Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:30

Een paar blz terug vroeg iemand om foto-ideeën voor een kleine badkamer.
Zie hier het voor en na resultaat van onze badkamer.

Voor:
Afbeelding

Na (hier nog zonder glazen douchewand);
Afbeelding

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:31

Mijn schoonouders hebben van het voorjaar een Ikea keuken gekocht en die ziet er best degelijk uit, zoals ik het kan beoordelen :) .

Mooooi Mikkee :j !!!!

ecyoj

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw woonkamer er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:32

mijn droom keuken staat ook bij ikea

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:34

Het ligt er ook maar aan hoe je ermee omgaat natuurlijk, maar ikea is vaak wel waar voor je geld, het kost weinig, dus weet je van tevoren dat het misschien minder slijtvast is, dus ga je er rustig mee om, waardoor je er lang mee doet !

( wat een theorie he :+ )

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:35

Mooie badkamer!
Mijn moeder heeft een keuken meubel / kastje van Ikea met daarin ook een combi magnetron van Ikea (whirpool geloof ik) ziet er erg mooi uit, was niet heel erg duur en na twee jaar nog niets kapot :+
Ik zit ook serieus te denken aan een Ikea keuken als wij gaan verhuizen, maar wil dan wel een beetje landelijk, zonder tierelantijntjes.... :P

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:35

wow

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:38

Lees ook over Ikea-keukens. 2 jaar geleden hebben wij dus ook voor een Ikea-keuken gekozen.
We wilden het niet erg duur maken (eerste eigen huisje namelijk) en vooral kosten kunnen drukken door zelf alles te kunnen plaatsen.
Het zelf plaatsen heeft dus wel een paar maanden geduurd waardoor we vrij lang enkel 'magnetronvoer' hebben gegeten en als afvoer van de wasbak een grote teil hadden die we dagelijks in het putje buiten moesten legen :+
Tot nu toe zijn we tevreden over de kwaliteit. Ja, een keuken van van 15-20.000 is ongetwijfeld beter kwa afwerking/uitstraling, maar bij Ikea-keukens komt naar mijn idee erg veel neer op eigen 'nauwkeurigheid' wanneer je hem zelf plaatst. En dat zat bij mijn vriend en schoonvader wel goed want ze zijn beide een pietje precies :Y)

Het resultaat - helaas valt de zwarte Smeg-koelkast net buiten beeld:
Afbeelding

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:47

Heey Zwarte Smeg koelkast. Daar droom ik nog van haha....
Denken namelijk ook over Ikea keuken en losse koelkast en die belfast sink... Geen idee dat het zo heette. Die spoelbak met tegeltjes is nou weer net niet mijn ding. Vind jouw keuken wel erg mooi...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:06

Piej schreef:
Die spoelbak met tegeltjes is nou weer net niet mijn ding.

Ja joh, das zo heerlijk jaren 30! :))

Nee, ik snap dat mensen het niet leuk vinden hoor. Maar wacht maar tot mijn jaren 30 keukentje geplaatst is, gaat echt mooi staan in de woning. :j

@Sizzy; wat een gave woning! Heerlijk al dat licht en groen. Je zit ook echt aan de goede kant van bezuidenhout daar. Top!

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:09

Ow, zoals gezegd: ik vind veel dingen uit dit topic geweldig om te zien alleen is het dan weer net niks voor mij. Maar met bijbehorende keuken kan dat een super plaatje zijn. Ben dus heel erg benieuwd naar het geheel bij jou!

Op de een of andere manier zou ik helemaal gek worden als ik dagelijks tegen zo een geblokt ding aan moet kijken. Laten we het maar op mijn kronkel houden haha

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:12

Piej schreef:
Ow, zoals gezegd: ik vind veel dingen uit dit topic geweldig om te zien alleen is het dan weer net niks voor mij.

Maar dat hebben we allemaal denk ik. :j

Sommige dingen zijn ook alleen leuk in een bepaalde omgeving. Ik zou nooit een jaren 30 keuken in mijn vorige (jaren 60) huis gekozen hebben. Maar in mijn huidige woning staat het juist heel leuk.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nog twijfel of ik niet toch voor een Ikea keuken zal gaan. Dat is niet alleen in aanschaf voordeliger, het is ook verkooptechnisch aantrekkelijker. Dan geef je aan dat ie van Ikea is bij de verkoop en dat ze om hun eigen smaak te krijgen alleen de deurtjes hoeven vervangen,heb je voor een paar honderd euro de keuken naar eigen smaak...

