windows 10

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Haunting

Re: windows 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:38

Als je de testversie download kan je straks weer terug. Windows 10 is gratis als je al een legale W7 of W8 licentie hebt en binnen een jaar overstapt.

Met alle respect, maar als je al een nitwit bent zou ik de testversie niet installeren. Das echt voor testers die weten wat ze doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:46

Oh dat was ook in eerste instantie mijn bedoeling niet (om m te downloaden), maar toen zag ik dit topic dus ik dacht ik vraag het toch maar even :D

maar dan laat ik het zo :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 22:48

Nou, nog maar een paar weken te gaan en dan kan je 'm downloaden... zo te zien is Microsoft in overdrive gegaan want ze sturen nu zowat per dag nieuwe builds op mij af...

En ik had gehoord dat windows 10 heeeeeeel langzaam wordt uitgegeven, dus testers eerst en dan pas de rest van de wereld.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 07:59

Gisteren toevallig met een icter gesproken en die raad af om Windows 10 meteen eind deze maand te downloaden. Beter kun je eerst een maand of twee wachten gezien er dan vast al een stapel foutjes gefixt moesten worden. En het dan ook al beter getest is. Tevens schijnt het nog niet zeker te zijn dat al je bestanden bewaard blijven bij de update.

Maw ik wacht eerst augustus/september wel af dus.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:15

magda_90 schreef:
Gisteren toevallig met een icter gesproken en die raad af om Windows 10 meteen eind deze maand te downloaden. Beter kun je eerst een maand of twee wachten gezien er dan vast al een stapel foutjes gefixt moesten worden. En het dan ook al beter getest is. Tevens schijnt het nog niet zeker te zijn dat al je bestanden bewaard blijven bij de update.

Maw ik wacht eerst augustus/september wel af dus.

Dan is hij vergeten te vertellen dat vlak na de install ook een speciale 'roll-up'-update uitkomt met updates :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:42

Feit blijft dat het desondanks nog maar door een kleine groep is getest. Nu heb ik er geen haast mee, maar wat mij meer zorgen maakt is dat bestandsbehoud niet zeker blijkt.

Ik vertrouw hem er meer dan genoeg mee om dus te wachten met de update.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:15

magda_90 schreef:
Feit blijft dat het desondanks nog maar door een kleine groep is getest. Nu heb ik er geen haast mee, maar wat mij meer zorgen maakt is dat bestandsbehoud niet zeker blijkt.

Wat bedoel je met bestandsbehoud? Het is niet zo dat je hdd geformatteerd wordt na installatie. Ja het is waarschijnlijk zo dat een aantal programma's opnieuw geïnstalleerd moeten worden maar het is dus niet zo dat je ineens al je foto's en weet ik veel wat kwijt bent.

Ikzelf installeer W7 opnieuw en dan gelijk upgraden naar W10. Begin ik weer met een schone lei :D.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 09:17

magda_90 schreef:

Zowat een MILJOEN mensen noem ik niet bepaald een kleine groep hoor! :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:10

Volgens hem was het nog lang niet zeker dat met de update je bestanden (documenten etc) bewaard bleven.

Een testersgroep die het nu test is nog altijd kleiner dan als iedereen er straks mee gaat werken en er dan alsnog allerlei dingetjes blijken.

Don't shoot the messenger. Zijn argumenten weerhouden mij er iig van om hem straks meteen te installeren.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:11

magda_90 schreef:
Volgens hem was het nog lang niet zeker dat met de update je bestanden (documenten etc) bewaard bleven.

Een testersgroep die het nu test is nog altijd kleiner dan als iedereen er straks mee gaat werken en er dan alsnog allerlei dingetjes blijken.

Don't shoot the messenger. Zijn argumenten weerhouden mij er iig van om hem straks meteen te installeren.

De testgroep kan al vanaf 1 oktober vorig jaar testen. In die tijd zijn alle schadelijke foutjes er wel uit hoor. Kleine foutjes die er nu in het begin nog in kunnen zitten vallen de meeste mensen niet eens op.

