Op zoek naar appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Re: Op zoek naar appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:43

mogen daar wel kinderen in dan Karlijn? valt vaak onder leegstandswet en meestal mag je daar niet met kinderen in?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:43

Studi telt niet mee omdat het een lening is, die in oude situatie omgezet kan worden in gift na behalen diploma. Negatief inkomen eigenlijk, want het staat als schuld opgeslagen bij de duo

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:46

dan maakt het niet uit als ze toeslagpartner is volgens mij vuurneon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:47

Toch kan je bij veel makelaars juist wel de lening op je stufi opgeven als inkomen.. In mijn ervaring tenminste.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 21:47

Nee klopt, maar je wordt gewoon automatisch toeslagpartners. Dus als ze bij gaat verdienen telt dat wel mee

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:07

elenaMM77 schreef:
mogen daar wel kinderen in dan Karlijn? valt vaak onder leegstandswet en meestal mag je daar niet met kinderen in?

Sorry dat heb ik niet voor je uitgezocht. Daar kan je dochter zelf even naar kijken lijkt mij? :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 22:15

Sloop,antiekraak en leegstand mogen geen kinderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:02

Tinkerloos schreef:
Wat verder weg vind ze prima, maar Duitsland is toch iets te overdreven.
Dan kan je ook zeggen dat ze in Polen of Algarije wel een goedkope woning zal vinden.
En die van Duitsland komt inc. ook op 610.
Dan liever Almere (20 minuten vanaf mij) voor 750.

De pup is zeer zeker niet mijn keus.
En ja, de hond is nu ongeveer een half jaar.

Ze woonden samen, hij heeft haar eruit gezet,kon alleen de huur niet meer betalen, heeft de huur opgezegd,en hij staat nu dus op staat.
(bij vrienden)
Nu zijn ze toch weer samen, en dus opzoek naar een woning met 2 slaapkamers. 1 voor hun zelf, en 1 voor de baby.

Ben je mooi klaar mee als ouders, zo'n vriend. Kan me wel voorstellen dat je er alles aan wil doen om ze te helpen maar is het geen optie om even niets te doen?? Of iets te zoeken wat goedkoop genoeg is waar je dochter ook eventueel alleen kan wonen(wat betreft huur). Kan me goed voorstellen dat deze relatie onder druk van zelfstandig wonen,pup en vooral straks een kleine weer barst. Niet te hopen natuurlijk, misschien is joouw dochter ook wel geen lieverdje maar toch , als ze oud genoeg zijn om een kind op de wereld te zetten zijn ze ook oud genoeg om ze zelf hun zaakjes te laten regelen( Hoe hard je handen ook jeuken om te zorgen dat alles goed gaat als moeder)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 10:19

Niks doen is geen optie.
Ze slaapt bij mij op de bank.
Als ik niks doe,en hun vinden ook niks, woont ze straks met baby in mijn woonkamer.
Is dus ook eigen belang dat ik meezoek.

Iets voor haar alleen zou kunnen ja.
Een kamer huren waar ze de badkamer en keuken met andere moet delen.
Als ze alleen zou zijn zou ik zeggen: hup,jammer dan, delen is better dan niks,die kamer in.
Maar ik denk (weet) dat als ze een kamer huurt een alles deelt met een baby,dat dat gedoemd is te mislukken.
Zie jij al studenten met een baby naast hun kamer?
Baby huilt,of studenten hebben feest als baby slaapt.
Lekker fris als je je baby moet wassen in een badkamer waar jan en alleman gebruik van maken.
Babybedje zou dan in haar kamer (woon/slaapkamer) moeten. Ze zou het wel redden zonder commode,box of kasten,maar het zou echt niet werken.

Klinkt wel leuk,kamer voor haar alleen..maar met haar studiefinanciering kan ze geen appartement huren.
Dat zou dus echt een woon/slaapkamer in 1 worden.

Dan is ze straks bevallen,hormonen gieren erdoorheen,en dan alles delen met vreemde mensen.

Er zijn misschien best schone studentenkamers,maar ik heb ze nog niet gevonden.
En de advertenties die ik vind zijn voor 1 persoon,rustig,werkend of studerend,niet veel thuis.

Ik zou als student zeer ontevreden zijn als in de kamer naast mij een baby zou wonen.

Ik wil niet alles naast me neerleggen wat jullie aandragen hoor,echt niet.
Maar het is MIJN dochter waar het om gaat,en straks ook mijn kleinkind.

Als ik dit verhaal van onbekenden zou horen zou ik ook denken, kamers zat te huur toch?
Wat maken die een moeite zeg..

Maar als je echt practisch nadenkt is een kamer geen optie.
Dan heb ik haar liever thuis in mijn woonkamer.
Met keuken en badkamer die we zelf schoonmaken.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:10

je hebt ook veel studiootjes of appartementjes die maar aan 1 persoon verhuurd worden Tinker..
issue is alleen de leeftijd van de dochter erbij..
dat inkomen is slechts zo hoog als de maximale lening bij de stuvi (kleine 10.000 op jaarbasis max)?
want het is natuurlijk ook maar de vraag in hoeverre ze met studie en kind nog kan werken.

als ze nog geen 23 is en huurtoeslag wil is er wel een veel lagere maximale huur mogelijk..
geloof zo rond de 400 en een beetje met zo'n 150 euro huurtoeslag die je dan kunt krijgen

Ga met de vraag voor studiootjes eventueel particulier gewoon eens langs de woningbouw (neem je dochter ook mee, zodat men ook kan zien dat het dringend wordt ;) )..

vaak hebben ze flyers en advertenties liggen (persoonlijke ervaring) voor panden etc die niet in aanmerking komen om door de woningbouw zelf verhuurd te worden..

