Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:05

Destino schreef:
Ga je gelijk gordijnen ophangen als er nog niets op de vloer ligt? :=
Beton stoft wel echt heel erg := Dan zou ik nog eerder kranten of iets ophangen :=

Nee tuurlijk niet :+
Vloer en alles is al besteld. Na ontvangst sleutel zitten wij er met 4 weken in, en DAN wil ik niet
zonder gordijnen in de kijker zitten :Y)

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:29

Op je scherm kijken naar kleuren is, zeker als het om details gaat, weinig zinvol. Zet 3 schermen naast elkaar en je hebt 3 verschillende kleuren ;)

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:32

KletsKoekje schreef:
Destino schreef:
Beton stoft wel echt heel erg := Dan zou ik nog eerder kranten of iets ophangen :=

Vloer en alles is al besteld. Na ontvangst sleutel zitten wij er met 4 weken in, en DAN wil ik niet

zo das snel 4 weken heb je een bestaand huis gekocht denk geen nieuwbouw?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 11:52

De kleurstaaltjes uit de winkel kloppen wel veel beter dan op het internet. :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 12:03

KletsKoekje schreef:
Destino schreef:

Dat bleek niet duidelijk uit je post vandaar de opmerking :) .

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:37

Haha destino klopt. Nee badkamer keuken vloer enzo is besteld. We gaan morgen op pad voor de aankleding hihi.

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:42

ben net bij de gamma geweest en heb de kleur staal meegenomen waar forel en lei op zit ligt het aan mij maar vallen ze op de muur lichter uit?

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 07:31

Lees hier ook weer even mee! Wij zijn momenteel ook druk aan het klussen in ons nieuwe huis en ik doe graag wat inspiratie op!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:31

mijn papa komt vandaag m'n keuken verder afmaken :)
Ik hoop dat hij die ene wand nog kan bezetten met tegeltjes, en de wand die al klaar is kan invoegen met voegmiddel en ik hoop dat hij klaar raakt met de goot waar de stopcontacten in moeten komen. Als dat af is moet nog enkel de laatste wand ingevoegd worden, de plankjes tegen de muur gehangen worden, de lampjes boven het aanrecht, het gordijn opgehangen worden, de kastjes die onder het fornuis komen moeten nog gelakt worden en de kastdeurtjes van de keuken krijgen een laag plak plastic om ze een andere kleur te geven en dan is ie af!!! :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:45

Tips gevraagd!! Onze nieuwe tv hangt :D Dat is iig al een vooruitgang. Maar wat doe ik met de lege ruimte eromheen??
Het is maar een goedkoop huurhuisje, waar we vloerbedekking en behang etc over konden nemen. Daar wordt ook niets aan verandert, aangezien we hopen binnen een jaar te kunnen kopen. Zoek dus een leuke en goedkope oplossing en aankleding. Vriendlief had het over eventueel een plant, maar k weet het niet zo goed.

K ben benieuwd naar ideeën.

Oude situatie met mini tv.
Afbeelding

Nieuwe situatie. Snoer wordt miss nog weg gewerkt, of we kopen een zwarte contactdoos.
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:07

Rowo, leuk :D Ik zou het wel rustig houden, omdat het behang al zo druk is. Misschien van die zwarte of witte zwevende planken met een paar mooie spulletjes erop? Die kan je voor weinig kopen bij de Ikea.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:33

Maar waar kan ik die het beste neer hangen? De tv hangt nl met een beugel aan de muur, dus die plek staat vast.

