Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:25

Pff ja plafond witten is een rotwerk, wij deden het in de slaapkamer, maar je zag amper kleurverschil, maar toch voor het idee is het wel lekker fris een nieuw wit plafonnetje :)
Ik heb eindelijk mijn foto's upgeload, omdat ik er maar 2 hier in het topic mag plaatsen hier even de link naar het album
http://picasaweb.google.com/suuszels/Hu ... directlink

Afbeelding
De woonkamer

Afbeelding
en de eetkamer

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 10:29

Oh die serie is mooi idd. :j Ben dit weekend bij de verfwinkel geweest dus ik ben weer up to date als het gaat om kleurlijnen enzo. :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:39

Een tijd geleden heb ik al eens beloofd hier foto's te posten van ons huis in Spanje. We willen hier eind van het jaar definitief wonen, maar gebruiken het nu al zoveel mogelijk. Helaas moeten we zaterdag weer naar Nederland, het wordt hier de hele week meer dan 20 graden met volop zon.

Het huis is nieuw, maar zaken als tegelvloeren en vooral de opvallende oranje tegels in de keuken zaten er al. De keuken hebben we zelf geplaatst en daarom zo neutraal mogelijk gehouden. Je gaat in zo'n huis toch anders te werk, meer kleurrijk vaak, doordat Spanje een hele andere uitstraling en gewoontes heeft. Ons eigen bankstel komt ooit mee, voorlopig doen we het met loungestel, wat trouwens heerlijk zit en later naar buiten kan. We hebben maar liefst 60 m2 overdekt terras buiten.

Het is bijna af, alleen die lelijke gele kleur van de open haard moet nog vervangen worden door neutraler wit of off-white.

Afbeelding

Afbeelding

http://i117.photobucket.com/albums/o78/ ... C09135.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o78/ ... C09137.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o78/ ... C09140.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o78/ ... C09147.jpg

http://i117.photobucket.com/albums/o78/ ... 9155-1.jpg

N.B.: een paar linkjes, anders worden het wel veel foto's.
Laatst bijgewerkt door SanderD op 10-01-11 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's zichtbaar, de rest in links

Anoniem

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:42

Want ontzettend leuk je huis in spandje!!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:43

Wauw wat moooi!!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:45

:wave: kom ook weer eens binnenvallen! Onwijs druk gehad en mijn halve huis is leeg, dus ben weinig thuis achter de pc te vinden (ongezellig :P ) en op m'n werk erg druk gehad met voorbereidingen voor een beurs. En het verbouwen gaat uiteraard ook nog steeds hard door :D

Update:
Muren in de slaapkamer zijn gestucd :) alle verwamingsleidingen, radiatoren & nieuwe ketel is geplaatst. De waterleidingen in de badkamer zijn vervangen, vloertje is gestort, geëgaliseerd en de douchebak is geplaatst:

Afbeelding

http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 510489.jpg

Verder gaan ze vandaag in de hal de muren weer gladmaken, we hebben veel bergruimte verwijderd waar ze de plafonds verlaagd hadden ( |o ) en dan gaat weer gestucd worden. Verder wordt as. vrijdag het plafond in de woonkamer gestucd en deze week de muren in de badkamer tegelklaar gemaakt :)

Ik heb behang gevonden voor in de slaapkamer voor 1,5 muur en de rest wil ik heel lichtgrijs/wit verven :)

Afbeelding

http://pic20.picturetrail.com:80/VOL129 ... 510488.jpg

Heb ook mozaïek gevonden voor in de badkamer! Vandaag even bestellen, want het had 3 wkn levertijd.

Zo. En nu even bijlezen :D Ook al een nieuw topic zag, jullie gaan hard!

Zilvermoon: wauw dat is opgeknapt zeg! Ik vind die deuren heel gaaf!

Lindy: mooi toilet zeg, gaaf mozaïek! :j

Vonneke, super van je hypotheek! Wanneer krijg je je offerte binnen? :)

Margriet, gefelicteerd!

