creatief! auto pimpen + tunen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Re: creatief! auto pimpen + tunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:34

Mijn autootje is weer probleemloos door de APK gerold. In april wordt hij 25, en dat vieren we met een spuitbeurt voor het dak en het herstellen van de kromgetrokken rubbers van mijn dakraam. Het lekt (nog) niet, en dat wil ik graag zo houden.

Als het dan ooit wat langer mooi weer wordt ga ik mijn bumpertjes weer mooi zwart maken en zo doen we steeds een stukje.
Ben weer helemaal blij dat mijn karretje nog een tijdje mee kan:)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 22:04

Ik heb het pimpen en tunen van mijn auto aan Honda zelf overgelaten. :P ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:16

Onze oetringer is ook weer als een zonnetje door de keuring gekomen :)
En omdat hij zo braaf was heeft hij nieuwe achterlichten van ons gekregen <3

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:17

Die Honda is ook gaaaaaf! Allen dat wit S zo besmettelijk ik hou een donkerblauwe auto al niet schoon ;)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 14:08

Het wit (championship white) heeft te maken met een stukje historie van Honda. Alleen de snelste fabrieks wagens (Type R) krijgen deze kleur.

Type R vehicles traditionally have a red Honda badge and Championship White paint as an option, as a tribute to their first winning F1 car. Honda's racing and F1 cars often feature a red Honda badge.

Het is wat vaker wassen :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:05

En als je het een keertje overslaat krijg je direct van die vieze strepen onder je spiegels etc. Ik was mijn parelmoer witte auto één keer in de twee weken volledig met shampoo en hotwax etc. en verder één à twee keer per week even snel de hogedruk spuit erover.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:48

Welk middel gebruiken jullie om je bumpers weer mooi te maken?
De mijne zouden donkergrijs moeten zijn, maar zijn nu eerder lichtgrijs, en dan de achterbumper nog net wat lichter dan de rest.
Ik wilde eerst gaan spuiten met zwarte matte verf, maar omdat ze origineel donkergrijs horen....

Bovendien heb ik (nog) geen ervaring met spuiten en wil ik het niet verpesten. Ik vond op internet autoglym bumper care. Dan moet ik het wel vaker bijhouden, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Zijn er hier mensen met ervaringen met dergelijke producten?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:18

Meguiars heeft hier mooie producten voor, exterior trim nogwat :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:49

Konstantine schreef:
Hey joh, je hebt een nieuwe! Staat 'ie nu wel brandveilig bij je nieuwe huisje? :)

jazeker super veilig haha 8-)

je kunt ook lijnzaad olie gebruiken voor de matte bumpers :D

mijn toet heeft nieuwe slofjes <3 , als t weer wat beter wordt gaan we de autos eens goed van top tot teen poetsen :)

Afbeelding

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:56

Bedankt voor de tips! Dan ga ik dat eens proberen. Spuiten kan altijd nog.
Zat te denken om op de sloop (ze hebben in zwolle nu een 5 staan, dacht van hetzelfde type) bumpers te halen en die te spuiten. Als t mooi wordt kan ik ze dan zo omwisselen;)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:01

Hoe wassen jullie toet altijd eigenlijk?

Ik ben een beetje een punaisepoetser. Ik doe het, als ik het goed doe, zo:

1. Auto afspuiten met hogedrukspuit
2. Auto wassen met Meguiars Nxt Generation shampoo en de Meguiars washmitt. Twee emmers water, één met sop en één om de washmitt schoon te spoelen
3. Auto droogzemen
4. Auto kleien met Meguiars QuikClay
5. Auto polijsten (lak voeden) met Meguiars Nxt Generation Polish
6. Auto waxen (lak sealen) met Meguiars Ultimate Wax
7. Ruiten inwrijven met Meguiars Glass Cleaner

En tussendoor gewoon alleen wassen en soms Quikwax gebruiken :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:03

De mijne is tot nu toe heel lui door de wasstraat of onder de tuinslang geweest. wil dat wel anders gaan doen, want de wasstraat doet ook maar half werk...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:11

Choiix wij doen het ongeveer hetzelfde :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:45

eilleen333 schreef:
Welk middel gebruiken jullie om je bumpers weer mooi te maken?
De mijne zouden donkergrijs moeten zijn, maar zijn nu eerder lichtgrijs, en dan de achterbumper nog net wat lichter dan de rest.
Ik wilde eerst gaan spuiten met zwarte matte verf, maar omdat ze origineel donkergrijs horen....

Bovendien heb ik (nog) geen ervaring met spuiten en wil ik het niet verpesten. Ik vond op internet autoglym bumper care. Dan moet ik het wel vaker bijhouden, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Zijn er hier mensen met ervaringen met dergelijke producten?

Indd meguiars of simpele (motor)olie. Alleen van meguiars zie je langer en hoeft dus minder vaak.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:47

Wij hebben besloten om ons racemonster te verkopen |(

http://link.marktplaats.nl/m977913020

We hebben er 2 jaar veel plezier van gehad, nu is het tijd dat iemand anders er nog plezier van gaat hebben!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:56

Alweer ff geleden dat ik hier gereageerd heb!

