Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:48

Seni schreef:
Bij ons ook het advies gekregen nog niet te stucen, wij doen ook vliesbehang. :)

wij hebben alles laten doen, en wordt kant en klaar opgeleverd... met glasvezelbehang en dan gesausd. wordt hartstikke strak ( zie de foto van de keuken die ik vorige weke heb geplaatst )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:52

collendoorn schreef:
@truf wij hebben nr 14 een tussenwoning, al laten we wel de aanbouw gelijk doen, dus de beneden maar daar komt +/- 2,5m bij.
Het fijne is ook dat mijn moeder echt op een kleine 5 min wandelen woont dus 2 min met de fiets haha.

Sommige dingen daar ontkom je idd niet aan qua meerprijs. Een extra groep als ik het goed heb op zolder voor je droger. Anders zou het betekenen dat je het nooit beide tegelijk aan kan zetten.

Oohjaa ! Ook nog openslaande tuindeuren ipv een gewone deur.

Welkom collendoorn,

Ik ben zo blij met onze aannemer ( BAM ) die meerwerk dingen waar je niet aan ontkomt. Die hadden ze gewoon er al bij in. Dus die extra groep, trapkast , buitenkraan ed waren standaard. Meerwerk was alleen zaken als dakkapel/ uitbouw/ extra internet ( wij willen in elke kamer een internet kabel hebben )

Sammie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:54

Dat zal dan wel de reden zijn dat BAM al drie ontslagrondes heeft moeten doen en de andere aannemers niet :=

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:57

Wij hebben ieder zo'n map gehad met de prijzen het meewerk. Maar daar staan niet alle prijzen in.Wij hebben bijvoorbeeld een loze radiator-leiding naar de zolder aan laten leggen en die stond er niet in.Bij ons kost dit 145 euro en onze buren hebben ook een prijs daarvoor aangevraagd bij het bouwbedrijf en die prijs was 175 euro.
Ook een gevalletje half-hoog muurtje in de keuken laten vervallen.Andere bewoners krijgen daar 130 euro voor terug en ik helemaal niks.Heb ff een mail naar het bouwbedrijf gestuurd en gezegd dat ik 130 euro minder ga betalen op de eindafrekening.

Ik zal dadelijk eens ff aan de stucadoor vragen wat ik het beste kan doen met de muren.Als het goed is ,is de stucadoor nu bezig in ons huis.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:03

Lucifertje wat je zegt auwch..... Dit is her begin van een 30jaar lange schuld ;) haha

Veel handiger is dat mariekeb. Wat je zegt dat zijn de standaard meerwerk dingen die neemt (bijna) iedereen.

Toch blijft dat raar dat voor de dingen die niet in de map staan er verschillende prijzen gehandhaafd worden!!

Ik weet van mijn ouders toendertijd dat alles wat afwijkt van het standaard, dat moet je helaas betalen.
Dus ook als je muurtjes weglaat, wat bij ons een muur en een deur werd. Dan denk je dat kost stukken minder. Nou mooi dus niet dat is gewoon extra betalen, want je bent niet meer standaard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 10:20

Heeft met de tekeningen te maken. Die moeten ze nl. aanpassen. Bij onze toekomstige buren werd er ook een muurtje weggelaten, maar ook zij moesten hiervoor betalen :')

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:10

Ze hebben idd heel kromme ideeën bij meer- en minderwerk. Wij hadden wel mazzel met het buitenlicht op de achtermuur, stond niet in de lijst, dus apart aangevraagd. Kregen we later een mail dat die als extra optie geboden werd, maar voor een behoorlijk hoger bedrag dan wij er voor hebben staan.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 10:25

Het gaat hier zo hard dat ik de aannemer constant achter me aan heb in verband met keuzes voor de keuken, tegels, loze leidingen en badkamer. Zo veel te beslissen in een korte tijd :(