Lindy: waar heb je die tekststicker vandaan? :)

Monique, heel gaaf!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:46

Wat een geweldig huis!! Krijg helemaal de vakantiekriebels!! Werk je daar ook in Spanje? Anders heb je toch altijd een vakantiegevoel!!!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:58

fantastisch huis in Spanje!
vooral de temperatuur doet ut em :D

en sizzy ook druk bezig!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:11

Naath86 schreef:
Wat een geweldig huis!! Krijg helemaal de vakantiekriebels!! Werk je daar ook in Spanje? Anders heb je toch altijd een vakantiegevoel!!!

Op dit moment werken we niet. Albert is 100 procent arbeidsongeschikt, vandaar ook onze 'move' naar Spanje. Hij heeft daar veel minder pijn dan in Nederland.

Ik heb mijn bedrijfje verkocht en zie wel wat ik hier in Spanje weer op ga pikken, voorlopig redden we ons prima. En ja, altijd vakantiegevoel, maar ook dat gaat vervelen hoor. Ik ga hier wellicht wat opzetten in de diabetesvoorlichting, daar broed ik een beetje op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:16

Ik was jullie al kwijt :oo Maar heb jullie weer gevonden. Ik ga eens ff de nieuwe ideeen doornemen :D

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:33

MoniqueT schreef:
Naath86 schreef:

Op dit moment werken we niet. Albert is 100 procent arbeidsongeschikt, vandaar ook onze 'move' naar Spanje. Hij heeft daar veel minder pijn dan in Nederland.

Ik heb mijn bedrijfje verkocht en zie wel wat ik hier in Spanje weer op ga pikken, voorlopig redden we ons prima. En ja, altijd vakantiegevoel, maar ook dat gaat vervelen hoor. Ik ga hier wellicht wat opzetten in de diabetesvoorlichting, daar broed ik een beetje op.

Wil je mij niet parttime adopteren Maonique?
Ik ben echt een heel lief kind O:)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:44

Ha, mijn eigen kids blijven ook in Nederland.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:48

Mooi huis in spanje Monique! Heerlijk vakantie gevoel!
Al zou ik zelf nooit voor zon bank hebben gekozen. Rest van de inrichting ziet er gezellig uit! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 11:54

De bank is ook tijdelijk ;-) Ons eigen bankstel gaat nog meekomen uit Nederland en dan verhuist deze naar het terras buiten.

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:07

Ik heb wel een stukje van onze woning in mijn profiel staan :)
Onze fantastische bank waar ik nog steeds verliefd op ben.

* edit* zet 'm hier wel even neer.

Afbeelding

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:20

MoniqueT schreef:

Ook? Ook?? Maar je krijgt er dan iets heel leuks voor terug :D

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:52

Kriel schreef:
MoniqueT schreef:

Ook? Ook?? Maar je krijgt er dan iets heel leuks voor terug :D

:')

tresja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:53

yeah, deel 3 gaat snel zeg

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 19:59

Kan iemand mij adviseren over hoe je een "goed" budget kan opstellen :?
Er hoeft bij ons niet gigantisch veel te gebeuren wel willen we het e.e.a. vervangen zoals onze banken, salontafel, dressoir en kasten etc.
Maar ik heb werkelijk geen idee hoe je tot een budget komt per ruimte en ik vind het wel een uitdaging om te gaan budgetteren.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:08

Wat wij hebben gedaan is uitschrijven...
Eerst wat willen we allemaal, dat werd een enorme waslijst...
Daarna hebben we gekeken, hoeveel kunnen we missen / willen we uitgeven.
Bij ons ging het op dat moment om een heel huis(je).
Dus we wilden niet bezuinigen op een matras, daar een behoorlijk bedrag voor gereserveerd.
Dit wil ik nieuw, dat hebben we echt nodig.
Zus stellen we uit.
Voor verbouwingen zelf maakt vriendlief altijd een begroting in excel, zoveel planken à zoveel geld.
Een badkamer voor zoveel geld.

