45 km wagentjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:36

Kwanyin schreef:
Wij zijn het gewoon niet gewoon om nog meer dingen in het verkeer te smijten die alles ophouden, het is soms al erg genoeg met de tractors :D :D .

De gemiddelde tractor kent tenminste zijn regels nog :x
Die belgische ligier'kes schieten maar overal voor in (nouja, kruipen) en je ziet maar dat je stil komt. :x
En dan rijdt dat maar 40 op een 70 per uur baan, komen ze aan een bocht en zie je ze denken HOOOOO HELP!!! BOCHT!!! en gaan ze nog net niet stil staan... _-:( _-:(
Of "smalle" doorgangen, de camion voor hun ondervind geen enkel probleem maar zij moeten stil gaan staan en eerst 10 minuten kijken of het wel past... 8)7
Als die camion er tussen past, dan die luxe-brommer vast ook! 8)7

Kwanyin

Re: 45 km wagentjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:40

Haha ja je hebt wel gelijk, en tractors hebben ook nog eens meestal zwaailichen en zie je al van ver aankomen. Tegenwoordig zijn die 45kmers inderdaad zo gemaakt dat je er soms bijna tegen moet rijden voordat je het verschil ziet. Ben de laatste tijd ook wel eens van die types tegengekomen, terwijl je vroeger tenminste al van in de verte in koeienletters de 45 op de achterruit kon zien.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:44

Pff, ik vind die dingen vreselijk irritant. Ze houden al het verkeer op. Op 50 wegen gaan ze 45 :S en op 80 wegen is het al helemaal een drama, vooral als je niet kan inhalen. Het is gewoon levensgevaarlijk!

Ze moeten die dingen sowieso verbieden of er van maken dat je alleen met een rijbewijs B in mag rijden, want de meeste bestuurders snappen de verkeersregels ook niet.

Nee, ik heb er echt een hekel aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:46

Kwanyin schreef:
Haha ja je hebt wel gelijk, en tractors hebben ook nog eens meestal zwaailichen en zie je al van ver aankomen. Tegenwoordig zijn die 45kmers inderdaad zo gemaakt dat je er soms bijna tegen moet rijden voordat je het verschil ziet. Ben de laatste tijd ook wel eens van die types tegengekomen, terwijl je vroeger tenminste al van in de verte in koeienletters de 45 op de achterruit kon zien.

Inderdaad. En vaak zijn het hier de oudere mensen; die wat niet eens een brommer rijbewijs moeten hebben om met dat ding rond te toeren... :x

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:48

Die jongelui kunnen niet normaal doen en er normaal mee omgaan, ook niet met scooters en brommers, dus laat ze maar lekker met het OV gaan en of nog beter door mammie en pappie laten rijden, want ja als je niet netjes kan gedragen in het verkeer dan moet je blijkbaar nog onder hoede van mammie en pappie blijven. Zodat anderen er geen hinder van ondervinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:22

LZP -> HTT

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:52

Ragdollcat schreef:
Die jongelui kunnen niet normaal doen en er normaal mee omgaan, ook niet met scooters en brommers, dus laat ze maar lekker met het OV gaan en of nog beter door mammie en pappie laten rijden, want ja als je niet netjes kan gedragen in het verkeer dan moet je blijkbaar nog onder hoede van mammie en pappie blijven. Zodat anderen er geen hinder van ondervinden.