Maar de bouw loopt voorspoedig, want de deuren zitten er nu in. Volgende week de raamkozijnen. En dat terwijl alleen de begane grond met plafond nog maar staat. Het lijkt wel alsof ze alles tegelijk doen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 00:00

Ik kom ook even binnenvallen! Mijn vriend en ik gaan als het allemaal lukt ook een nieuwbouwwoning kopen. Nu is er 1 ding waar ik de hele tijd al mijn hoofd over breek.. Een aanbouw, ja of nee? Zoals het er nu naar uitziet, gaan bijna alle bewoners uit het rijtje dit doen.. In principe hoeft het van ons niet zo.. Aan de andere kant vind ik het wel mooi en is de extra ruimte altijd handig. Aan de andere kant lijkt het me ook wel weer leuk om wat meer met de tuin te kunnen. Ik weet alleen nog niet of het ook allemaal de financieren is. Natuurlijk is het duurder als je het later wilt laten doen, maar als we het nu niet gaan doen, dan waarschijnlijk later ook niet ;)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 07:05

Welkom Mirjam, leuk dat jullie ook voor een nieuwbouw huis gaan.
De uitbouw is idd een hele investering, maar de extra ruimte is wel heel fijn. Daarbij moet je je ook bedenken dat je tussen de muren van je buren kom te zitten als je het als enige niet doet en hun muren komen waarschijnlijk een cm of 5-10 op jullie grond te staan. Dat is ook iets om mee te nemen als je het misschien achteraf wil doen, dan krijg je een rare knik in je muur, omdat je om hun muur heen moet bouwen.

Wij zijn gister weer even wezen kijken, de pannen liggen voor het grootste gedeelte, bijna alles is gemetseld en gevoegd, vloerverwarming ligt er in en de 1e verdieping en zolder is de smeervloer van gestort.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:46

Over die uitbouw adviseerde iedereen ons ook, als het kan >> doen!!!

Idd met de bouwmuren maar bedenk je ook als ik het later doe moet je allee in je huis opnieuw doen.

Leuk truf!! Komt er vorm in.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:01

Het hoeft echt niet perse duurder te zijn als je het later laat doen, je kan er ook voor kiezen om de fundering mee te laten storten en de rest zelf later te doen.

Bedenk wel dat als je de enige in het blok bent die het niet laat doe en je bent een tussenwoning en je wil het later alsnog zelf dat je woning ter hoogte van de aanbouw naar binnen komt. Wrs zal er in de akte iets staan over dat de aanbouw van de muren voor een gedeelte op jullie erf komt (hun buitenmuren). Wat betekent dat jullie toekomstige eventuele latere uitbouw smaller wordt. Kleine mogelijkheid bestaat dat dat niet in de akte staat, maar dan zouden de uitbouws bij de buren iets naar binnenkomen.

Ik zou je dan ook adviseren om het nu wél te doen. Omdat t gewoon makkelijker is in allerlei opzichten.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:13

Volume opties zijn altijd interessant om mee te nemen. Als je het kunt, zou ik het zeker doen. Wij hebben ook een aanbouw genomen, hierdoor hebben we nu flink wat meer ruimte.

Ons hele rijtje heeft het gedaan en dat ziet er mooi uit. In een andere rij hebben twee woningen geen aanbouw en dat ziet er toch wel vreemd uit vind ik. Daarnaast hebben die mensen ook niet zo veel aan het stukje tuin dat ze overhouden, doordat ze in de schaduw van de aanbouw van de buren zitten.

