macbook apple of windows laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:52

Emmaa_ schreef:
Ik kan de instellingen bij m'n huisgenoot ook niet vinden in Windows 8, geen flauw idee hoe ik ook maar iets kan bekijken. Ben best goed met computers maar heb het daar ook gelijk maar opgegeven. De laatste Windows laptop die ik had runde op Windows 7 (dat is toch gewoon degene voor 8?) en die vond ik nog wel heel prettig werken.

Windows 8 is drama idd :') Maar bij Windows 8.1 kan je als het goed is weer terug richting Windows 7 qua hoe het werkt.

Zelf werk ik nog lekker met 7. Eens zien wat 9 ons gaat brengen.

Mizora

Re: macbook apple of windows laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:00

Ik vond zelfs windows 8 na even wennen prima te werken, maar 8.1 is wel nog makkelijker.

Ik kan niks met apple. Alle keren dat ik op iPods, iPhones en Macs heb gezeten waren niet succesvol. En ik wil ook graag veel mijn eigen software uitkiezen en een hoop software die ik gebruik is niet geschikt voor apple.

2 usb-poorten zou ik dan weer niet zo als een probleem zien. Ik heb bij mijn laptops (3-poorts) altijd een splitter gebruikt. Iets in deze trend: http://www.allekabels.nl/usb-hub/174/10 ... -hub-.html

Wel opletten dat je aan de splitter niet de grote dingen hangt, maar muis, toetsenbord, boxen en usb-stick of card-reader gaan prima samen. En dan aan de andere aansluitingen had ik externe schijven (ik had 2 schijven).

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:03

Ik zou zeker voor Mac gaan als je het geld er voor (over) hebt. Onze MacBook Pro is denk al een jaar of 5/6 oud en werkt nog steeds goed. Geen vertraging, vastlopen etc. Mac gaat veel langer mee is mijn ervaring.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:13

En mac behoudt veel langer zijn waarde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:14

Emmaa_ schreef:
Mijn vader heeft een 13 inch air, die heeft idd geen hdmi maar de nieuwere modellen hebben wel AirPlay. Wij hebben thuis een AppleTV kastje dus op die manier kunnen we alsnog op de tv kijken. Ik heb zelf geen televisie dus sluit hem ook nooit ergens op aan... Mijn Pro heeft volgens mij wel een hdmi maar zou niet weten welke het is :')

Overigens is het niet alleen de Air die maar twee USB gleuven heeft, de Pro heeft er ook maar 2. Omdat ik het trackpad een stuk prettiger vind werken dan die van de meeste Windows laptops heb ik geen behoefte aan een muis, en als ik daar wel behoefte aan had heeft Apple zelf een fijne draadloze. Ik hang er af en toe een externe harde schijf aan om backups te maken en dat gaat helemaal prima :)

Ja, ik heb de nieuwste mac air (late 2014) maar wij hebben geen AppleTV kastje en ik vind dat ook te duur om te kopen voor die ene keer in de 3 maanden dat ik het mis haha. :')

Ik vind het trackpad ook zo fijn dat ik nooit een muis mis. Vind een muis juist onhandiger dan het trackpad. :))

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 16:22

Ik kan met mijn macbook pro naar mijn samsung televisie streamen met een programmatje dat heet TVMOBiLi. Werkt super goed, en verbind hierdoor aan Samsung Link. Werkt super goed. Heb er wel voor moeten betalen, maar ach, ik vind het wel schappelijk om te betalen voor goed werkende software.

Gaat dus gewoon via de WiFi en dat gaat super goed. Nooit happeringen en zo. Ook niet bij grotere bestanden en kan ook omgaan met .mkv bestanden en dergelijke omdat die TVMOBiLi dat dan real time omzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 17:26

Voor wie apple tv te duur vindt, koop een chromekast die is 35 euro en streamt ook perfect met apple. Wij hebben een chromekast thuis omdat we zowel apple als android gebruikers hebben.

