Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:26

Anoniem schreef:
Sinds ik mijn paarden aan huis heb staan is mijn auto brandschoon O:)
Maar toen ik er nog naartoe moest rijden moest ik wekelijks erg consequent stofzuigen en uitmesten want er kwam ongemerkt ook steeds meer paardenzooi in te liggen (op de grond, achterbank, riempjes, reflectiebanden, halstertouwen enz.)

Mijne niet ^)
En die paardenspullen liggen er nog steeds in ^)
Nu wel in een concoursbak apart, plus een aantal losse zwepen maar het zit wel onder het haar omdat mijn zadel er na concours in heeft gelegen, gisteren ben ik trouwens nieuwe spullen gaan halen en die liggen er ook nog in.
Niet dat het erg opvalt verder, tussen mijn buggy, een resem boodschappentassen, mijn handtas, een zak met tijdschriften om te lezen als ik ergens moet wachten, truitjes/vestjes/jasjes die de kinderen in de auto hebben uitgedaan en ik niet opgeruimd meer heb... O:)

Goed voornemen voor vandaag: de auto uitruimen en stofzuigen nu het nog mooi weer is.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 07:33

Een nieuwe Audi helpt ook niet mee.Ken iemand die naast de auto alles schoonmaakt en op handdoeken zit enz.Bij mijn Opel Astra van 12 jaar oud is dat niet nodig.Dus tip koop een oude auto.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 07:48

Punz schreef:
Sorry TS, maar dit is écht "by fár" de meest grappige topic titel ooit..

Ik vrees dat we hier geen van allen een foto durven te plaatsen van het interieur van onze paarden ( cq honden-, dekens-, schoenen-, cap, laarzen-, jassen-, zand-, hooi-, zweepjes-, stokmaat ( mét waterpas :) ) inklapbaar opstap krukje-, snoep papiertjes-, lege drinkflesjes-, siliconenspray- ) auto.

:') er moest toch iemand zijn

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:55

pluisje88 schreef:
Ik kan iig zonder problemen met een witte broek in mijn auto stappen :j

Ja, dat kan ik ook!
(Het is alleen een verrassing met welke kleur broek ik er dan weer uit stap :D )

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 09:59

turtlelito schreef:
pluisje88 schreef:
Ik kan iig zonder problemen met een witte broek in mijn auto stappen :j

Ja, dat kan ik ook!
(Het is alleen een verrassing met welke kleur broek ik er dan weer uit stap :D )

Welke kleur heeft je paard? :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:20

Even een stomme vraag :o
Ik heb net de auto uitgeruimd en gestofzuigd maar mijn bekleding (stoelen EN achterbank) is echt te goor voor woorden :o
Bestaan er ook hoezen voor de auto die zo makkelijk met een doekje te poetsen zijn als die rubber matten waar jullie het over hebben? Want dan ga ik die rubber matten regelen, een kruimelzuiger standaard in de auto leggen en hoezen halen en kan ik het ook een stuk schoner houden *D

Moonlight17

Re: Paardenmensen.. hoe hou je je auto schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:23

Mijn vriend klaagt na een keer de auto naar het paard meenemen al over vlas, hooi en haren. Had hij me maar niet moeten dwingen de auto mee te nemen. :Y)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:31

Urielle schreef:
Even een stomme vraag :o
Ik heb net de auto uitgeruimd en gestofzuigd maar mijn bekleding (stoelen EN achterbank) is echt te goor voor woorden :o
Bestaan er ook hoezen voor de auto die zo makkelijk met een doekje te poetsen zijn als die rubber matten waar jullie het over hebben? Want dan ga ik die rubber matten regelen, een kruimelzuiger standaard in de auto leggen en hoezen halen en kan ik het ook een stuk schoner houden *D

ja hoor, die heb ik jaren gehad over stoffen bekleding, van die garagehoezen van zwart plastic (nepleer)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:19

LOL

Confrontatie momentje Urielle? :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:21

Punz schreef:
LOL

Confrontatie momentje Urielle? :)

Laat ik zeggen dat ik al wel wist hoe en wat maar dat ik dat gewoon stelselmatig negeerde in een zelfpositieve houding van mijn-huis-is-in-elk-geval-wel-schoon :Y)

Waar verkopen ze van die garagehoezen, Halfords ofzo? (ik kan het vast niet gewoon bij de Action scoren? := )

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:28

Mijn vriend en ik hebben hetzelfde probleem dat de auto echt niet school te houden is. Maar tegenwoordig heeft de bestuurders stoel een leren hoes over de stoel heen. Echt ideaal, kun je uitkloppen en er weer overheen doen en zo blijft de stoel ook meer stofvrij.
En de matjes, tja dat is een kwestie van je erbij neer leggen denk ik :o

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:30

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 13:37

Gelukkig heb ik een auto met leren bekleding, dat scheelt een hoop! Maar die automatten grrrr echt geen werk.
Ik klop ze weleens uit tegen de lantaarnpaal in de straat, en eens in de zoveel tijd uitzuigen. Dan kan ik er gerust een uur voor nemen, en nog niet alles is er dan uit.
Paardenspullen laat ik niet in de auto liggen, dat vind ik echt vies. Het zijn dan ook vaak de vieze dekjes of beenbeschermers die ik meeneem. Nou als dat 's zomers is lijkt het er op alsof er een lijk op de achterbank ligt. %) En nee, ik rijd ze echt niet door en door vies. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:03

Mijn autootje valt nog mee, ahum gezien het feit dat er bijna altijd een paar honden meereizen. Maar wat scheelt achterbanken permanent plat en voorzien van een paar goede hoezen. Op de platte achterbank een paar stevige opengevouwen dozen, deurmatten en daarop 2 slaapzakken. Door die regelmatig te wassen komt er geen hondenlucht in de auto en blijven je banken netjes.

