Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:54

Langcara schreef:
En zo zag ik in dit topic een waarschijnlijk oorspronkelijk mahoniehouten penantenkastje voorbijkomen, wit geschilderd, en ik zag een mahoniehouten biedemeijer voorbij komen die ze nog willen pimpen. Dat doe mij ook pijn hoor. Daarvoor hou ik dus ook te veel van antiek.

Die staat er hier dus ook een in de gang, no way dat ik die wit ga schilderen :') Zou sowieso waardevermindering zijn van de kast.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:55

Ja die Biedermeier kast is van mij, maar ik heb er geen plek voor. Ik zou er bijvoorbeeld zelf alleen ander glas inzetten. Maar: op Marktplaats verkoopt het wel veel beter als het wit is geschilderd, dus ik snap het ook wel. Maar ik doe het dus zelf eigenlijk nooit, behalve bij zo'n buikkastje, dat is toch jaren 50 meuk (sorry mensen :P ) waar er genoeg van zijn.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:03

Rinske schreef:
Ja die Biedermeier kast is van mij, maar ik heb er geen plek voor. Ik zou er bijvoorbeeld zelf alleen ander glas inzetten. Maar: op Marktplaats verkoopt het wel veel beter als het wit is geschilderd, dus ik snap het ook wel. Maar ik doe het dus zelf eigenlijk nooit, behalve bij zo'n buikkastje, dat is toch jaren 50 meuk (sorry mensen :P ) waar er genoeg van zijn.

Ik zou hem zo laten als hij is. Dat mahonie komt altijd wel weer terug, zo'n kast is veel te mooi. Wat zou hij nu moeten kosten zoals hij nu is, en wat als hij wit was?

Rinske

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:04

125 nu, 250 gerestaureerd en wit.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:07

125 euro klinkt verleidelijk. Het is dat we al een kast hebben (die ik overigens niet zo mooi vind, een eiken kussenkast) en je niet echt om de hoek woont.

Ik zag net dat "doei" en kast zilver had opgespoten.
Ik zou wel eens willen weten hoe ze dat gedaan heeft.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:12

Hij is ook niet zo duur, alleen rechterdeurtje hangt wat los, maar dat kan ik nog wel oplossen :) .
Kussenkasten ben ik ook niet zo van, mij wat te groot en lomp :D .

Dit vind ik nou leuk: http://link.marktplaats.nl/520320626
En dan zou ik hem dus gewoon zo laten. Alleen die tekst rechtsboven eraf halen. Ik vind dat prachtig :)) .

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:21

Dat kastje is volgens mij zo gemaakt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:32

Nou dat hoeft niet, ik heb ook veel kasten helemaal afgebeten, en dan kom je op een soort oude ondergrondkleur terecht, heel vaak groen of rood. Geeft een erg grappig effect :) . Ik vind het dan weer zo stom dat er "op aanvraag" bij staat, daar neem ik dan de moeite niet eens voor := .

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:38

Ik blijf even volgen! Binnenkort komt er namelijk een kringloop praktisch bij mij om de hoek en dan wil ik toch langzaamaan een beetje uitzet bij elkaar gaan sparen. Zelf opknappen lijkt me ook erg leuk :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:51

Ik heb op de slaapkamer een kledingkast staan waar ik iets mee wil, maar wat Onze kamer is bruin met lichtbeige op de muren. Iets met die kleuren, maar zou dat niet te saai worden? En andere knoppen erop is ook niet zo makkelijk, ze draaien en daardoor gaat de deur op slot. Dus iedeeen??
Afbeelding
Dit is de bewuste kast.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:55

Ik heb dit tafeltje via marktplaats gekocht het was helemaal olijf-groen geschilderd.

De ornamenten had ik nog liggen en er opgeplakt en daarna geschilderd...

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:58

Heel mooi die tafel :j

Ik zal binnenkort ook eens fotos maken van de spullen die wij hebben gepimpt :D

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:00

Seven schreef:
Heel mooi die tafel :j

Ik zal binnenkort ook eens fotos maken van de spullen die wij hebben gepimpt :D

dankje..was wel een werk hoor...maar dan komen die geslepen glasplaten erop....kon ze niet eens tillen..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:01

Die tafel is echt supermooi, vooral ook met dat geslepen glas. Dat geeft m net ff wat extras.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:02

Echt heel mooi helemaal mijn smaak :j

Ben nog opzoek naar een oude commode, heel erg jammer bij een defstal hebben ze die van mij (van oma op moeder op mij gegaan) heleaal in een bult getrapt zooo jamer
Laatst bijgewerkt door Seven op 12-01-12 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:05

Seven schreef:
Echt heel mooi hekemaal mijn smaak :j

er zaten wel wat krasjes op, maar had gehoord dat ik dat met zilverpoets kon insmeren dan
viel het niet zo op??... :D

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:09

Ik zag dit laatst ergens op internet... :j
vind het wel grappig........