Maar gewoon heel duidelijk van te voren een budget vaststellen voor dingen.
Bij ons wilde dat zeggen dat ik sommige dingen praktisch nieuw van marktplaats haal en sommige dingen wel nieuw.

Veel spullen bij ons in huis komen bij de toverkamer weg, een klein winkeltje in Meppel, ze hebben ook een webshop en veel appart spul en een snel wisselende voorraad. Ik geef mezelf soms zelfs een toverkamer budget :)

zep_bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:09

oei ik kijk ook even mee :)

ik en mijn vriend trekken over 3 maanden in ons nieuwe huisje dus alle leuke tips zijn welkom :D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:15

@Hedwig bedankt voor je uitleg, hier kan ik wel wat mee.
Nu is onze situatie anders, wij wonen al samen en hoeven dus heel veel niet nieuw aan te schaffen en aangezien wij nog niet mega lang samen wonen en ons huidige huis zo leuk vinden zal het nieuwe huis per vertrek zo'n beetje hetzelfde gaan worden :D

Onze planning is om uiterlijk begin volgende maand een rondgang te maken in ons nieuwe huis alles op te meten zodat we iig kunnen plannen e.d. ik heb een tekenprogramma gekocht waarmee ik de ruimte's kan inrichten ed want we willen in korte tijd over om dubbele lasten te beperken en daarom willen wij een goede serieuze voorbereiding treffen waaronder ook budgetteren valt :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:21

_Hedwig_ schreef:
Wat wij hebben gedaan is uitschrijven...
Eerst wat willen we allemaal, dat werd een enorme waslijst...
[...]
Dit wil ik nieuw, dat hebben we echt nodig.
Zus stellen we uit.
Voor verbouwingen zelf maakt vriendlief altijd een begroting in excel, zoveel planken à zoveel geld.
Een badkamer voor zoveel geld.

Zo zou ik het ook doen, lijst maken met alles wat je graag wilt (binnen het redelijke uiteraard :D ). Die onder verdelen in eisen (moet) en wensen. Daarna een prijs hangen aan alle eisen. Uiteraard moet je ook weten wat je uit wilt geven. Als je nog geld overhoudt nadat aan alle eisen is voldaan kun je gaan kijken welke wensen je wilt vervullen en hoeveel geld je daaraan uit wilt geven. Succes ermee! :)

edit: ik zou zeker ook wat extra geld incaluleren voor je eisenlijst. Als je gaat klussen zitten er altijd wel dingen tegen, zorg dat je daar een extra bedrag voor hebt. Hou je dat over dan heb je lekker wat extra geld voor je wensen. Heb je het nodig is er ook geen man overboord, daar had je dan al min of meer op gerekend.
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 10-01-11 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:23

Wij woonden ook al wel samen, maar met alleen mijn spullen.
Dus toen we een (miniatuur) grote mensen huis kregen hebben we de boel samen in gericht en ook meer vriendje zijn smaak erin verwerkt.

Het opmeten e.d. is al een goede start, wat we daarnaast veel hebben gedaan is gewoon in winkels gaan kijken, wat kost iets en heb ik dat ervoor over.
Dus ipv 1500 euro betalen voor een nieuwe bank in de winkel hebben we op marktplaats een nieuwe bank gekocht voor 425, die mensen hadden huis gekocht verbouwd en ingericht en vonden mekaar toen niet lief meer.
Maar door in verschillende winkels te gaan kijken hadden we wel een aardig beeld van wat bepaalde dingen kosten en hoeveel we daar voor moesten reserveren.
Vergeet vooral ook niet om een potje onvoorzien over te houden, een bepaald percentage van je totale uitgave appart houden voor als je met de ladder je ramen doorsteekt en je verfpotten over je gloednieuwe vloer vallen :p of voor als je een droom iets vind wat net iets boven je budget uit komt.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 20:24

Haha, wij zijn het erg eens Hedwig! :D