Voorstoelen ook goede hoezen om de bekleding goed te houden. Wel liggen er reserve hondenriemen en halstertouwen. Drinkbakje, flessen water, plastic zakken voor het geval dat en om op te zitten. Het meeste ligt onder de platte achterbank, alleen voor de passagiersstoel nu 1 5 literfles water, 1 1,5 literfles water en 2 halve waarvan 1 in een soort koelhoesje. Ruitenkrabber, tas met zontegenhoud dingen en sinds van de week een minikoelboxje. Heel handig om nu water en eten koel te houden. Voor de stoel bij mij vooral zand.

En onder de twee voorstoelen in de opbergbakken oa kaart, hoes voor passagiers om haarvrij te kunnen zitten, cds, lakstiften enz.

Eens per 2 maanden stofzuig ik de boel en was de buitenkant. Daardoor blijft het redelijk te onderhouden.

Urielle manlief heeft van die hoezen bij een viszaak gekocht. Waterdicht en afneembaar. Ik vind het zelf krengen omdat bij wat warmer weer je zweetbillen krijgt. Net als bij leren bekleding.
Laatst bijgewerkt door karuna op 03-04-14 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:04

Als je er niet naar kijkt is het er ook niet, is ons motto inmiddels :+
Vriendlief heeft een schone auto inmiddels opgegeven :') Ik neem altijd stro en haren mee in m'n schoenen/trui/mouwen :+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:13

5 (schone) winterdekens en 2 regendekens opgehaald bij de stomerij, vult de auto lekker op :)
Ze zijn er van de week supersmerig heen gegaan.

Kom net de snelweg af en zie de auto van een paardenvriendje in de rij voor de carwash staan, terwijl er gewaarschuwd wordt dat er morgen bakken Saharazand naar beneden komen _O- Nou ja, de intentie was goed..... Zaterdag moet ie weer naar de jacht met die auto, zit ie weer onder de blubber -O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:08

chelle_dora schreef:
Als je er niet naar kijkt is het er ook niet, is ons motto inmiddels :+

Ik zeg altijd:wat er niet af gaat,hoort er op.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:39

Mag ik jullie een nieuwtje vertellen?
Ik zag iets groens op het stuk vloer voor de bijrijdersstoel. Bij nader inzien blijkt het gewoon een plantje te zijn.
Ik twijfel nog over het genant vinden of er misplaatst trots op zijn.
Het laatste overheerst.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:43

De oplossing: 2 auto's :)*

Ik heb een rijdende paardenstal en 1 nette wagen.
Ideaal, want ik krijg het niet voor elkaar om de paardenmobiel netjes te houden :n

Enige nadeel: de 'nette' wagen is de enige wagen die de trailer mag trekken.
Als ik dus weg wil met paardlief moeten er eerst 101 lakens in de koffer zodat er zéker geen hooitje in de wagen terecht komt :=

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:54

@Mi_Amore: da's een halve oplossing. Als je de bestemming van de auto's omruilt heb je een hele :D (en minder gedoe).

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:59

Maar we zijn alvast halverwege dan he hahaha :D

Edit: ik zie mijn Fjord Fiesta van 1986 niet echt mijn trailer trekken :') Zij is dus de rijdende stal :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 17:03

2 auto's lost bij mij niets op want mijn paarden staan halverwege huis-werk..... dat is dus zowel 's morgens heel vroeg als na het werk mijn tussenstop :+
Ze staan bovendien langs een nu heel stoffig en als het een poosje regent heel modderig zandpad, dus een nette, schone, representatieve auto heb ik nooit.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 19:16

Delerium:

Geniaal!!! _O-

En een gát in de markt:
Je hebt het prototype voor de eerste rijdende kweekbak!!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:35

delerium schreef:
Mag ik jullie een nieuwtje vertellen?
Ik zag iets groens op het stuk vloer voor de bijrijdersstoel. Bij nader inzien blijkt het gewoon een plantje te zijn.
Ik twijfel nog over het genant vinden of er misplaatst trots op zijn.
Het laatste overheerst.

:') _O-
Ow, das wel echt enorm ernstig hoor _O- Dus als ik straks hier een auto zie rijden met een boom erin, dan weet ik dat jij het bent? :')

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 22:18

Volg je neus Siel. Als er wat groens achter de stank schuil gaat ben ik het.
Ben wel benieuwd watvoor plant of boom het wordt. Ik hoop een zonnebloem :))