VW Kever "musthaves"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: VW Kever "musthaves"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-14 13:51

Haha, ik had dat vroeger bij mijn VW Golf Cabrio'tje. Dat ding mankeerde altijd wat en stond super vaak stil, sommige mankementen kon ik toen op een gegeven moment zelf oplossen. Of ook mooi, aan mensen vragen of je even je startkabels aan hun accu mag bevestigingen, want mijn accu was heel vaak leeg. Je wil niet weten wat voor stomme reacties ik daar op kreeg, als vrouw alleen bij de benzinepomp (sommige mannen reden zelfs gewoon snel weg): "Ja maar dat kan niet bij mijn auto" "Sorry ik heb geen startkabels" of "Ik weet niet hoe dat moet". En dan die blik als je zegt dat je zelf startkabels hebt en dat je exact weet hoe het werkt, maar dat ik alleen van ze vraag om de motorkap open te doen en de auto draaiend te houden, zodat ik weer op weg kon. Dus mannen doen soms heel dom over hoe weinig vrouwen van auto's weten, maar echt heel veel mannen weten zelf niet eens hoe ze startkabels moeten bevestigen!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 09:28

Ik heb me laten omhalen om zondag mee te gaan naar zo een onderdelen markt, jeetje wat een drukte en rommel !!! Dat mensen daar daadwerkelijk iets mee kunnen doen seg :P

Maar ik ben eindelijk in mijn opzet geslaagd om een vaasje aan te schaffen, de auto had nog een vrouwelijke touch nodig ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 14:14

Zijn jullie naar Mol geweest? Die is altijd druk en rommelig ja, maar je kan echt alles vinden. Daar gaan wij normaal ook ieder jaar naartoe, maar we hadden dit jaar iets anders op de agenda.
Als je alleen niks hebt om naar te zoeken is er idd niet veel aan. Er zijn maar weinig dingen om te bekijken.

Zijn er trouwens nog mensen die naar Scheveningen gaan? De inschrijving is dit weekend open gegaan en wij hebben al een plekje op de boulevard gereserveerd! Als het een beetje fatsoenlijk weer is dan is dat echt een mooie meeting.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 15:15

Hmm, ik heb mijn vriend niet over Scheveningen gehoord. Wat is dat voor speciaals?

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 16:52

Dat is voor ons (nog) niet weggelegd. Onze kever ligt nog steeds uit elkaar. Thijs heeft al wel 3 van de vier wielkasten onderhanden genomen m.b.t. de rotte plekken die erin zaten. Dus er is vooruitgang.

Zijn er nog meer van die onderdelenmarkten? Ik heb daar eigenlijk nog nooit van gehoord. Ziet dat slechts op kevers of ook op andere auto's?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 19:31

Wat is Scheveningen? En wanneer is dat? Of staat dat ook in het clubblad? Die moet ik nog lezen namelijk :o

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:20

Dorus schreef:
Zijn jullie naar Mol geweest? Die is altijd druk en rommelig ja, maar je kan echt alles vinden. Daar gaan wij normaal ook ieder jaar naartoe, maar we hadden dit jaar iets anders op de agenda.
Als je alleen niks hebt om naar te zoeken is er idd niet veel aan. Er zijn maar weinig dingen om te bekijken.

Zijn er trouwens nog mensen die naar Scheveningen gaan? De inschrijving is dit weekend open gegaan en wij hebben al een plekje op de boulevard gereserveerd! Als het een beetje fatsoenlijk weer is dan is dat echt een mooie meeting.

Ha ja inderdaad ! Och ik vond het gewoon al leuk om mijn vriend zo blij te zien. Hij was echt in zijn element :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:35

Mol is ook echt geweldig als je op zoek bent naar onderdelen of curiositeiten. Maar zoals Mol ken ik er maar weinig. Mol is echt puur onderdelen en weinig show. Op shows zoals het Kever Winter Festijn (eerste weekend van januari in het MECC) en IKW Wanrooij zijn evenzoveel onderdelen te vinden, maar daar is veel meer omheen. Voor de dames die niet zo geïnteresseerd zijn in onderdelen snuffelen wellicht iets leuker dan Mol ;)
Wat wij verder aan meetings hebben gezien is meer show en samenzijn en een beetje onderdelen dan zo puur gericht op onderdelen zoals Mol.

Aircooled Scheveningen is dit jaar op 25 mei.
http://aircooledscheveningen.nl/
Kost niets, maar je moet je wel van tevoren inschrijven/aanmelden. Daarnaast dien je ook voor een bepaalde tijd te arriveren en mag je tussendoor niet naar huis. Als het echt budweer is blijven wij dus gewoon thuis :+
Maar er hangt echt een geweldige sfeer daar en de Kevers staan er ook echt leuk opgesteld. Daarnaast heb je strand, strandtentjes, winkeltjes, etc. Genoeg te doen dus.

