geld graag wilt zien, daarna naar het aflever punt en weer terugsturen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 12:02

Tekenen, open maken en terug geven NOOIT doen. Je hebt immers getekend voor ontvangst. Voor hetzelfde geld denkt die bezorger "da's mooi, neem ik dat pakketje mooi mee naar huis". En zie dan maar eens te bewijzen dat jij je pakketje weer terug hebt gegeven aan de bezorger........

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:12

Oh, dan neem ik m'n voorstel weer terug :+ Had er nog niet op die manier over nagedacht.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:35

Zo verdwijnen veel pakketjes in handen van louche post bezorgers

Dionnetjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:50

Tja, das waar. Misschien geloof ik soms nog teveel in de goedheid van de mens :p Niet altijd natuurlijk, want dit bedrijf vertrouw ik dan weer voor geen meter :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 13:53

Dorus schreef:
Tekenen, open maken en terug geven NOOIT doen. Je hebt immers getekend voor ontvangst. Voor hetzelfde geld denkt die bezorger "da's mooi, neem ik dat pakketje mooi mee naar huis". En zie dan maar eens te bewijzen dat jij je pakketje weer terug hebt gegeven aan de bezorger........

Het is toch logisch dat je dan om een ontvangstbewijs vraagt, die briefjes hebben ze standaard bij zich als het goed is.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-16 17:09

Nou..ik heb nu twee telefoons }:0 , misschien verklaren jullie mij voor gek maar goed mijn keuze. Die man die het pakketje bracht ken ik toevallig ik het verhaal uitgelegd , mocht van hem kijken en hoefde niet te tekenen als het niet goed was zou hij het aantekenen als zijnde retour gestuurd, maar het zag er keurig uit , goede telefoon helemaal verzegeld ik blij. Dus ik zeg dan moet die andere mee terug , nee hoor zegt hij ik heb geen opdracht gekregen dus geniet ervan :roll: ... Trouwens ook nog niets van het bedrijf gehoord...