Ibiza Cupra was verkocht, Compact 1.6 teruggekocht omdat ik daar eigenlijk een 2.8 in wilde leggen. Chassis was helaas alleen te slecht en moest veel te veel aan gebeuren om hem strak en hard te krijgen!

Nu een 2.5 liter sedan! Was Lagunengrun qua kleur alleen heel de blanke lak eraf...

Dus zelf maar geschuurd en mat leger groen gerollerd :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:34

Haha heb je daar een foto van Loez, ben erg benieuwd.
Wij gaan dit weekend kijken voor een Peugeot 206cc *\o/*

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:34

Dat van die lijnzaadolie is een goede tip. Dat ga ik eens proberen.
Ze zeggen dat dat ook moet lukken met een verfohn, hier had het geen resultaat.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:46

Mag ik mij hier ook melden? Mijn vriend en ik zijn beide gek op leuk (snelle auto's) :D we hebben een leuke blauwe polo gehad, zat een sport uitlaat en een schroefset onder maar voor de rest niet veel aan vervangen.

Afbeelding

Deze is verkocht, en nu hebben we een mintgroene polo zins maandag die gaan we ook nog tunen :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:54

Mijn goudkleurige atos hoog model is niet getuned. Zou werkelijk niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Maar hij valt wel op, heb hem rondom voorzien van bestickering. Van oorsprong trialerstickers maar op een atos doen ze het ook goed. :D motorkap en twee voorportieren zijn voorzien van tinkerstickers. Achterop zit een rijtje. Banden zijn toch al niet standaard, zitten dikprofiel all weather banden op. Velgen zijn een drama kapot gereden door de vorige eigenaar maar ja centjes ontbreken.

Wel ben ik aan het prutsen met folie op de achterruiten, maar dat wil nog niet zo best bubbelloos. Dee,s praktisch, minder warm, fijner voor de honden en ziet er leuker uit. En ik ben op zoek naar goede leuke stoelhoezen voor binnen. Maar nog niks leuks kunnen vinden dan suf rood of blauw. Zou het liefst knal roze, koevlekkig of fluorgroen of zo willen. Maar dan wel dikke goed wasbare uit een stuk hoezen voor voor en achter zo dat ze oo een deelbare bank passen,

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:01

Wat een leuk topic! :D Mooie auto's komen er ook voorbij, en leuke projecten!

eilleen333 schreef:
Bedankt voor de tips! Dan ga ik dat eens proberen. Spuiten kan altijd nog.
Zat te denken om op de sloop (ze hebben in zwolle nu een 5 staan, dacht van hetzelfde type) bumpers te halen en die te spuiten. Als t mooi wordt kan ik ze dan zo omwisselen;)

Bumpers/plastic kan je 'voeden' bestaan ook wel speciale sprays voor, volgens mij op siliconen basis waardoor ze weer mooi worden. Misschien heb je hier wat aan? http://www.tuning-gids.nl/bumper-zwart-maken.htm

Zelf ben ik bezig met mijn BMW E91 3-serie touring uit 2006, heeft een M-onderstel + kit, leren sport interieur (licht leer) en ligt echt zoooo fijn op de weg. Sinds februari in bezit en al het nodige aan gedaan.

Nieuwe velgen 19" (met banden, Michelin Sport II, echt aanrader trouwens!), verlaagd, zwarte grill erin. Sinds dit weekend is ook het 318D van de kont af en heb ik een 'schoon kontje' :Y)

Moet nog een nieuwe voorbumper, ramen getint en de koplampen wil ik nog even gepolijst hebben zodat ze minder dof ogen. Blacklight achterlichten.. En daarna verzin ik vast wel weer wat nieuws! :')

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:08

Fijne wagen Faelivrin !
Blijf bmw gek :')

Michelin Sport II is inderdaad voor de sportievere rijders een geweldig fijne band!
Wel aan de prijs, maar goed, prettiger dan die band kun je haast niet rijden en is zijn geld ook dubbel en dwars waard!

Foto's doe ik straks even via mijn telefoon uploaden :P

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:25

Oh die is gaaaaaf!!!
Je blijft toch bezig aan die auto's he.
Onder onze Golf hebben we toch maar weer normale veren gezet aan de achterkant.
We kwamen gewoon niet meer normaal over de drempels heen...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:33

Ik heb een verlagingsset van Eibach eronder, de Pro-kit 30/25mm, zijn super fijn. Ik heb echt heel weinig ingeleverd aan comfort en de auto is toch 3/4 cm naar beneden gekomen. <3

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:35

Hierbij de mijn BMW! Moet uiteindelijk nog een hoop gebeuren. Mijn 18" wielen liggen klaar voor komend zomer seizoen, nu nog door op mijn stalen ivm winter! Auto wordt nog verlaagd. Wil de lampen voor en achter gesmoked hebben en een lipje op mijn koffer klep. Interieur moet opnieuw gedaan worden. Origineel licht grijs lees, maar de vorige eigenaar heeft dit hoogglans zwart gespoten!

Auto heeft M onderstel.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding