Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: Hoe vaak heb jij afgereden? (auto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:27

Theorie in 1x met 0 fout
En afrijden ook in 1x

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 16:31

Over het verhaaltje over de examinator.. deels heb je gelijk.
Had zelf een hele rustige jongeman (schat hem niet veel ouder als mezelf haha). Maar naast me moest iemand voor de aanhanger. Eerste wat hij vroeg 'vertel me eens iets over rijden met de aanhanger'. Dus die jongen vanalles aan het vertellen. Was die klaar 'dat wilde ik niet weten, vertel me iets anders'. Dus jongen helemaal stil. Zei die ineens zo 'laten we dan maar gaan rijden, kijken of je dat beter kunt maar ik zie het nu al somber in'.

Dus ik draaide me om om die man eens goed te bekijken. Keek die eens kwaad naar me haha.
Zij liepen naar buiten dus zei tegen mijn rijles leraar van 'nou nou, dat is ook een strenge ben blij dat ik die niet heb'. Lachte die eens.

Maarja als je al zo aan je examen moet beginnen... dan denk ik dat je ook niet goed gaat rijden :P.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:01

Theorie had ik in één keer. Afrijden slaagde ik de tweede keer. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:37

Dat klinkt als een behoorlijk klootzak zeg Laptopmuis... Ik zou een andere examinator eisen geloof ik. :=
Die arme jongen :(:)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:43

Laptopmuis schreef:
Over het verhaaltje over de examinator.. deels heb je gelijk.
Had zelf een hele rustige jongeman (schat hem niet veel ouder als mezelf haha). Maar naast me moest iemand voor de aanhanger. Eerste wat hij vroeg 'vertel me eens iets over rijden met de aanhanger'. Dus die jongen vanalles aan het vertellen. Was die klaar 'dat wilde ik niet weten, vertel me iets anders'. Dus jongen helemaal stil. Zei die ineens zo 'laten we dan maar gaan rijden, kijken of je dat beter kunt maar ik zie het nu al somber in'.

Dus ik draaide me om om die man eens goed te bekijken. Keek die eens kwaad naar me haha.
Zij liepen naar buiten dus zei tegen mijn rijles leraar van 'nou nou, dat is ook een strenge ben blij dat ik die niet heb'. Lachte die eens.

Maarja als je al zo aan je examen moet beginnen... dan denk ik dat je ook niet goed gaat rijden :P.

Dat is natuurlijk onzin.. Dat ligt echt bij jezelf. Ik heb de eerste 10 seconden van mijn rijexamen heel hard de stoep geraakt (de examinator werd door elkaar geschud) gewoon doorgereden alsof er niet was en met complimenten mijn examen gehaald. Het is aan jezelf om te weten hoe je vanaf dat punt gaat reageren, als je denkt dat je er niets van gaat bakken, dan ga je er inderdaad niets van bakken. Het gedrag van de examinator heeft helemaal niets met het examen te maken, je kan ook slagen bij een heel botte examinator, als je maar goed rijd. (dat bewezen twee vriendinnen van me)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-13 17:48

allebei met de 5e keer gehaald :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 11:12

Theorie in 1x met 3 fout, tussentijdstoets in 1x goed, afrijden ook in 1x na 20 lessen.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 15:34

Theorie in 1x en vanmorgen ook in 1x mijn praktijk gehaald in 30 lessen. :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 18:23

Gefeliciteerd! :D

Hier was het vanmorgen lesauto-spits, zeker 10 tegen gekomen op een superklein stukje.
We zaten achter eentje, pfoe, ik hoop niet dat die examen had want dan is 'ie vast gezakt vanwege het belemmeren van de doorstroom... Reed niet harder dan 30 waar je 50 mocht en gaf een paar keer voorrang waar dat niet moest.
Daar mag je dan niet ongeduldig naar doen want iedereen moet het leren, maar pfoe, ik was zo blij toen 'ie rechtdoor ging waar wij afsloegen. :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:45

Heel herkenbaar! Ik werd altijd pissig als mensen mij gingen inhalen totdat mijn instructeur zei, 'wacht maar tot jij je rijbewijs hebt, dan blijf jij ook echt niet achter een lesauto hangen'. En daar had ie toch aardig gelijk in. Ik jaag ze niet op maar als ik er omheen kan dan doe ik dat ook :+

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:28

Zowel theorie als praktijk in 1x gehaald :j

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:31

Theorie en praktijk allebei in 2 x gehaald :)
Ik had de tweede keer bij praktijk van die rustgevende pillen genomen :'). Werkte wel, ik was totaal niet zenuwachtig en dan rij je toch makkelijker.