Hartelijk dank voor dit vooroordeel, ik weet wel zeker dat er jongeren zijn die zich wel bewust zijn van wet en regelgeving en daar ook naar handelen! Er komen er over een paar jaar misschien nog wel meer op de weg, in aanschaf is dat ding goedkoper dan de bus op jaarbasis!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:57

Ragdollcat schreef:

Niet elke 'jongelui' is hetzelfde. Ik spaar hier heel hard voor, dus ik zou trots zijn als ik een brommobiel mag bemachtigen en trots mag zijn op iets waar ik heel hard voor gewerkt heb. Met andere woorden dat ik er echt niet als een gek mee rond ga rijden omdat ik ook maar te bang ben dat er een krasje of iets op komt! Naarmate de tijd komen deze er misschien heus wel op, maar niet vanwege onverantwoord rijgedrag. 'Mammie' heeft namelijk geen auto en 'pappie' heb ik geen contact mee en woont op Curacao.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:18

_Nelleke_ schreef:
Waarom niet een gewone scooter met een windscherm. Vind ik er ten eerste wat cooler uitzien en is goedkoper. Ik rij zomer en winter op m'n scooter. Blijf vrijwel helemaal droog, ook als het regent, met een hoog windscherm. Alleen m'n knieen worden nat, maar regenbroek voldoet prima. Wel goede handschoenen kopen want je krijgt wel koude handen ;)

heb jaren een snorscooter gehad en ik bevroor op dat ding ondanks 3 paar handschoenen en regenpak tegen de wind aan in de kou, heb zelfs een tijd met Helm gereden om het iets warmer te hebben, nee dat is in een brommobiel echt anders

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:21

Ragdollcat schreef:

dat is wel een redelijk vooroordeel he, genoeg jongeren die heel netjes zijn en geen ongelukken maken, meeste botsingen worden veroorzaakt door mannen tussen de 40 en 55 en die rijden meestal in de wat grotere auto's

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:40

Voor een trekker heb je geen rijbewijs nodig, maar een certificaat. Vergelijkbaar met het bromfietscertificaat, dat ook geen rijbewijs is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:18

Miepie77 schreef:
Ragdollcat schreef:

dat is wel een redelijk vooroordeel he, genoeg jongeren die heel netjes zijn en geen ongelukken maken, meeste botsingen worden veroorzaakt door mannen tussen de 40 en 55 en die rijden meestal in de wat grotere auto's

Dan mogen ze de verzekeringen wel eens aanpassen vind ik. :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 11:26

Ik en mijn zusje hebben allebei een 45km auto. Wij wonen erg afgelegen en mogen niet alleen in het donker fietsen. Omdat mijn ouders geen taxibedrijf hebben, maar een boerderij, kunnen ze ons niet overal vandaan halen en heen brengen, en als we met het OV zouden gaan zitten we met hetzelfde probleem, minimaal 2km over een onverlichtte weg fietsen, en er zijn geen goede aanssluitingen.
Deze autootjes zijn echt een uitkomst.

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 18:23

Hoe doen jullie het trouwens met de regen? Stappen jullie dan gewoon in je wagentje of niet? En met sneeuw/vriezen/ijzel? Rijden jullie er dan ook nog mee? Laten jullie hem buiten staan, of binnen in de garage?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:34

Ruilen jullie ze ook in voor een auto dan als jullie een rijbewijs hebben gehaald? :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:19

Ik rijd met regen gewoon in mijn auto, en ook met sneeuw/ijzel/gevroren. Er zit een dak op, kachel in en er kunnen winterbanden onder. Maar ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, dus ik ga nu voor een echte auto, want dit gaat me inmidddels echt te langzaam _O- .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:28

Met regen rijd ik er ook gewoon in. Met sneeuw/ijzelf/vriezen weet ik het nog niet.. Weet nog wel dat mijn zus erin reed (en ik mee reed) en hij echt ging glijden enz. Zij vond dat niet eng en kon er mee om gaan. Ben ik veel te bang voor :P En dan ga ik denk ik dingen doen waardoor die juist gaan glijden :=

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:15

_O- dat moet je ook niet doen :+
Ik ging laatst op een leeg (grind)parkeerterrein driften, dat is pas cool :D :o

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 20:21

mistid schreef:
Ik rijd met regen gewoon in mijn auto, en ook met sneeuw/ijzel/gevroren. Er zit een dak op, kachel in en er kunnen winterbanden onder. Maar ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald, dus ik ga nu voor een echte auto, want dit gaat me inmidddels echt te langzaam _O- .

