wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrissie

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:56

Ik heb even een vraagje over woningnet. Moet je je per gemeente inschrijven of kan je ook tijdens je inschrijving wisselen van gemeente?

Ik heb een jaartje ingeschreven gestaan voor Groningen en daarna niks meer meegedaan omdat ik toen al een woonruimte had. Ik wil me nu ook weer inschrijven maar omdat ik geen idee heb waar ik terecht ga komen (i.v.m. werk) weet ik niet in welke regio in me nu moet inschrijven..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:00

ik denk dat er per gemeente/regio andere woningcoörporaties zijn, woningnet is volgens mij vooral voor het midden van het land.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:06

Citaat:
ik denk dat er per gemeente/regio andere woningcoörporaties zijn, woningnet is volgens mij vooral voor het midden van het land.

Heb ook zo'n vermoeden want mijn gemeente staat niet bij woningnet dan word ik direct doorgeschakeld naar de woningcoorporaties van hier. Dus voor Groningen zou ik gewoon allebei inschrijven!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:40

In de vakantieperiode is de beste tijd om te reageren bij woningnet dan zijn veel zoekenden weg en kom je veel hoger uit vaak.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:52

Ik heb op een lotingwoning gereageerd.. Op de site leek die heel klein qau vierkante meters toch ff bij de woningcorporatie een plattegrond opgehaald (is nog geen 5 min fietsen) en op de plattegrond is de woonkamer 3,5 m2 groter en de slaapkamer 2 m2 groter.
Er zijn na 4 dagen nog maar 32 reacties dus hopen dat ik beetje kans heb!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:50

Ik ga in ieder geval niet meer reageren op huurwoningen. Ik ben me er inmiddels van bewust dat ik gewoon geduld moet hebben totdat het appartement van mn'n vriend verkocht is.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:28

verstandig georgette... 2 x verhuizen is ook niets ....

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:10

Nee inderdaad, al is geduld wel een schone zaak...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:24

Georgette schreef:
Nee inderdaad, al is geduld wel een schone zaak...

haha.. nee hoor, geduld is een vies woord :D :D
maar helaas.. ik moet het ook hebben.
geduld tot er eindelijk iemand komt die mn huis wil kopen.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:39

In de stad Groningen is het idd lastig een woning te krijgen (studentenstad), in provincie verder echter niet echt.

Mijn vriend staat ook ingeschreven sinds kort, gemiddelde wachttijd half jaar :) .. Maar dat is ook in een piepklein dorpje ;) .. Werkt hier ook niet met punten, je staat gewoon op wachtlijst en wordt gebeld als er wat vrij is.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:19

Juval, ga jij huren als je huis is verkocht?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 22:07

Georgette schreef:
Juval, ga jij huren als je huis is verkocht?

ik weet het nog niet.. als ik genoeg overhou ga ik misschien liever kopen.
ik heb nog maar 1 jaar wachttijd opgebouwd, en ik kan waarschijnlijk niet van mn urgentie gebruik maken omdat dat in juni al afloopt, en ik verwacht niet dat ik dan al mn huis heb verkocht.
dus t wordt of iets kopen, of vrije sector huren, (of intrekken bij mn vriend)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 18:41

deze keer niet onder de 20e plaats...ooowww ging 't maar wat sneller!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:09

ik ben de afgelopen week op de 5e plek geëindigd.. Morgen de uitslag van deze week waar ik op 1 appartement heb gereageerd. dus weer duimen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:25

Ik had vandaag weer een uitnodiging in de bus.. Was op nummer 18 geeindigd en nu nummer 9.. Dus we gaan gewoon kijken maandag bij de bezichtiging :j

Morgen maar even alle zooi in orde maken, want deze hebben wel heel veel eisen wat je mee moet nemen maandag

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:31

Ohh kijk dat is fijn! hopelijk wordt het wat..

Hier worden bij groepsbezichtigingen alleen de eerste 5 uitgenodigd..
Ik was nu weer op de 7e plek geëindigd.
Dus ik kom al steeds dichter in de buurt.. In juni worden hier een hoop nieuwbouw appartementen opgeleverd dus als het goed is krijg je dan een beetje doorstroming. Dus deze zomer moet het me hopelijk lukken

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:38

Hier is geen pijl op te trekken hoor :+

De ene nodigt de eerste 10 uit, de ander biedt telefonisch aan en mag je zelf een afspraak maken wanneer je gaat kijken.

