Asbest wie weet hier meer over.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Asbest wie weet hier meer over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:06

Dat is niet de saneerder maar het meetbedrijf. Warenzij er vorige keer ook bij?

heeft de inspectie Nog wat laten weten? Mochten jullie daar blijven?

Ik ben heel benieuwd wat er uit gaat komen. Hebben ze de stukjes nog meegenomen of oordeel over gegeven?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 17:28

Ja dit is het meet bedrijf.Wie de saneerder is weet ik niet,was iets met Sweets of Sweelink?
De Inspectie heeft me vanmorgen gebeld,ze zouden vanmorgen gelijk naar Lagemaat toe gaan en verhaal halen.Morgen hoor ik meer.Het meten duurt tot half 6.
Ze hebben de 2 stukjes die ik nog had in een zakje gedaan en mee genomen.
Ja we mogen gewoon hier blijven nog.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 19:07

Half 6 was het klaar,duurt best lang zeg dat meten.Nu wachten tot morgen half 4,dan komen ze weer langs.De 'baas' van het sloopbedrijf wil er ook graag bij zijn.Mag best van mij.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:38

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 14:57

Ben benieuwd!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 17:27

Asbest Vrij!! de stukjes die ik vond zijn waarschijnlijk van een aantal jaren geleden,toen de woningbouw het dakraam heeft vervangen.Er zat een oud metalen,smal dakraam in en ze hebben er toen een bredere kunstof ingezet.Toen hebben ze wat van die asbest platen af moeten halen,om het raam passend te maken.Dus ze denken dat deze stukjes van nu,toen in dat glaswol zijn gevallen en nu de platen zijn verwijderd,is dat op zolder gevallen.

Uitslag van me dochter is minder,beginnende emfyseem.Ook zat er nog een oudere infectie,maar die was niet actief.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:34

Maar dan waren die stukjes toch wel asbest? Ik snap het even niet meer :o?

Beterschap voor je dochter!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 13-02-15 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:39

Sorry, maar mbt dit topic denk ik dat de bullshit-O-meter toch wel ferm in het rood gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 17:43

Callisto04 schreef:
Sorry, maar mbt dit topic denk ik dat de bullshit-O-meter toch wel ferm in het rood gaat.

_/-\o_

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 17:53

Cayenne schreef:

Ja dat was wel asbest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 17:53

Callisto04 schreef:

Hoe bedoel je?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 18:40

gohya schreef:
Cayenne schreef:

Ja dat was wel asbest.

Dus dan was je niet asbestvrij en hebben jullie hier wel aan blootgestaan..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 18:54

Maar er waren geen vezels gemeten.Maar miss. is alles weg omdat die mannen met de stofzuiger bezig zijn geweest?

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 19:59

gohya schreef:
Asbest Vrij!! de stukjes die ik vond zijn waarschijnlijk van een aantal jaren geleden,toen de woningbouw het dakraam heeft vervangen.Er zat een oud metalen,smal dakraam in en ze hebben er toen een bredere kunstof ingezet.Toen hebben ze wat van die asbest platen af moeten halen,om het raam passend te maken.Dus ze denken dat deze stukjes van nu,toen in dat glaswol zijn gevallen en nu de platen zijn verwijderd,is dat op zolder gevallen.

Uitslag van me dochter is minder,beginnende emfyseem.Ook zat er nog een oudere infectie,maar die was niet actief.

Maar dat emfyseem speelde toch als , als ik je hele topic lees? Dus dat is niet asbest gerelateerd?
Hebben ze wel asbest kunnen ontdekken op haar longfoto's, of bedoelde je eerder, dat dat dus niet zo was?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 20:09

Nee mijn vriend heeft ernstige emfyseem,mijn dochter niet.Die is alleen vanaf de geboorte tot een jaar of 6 steeds ziek geweest.Long infectie's en luchtweg infectie's.Daarna nooit meer ziek geweest op een verkoudheidje na.
Ze hebben geen dingen gezien door asbest,maar dat kan ook niet zo vroeg al.Asbest komt er pas tig jaren later uit.
Dinsdag moeten we terug komen bij de H.A. dan ga ik van alles aan hem vragen.Het kan n.l. ook door haar werk komen,ze werkt met insekten en het voer daar schijnt ook best wel te stoffen.
Alleen wel vreemd dat het nú allemaal naar buiten komt.Ik weet bijna zeker dat het komt door die stof en gruis v.d. stenen.
Ze hebben volop hun excuses aangeboden,de man van de bouw en sloopbedrijf.Ze komen maandag alles schoon maken op zolder.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 22:09