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 02:33

amoj schreef:
Macbook vind ik niks. Kan er niet meer over weg en zijn ultra gevoelig voor allerlei dingen. Bij het minste of geringste al een krasje of deukje.

Niet mee eens, heb hem denk ik letterlijk al 1000x laten vallen en er zitten nog geen echte deukjes op, alleen enkele krasjesz maar als je kijkt in verhouding met hoe vaak ik het heb laten vallen... Zonder hoes/sleeve laten vallen uiteraard, ook weleens met.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 06:59

Gewoon een kiezen met de goede softweare en linux mint er op gooien.
Geen apple geklooi en geen gezeur dat het vol loopt en of vast loopt op windows.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 09:22

_Forgetten schreef:
amoj schreef:
Macbook vind ik niks. Kan er niet meer over weg en zijn ultra gevoelig voor allerlei dingen. Bij het minste of geringste al een krasje of deukje.

Niet mee eens, heb hem denk ik letterlijk al 1000x laten vallen en er zitten nog geen echte deukjes op, alleen enkele krasjesz maar als je kijkt in verhouding met hoe vaak ik het heb laten vallen... Zonder hoes/sleeve laten vallen uiteraard, ook weleens met.

Inderdaad. De bank (met een stalen poot) heeft erop gestaan, hij is uit mijn handen gevallen, van de trap gevallen, van de bank gevallen, van tafel gevallen. Allemaal zowel met als zonder hoes, er zit maar één kleine beschadiging op van de stalen poot van de bank. Hij is dus echt heel gevoelig ja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:14

Nou ja, ik vind het vrij logisch dat als een laptop van de trap afvalt hij kapot gaat. Of het nou een Acer is van 300 of een macbook van >1000, laptops zijn daar gewoon niet op gebouwd. Dat jouwe nog leeft ligt niet perse aan de kwaliteit van je mac, maar gewoon puur geluk gehad. Vind mijn mac hartstikke mooi en stevig, maar een val van de trap af zie ik hem niet sneller overleven dan de hp laptop van mijn vader. :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:18

Rebeccaa schreef:
Nou ja, ik vind het vrij logisch dat als een laptop van de trap afvalt hij kapot gaat. Of het nou een Acer is van 300 of een macbook van >1000, laptops zijn daar gewoon niet op gebouwd. Dat jouwe nog leeft ligt niet perse aan de kwaliteit van je mac, maar gewoon puur geluk gehad. Vind mijn mac hartstikke mooi en stevig, maar een val van de trap af zie ik hem niet sneller overleven dan de hp laptop van mijn vader. :+

Dat hij het overleefd heeft zegt inderdaad niks over de kwaliteit van mijn Mac. Maar daar reageerde ik ook niet om: iemand beweerde dat een Mac snel beschadigd. Dat terwijl mijne na al die 'trauma's' maar één beschadiging van 7mm x 3mm heeft. Lijkt me wel iets te zeggen over de bouwkwaliteit dat hij niet (zeer) beschadigd is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:30

Rebeccaa schreef:

Mwah. Is toch niet helemaal waar.

Ik zie een Acer dit toch niet zo gauw doorstaan. Macbook zijn gewoon echt oerdegelijk gebouwd.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:36

Hahahaha, pijnlijk om dit te bekijken op dezelfde laptop :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:38

Wat is dat trackpad dan? Kan je er wel gewoon een muisje inpluggen met USB?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 15:46

Het doet me sowieso heel erg veel pijn om ernaar te kijken :oo Vind trouwens de uiteindelijke schade nog niet zo erg. Als hij het alleen ingeplugd doet heb je nog wel een werkende laptop... Niet dat ik dit ooit zou proberen met een laptop uberhaupt :=

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:11

hier ook een blije apple gebruiker. Ik schreeuwde altijd dat ik absoluut geen apple wilde hebben en dat ik het allemaal veel te duur en overdreven vond, tegendeel is bewezen voor mij :')

