Overburen veranderen hun tuin.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

catalyst1

Re: Overburen veranderen hun tuin.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:42

waar kun je je druk om maken zeg.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:11

Het was mijn ontwerp :') Geweldig :')

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:22

vermindering wooncomfort

dat geloof ik meteen.
Niet door de schutting maar door het type mensen wat in die wijk woont.
Om alles zeiken is geen comfort.
Ik zou er nog niet willen wonen al kreeg ik er geld bij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:33

Het meest storende uit dit hele verhaal vind ik nog wel dat de omwonenden blijkbaar precies weten hoeveel bedrijven hebben meegewerkt aan het bouwen en waarvoor ze kwamen. Wordt er een logboek bijgehouden? :?

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:38

Echwel schreef:
Waardevermindering van een huis door een schutting, ga ik gelijk de krant bellen dat al die waardevermindering helemaal niet door de crisis komt, het komt door al die schuttingen in Nederland.

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:48

Dit wordt binnenkort rijdende rechter :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:54

kiki1976 schreef:
Nogmaals de buren zijn opvakantie dus even overleggen gaat niet.
Hun zijn vrijdagnacht weggegaan en woensdag zijn ze begonnen met het bouwen. Dus ja hun zijn er niet terwijl er mensen bij hun aan het werk zijn. Hij heeft vorrige week zelfs nog tegen z'n achterbuurman gezegt dat ze na zijn vakantie de schutting kwamen plaatsen.
En nogmaals ik ben niet zelf of heb niet gebeld met de gemeente. Dat hebben andere uit de buurt gedaan. Iedereen voelt zich een beetje beet genomen.......Hahahah straks maakt iedereen zich druk en had de schuur elders geplaatst moeten worden *zal helemaal een stunt wezen*

En ja wij zijn in deze wijk gaan wonen vanwege het vele groen etc. zoals eigenlijk iedereen hier.

"Hun". Nog net niet hunnie....... Leuk buurtje :o , lekker allemaal met elkaar bemoeien..en groen is je uizicht, zelfs in winter...nou dat is ff mazzel...wat ben ik blij dat ik niet meer in een buurtje woon.....juist dit soort type mensen motiveren mij weer om over 15 jaar lekker nederland te kunnen verlaten......

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:59

want alleen in Nederland wonen zeikerds :+

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:00

Gewoon klimop tegen die muur en klaar is kees, uitzicht terug , geen werk voor de buren ... stel dat even voor ?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:01

_Bonte_ schreef:
Gewoon klimop tegen die muur en klaar is kees, uitzicht terug , geen werk voor de buren ... stel dat even voor ?

Klimop geen werk? := Dat spul kruipt over in en doorheen. Je mag mijn achtertuin wel even komen bekijken? :+
Daar zou ik als eigenaar van de schuur/schutting niet blij mee zijn :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:04

Amaris schreef:
want alleen in Nederland wonen zeikerds :+

De nederlandse mentaliteit is waar wij voor gaan......het kleinburgelijke "kijk eens bij de buren, zullen we even stiekem gaan klikken, want zij hebben meer dan wij......" is iets wat typisch nederlands is...

Ga eens over de grens je oren te luisteren leggen en hoor hoe onzettend slecht nederlanders liggen als mentaliteit bij de " buren"

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:09

ik kreeg acuut het volgende liedje in m'n hoofd :+

Land van 1000 meningen
Het land van nuchterheid
Met z'n allen op het strand
Beschuit bij het ontbijt
Het land waar niemand zich laat gaan
Behalve als we winnen
Dan breekt acuut de passie los
Dan blijft geen mens meer binnen
Het land wars van betutteling
Geen uniform is heilig
Een zoon die noemt z'n vader Piet
Een fiets staat nergens veilig

refrein:
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die schrijf je niet de wetten voor
Die laat je in hun waarde
15 Miljoen mensen
Op dat hele kleine stukje aarde
Die moeten niet 't keurslijf in
Die laat je in hun waarde

Het land vol groepen van protest
Geen chef die echt de baas is
Gordijnen altijd open zijn
Lunch een broodje kaas is
Het land vol van verdraagzaamheid
Alleen niet voor de buurman
De grote vraag die blijft altijd
Waar betaalt 'ie nou z'n huur van

't Land dat zorgt voor iedereen
Geen hond die van een goot weet
Met nasiballen in de muur
En niemand die droog brood eet

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:09

ik woon praktisch op de grens en ga er regelmatig overheen, maar dan zal onze kant van NL wel iets beter liggen denk ik want ik herken het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:11

Lekker wat jaartjes in een kleinburgelijke omgeving gaan wonen, dan kom je e wel achter, of jij bent van die club........... ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:24

Heeft nou niemand een mobiel nummer van die beste man, om effe op te bellen? "joh... Je zei dat na je vakantie een late schutting geplaatst ging worden, maar er is nu een heel groen bouwwerk verrezen. Klopt dat wel?"

