Auto kopen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:16

Joolien schreef:
Dit blijft toch een favoriet, maar vind t raar dat ie nog niet verkocht is. Staat al een paar weken op mp. Wat ook wel weer ruimte geeft om te onderhandelen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/skod ... ousPage=lr

Is ie er echt nog wel of misschien stiekem toch al verkocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:20

Amaris schreef:
Joolien schreef:
Dit blijft toch een favoriet, maar vind t raar dat ie nog niet verkocht is. Staat al een paar weken op mp. Wat ook wel weer ruimte geeft om te onderhandelen.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/skod ... ousPage=lr

Is ie er echt nog wel of misschien stiekem toch al verkocht?

Ik ga ff bellen :P Jep, ze hebben m nog, we gaan vanmiddag kijken.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:24

Missiebussie? _O-
Ik wil wel een auto hier uit de buurt, mocht er wat mee zijn, dan hoef ik niet weer het hele land door te crossen. De auto die we nu gaan kijken is 10 min rijden van huis :P
Staat er overigens al op sinds 16 November.

Edit, die Colt is wel leuk. Chervolet hoef ik niet te doen volgens mensen hier. :P
Focus is ook wel mooi!

Amaris

Re: Auto kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 12:29

succes! mijn budget is vanaf vandaag ook compleet dus het zoeken kan ook beginnen...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:59

Zo'n Colt heb ik toevallig net mee proef gereden. Was een 1.5. Echt heerlijk! Rijd soepel en is lekker pittig. Alleen echt ruim is ie niet in de koffer. Al reed ik in een 3 deurs, maar lijkt mij dat ie qua grootte hetzelfde is. En de jappies zijn motorisch bijna niet stuk te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:18

Colt vind mn vriend neit leuk, jammer, ik wel! Mja ik vind de fusion erg leuk.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:37

Mijn moeder heeft een Chevrolet Kalos, ze had een nieuwe gekocht met een 1.2 motor, die heeft ze toen 3 jaar later ingeruild voor een zelfde auto die iets ouder was met een 1.4 motor. Slechtste aankoop ooit, qua prijs en qua product. Die auto die ze nu heeft, heeft ze al heel wat problemen mee gehad en de garage kon het nooit goed oplossen. toen een beunhazer van haar werk er naar laten kijken en bleek dat er een slang lek was...maar dit voorbeeld ligt denk ik ook meer aan de dealer waar ze altijd naar toe ging dan aan de auto zelf, maar ach....ik zou het niet doen, vooral om Chevrolet nu officieel niet meer verkocht wordt in NL en daardoor onderhoudstechnisch ook niet interessant is.

Ik hoop dat die Skoda iets is, is een mooie auto!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 14:52

Ben benieuwd waar je mee thuis komt.
Maar
Audi, VW, Skoda en Seat (geloof dat ik ze zo in juiste volgorde heb staan van kwaliteit) komen in principe uit dezelfde fabriek, motoren zouden dus kwalitatief even goed moeten zijn.

Als Duitse rijders zijn de meningen wel nogal verdeeld over de Aziatische auto's. Onze Yaris (na de polo) was in comfort toch een stukje minder en ook op de weg, zeker met veel wind zat ik wel eens met geknepen billetjes. Minder power dan VW maar wel een soortgelijke motor. Verder meerdere mensen die niet weg zijn van de Aziatische auto's. Dan heb ik het niet over de inhoudelijke kwaliteit maar meer over het rijcomfort.

Nu overgestapt op een Renault Clio Estate, ruime auto, rijdt fijn. Al was Renault echt niet mijn keuze geweest, ben er meer tevreden over dan de Toyota.

Laat je weten of je met de Skoda thuis bent gekomen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:03

Ja ik ben ook benieuwd. Dit zijn nog meer autos die we evt willen zien:
ord Fusion:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford ... ousPage=lr

Citroen C3
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citr ... ousPage=lr

Fiesta van een particulier:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford ... =mympBuyer

Fiesta van de dealer, met BOVAG garantie.

Fusion

Fusion met interessante kmstand

Nog een C3

Corsa met maar 81.000 km
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr

Wat oudere punto
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat ... ousPage=lr

Die laatste lijkt me ook interessant. Evenals die Fiesta van de dealer met BOVAG garantie.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:12

Ik ben erg blij (en mijn monteur Papa ook) met mijn Opel Corsa :j Fijne auto en ook betrouwbaar.

Ben benieuwd met welke je thuiskomt! :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:50

grappig zeg, die rode c3 zag ik vandaag in mijn facebook nog voorbij komen. Leuk ding!

helaas voor mij te ver weg (nouja, gelukkig voor jou haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:53

Ja de c3 vind ik wel geinige auto's. De C4 vind ik echt heel gaaf, maar die zijn te duur en te zwaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:27

Kak, net toch even gebeld voor die Punto, maar die is al verkocht -O-

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:28

Mazda 2, Honda Jazz, valt ook binnen je eisen. Zoals veel auto's uit de compacte klasse.

Over het algemeen zijn volgens een consumentenbondartikel Franse en Duitse auto's het minst betrouwbaar. Maar ook die gids moet ik erbij zoeken voor details. Waarbij een minder betrouwbare auto van een jaar of 12 anno 2015 waarschijnlijk heel wat betrouwbaarder is dan anno 1985. Laat staan nog eerder.

En verder is het altijd een gebruikte, dus grote verschillen tussen twee exemplaren van dezelfde uitvoering mogelijk. 150 dkm, veel binnen gestaan, rustig warm gereden en op tijd onderhoud gehad of 100 dkm, altijd buiten, veel haast ritjes om de kids van school te halen, onderhoud alleen als het écht moest....

