Wonen rondom Ede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:22

suuzepuus schreef:
Dat is bijna twee keer zo duur als de ts te betseden heeft...

Zie dat nu ook staan, maar het is wel een mooi plekje!

LadyMadonna

Re: Wonen rondom Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 20:10

Oh schitterend! Maar buiten budget helaas.

Over het geloof nogmaals: ik woon nu in werkendam (ofwel: kerkendam ;) )
Ik geloof dat dit een van de meest gelovige gemeenten van nl is, dus ik ben écht wel wat gewend, en heb daar ook geen problemen mee.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:37

meggiemeg schreef:
http://www.drieklomp.nl/Harderwijkerweg ... 32EPznW149
Is dit niets voor jullie? Openbaar vervoer (bus) op de hoek, tegen over het bos met vele mogelijkheden om te wandelen/fietsen/ruiter- en menroutes/ fotografie.

Dit is bij mij om de hoek, zit echt op een rot kruizing. 2 huizen er naast staat een bouwvaligge boederijtje te koop met een stuk grond, zou ik eerder voor gaan , zal een zoeken wat die opknappen moet opbrengen staat al 1,5 jaar te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 00:55

Snap ook niet waarom iedereen zo moeilijk doet over geloof en Ede, ja, ede is een christelijke gemeente maar buiten het feit om dat de winkels hier zijn gesloten op zondag merk ik er helemaal niets van. :n

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:52

Ik heb dat ook nooit gemerkt Rebeccaa. Hooguit dat je op zondag over de veenderweg of er in de buurt rijdt en er mensen met hoedjes gewoon de weg over steken zonder uit te kijken en dan stiekem naar hun auto lopen 2 straten verderop zodat de andere kerkgangers ze niet zien.
In mijn kennissenkring zitten ook gelovige mensen. maar ook daar heb ik geen last van. Ze weten hoe ik erin sta en laat ze in hun waarde. dat doen ze dus ook bij mij..... (het is maar hoe je er zelf mee omgaat)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:05

annoouukie schreef:
Ook meer geweld lijkt mij in Ede dan in Wageningen. (Verkrachten etc.)

Tja, ik las van het weekend dat mijn ouders in de top 5 geweldadigste stad wonen.
Wij hebben er nog nooit last van gehad. Het ligt echt helemaal aan jezelf en de buurt waar je woont.

Wij hebben gewoond in Rotterdam (net als het gros van de familie, nooit wat gebeurd, ouders wonen in Dordrecht, nooit wat gebeurd. Ik verhuis naar Ede, nooit wat gebeurd, althans bij mij :+ )

Het zijn maar cijfers, het zegt helemaal niets over Ede zelf. Ik ging gewoon alleen over straat, alleen het bos in of de hei op. En trust me, op de meeste plekken in het bos of op de hei is er geen mens te vinden mocht ik de behoefte hebben om te gillen :+

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:23

Nou Indian lady, dat ben ik niet helemaal met je eens. De feiten zijn dat het gewelddadig is. En er wordt veel ingebroken en gestolen. helaas heb je dat niet zelf in de hand..... (na 12 nieuwe fietsen en mn auto in 2 jaar vond ik het tijd om te gaan verhuizen)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:26

dynamiek schreef:
meggiemeg schreef:
http://www.drieklomp.nl/Harderwijkerweg ... 32EPznW149
Is dit niets voor jullie? Openbaar vervoer (bus) op de hoek, tegen over het bos met vele mogelijkheden om te wandelen/fietsen/ruiter- en menroutes/ fotografie.

Dit is bij mij om de hoek, zit echt op een rot kruizing. 2 huizen er naast staat een bouwvaligge boederijtje te koop met een stuk grond, zou ik eerder voor gaan , zal een zoeken wat die opknappen moet opbrengen staat al 1,5 jaar te koop.

Je bedoelt de boerderij aan de andere kant van de kruising? Dat staat al tijden te koop en is echt een bouwval, de eigenaar geeft zelf aan dat opknappen niet meer te doen is, platschuiven is een betere optie voor die boerderij, het staat al lang leeg. Zo heel veel grond zit daar niet bij, de overige meters moeten apart bijgekocht worden.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 07:19

SusanH schreef:
Dan kom ik toch rond de 3 ton gemiddeld uit voor de goedkoopste woningen hier in de buurt, zoiets als dit bijvoorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/overberg/huis- ... arsweg-36/

wil me er niet mee bemoeien, maar dat is overigens wel een erg mooi huisje
staat heerlijk rustig.