[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 15:56

Dat zou wel super zijn Moska! En dat gepiep van je ex komt mij zéér bekend voor. Bij mij was het commentaar dat ik niet eerder had gebeld: ik had nét daarvoor de telefoon van de makelaar opgelegd :?

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:36

ik heb een vraag waar ik heel graag antwoord op wil
hoe groot is de kans dat je een huis kan verkopen zonder een makelaar in te schakelen?

m'n vader wil namelijk het huis wel verkopen maar geen makelaar enzo erbij ...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:42

Vrijdag komen er weer kijkers!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:43

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:44

Miekelien schreef:
Ook altijd fijn, wij wilden vanmorgen naar een open huis kijken. Nog goed gecontroleerd op Funda en op de site van de makelaar zelf. Stond duidelijk 4 mei 11.00-13.00. Maar om 12.00 belden we aan en was er niemand thuis.. Tja, graag of niet..

oooh dat is wel heeeel erg!!! En ze moeten er vast ook nog voor betalen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:45

Mayflower_ schreef:
Ik was dit topic even uit het oog verloren.

Even een :(:) voor de mensen die hun huis noodgedwongen moeten verkopen omdat hun relatie stukgelopen is..

Appiesjappie; Spannend dus! Wachten is nooit leuk.

Wij krijgen 4 juni de sleutel van ons huis. Alles is rond!! *\o/*

Gefeliciteerd!!! Echt super!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:46

M_arjolein schreef:
Spannend mayflower moet er een hoop aan gebeuren?

Appiesjappie spannend zeg, dat wachten nu. Wie weet!

Ja inderdaad!! Alleen wachten duurd lang!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:48

Moska schreef:
Jemig, krijg net telefoon van de makelaar, dat we morgen de eerste bezichtiging al hebben... := En laat ik nu net vanavond pas om elf uur thuis zijn en ex meteen al begint te stuiteren dat ie nu "alles" alleen moet opruimen. Net alsof ik dat amper twee weken geleden ook niet alleen heb gedaan. Maar ben wel een beetje flabbergasted over het feit dat er nu al een bezichtiging is, we hebben nog niet eens een bord op het huis!

hahaha super goed toch!! Wij hebben ook wel eens een kijker gehad en moesten we ook snel alles opruimen we hebben toen alles zo in de kasten gepropt haha. Maar nu zegt onze makelaar het ongeveer 3 a 4 dagen voor de tijd en dat is wel fijn. Heb je even de tijd.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:49

hiphorse schreef:
hoe groot is de kans dat je een huis kan verkopen zonder een makelaar in te schakelen?

Hoe zou jou vader dan willen adverteren ?
Wij zijn op huizen zoektocht (al 3 jaar) maar soms horen we van heel erg leuke huisjes die dan onderling verkocht zijn waar wij dan ook wel interesse in zouden hebben.
Soms baal ik dan best dat ik dat dan weer gemist heb :+
Ik ben dan erg benieuwd van waar en hoe :o

@ moska zo dat is snel !
Succes !

Verdere bokkers met bezichtigingen succes !

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:25

rommulus schreef:
hiphorse schreef:

Hoe zou jou vader dan willen adverteren ?
Wij zijn op huizen zoektocht (al 3 jaar) maar soms horen we van heel erg leuke huisjes die dan onderling verkocht zijn waar wij dan ook wel interesse in zouden hebben.
Soms baal ik dan best dat ik dat dan weer gemist heb :+
Ik ben dan erg benieuwd van waar en hoe :o

@ moska zo dat is snel !
Succes !

Verdere bokkers met bezichtigingen succes !

vader adverteert niet... zelf probeer ik zoveel mogelijk mensen te vertellen (dat ging nu op stage waar bijna elke week een andere stageriare kwam wel heel makkelijk :P )

maar veder staat nergens dus een advertentie ofzo..

dus als iemand een huis in nieuweroord zoekt :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 08:28

hiphorse schreef:

Als je 'zonder makelaar' wil verkopen kun je het best eens kijken naar www.makelaarsland.nl. Hiervoor betaal je 1 vast bedrag, krijg je een bord, moet je zelf foto's maken, zelf een stukje over je huis schrijven en zelf bezichtigingen doen. Het voordeel is dat je wel op funda komt te staan en dat ze je kunnen ondersteunen in het opstellen van een koopakte en onderhandelen.

Ik denk dat de kans dat je een huis 'onderhands' verkoopt in deze tijd heel klein is mits je heel weinig vraagt.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 08:33

Je kunt je huis natuurlijk ook op marktplaats zetten.
En Vereniging Eigen Huis heeft ook een site waar leden hun huis gratis zonder makelaar te koop kunnen zetten.
Website maken is misschien ook een idee.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 08:44

Maarja, de meeste woningzoekers kijken toch op funda. Als je in deze tijd voor een redelijke prijs je huis wil verkopen heb je toch een goed advertentiekanaal nodig.

Het is anders als een huis 'spraakmakend' goedkoop is. Dat gaat makkelijker van mond op mond. Een website maken is leuk, maar als ik een huis wil kopen ga ik deze niet via google zoeken.