Ik heb sinds december een Macbook pro, 15 inch, bij leapp vandaan (super service). Na mijn eerste windowslaptop die heb jaren goed heeft gedaan op windows 7 , daarvan was het scherm gebarsten, maar verder draaide die nog prim (werd wel zo langzaam als dikke stront op het eind) daarna tussendoor een 17 inch HP gehad, was veel te groot en zwaar om overal mee naar toe te slepen. Toen voor een HP pavilion ultrabook gegaan van 15 inch, en dat was huilen. Ik heb dat ding nog geen eens 1,5 jaar gehad en afgelopen begin december is de harde schijf definitief gechrashed en zelfs in de winkel konden ze er niks meer mee (Hij was daarvoor al 4 keer teruggebracht door problemen). Wat het probleem was is nog steeds niet duidelijk maar wat ben ik blij dat ik van mn windows computers af ben..

MEt windows had ik vaak dat er dingen vastliepen, langzame laptops, en soms gewoon mega onlogisch ingedeeld en de batterijduur rende vaak keihard achteruit na een half jaar gebruik.

Nu met mn macje heb ik helemaal nergens last meer van, draait als een zonnetje, batterijduur is echt een verademing en het is onwijs gebruiksvriendelijk. Ik kan het je alleen maar aanraden! En het trackpad is zooo onwijs fijn!

Fearlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:40

Suzanne F. schreef:
Wat is dat trackpad dan? Kan je er wel gewoon een muisje inpluggen met USB?

Inderdaad. Als je (in het begin) wat moeite hebt met het trackpad kun je die erin pluggen. :j

xshansb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:42

Ik heb een macbook. en ik wil nooit meer wat anders!

Waar mijn andere laptops altijd snel traag werden etc. is deze nogsteeds top!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:52

rommulus schreef:
Gewoon een kiezen met de goede softweare en linux mint er op gooien.
Geen apple geklooi en geen gezeur dat het vol loopt en of vast loopt op windows.

Hardware bedoel je? :+
Ik ben het verder met je eens: zoek de beste specs voor de laagste prijs uit, en gooi er linux op. Geen virussen, geen vastlopen, fijn interface. Wat wil je nog meer?

Nena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 17:55

Een Macbook is geweldig! Helaas zit ik op een laptop school met dell (windows) laptops... Verschrikkelijk! Sinds ik deze zomer een macbook pro retina gekocht heb, wil ik eigenlijk niks meer met dat verschrikkelijk slome windows te maken hebben haha

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:46

Nena_ schreef:
Een Macbook is geweldig! Helaas zit ik op een laptop school met dell (windows) laptops... Verschrikkelijk! Sinds ik deze zomer een macbook pro retina gekocht heb, wil ik eigenlijk niks meer met dat verschrikkelijk slome windows te maken hebben haha

dat ligt niet per sé aan windows hé ;).
Snjelheidsverschillen komen voor het grootste deel door hardware. Daarom zijn vaste desktops vaak veel sneller dan laptops (uitzonderingen daargelaten). Meer ruimte, alles hoeft niet zo licht te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:48

Ja maar omdat windows niet zijn eigen hardware maakt, wordt de software vaak gedumpt op slechte hardware. :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 17:59

Dell-computers zijn inderdaad over het algemeen naar. Dell schoolcomputers zijn dat vaak nog veel erger. In dezelfde prijsklasse is de kwaliteit van een mac en een windows computer vaak vergelijkbaar. Al zal het ene meer geschikt zijn voor het één en de ander voor het ander.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:09

Rebeccaa schreef:
Ja maar omdat windows niet zijn eigen hardware maakt, wordt de software vaak gedumpt op slechte hardware. :+

Dat heb ik ook al een paar keer duidelijk willen maken in dit topic, maar volgens mij wordt dat niet begrepen. Het is feitelijk heel oneerlijk om elke 'windows laptop' maar te vergelijken met een apple laptop :+ Je kan Windows vergelijken met Mac OSX en Dell met Apple. Maar niet Windows met Apple. En wil je Windows vergelijken met Mac OSX, dan mag je dat eigenlijk alleen doen wanneer deze zich allebei op de juiste hardware bevinden.