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:35

Theorie in 1 x gehaald
Praktijk in 3 x gehaald

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:37

1x theorie en 1x praktijk in 32 lessen:) snelste pakket daar.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:42

ik ben nog bezig en eerlijk gezegd al een tijdje... ik ben denk ik de 60 lessen al gepasseerd... :o
Ik heb mijn theorie in 2x gedaan. Het gekke was dat ik de eerste keer dacht dat ik het wel goed had gedaan, maar uiteindelijk had ik 2 fouten te veel. De tweede keer ging het helemaal niet voor mijn gevoel en had ik maar 1 foutje in het tweede deel en 4 in het eerste. Tussentijdse toets heb ik ook gedaan. En die ging helemaal de mist in, ik sloeg echt helemaal dicht en wilde de auto teveel bij me houden waardoor schakelen en koppeling loslaten echt niet goed gingen. Dingen die anders heel goed gingen liepen nu niet. Ik heb wel heel veel geleerd van deze toets en veel nuttige tips gekregen. Ik rijd dezelfde route nog regelmatig met mijn instructeur.
10 september staat mijn examen gepland. Ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan. Ik weet dat ik gewoon kan autorijden! Mijn grootste excuus waarom het bij mij allemaal zo lang duurt; ik les in Amsterdam en daar moet je zo ongeveer overal ogen hebben en overal op letten; trams, ( asociale) fietsers, ( brutale)voetgangers noem maar op. Maarja als je in amsterdam kan rijden kan je overal rijden zullen we dan maar zeggen :-)

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 22:43

vergeet ik te melden dat ik al 33 was toen ik begon. Ik durf te beweren dat het allemaal wat makkelijker te leren is als je op jongere leeftijd begint met rijden. je bent dan wat meer ongedwongen en leert nieuwe vaardigheden gewoon makkelijker aan.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 07:30

Ik heb alles allebei in 1x gehaald op mijn 18e.. Maar mijn ouders hebben er ook resp. 2 en 3 keer over gedaan en mijn broertje ook geloof ik

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:17

6x :P
Niet gehaalt maarja pas geleden nog even in amerika gereden en dat ging toch prima na een paar jaar niet gereden te hebben :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:23

5x theorie, toen mocht je nog 6 fouten hebben.. de eerste 2x had ik er 8, de 3de en 4de 7 en de 5de sloeg ik godzijdank net voor de nieuwe examens ingevoerd werden met 6 fouten...
Moet je nagaan dat ik de eerste 4 x had geleerd en de 5de niet hahaha.
Praktijk ook 5x, de eerste keer had ik een ingreep door toedoen van de examinator en was heel onzeker geworden.
Ik moest dus op voor de staat, die man was ontzettend aardig en zei ook dat ik kon rijden en dat ik de snelweg alleen meer moest oefenen maar ik was dik geslaagd.
En geloof me, ik rijd nu als de beste :=

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 08:23

1x theorie
1x autopraktijkexamen (en heb maar 15 lessen gehad!)
1x aanhanger

Best trots op mezelf <3 :j *\o/*

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 10:05

Ik heb echt ruzie gehad met het CBR, wat een (*&^&*^*%^ organisatie :+ .
Ik kon gelijk al vrij goed autorijden, eerste les ging eigenlijk al helemaal vanzelf en kon zo de snelweg op, hoppa, dat ging lekker.
Theorie in een keer
Tussentijdsetoets in een keer, nog complimentjes gehad van de examinator omdat ik zoveel controle had over alles.

