Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
)

Zal de volgende keer nog beter kijken 
ja zeg ik ga niet elke keer het hele topic uitspitten hoor
Dan is een 'ouderwetse' moeder handig

Elise_0o schreef:Als je vanaf de snelweg goed de polder in kijkt kun je ons huis zien liggen haha
Ik heb afgelopen dinsdag 2 ganzen en 3 hanen naar de slacht gebracht.
De 2 ganzen moesten weg omdat de mannen ruzie bleven maken en ze nageslacht zijn van broer en zus en de hanen omdat we 7 hanen hadden, waarvan er dus 4 overbleven.
Afgelopen woensdag hebben we 6 hennen en een haan erbij gekregen van iemand die 'er geen zin meer in had'. Kippen zijn nog geen jaar oud en mooie beestjes.
Vandaag de kippen en ganzen op gehaald en dit was het resultaat (alle vega's even niet kijken!)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Totale kosten waren 23 euro. 2 keer 5 euro voor de ganzen, 2 x 4,75 voor de kippen in stukken en 1 x 3,50 voor de hele kip.
Ook is de broedmachine binnen gekomen, we hebben er nu 4 kalkoenen eieren en 13 kippen eieren in liggen, als alles goed gaat moet over 3 weken het eerste kuiken uit het ei kruipen!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Eieren van de kalkoen.
Doordat we veel overschot aan eieren hebben, hebben we besloten om eieren aan huis te gaan verkopen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Truus had honger..
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Baby cavia's!
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]
Verschil van grote is nu goed zichtbaar
[ Afbeelding ]
Volgende keer foto's van de varkenswei en stallen, daar zijn we nu mee bezig
Er ligt altijd vlees onderop. Dan vind ik zo'n 'toren' met een stuk of 8 laden idealer
Kan je ook per la vlees in leggen (1 = kip, 2 = kalkoen enz) en je hebt minder kans dat er vlees 'over de datum gaat', omdat het vergeten onderin ligt. 

superrobke schreef:Elise_0o schreef:
Das ook stom toevallig, dat is bij mijn schoonouders in de straat, ik zal eens kijken of hier in de buurt van Venlo ook zo iets te vinden is anders gaan ze toch een keer op transport naar Hoeven.
bedankt in ieder geval