Deze woning kan ik nu maandag bezichtigen en daar maar hopen dat de 8 voor mij het niet willen of niet komen..

De vorige x dat ik ergens mocht kijken was ik nummer 11 en uiteindelijk wilde nummer 1 het hebben.. Tussen nummer 1 en mij was er niemand die het wilden hebben ^)

Durf hier ook niet op de hopen, is een 4 kamer woning in een flatje. Maar goed, ga sowieso kijken. Stel dat ik uiteindelijk nummer 1 ben.. KAn ik dinsdag al de huurovereenkomst tekenen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 17:20

Olympia schreef:
Hier is geen pijl op te trekken hoor :+

De ene nodigt de eerste 10 uit, de ander biedt telefonisch aan en mag je zelf een afspraak maken wanneer je gaat kijken.

Deze woning kan ik nu maandag bezichtigen en daar maar hopen dat de 8 voor mij het niet willen of niet komen..

De vorige x dat ik ergens mocht kijken was ik nummer 11 en uiteindelijk wilde nummer 1 het hebben.. Tussen nummer 1 en mij was er niemand die het wilden hebben ^)

Durf hier ook niet op de hopen, is een 4 kamer woning in een flatje. Maar goed, ga sowieso kijken. Stel dat ik uiteindelijk nummer 1 ben.. KAn ik dinsdag al de huurovereenkomst tekenen.

't verschild volgens mij ook per huis. Zo had ik 's gebeld met woningnet en bij 't ene huis deden ze eerst 3 mensen los van elkaar uitnodigen en daarna een groep van 5, bij 't andere huis deden ze wel alleen groepsuitnodigingen.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:22

Was wel grappig, want heb de meeste woningbouwen gemaild vanmorgen met huizen waar ik in de top 20 ben beland en die ik nog niet zag staan op woonnet-haaglanden bij de verantwoording (hier kan je zien of het huis verhuurd is en welke inschrijfduur die persoon had).

Maar ja toen wilde ik net boodschappen doen en zag ik deze brief :))

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:30

Er is idd geen pijl op te trekken..
Laats was ik bij een appartement nr 10 (is uiteindelijk naar nr 2 gegaan) en die was aanzienlijk kleiner en zonder balkon wel allebei 2e verdieping zonder lift dan het appartement waar ik nu nr 7 was.
En toevallig beide in een monumentaal pand en allebei ook aan de rand van het centrum.. en tussen deze 2 woningen zat 3 weken tijd. Dus in 3 weken tijd ben ik iets gestegen.
Maar ach het kan nooit kwaad om naar zo'n groepsbezichtiging te gaan dan heb je ook een beetje een idee waar je op gereageerd had.

Hier doen ze dus in de appartementen die al leeg staan een groepsbezichtiging en bij appartementen die nog bewoond zijn moet vaak de nr1 met de huidige bewoner contact opnemen voor een bezichtiging en dan heb je dus evt als je ja zegt ook de kans om vloeren, gordijnen enzo over te nemen.. en anders is dit er eigenlijk altijd uitgehaald

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:45

ik heb weer op drie woningen gereageerd...nu weer afwachten tot dinsdag.

Overigens schuid ik ook maar niet op...sta 17e, 15e, 10e en 5e

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:37

5e komt al in de goede richting joh;)
Uiteindelijk krijgen alle mensen die nu boven je staan een woning en dan ben jij aan de beurt..
Maar hoe sneller hoe beter.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:43

Ik sta in aug 2 jaar ingeschreven. En me vriend en ik willen dol graag t huis uit, maar als ik dit zo hoor is dit een gebed zonder end.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 18:48

Tuttebel schreef:
5e komt al in de goede richting joh;)
Uiteindelijk krijgen alle mensen die nu boven je staan een woning en dan ben jij aan de beurt..
Maar hoe sneller hoe beter.

ik sta daar al op de 5e plek sinds januari...ik denk dat ze het gewoon soms vergeten aan te passen?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:31

Hmm dat is minder die kan je dus wel vergeten.. Hier loopt het gelukkig wel aardig goed met zulk soort dingen.. Woning blijft bij je actuele aanbiedingen staat tot het moment dat de nieuwe bewoner de sleutel heeft..
Deze week heb ik maar op 1 woning gereageerd en tot nu toe zijn er 66 reacties morgen om 12.00 kan ik zien op welke plek ik gekomen ben..