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:10

Dat is ook een heel leuk idee :j

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:16

Die is echt geinig, moest ff goed kijken voor ik m zag _O-

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:06

Siersma schreef:
Ik heb op de slaapkamer een kledingkast staan waar ik iets mee wil, maar wat Onze kamer is bruin met lichtbeige op de muren. Iets met die kleuren, maar zou dat niet te saai worden? En andere knoppen erop is ook niet zo makkelijk, ze draaien en daardoor gaat de deur op slot. Dus iedeeen??
Afbeelding
Dit is de bewuste kast.

Zijn de muren beige ecru of zand kleurig? Want dan kan zo'n witte kast er wel van af knallen en dat is leuk.
Die handvaten is misschien wel iets voor te bedenken, maar dan moet je bij een antiquair gaan informeren die ook restaureert denk ik. Of misschien zijn de knopjes te verwijderen om te pimpen?

Maar je zou de kast ook een kleur kunnen geven. Het leuke er aan is dat de bovenkant houtkleurig is. Dat zou ik zo houden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:30

Ik zou ook het hout aan de bovenkant houden, vind hem wel leuk eigenlijk :) . Je zou kunnen kijken voor oude deurkrukken, van die draaiende zeg maar, die hebben ook zo'n draaimechanisme, wellicht dat dat leuk staat :) .

Heb trouwens pasgeleden op een veiling een prachtig kamerscherm uit ca. 1900 op de kop kunnen tikken, denk dat jullie dat ook wel leuk zullen vinden (een aantal iig :') ), zal eens proberen er een foto van te maken :) . Ga hem wel verkopen, want hij is te groot voor in onze huiskamer, het is echt een joekel, maar zooooo mooi <3 !

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 00:34

Ik heb trouwens een oude, witte rieten stoel van mijn oma op mijn kamer staan. De kussentjes heb ik nog en die wil ik denk ik een nieuwe hoes geven. Even op de markt kijken voor een leuk stofje :) We hebben zelf alleen geen naaimachine, dus daar moet ik nog iets voor bedenken.
De stoel is verder nog erg mooi, maar toch wil ik er iets leuks mee doen? Zijn er hier nog mensen met leuke ideetjes om een rieten stoel op te pimpen?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:12

Wat een leuk topic. Ik krijg al helemaal zin om aan de slag te gaan.

Maar mahoniehout schilderen.... echt niet! Net zo min als noten, rozen en peer.

Ik heb hier nog een paar stoeltjes staan die wel een opknapbeurt kunnen gebruiken... maar eigenlijk heb ik geen idee waar ik mee bezig ben. :') Vandaar dat het er ook al een hele tijd staat. Ik durf niet zo goed te beginnen. :o

Hier een voorbeeld van een stoeltje dat wel door iemand opgeknapt is maar dat zo eigenlijk niet kan... Het staat hier en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Afbeelding
Zitting:
http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... C_5981.jpg
Prachtige verbinding:
Afbeelding
Het addertje onder het gras... hij is helaas ooit flink beschadigd:
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:17

Je zou daar wat was in de kleur in kunnen wrijven, dan worden de breuken minder zichbaar :) . Mooi stoeltje uit het einde van de 19e eeuw :) .

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:28

Ik zal je tip eens uitvoeren. Misschien hoef ik dan verder niets aan het stoeltje te doen (al erger ik me wel een beetje aan de nagel-strip).

Ons huis is van rond 1900 en ik zou heel graag het huis een beetje uit die tijd mee willen geven. Ik wil onder andere ook het decor van deze tegeltjes terug laten komen (al weet ik niet exact hoe oud die zijn). Helaas hebben we ze niet in hun geheel kunnen verwijderen. We hebben ze dus maar laten zitten en ze komen straks dus helaas verstopt achter de gipsplaten. |(
Afbeelding
Misschien hebben jullie hier nog een idee voor? Misschien op de randen van de schoorsteen/schouw schilderen?