Ik kan me wel voorstellen dat als je in een dorp woont waar alleen maar door 'dorpelingen' gekocht wordt en weinig van buitenaf dat een groot zelfgemaakt bord, website en mp-advertentie wel zouden kunnen werken. Je spreekt dan maar een heel klein publiek aan maar wel de doelgroep.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:06

funda is idd het meest bezocht, dus als je via iets als makelaarsland op funda kunt met je huis is dat mooi meegenomen.
verder kijk ik zelf trouwens ook op huislijn, huizenzoeker, jaap , marktplaats, 2dehands , marktplaza en dergelijke of er nog huizen op staan

andere zaken waar je echt op moet letten als je ergens een advertentie maakt, zorg voor goeie foto's en ene overzichtelijke omschrijving.
en wees heel realistisch in de prijs, kijk naar vergelijkbare huizen in de buurt die te koop staan of zijn verkocht zodat je er niet veel te hoog mee gaat zitten of juist echt te laag , dan ben je het misschien wel snel kwijt, maar ja, ook zonde als je er zo 10 meer voor had kunnen krijgen .

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:25

Mayflower gefeliciteerd
Moska, even spannend dus. Alles gelukt met opruimen?

Ik zou niet zo snel een huis verkopen zonder makelaar denk ik en kopen ook niet. Dan moet je er zelf wel heel veel verstand van hebben.

Ik heb gisteren ook weer contact gehad met de makelaar. We gaan alvast het voorlopig koopcontract tekenen ook al heeft hetr NHG niet een definitief akkoord gegeven op ons bod. Maar de makelaar zegt dat we er maar van uit moeten gaan dat dat wel gebeurd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 09:40

kopen doen wij wel zonder makelaar, ik jaag er zelf wel een bouwkundige doorheen :+

verder, zolang een huis geen rare dingen heeft, dus gewoon eigen grond, geen recht van overpad of wat dan ook, dan regel ik de papierhandel zelf wel.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:05

Ons huis staat te koop via Makelaarsland. Inderdaad een stuk goedkoper en je huis staat gewoon op Funda en alle andere gangbare sites. Je kan ook zelf een advertentie op Marktplaats zetten. Ik merk dat de helft van de kijkers het een beetje raar vindt dat wij ze zelf rondleiden en de andere helft het juist heel fijn lijkt te vinden. Nou ja, je kan niet iedereen gelukkig houden ;)
Wij vinden het heel prettig om zelf te touwtjes in handen te hebben qua foto's, tekst en advertenties :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:14

batje, ik ben nu weer een paar huizen wezen kijken met een makelaar van de verkopende partij er bij en dat is ook niet zaligmakend , was ik ook even vergeten.
ik heb eerder in het topic ook eens iets over zelf rondleiden gepost, maar ik ben inmiddels van mening dat rondleiding door de verkopers zelf wel eens flinke voordelen kan hebben zolang de verkopende partij niet te emotioneel betrokken is bij het huis.
ik merk dat makelaars op veel vragen geen antwoord hebben wat betreft mogelijkheden en onmogelijkheden van een pand,

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:16

goedemorgen,

we hebben even getwijfeld, maar we gaan toch niet in op het bod van de buurman voor de helft van onze tuin. er blijft dan in verhouding zo'n klein gedeelte tuin over dat het imo de waarde van mn huis te veel naar beneden haalt.
de buurman wilde ook niet wachten tot we eventueel een koper hadden gevonden die evt wel interesse in het huis met de halve tuin zou hebben, dus het gaat verder over. jammer maar helaas....

vol goede moed weer verder dus maar.

wat denken jullie?
we hebben nu in de tuin een lek zwembad.. zal ik die maar helemaal weg laten halen en tuin van (laten) maken, of denk je dat het toch nog wel geïnteresseerden zou trekken??
opknappen gaat ongeveer 2000 kosten denk ik. wat dichtgooien kost heb ik geen idee van eigenlijk..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:22

Ik heb geen idee wat ik zou doen. Als ik graag een Zwembad zou willen liet ik het repareeren maar als ik er niks mee had. Dan had ik het dicht laten maken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:29

Heb je het zwembad ooit zelf in gebruik gehad? Dan zou ik het als koper interessant vinden wat de kosten van onderhoud en gebruik zijn. Daar zou ik en afweging in maken of het interessant genoeg is om het te repareren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:38

ja hoor, het zwembad zit er al 20 jaar, en we hebben er met warm weer met de kinderen wel veel plezier van gehad. Maar.... het is inderdaad ook wel veel werk om het schoon helder en op temperatuur te houden. de onderhoudskosten weet ik zo niet, maar het kost zeker wel wat. elk jaar schoon water (20 kuub). energiekosten voor de pompen voor filter en verwarming, chloor en andere chemicaliën... ik zou denk ik zelf niet zo gauw meer voor een zwembad in de tuin kiezen. Wetende wat ik nu weet....
maar goed.. het is ook wel het dingetje wat me 15 jaar geleden over de streep heeft getrokken om bij dit huis te gaan kijken.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:45

Opruimen is gelukt,slik net de laatste hap ontbijt door en ga zo naar het werk. Nu de katten nog even naar buiten doen en dan in de pauze maar weer naar huis om ze naar binnen te laten. Arme beesten zijn nu al helemaal van slag. Kijkers komen om elf uur,dus dan moet ik weg zijn natuurlijk. Ben heel benieuwd!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:59

veel succes moska, ik zal voor je duimen... ( :(:) arme katten.. gelukkig is het mooi weer)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 11:02

Succes moska!

Juval, waarom moet het repareren van je zwembad zoveel geld kosten? Misschien denk ik te simpel maar een lek dichten is toch geen rocket science?