Als je het later alsnog wilt, moet je er inderdaad rekening mee houden dat je dan ook je vloer, plafond, etc. Allemaal opnieuw moet doen. Wij hebben ook vloerverwarming, die konden ze ook meenemen in de uitbouw, wel zo fijn :j

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-15 09:29

Ik heb het niet laten doen, omdat het in de bouw bij het ene huis standaard was en bij het andere niet en daarbij was er ook nog keus uit 1,2 of 2,4 meter. Het project heeft verspringende daken, dus geen enkele woning is hetzelfde, dus verschil zou er toch wel zijn.
Mijn buren hebben het ook niet laten doen. Zelf vind ik een beetje beschutting in de zomer juist wel prettig.
En zeg nou zelf, ik heb in mijn eentje een eensgezinswoning gekocht, de extra ruimte heb ik niet nodig.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:38

Het gaat er ook niet om dat je standaard een uitbouw moet doen bij de bouw, maar als je twijfelt en ’t wel handig vindt (ooit) en je kan het betalen kun je het beter wel bij de bouw doen en niet achteraf. Wij zitten op een hoek en hebben 2,5. Onze buren hebben het niet en dan weer twee wel. En dan drie weer niet. Onze buren hebben dus ook een nis van 2,5. Scheelt weer schutting zetten zeg maar :))

En kijk ook altijd naar wat de toekomst doet. Jij vindt het niet nodig, maar ooit ga je het verkopen en dan kan dat beetje schaduw voor toekomstige bewoners toch een tegenvaller zijn.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 09:41

Hmmm, lastig lastig.. Ik zat er zelf aan te denken om dan juist van die muren gebruik te maken en een overkapping In de tuin te maken later.. Maar je zit inderdaad in de schaduw en dat betekent dus ook minder licht in huis.
Ik denk dat we even gaan kijken of het er nog bij kan in de hypotheek. Even voorleggen bij de adviseur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:00

Hier ook het advies, als je het kan betalen en twijfelt: doen!

Bij ons is het 2,5 meter, en als ik de ruimte zie die het oplevert. Heerlijk .

xamberr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 13:23

hay iedereen,
Wij hadden een optie genomen op een nieuwbouw huis maar het werd allemaal heel lastig omdat ons huidige huis eerst verkocht moest worden voor 1 juli (inverband met dubbele lasten en nieuwe regels vanaf 1 juli).
2 weken geleden ons huis te koop gezet en 3 dagen later verkocht ( dit hadden we niet verwacht) dus afgelopen vrijdag getekend voor ons nieuwe huis.
Ze beginnen 1 September met de bouw en dit duurt 8/10 maanden, wij moeten 28 Augustus ons huis uit en overbruggen dan met manlief en dochter bij opa en oma word erg zwaar maar we kunnen goed sparen.

dit word ons nieuwe huisje.
http://www.jaspers-vandiepen.nl/aanbod/ ... 0109-0ong/

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:05

Wauw, dat is snel gegaan met de verkoop!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:25

Leuk hoekhuis(?), al haal ik dat torentje niet terug op de plattegrond? Maar die plattegronden :x Een eettafel met acht stoelen (!) en ruimte voor een kookeiland. En dat allemaal in een woning van ca 5.2m breed en op 115m2 woonoppervlakte? Zie standaard impressietekeningen met 6 stoelen en dan mag je blij zijn dat je 4 kwijt kan, maar deze woning is zelfs geschikt voor een tafel met 8 stoelen! En volgens de plattegrond heb je aan de voorkant veel ruimte voor een hele zithoek, maar op die tekening van de woning zelf mag je blij zijn als je naast elkaar kunt zitten.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:58

Welkom, toekomstig mede gemeente Medemblikker ;) Dat is idd heel snel gegaan en mooi ruim huis, leuk ook met zo'n torentje, maar is idd niet zo duidelijk op de plattegronden te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:42

Gefeliciteed met je aankoop. en fijn dat het zo snel ging
@sammie viel mij ook al op . Wij hebben straks 140m2 en zelfs daar past geen tafel met acht stoelen hoor hahahaha.
( wel het kookeiland )

Lisamartine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:28

Wij krijgen morgen eindelijk de sleutel van ons huisje *\o/*
Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:37

Gefeliciteerd Lisamartine, hoe lang heb je er nu op moeten wachten?

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 18:59

Wauw dat ziet er strak uit lisamartine, heel gaaf!! Succes

En xamber wat leuk!! En wat super snel zeg jullie verkoop.