En vraag eens aan die "ICT'er" of hij een versie van Windows kent die documenten verwijderd. Dat kan alleen als je zelf opdracht geeft om te formatteren.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:45

Hoezo zou je daarvoor een eerdere versie moeten weten? Moeten fouten die nu kunnen gebeuren persé ook in eerdere versies zitten dan? Beetje een rare gedachtengang.
Hij beheert PetaPC dan kun je er zelf mee in discussie gaan. ;)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:20

Ik denk dat het sowieso verstandig is om een back-up van je bestanden te maken voor je een upgrade van dit kaliber uitvoert, of windows de boel nu behoudt of niet. Staat alles er nog op na het updaten, prima, mooi meegenomen. Is dat niet het geval, ook geen probleem. Ik denk dat dat niet zou mogen meespelen in de keuze om een dergelijke upgrade te doen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:31

xHaithi schreef:
Ik denk dat het sowieso verstandig is om een back-up van je bestanden te maken voor je een upgrade van dit kaliber uitvoert, of windows de boel nu behoudt of niet. Staat alles er nog op na het updaten, prima, mooi meegenomen. Is dat niet het geval, ook geen probleem. Ik denk dat dat niet zou mogen meespelen in de keuze om een dergelijke upgrade te doen.

Drivers + Windows 8.1 heb ik op DVD dus er kan niks fout gaan. En anders zsm de rollback in Windows 10 uitvoeren...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 16:28

Ik had het eigenlijk vooral over persoonlijke bestanden: documenten, foto's, schoolzooi. Ik heb ook van al mijn windowssystemen een CD (op 8.1 na) en anders zijn er wel andere manieren om het geheel weer draaiende te krijgen dus dat is het probleem niet. Bokkers maken zich blijkbaar vooral zorgen om hun persoonlijke bestanden en ik vind dat je sowieso best een back-up kunt maken alvorens je een dergelijke upgrade uitvoert. Er kan altijd wat mis gaan, ook als Windows je bestanden in theorie wel zou bewaren. Dan is het een kleine moeite om belangrijke zaken even op een externe schijf of een stick te zetten voor je de upgrade uitvoert. Dan is dat issue ook weer van de baan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:41

Sowieso is een backup van je bestanden erg handig, zeker met die encryptievirussen van tegenwoordig.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 00:02

Of gewoon via dropbox ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:17

Zo! Overmorgen is het zover! Wie gaat zijn/haar windows installatie upgraden? Nou, ik wel! :D *\o/*

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 10:20

Ik wacht eerst de reacties van anderen nog even af. Maar wil hem dan binnen nu en een jaar eigenlijk wel upgraden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:20

Nope ik krijg sowieso moordneigingen bij mijn laptop, ik doe het op dit dingetje niet meer. Gaat waarschijnlijk toch een nieuwe komen.

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 10:47

HorseyDude schreef:
Zo! Overmorgen is het zover! Wie gaat zijn/haar windows installatie upgraden? Nou, ik wel! :D *\o/*

Zoals Paul Thurrot (Windows Tech analist en journalist) al zei:

"Wanneer upgrade je naar Windows 10, waar het bij Windows 8 de vraag was: Moet ik upgraden naar Windows 8".

Dus ik raad iedereen gelijk over te gaan woensdag :D.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:11

Windows 10 is versneld uitgegeven omdat 8 zn drama is... Ik ben hartstikke blij met 7, weiger over te gaan op 8 dus 10 laat ik ook maar even voor wat het is.

De echte ict'rs op mn werk zijn ook nog niet over, dat is voor mij een goede graadmeter :o

Als deze laptop is afgeschreven ga ik ook over op Linux, Windows is wel erg druk met andere dingen en daar heeft de gewone gebruiker de ongemakken van..

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 00:18

Ik heb net een nieuwe laptop(heb hem 2 dagen nu) ik denk dat ik hem niet gelijk overmorgen ga downloaden. Maar even ga wachten tot het einde van de week.

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:08

Zijn er hier al mensen over?

Haunting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:24

Romyv schreef:
Windows 10 is versneld uitgegeven omdat 8 zn drama is... Ik ben hartstikke blij met 7, weiger over te gaan op 8 dus 10 laat ik ook maar even voor wat het is.

De echte ict'rs op mn werk zijn ook nog niet over, dat is voor mij een goede graadmeter :o

Tja de ene ict'er is de andere niet. Ben zelf ook ict'er en ik ben helemaal weg van Windows 10.
Maar dat heeft niet iedereen.

Vind de integratie en ondersteuning met de hololens een machtig interessante ontwikkeling en kan niet wachten om daar zakelijke apps voor te schrijven. Zoveel mogelijkheden.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:52

Ik ga eerst even afwachten naar de reacties van anderen. Als het positief is ga ik over en anders laat ik t lekker bij windows 7 :)