Ik ben namelijk heel 'bang' dat als ik met sneeuw/ijzel/gevroren ga rijden, ik in de sloot beland. Omdat iedereen altijd zegt dat ze zo licht gewicht zijn en ze dus heel makkelijk slippen.. :7

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:25

Dat is wel vet ja! Maar erg eng.

Zou alleen durven driften bij Vin Diesel in de auto <3 (in de film dan :') )

Volgensmij slippen ze wel snel. Ik ga er iig niet in rijden als het vriest..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:50

Met regen ga ik zowiezo gewoon, of het moet zo hard regenen dat het gevaarlijk wordt. Sneeuw normaal geen probleem zolang er niet teveel sneeuw ligt. Al neem ik liever de auto dan. Ijzel betekend ook met de auto alleen de weg op bij levensbedreigende dingen. Extreme sneeuw en regen ook met de auto niet naar buiten tenzij levensbedreigend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:22

Desteney_ schreef:
Ik ben namelijk heel 'bang' dat als ik met sneeuw/ijzel/gevroren ga rijden, ik in de sloot beland. Omdat iedereen altijd zegt dat ze zo licht gewicht zijn en ze dus heel makkelijk slippen.. :7

Bij ijzel etc...zou ik hem laten staan, maar dat doe ik met de gewone auto ook liever. De kans dat je slipt is gewoon een stuk groter.
Ik ben wel is in een brommobiel in de slip geraakt door "aquaplanning" en reed op dat moment maar 25 km per uur en een ruime bocht in. Had mijn gas los en reed al voorzichtiger doordat het behoorlijk regende.
Gelukkig was er bij een antislipcursus al ingestampt om dan niet te remmen en te blijven kijken waar je heen wilt...Alsnog kwam ik naast de weg terecht, maar had geen schade. Als ik wel was gaan remmen of ging kijken waar ik juist niet heen wilde, was ik naar aller waarschijnlijkheid tegen een boom aan gekomen, want die stonden daar langs de weg...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:09

wat een vooroordelen hier zeg !
ik heb gewoon mijn rijbewijs , en ben prima instaat me veilig door het verkeer te vervoeren. ben alleen nog 17 en hierdoor kan ik hiermee alleen weg. heerlijk !
wat ik juist tegen kom is dat autos mij of mijn voorrang niet verlenen ( waar ik in dit kleine plastic barrel wel de rem pak ) of ze geven me voorrang terwijl IK van links kom.
regelmatig op de verkeerde weghelft door de bocht.... koste wat kost inhalen... en al vele dingen wat ongelukken konden worden ook in de grote auto.

veerle92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:26

Afbeelding
Mijn mooie 45km auto :D

Heel erg fijn om mee naar stal en de winkel te gaan! Lekker warm en droog <3
Je mag niet over de fietspaden, autoweg en de snelweg. Voor de rest mag je overal rijden
(Ik onthou altijd:Waar een trekker mag wezen mag ik wezen O:))
mijn Whoop Whoop gaat ongeveer 60. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 23:39

Ik vind het belachelijk dat jan en alleman maar in zo'n ding mag rijden. Men kent amper de verkeersregels en hier worden ze vooral gebruikt door de jeugd, welke niet in hun spiegels kijkt schijnbaar.
Er reed eens zo'n ding voor me in de stad, hij sloeg een weg in voor eenrichtingsverkeer en tja hij moest terug want er kwam een tegenligger. De jongen in kwestie, schakelt in zijn achteruit en geeft gas (stoer zijn voor de vriendjes vanzelf), kijkt niet in de spiegels, let niet op wat hij doet en rijdt daar zo een oudere vrouw omver. Ambulance en alle toeters en bellen er bij. Afschaffen die handel.