En dan het praktijkexamen. Ik was heeeeeeel erg zenuwachtig en maakte een stomme fout (ik ging linksaf bij stoplicht maar had niet goed gezien dat er 2 stroken voor linksaf waren, en ik stond dus ultra links en kwam aan de andere kant van de bocht rechts uit, er was verder geen verkeer). Volgens de examinator had ik perfect gereden, maar die fout had me genekt.
Oke, dat begreep ik nog.

2e examen was ik natuurlijk nog veel zenuwachtiger, reed wat paniekerig en had mezelf voorgenomen om maar gewoon op safe te rijden zodat ik alles goed kon overzien. Aan het einde vroeg de vrouw waar ik aan dacht toen ik de bocht maakt om de parking van het CBR op te rijden. Kennelijk waren mijn 13 antwoorden teveel :+ . Ze zei nog dat ik geen fouten had gemaakt, maar dat ze gestrest van mij werd. Danku hartelijk, want ik ben natuuuuuuurlijk veeel minder gestrest als ik nog een keer moet.

Uiteindelijk een faalangst examen aangevraagd, zat al te janken voor ik was begonnen, het liefst wilde ik nooit meer in een auto. Heb nog nooit zo slecht gereden, ik was er alweer bang voor. En tot mijn grote verbazing zei die man dat er niks mis was met mijn ritje >;) , dat ik wel een beetje zenuwachtig was maar dat hij ook wel merkte dat ik alles onder controle had.

En dan hoor ik over mensen die ingrepen krijgen, knoeperhard doorrijden bij een zebrapad terwijl er mensen aankomen gelopen(tijdens examen), en die slagen wel gewoon in een keer.

Houdoe CBR, bedankt voor het aftroggelen van mijn zwaar verdiende spaarcentjes.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:11

Misschien ben je iets te zelfverzekerd?

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:19

Theorie, auto en aanhanger allen in 1x.
Mijn redding tegen zenuwen was gewoon beetje weg
kletsen met je examinator, gaat de tijd snel en onderdrukt
je zenuwen. Heb je niet zoveel tijd om je al te druk te maken
tijdens t rijden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 23:25

Ik ook alles in een keer met abnormaal weinig lessen naar het schijnt. Geen idee meer hoeveel het er waren.

Voor de theorie hoef je echt niet bang te zijn, dat is wel zo onwijs simpel. Dat mensen dat de 1e keer niet halen valt nog iets voor te zeggen, maar verder snap ik dat echt niet. :=

Overigens vind ik het CBR ook een schijt organisatie. Buiten dat je zo belachelijk veel moet kijken dat je hetgeen wat er echt toe doet niet meer ziet is er natuurlijk niemand die altijd foutloos rond rijdt. Als je een examinator hebt die met het verkeerde been uit bed gestapt is hang je ook al. Daarnaast ken ik ook niemand die rijdt zoals hun willen, hoe je echt auto moet rijden heb je dus nog steeds geen idee van.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 00:01

Theorie in 1x gehaald, praktijk in 3x. Ontelbare veel lessen gehad, een flink klap geld armer (de meesten halen er 2x hun rijbewijs van.. -O- ) maar ik moet zeggen, echt erg heb ik het niet eens gevonden. Ik cross nu overal naar toe, al heb ik nog maar 2 maanden m'n rijbewijs.
En stiekem mis ik het toch wel, 2 uur gezellig rondjes rijden met een instructeur die gewoon gezellig naast je zit te kleppen. O:)

De eerste 2x de zelfde examinator gehad, rot vent! Daardoor hartstikke zenuwachtig en uiteindelijk terecht gezakt. 3de een andere examinator, hele fijne man. Goed gesprek mee gehad vooraf en dat helpt toch een heel eind! 3de echt het idee gehad dat ik weer ging zakken doordat hij mondeling heel wat ingrepen gedaan heeft, en op het eind zelfs een echte ingreep omdat ik uit pure wanhoop zo snel mogelijk wilde parkeren en een voetganger over het hoofd zag :oo maar ik was geslaagd, als ik maar beloofde geen mensen aan te rijden. :=