Ik lees mee in je topic, maar nu ga ik toch reageren. Ik snap een aantal dingen niet.
Waarom maakt het sloopbedrijf zo'n ophef? Brokje asbest omruilen bijvoorbeeld, terwijl ze geen asbest verwijderd hebben? In eerdere berichten zeg je dat er wel asbest verwijderd is. Als dat gegaan is op de manier zoals jij omschrijft, kan het toch niet anders dan dat het niet asbest vrij is? Stofzuigen lijkt mij niet effectief tegen asbestvezels.

Misschien zie ik wel leeuwen en beren hoor, maar ik vraag me dit wel af.
Weet je al zeker dat het bedrijf onafhankelijk is?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 22:32

Dat sloop bedrijf heeft wel de asbest verwijderd.Ik begrijp aan de ene kant wel waarom ze zo'n ophef maken en sporen uitwissen.Ze hadden geen gewone stofzuiger maar zo'n hele grote bouw stofzuiger,daarmee hebben ze grondig gestofzuigd op zolder en die tape die ze mee hadden was om die stofzuiger daarna af te plakken.Dat vertelde die man die het asbest kwam meten.Die vond het ook erg raar wat dat sloop bedrijf allemaal had gedaan.
Het kán zijn dat er geen vezels meer zijn op zolder doordat ze zeer grondig gestofzuigd hadden?
Ik heb geen idee,daar kom ik toch nooit meer achter.Maar dat het niet klopt van dat sloop bedrijf weet ik wel zeker.

Ja bedrijf is onafhankelijk,kon heel goed praten met die man,was ook zeer vertrouwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:39

Ik vind dit topic een beetje ongeloofwaardig worden....

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 10:43

Waarom vind je het ongeloofwaardig worden dan? het is écht allemaal zo gebeurd hoor.Je mag gerust komen kijken hier en navragen aan de mannen v.d. bouw,die zijn nog steeds hier.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:06

Nou ik snap haar wel, je zou juist denken dat het NIET asbestvrij is, dat vind zei dus raar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:15

Als dat is wat ze bedoeld,heeft ze idd. gelijk.Maar weet wel dat ze vóór het onderzoek heel grondig de zolder hebben schoon gemaakt en álle bewijs stukjes hebben mee genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:33

Ik vind alles heel tegenstrijdig met elkaar, het hele verhaal klopt gewoon niet meer.
Ik denk echt dat je het veel hogerop moet gaan zoeken.
Het niet hierbij laten.

Maar ook vind ik jou zelf soms beetje nalatig en makkelijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:44

Het rapport is er al,ik kan verder niets meer doen! er is geen enkel bewijs meer,en als het rapport zegt asbest vrij,dan doe je er niets meer aan.
Ik nalatig? waarmee dan? ik had van allerlei instantie's ingeschakeld,als zij niets doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:50

Ik heb je van begin af aan al gezegd, neem contact op met Roessen en Roessen.
Daar heb ik dit soort wanhopige slechte verhalen nog nooit gehoord.
Je hebt je dochter nog boven gelaten, liep er zelf nog rond. Pakt asbest op etc...
Laat je afschepen door de instanties.

Ik kan nog wel even door gaan?

Ik maak me er verder niet druk om, het is mijn probleem verder niet, maar het verhaal is zo onsamenhangend als wat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:56

Roessen is een asbest sanerings bedrijf,geen instantie waar je melding kan maken,daar is die Arbeids Inspectie voor! Ik had allang op hun site gekeken hoor.
Als niemand zegt dat je niet meer op zolder mag komen? dan ga ik er vanuit dat er geen gevaar is.
Asbest stukjes kan je gewoon vast houden,zolang ze heel blijven kan het totaal geen kwaad.
Afschepen door instantie's? moet ik ze dan aan hun haren achter het loket trekken?