Hier in de buurt wilde iemand een grote schuur plaatsen, hoger dan gewoon mag. Vergunning aangevraagd, bezwaren geweest etc. Nadat de bezwaren toegekend waren, buurt blij. Heeft persoon ontwerp iets gewijzigd (maar nog steeds zo hoog) opnieuw ingediend. Buren dachten klaar te zijn, onderwerp gesloten. Dus geen bezwaren geweest want buren hadden aankondiging niet gezien. Die kijken nu dus alsnog tegen een nok van 3 of 4 meter hoog aan, straatbreedte voor hun huis ( en dan bedoel ik dus een meter of 4) Tsja, kunnen ze dus niks meer aan doen. Zo heb ik t verhaal tenminste begrepen. Het is echt een enorme schuur met schuin dak....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:28

russel schreef:
Lekker wat jaartjes in een kleinburgelijke omgeving gaan wonen, dan kom je e wel achter, of jij bent van die club........... ;)

ja, dat zal het zijn! :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:31

Moest ook wel lachen om de 'waardevermindering' waar de buren van TS het over hadden..Hahah begin gewoon weer te lachen. Het uitzicht was al niet vrij, maar een groene heg, nu is het uitzicht nog niet vrij, maar een groene schutting :')

Maar goed,

Citaat:
Het meest storende uit dit hele verhaal vind ik nog wel dat de omwonenden blijkbaar precies weten hoeveel bedrijven hebben meegewerkt aan het bouwen en waarvoor ze kwamen. Wordt er een logboek bijgehouden?

Inderdaad en dat de buurt dus al onderling van alles besproken heeft, (complot)theorieën bedacht, etc. En de beste buurman weet nergens van. Hilarisch eigenlijk

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:38

Ben ik toch blij met mijn no-nonsens buurtje zonder zeikerds. Geen-twee-onder-een kappers inc directeuren, maar gewoon een rijtjeshuis met een kapster als buuf. Prima hoor. En maar goed ook, want mijn tuin is nou ook niet bepaald een architectonisch wonder :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:08

Wij wonen wel in een nette luxere wijk en onze achtertuin is altijd een bende (nu klinkt bende wel heel erg, maar goed als voorbeeld, de afgetuigde kerstboom heeft 5 maanden tegen de schutting gestaan), ik weet ook dat de buren zich daaraan 'storen'. Zitten ook echt een paar gigantische zeikerds tussen...Gelukkig zijn we weinig thuis en erg op onszelf ;-)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:14

ts bestaat de kans niet dat wanneer jullie hier zo tegen protesteren, en wanneer de buurman daadwerkelijk de schutting moet slopen, dat er iets veel lelijkers voor terugkomt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 13:45

Er wonen hier idd een paar buurtjes die zich beter voelen dan de rest omdat ze "een hogere functie en meer geld hebben". Ik weet het en daar kan ik helaas niets aan veranderen.
Tja verhuizen hahaha := Maar dat is nu even niet zo eenvoudig

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 13:47

Amaris schreef:
Ben ik toch blij met mijn no-nonsens buurtje zonder zeikerds. Geen-twee-onder-een kappers inc directeuren, maar gewoon een rijtjeshuis met een kapster als buuf. Prima hoor. En maar goed ook, want mijn tuin is nou ook niet bepaald een architectonisch wonder :')

Zo woonde wij voorheen ook, en om eerlijk te zijn woonde dat veel relaxter :+
Maar dat wisten we niet vooraf toen we hier gingen wonen.....

Dinopino schreef:
ts bestaat de kans niet dat wanneer jullie hier zo tegen protesteren, en wanneer de buurman daadwerkelijk de schutting moet slopen, dat er iets veel lelijkers voor terugkomt.

Hahah dat hoop ik eigenlijk niet :=
Maar wat er al geopperd werdt, iets ervoor zodat het minder ziet is voor mij prima!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:25

Pletter een heg op je eigen stukje. Staat de heg minder ver weg en kan je m bijhouden vanuit je keukenraam. Wees blij dat je een tuin hebt, zijn er genoeg die het met minder moeten doen.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:51

TS wordt knap afgebrand omdat haar buren rare dingen zeggen...
Het is toch niet erg dat iemand wil weten of iets mag of niet...
Sterker nog, ik snap het wel... Ik had altijd vrij uitzicht aan de overkant en mijn lieftallige buurman heeft een kas en een blauwzeil hangen, vol bij mij in het zicht. Dat stoort, als je blaadjes gewend bent dan is een schuur / bouwwerk gewoon anders.

En dan over mensen die het met minder moeten doen, das ook een non argument, je betaald ook meer als je vrij weg kijkt en een bepaalde mate van ruimte wilt. Daar werk je dan waarschijnlijk ook hard voor, de een heeft nou eenmaal iets meer als de ander, daar is verder weinig aan te doen. TS doet volgens mij niet echt moeilijk door te zeggen, nieuwe struiken ervoor en het is klaar, ik vind dat niet getuigen van onverdraagzaamheid.

Ik vind de mensen die er gelijk zo boven op duiken in dit topic net zo onverdraagzaam.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:57

Helemaal mee eens!