Vandaar dat een volledig ingevuld onderhoudsboekje zo fijn is. Want om het zo aan de auto af te zien is lastig zo niet onmogelijk. En eerst zien, niet een "ja mevrouw, die ligt in de kluis en daar kunnen we nu niet bij want de boekhouder heeft al vakantie. Krijgt u er echt bij hoor" boekje.

En het aller, aller, allerbelangrijkste: kaarsje branden. Want uiteindelijk moet je gewoon een beetje geluk hebben {:)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:40

Rex_Rolfo schreef:
Mazda 2, Honda Jazz, valt ook binnen je eisen. Zoals veel auto's uit de compacte klasse.

Over het algemeen zijn volgens een consumentenbondartikel Franse en Duitse auto's het minst betrouwbaar. Maar ook die gids moet ik erbij zoeken voor details. Waarbij een minder betrouwbare auto van een jaar of 12 anno 2015 waarschijnlijk heel wat betrouwbaarder is dan anno 1985. Laat staan nog eerder.

En verder is het altijd een gebruikte, dus grote verschillen tussen twee exemplaren van dezelfde uitvoering mogelijk. 150 dkm, veel binnen gestaan, rustig warm gereden en op tijd onderhoud gehad of 100 dkm, altijd buiten, veel haast ritjes om de kids van school te halen, onderhoud alleen als het écht moest....

Vandaar dat een volledig ingevuld onderhoudsboekje zo fijn is. Want om het zo aan de auto af te zien is lastig zo niet onmogelijk. En eerst zien, niet een "ja mevrouw, die ligt in de kluis en daar kunnen we nu niet bij want de boekhouder heeft al vakantie. Krijgt u er echt bij hoor" boekje.

En het aller, aller, allerbelangrijkste: kaarsje branden. Want uiteindelijk moet je gewoon een beetje geluk hebben {:)

Precies. Wat jij beschrijft, zat allemaal bij de Volvo. Alles wees op een gewone, goede, betrouwbare Volvo die een paar kleine aandachtspuntjes had. Een maand later lag er een andere motor in....
Garantie en de garage heeft zich van z'n taak gekweten. Er was nog een puntje aan de motor; daar is nu naar gekeken en wordt nog onder garantie opgelost.

ok, de garage is een tikkie duurder dan gemiddeld op i-net, maar ze nemen hun werk en hun klanten serieus. Heeft zich al terug betaald en intussen is het de betrouwbare Volvo die het leek te zijn toen ik ging proefrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:56

We zijn nu een proefrit aan het doen in de fabia. Wat een fijne auto zeg. Er zat alleen schimmel op het stuur en iets op de bekleding maar die auto stond daar Eem paar weken in een vochtige ruimte.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:03

Joolien schreef:
We zijn nu een proefrit aan het doen in de fabia. Wat een fijne auto zeg. Er zat alleen schimmel op het stuur en iets op de bekleding maar die auto stond daar Eem paar weken in een vochtige ruimte.

Lekker laten zitten en goede reden om af te dingen.

Maar eigenlijk vind ik dat een auto wel een paar weken in een vochtige omgeving moet kunnen staan. Wellicht dat er ergens een lekje zit?
Onze oude auto besloeg continu, toen bleek dat in de achterbak een lekkage zat en rondom het reserve wiel lag het vol met water.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:31

Het kan wat zijn maar het is natuurlijk wel ontzettend vochtig geweest de afgelopen tijd, zelfs op een droge dag wil het niet echt drogen.

Om het op z'n Bokts te zeggen, ik rij al weken in een kletsnatte modderbak :(

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 18:46

Ik zou wel even de mat optillen in de auto en vooral in de kofferbak. Dan weet je zeker dat daar geen water in staat. Als dat niet zo is lekker afdingen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:22

Hadden we al gedaan, is verder gewoon droog. We gaan nog wel wat andere auto's proberen morgen, al is t maar ter vergelijking. Maar we waren erg fan van de Fabia. Zag er vooral heel netjes uit, speciaal van binnen. Hij leek wel nieuw zo schoon.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:18

Joolien schreef:
Hij leek wel nieuw zo schoon.

Kan vocht zijn geweest van de bekleding reinigen. Dat doe je het best op een dag dat het goed droogt, maar de laatste keer dat we zo'n dag hadden is al weer een flinke tijd geleden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:39

Oh waaw, in meerdere auto's proefrijden zou echt zo niets voor mij zijn haha.

Ik ga meer naar een auto met het idee van 'die ga ik kopen'. Want ik heb er toch geen verstand van, en als ie met rijden geen rare geluiden maakt is het mij al goed. Voor mij rijdt alles hetzelfde (namelijk vreemd, want ik haat in onbekende auto's rijden).

Zo ook met de Punto "ja ik kom voor die punto". Okee, sleutels, proefrit. Na drie straten gereden te hebben weer snel terug. "ja doe maar hoor, zal wel goed zijn". Nouja 8 jaar later gaf ie het pas op (alhoewel ik zag met kentekencheck dat ie nog steeds op de weg is, dus ik gaf het meer op eigenlijk)

Hoe weet je nou dat die auto er nog voor je is TS? Kan ie niet straks weg zijn als je over een paar dagen toch terug komt voor deze?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:49

Ik kan me dat dus niet voorstellen. Maar goed ik heb dan ook een vriend met verstand van auto's en afdingen haha. En 8 jaar met dezelfde auto? Dat red ik echt niet. Ik!wil meestal na 1 jaar weer wat anders haha.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:52

Ik rij een auto om van A naar B te komen, niet om de blits te maken.

En bij elke nieuwe occasion in mijn prijsklasse loop ik weer risico dat ik een kat in de zak koop, dus nee dank je. Heb ik iets dat goed is, dan rij ik daar zo lang mogelijk in!