En haal alle huis aan huisbladen in de wijde omgeving eens op.. ook daarin staan vaak advertenties voor studiootjes/medebewoners/woningdelers/kosthuizen geplaatst..

als het alleen om dochter en kleinkind gaat zijn er al veel meer opties, dan wanneer er ook nog een partner in het spel is die zelf heel weinig verdiend.

hond blijft een zeer heikel punt, maar laten we reëel zijn, als het puntje bij het paaltje komt..
wat is dan belangrijker voor je dochter, haar kind een gezonde plek geven voor de start van zijn/haar leven? of de hond houden? En ik denk dat je dat ook rustig een keer zo mag zeggen tegen haar.
Het lijkt een beetje dat ze nog steeds een houding heeft met dat alles kan en wel goed komt. Het wordt tijd dat ze echt volwassen wordt en belangrijke keuzes gaat maken, ze is straks verantwoordelijk voor een klein mensje natuurlijk.. Nu lijk jij vooral die verantwoordelijkheden voor haar te torsen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:19

Er zijn toch van die moeder-kind huizen? Krijgen ze ook gelijk begeleiding bij de belangrijke zaken en word er een oogje in het zeil gehouden.

En de hond, tja moeilijk, maar lijkt me nu even geen prioriteit.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 13:01

Hond is ook geen prioriteit.
Als ze maar een eigen plekje heeft.
Liever zonder hem dan met hem.
(vriend bedoel ik)
Ze wel zelf wel met hem samen, maar als ze iets kan vinden voor haar alleen vind ze dat ook prima!

Ik heb 2 moederkind huizen benaderd.
Ten eerste kan ze daar pas terecht als het kind ook echt geboren is, en ten tweede is dat voor tienermoeders.
Dus tot 18.
Ze is 19 volwassen,dus ze moet het zelf uitzoeken.

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:18

Tinkerloos schreef:
Hond is ook geen prioriteit.
Als ze maar een eigen plekje heeft.
Liever zonder hem dan met hem.
(vriend bedoel ik)
Ze wel zelf wel met hem samen, maar als ze iets kan vinden voor haar alleen vind ze dat ook prima!

Ik heb 2 moederkind huizen benaderd.
Ten eerste kan ze daar pas terecht als het kind ook echt geboren is, en ten tweede is dat voor tienermoeders.
Dus tot 18.
Ze is 19 volwassen,dus ze moet het zelf uitzoeken.

Jij hebt de moeder en kind huizen benaderd. Zij is zwanger niet jij, tuurlijk is het je kind maar als ze echt wilt is er een oplossing voor zeker hier in Nederland, waar genoeg instanties en hulpvoorzieningen zijn.

Jullie zitten beide veel te veel in een slachtofferrol en hier kom je pas uit als je het inziet.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:32

De bocht in tilburg is zo'n huis, zelf ook gezeten, toen ik zwanger was er heen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:46

ik las net ook nog ergens de tip dat je dochter naar
dienst werk zorg en inkomen, zou kunnen stappen..
zij hebben als het goed is, goed inzicht in maatschappelijke werkers en instellingen die haar verder kunnen helpen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:59

Kan ze niet nu alvast een nieuwe baas voor de hond zoeken? houden ze ook meer geld over, maakt het zoeken naar een plek voor zichzelf iets makkelijker en tijd over heb je amper met een pasgeboren baby. Nu zijn de hormonen nog een beetje rustig immers.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:51

Volgends de berekeningen had ik ook meer huurtoeslag moeten ontvangen dus staar je niet blind op 350 huurtoeslag bij een huur van 700€.

Ze moeten wel particulier huren, want in de sociale huur mogen ze niet meer huren dan 586€ per maand.

Hopelijk vinden ze iets.

Ik zou als ik jou dochter was een studio zoeken van 400€.
Je kunt met gipsplaat een hoekje afbakenen voor het bedje van het kind als kinderkamer en als moeder zelf slapen op een slaapbank die overdag als bank dient.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:56

Ze woont bij jou? Heb je de mogelijkheden voor urgentie bekeken? Je kunt ook dreigen dat je je dochter binnen een paar maanden op straat zet. Dat doe je natuurlijk niet echt, maar mogelijk kan je daar urgentie meekrijgen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:57

Urgentie krijgen is tegenwoordig bijna onmogelijk, zelfs wanneer je zwanger bent en letterlijk op straat staat.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:57

Al een advertentie op marktplaats gezet? daar heb ik toen der tijd veel reactie op gehad!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:00

dnieSz schreef:
Al een advertentie op marktplaats gezet? daar heb ik toen der tijd veel reactie op gehad!

Inderdaad, en in aanvulling:

Heb je/hebben zij al een berichtje op Facebook geplaatst? Dat wil ook nog wel helpen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:00

Laatst bijgewerkt door Hannanas op 23-03-16 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 17:02

Heb al gedreigd. }:)
En ik doe het natuurkijk niet.
Je krijgt hier in mijn woonplaats alleen nog urgentie als je in een flatgebouw zonder lift woont en je komt in een rolstoel terecht.
Dan kan je je huis dus niet in of uit.
Dat zei de mevrouw van de woningbouw mij persoonlijk.
Zwanger of bijv. scheiding is geen reden tot urgentie meer.
(vroeger wel)

Ze hebben op facebook en mijntweedehandsnet een advertentie gezet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 17:02

die ziet er goed uit Hannanas

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 17:03