Wij doen dit jaar waarschijnlijk ook weer mee met de cruise naar Ninove. Op 16 maart is er in het Belgische Ninove een kevertreffen. Vanaf grensovergang Hazeldonk gaat er een hele delegatie Nederlandse Kevers die kant op. Alleen al de rit erheen is een groot spektakel en eigenlijk zou je dat met de waterkoker moeten doen zodat je langs de Kevers af naar voren kan rijden en verderop stil gaan staan om ze weer voorbij te zien komen. Details hierover vind je vaak op de Keversite.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 23:03

Ha Ninove staat hier ook op de agenda :P

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:24

Is voor ons te doen, Scheveningen. Alleen jammer dat je niet eerder naar huis mag, we hebben het meestal na een paar uurtjes wel gezien :P . Ga het hier overleggen. Naar Schagen gaan we sws, met meerdere van Texel is de bedoeling. Gaan er meer gokkers naar Schagen?

HealthTIES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:53

Ik zag al wat mensen voorbij komen die ook naar ninove gaan. Wij gaan dit jaar ook, met hopelijk twee kevers! Gaan er nog meer bokkers, dan kunnen we daar onze boktmeeting houden ( stond nog in de planning)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 16:06

Volgens mij gaat mijn vriend ook, maar ik weet niet zeker of ik met hem mee ga.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:24

Ninove gaat m voor ons zoiezo niet worden, errug ver weg vanaf texel.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:34

Wij zijn er ook zekerste weten niet bij, onze kever ligt überhaupt totaal uit elkaar. :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 20:43

Mijn man gaat sowieso, maar ik twijfel nog, wacht nog op reactie van m'n zusje. M'n zusje en ik hadden namelijk voor een week eerder een beurs gepland en die blijkt nu naar de dag van ninove verschoven te zijn.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 06:40

Lang geleden maar....zijn er nog bokkers die naar Wanroij gaan dit weekend?
Wij zijn iig van de partij. *\o/*

malibu1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 07:40

ja, mijn vriend gaat vanavond al heen en ik rij morgen met de kever naar wanroij en we staan er met een groep vrienden.

groetjes marloes

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:25

We willen heel graag, maarrrrrrr Onze mooie rooie loopt niet lekker, en nog geen tijd (en vooral geld) om het te maken. En MN vriend heeft sinds een paar weken een nieuwe baan vanwege faillissement van z'n vorige werkgever. Dus geen mogelijkheid om een heel weekend vrij te krijgen helaas.

Voor iedereen die gaat: Heel veel plezier, en maak een hoop foto's voor in dit topic ajb ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 08:44

Mijn vriend gaat morgenochtend die kant op, ik ga niet mee. Hij gaat met een vaste groep van de meetings en bijna alle vrouwen blijven thuis. Hoe aardig ik de mannen ook vind, na een paar uur heb ik het wel weer gehad met dat technische gezever over de auto's en een heel weekend naar dat prutsmuts luisteren is niet mijn idee van een briljant weekend :D

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 11:57

Onze kever staat nu bijna volledig in de primer, maar is daarmee nog lang niet klaar om de weg op te gaan. We zijn nu op zoek naar iemand die hem weer in zijn originele kleur wil/kan spuiten voor een prijs die wij op kunnen brengen.

Verder is hij al wel weer helemaal goed. We hebben stiekem al een stukje rustig rond gereden om het loodsencomplex waar hij gestald staat :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:01

Wij gaan ook *\o/*
Weliswaar zonder kever, want de ovaal is nog ver van rijdbare toestand verwijdert en de mex is momenteel een paar centimeter korter dan hij behoort te zijn. Maar ook zonder kever gaan we genieten!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:47

Leuk! Als jullie iemand zien met een groot uitgevallen e-sigaret ben ik het :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 19:49

Heel misschien dat wij toch een dagje komen, op en neer met de elk. Is niet hetzelfde, maar wel leuk haha. Ligt eraan of MN vriend een dag vrij heeft.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 21:14

De voorpret is hier al begonnen. De auto ligt al stampvol met kampeerspullen. En dan gaan we met onze grote station. Ik vraag me af hoe we dat in hemelsnaam ooit met de Kever mee kunnen krijgen :=
Nu ff chillen bij mijn ouders (en de voorraad e-books plunderen :P), morgenochtend nog wat laatste boodschappen en dan kunnen we gaan.

Ik heb er echt zin in :):)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 11:16

Veel plezier allemaal! Mijn vriend is net vertrokken.