En idd moet het rustig blijven. T behang is niet mijn ding en te druk idd, maar ja t zat erop. Dus moeten we de boel maar goedkoop daarop aanpassen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:36

Misschien 1 lange plank ongeveer een meter boven de televisie en nog twee korte planken eronder, maar dan rechts uitgelijnd? De muur is lang zat namelijk!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:00

Ik vind een grote plant in de hoek bij het stopcontact niet zo'n slecht idee eigenlijk. En die plant kun je makkelijk meenemen als je gaat verhuizen.

tresja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:14

ik lees weer trouw mee

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 14:54

mooie TV! Zou inderdaad ook van die zwevende plankjes halen gewoon 2 ofzo? En dan leuke dingetjes erop zetten :)

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 15:14

ik zou ook daar zwevende plankje halen drie en dan in een driehoek vorm of 1 lange bene en 1 kleintje in het midden erboven.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:24

Ik zou ook voor een plant in de hoek gaan, dat maakt het ook net wat huiselijker.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:35

@ Destino (en de anderen natuurlijk ook! haha):
bedankt voor je tip over de Formido. We zijn vanmorgen geweest en heb deze fontein gehaald:
Afbeelding
We moesten er nog wel een kraantje bij kopen en de afvoer (wat zichtbaar zal zijn aan de onderzijde van de kraan), maar uiteindelijk waren we ongeveer 130euro kwijt.

Door de 25% korting vanmorgen is het een mooie prijs! Anders waren we 50euro meer kwijt.

@ Rowo: Ik zou de muur niet te vol maken, zeker door het printje van het behang. Een mooie kamerplant in de linkerhoek is mooi, verbergt ook meteen een beetje het stopcontact.

Eventueel inderdaad wat witte plankjes met daarop spulletjes in rustige, lichte kleuren (misschien ook wit?)

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 21:28

@rowo: ik zou enkele plankjes in de hoek hangen boven elkaar, zo in driehoekvorm.
Eventueel kan je dan rechts van de tv van enkele zwevende plankjes boven elkaar hangen.
Zwart is wel mooi met dat behang. Daar kan je dan kleine accessoires opzetten zoals bijvoorbeeld wat kaarsjes.
Best hou je het rustig met accessoires want je behang is al vrij druk.

Of je zou die lamp die nu rechts van de tv staat links kunnen plaatsen, zo vult die de hoek op en kan je rechts enkele zwevende planken hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:32

Hallo :evaw:

Ik zit zelf met 2 problemen. Ik heb een zolderkamer met schuine muren, die ik laatst helemaal heb opgeruimd en ruimte heb vrijgemaakt, maar nu is het zo'n ongezellig hok geworden. Weet iemand misschien hoe ik het wat gezelliger kan maken? En mijn tweede probleem is dat ik graag een bureau op mijn kamer zou willen, maar ik heb dus schuine muren, hoe ik dat het handigst kan oplossen?

Foto's van mijn kamer (voor het idee):

Afbeelding

Het zicht als je de kamer binnenkomt.

Afbeelding

Het zicht als je de kamer verlaat.

De schuine muren beginnen op 80cm hoogte.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:52

Ik ga hier ook weer meelezen! Wij hebben verhuisplannen, dus ik kijk en reageer lekker mee, en doe tegelijkertijd ideetjes op :) Ik heb echt zin om straks lekker ons plekje leuk in te richten :D

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:11

Even een vraagje he.. Wij wonen ondertussen een half jaar in ons huis, maar we moeten nog steeds alle nieuwe deuren schilderen.. Daar wil ik mee gaan beginnen, maar wat werkt het beste: Met een kwast of met een roller?

We hebben deze deuren, Cando Maastricht.
http://www.deurtotaalmarkt.nl/d721/binn ... richt.aspx

Dan zit je dus wel met de lijsten die je dan niet met een roller kan doen en vraag me af of je dan kleurverschil gaat zien als je de grote vlakken met een roller doet en de lijsten met een kwast.. Hoor graag tips van jullie!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:16

Mijn ervaring is dat het resultaat op een deur mooier is met een kwast dan met een roller. Misschien wat langer werk, maar bij mijn moeder (waar de deuren wel met een roller zijn gedaan), kregen we een soort wolk-achtig effect op de grote vlakken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:30

Ik heb hier nagenoeg dezelfde deuren, de grote oppervlakken zijn met een roller gedaan en de randjes met een kwast, wel zitten er meerdere lagen op. Hier geen wolken te vinden hoor. Maar dan moet je wel goede verf en een hoop geduld hebben :P