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:16

Daar noem je wel weer een pluspunt voor Ikea keuken dat ik nog niet had meegenomen in mijn eigen overweging.... Enige jammere dat ik zo aan Ikea keukens heb gezien zijn de werkbladen. Op de een of andere manier heb ik me laten aanpraten dat stenen blad het beste is...

Wat voor werkbladen hebben jullie op jullie (Ikea) keuken?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:17

Zo'n geblokte spoelbak vind ik heel gaaf, maar zou het dan eerder in een boerderij zien.... Of in een klein keukenblokje in de bijkeuken of zo (en dan wel met bijpassende kraan natuurlijk) zal dan alleen wel voor een rustig blad gaan.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:31

gaaf die spoelbak :D zo'n leuke ouderwetse !

:wave:
leuk topic trouwens :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:33

mikkee, wat een metamorfose zeg! Mooi :)

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:34

denice schreef:
Het ligt er ook maar aan hoe je ermee omgaat natuurlijk, maar ikea is vaak wel waar voor je geld, het kost weinig, dus weet je van tevoren dat het misschien minder slijtvast is, dus ga je er rustig mee om, waardoor je er lang mee doet !

als je het zo bekijkt ;)

nou ik zal me nog eens in de ikea keukens gaan verdiepen..

overigens vind ie ik die geblokte goodsteen nou ik net niks hoor... maar je moet er van houden en het moet in je keuken passen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:53

Mikkee wat een metamorfose! Mooi geworden zeg :j .

Bij onze geblokte spoelbak hebben we een zwart granieten aanrechtblad en kranen met porseleinen greepjes.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:56

Erg mooi geworden idd Mikkee! :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:20

Laurabram schreef:

Bij onze geblokte spoelbak hebben we een zwart granieten aanrechtblad en kranen met porseleinen greepjes.

Foto!!! :D

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:31

Jee een nieuw topic en wat gaat het hard zeg!

Mooie keuken Mikkee! Gave koelkasten die Smeg koelkasten! (Zag van de week bij Woondock een aantal Smeg koelkasten, maar ook een wasmachine die er aan de buitenkant uitzag als een koelkast, haha dat klinkt vaag, ik ga even opzoek naar een foto).
Afbeelding

Heb ik nog een vraagje, komt er hier iemand vaak op Utrecht CS? En/of weet iemand een heel lekker leuk gezellig restaurant vlakbij Utrecht CS/Jaarbeurs? Graag een pbtje! :)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:43

blue_kim schreef:
denice schreef:

als je het zo bekijkt ;)

nou ik zal me nog eens in de ikea keukens gaan verdiepen..

overigens vind ie ik die geblokte goodsteen nou ik net niks hoor... maar je moet er van houden en het moet in je keuken passen.

Ik heb mn oog ook laten vallen op een Ikea keuken.
Als ik alleen al zie hoe lange garantie zij geven!!!
Daarnaast blijven frontjes erg lang in het assortiment.
Mocht er iets kapot gaan dan kun je dit vervangen.
Dat kan bij andere keukenmerken niet vanzelfsprekend.

Wil je in de toekomst eens een rigoreuze verandering aanbrengen, dan kan dat met Ikea.
De kasten zijn universeel en daardoor hoef je alleen alle frontjes en deurtjes te vervangen en heb je weer een hele nieuwe en andere keuken.

De kwaliteit van Ikea is zeker goed te noemen.
Vandaar dat zij ook zo'n lange garantie bieden.

Daarnaast vind ik het ontzettend praktisch waarmee je bij hen de keuken verder in kunt richten aan handige opbergers, ruimteverdelers etc.

Ik had graag op MP willen kijken voor een Ikeakeuken, maar deze zijn in een mum van tijd steeds voor redelijk hoge bedragen weg.
Ook een teken dat zij erg populair zijn....

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:11

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:12

Wij hebben ook bij een ikea keuken gekeken...
Maar ze hadden net niet datgene dat wij zochten!

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:13

@ merel_gomez: Bij ons wordt ook de hoofdkleur gebroken wit (RAL 9010).
Het is dan heel gemakkelijk gezellig te maken met detail kleuren die gemakkelijk weer te veranderen zijn.
Op de bovenverdieping komt ook laminaat. Makkelijk in onderhoud!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:17

Ir111 schreef:
Laurabram schreef:

Foto!!! :D

Zal wel keer proberen één te maken :j .

Smeg koelkasten vind ik mooi!

Wij hebben ook vooral wit (RAL 9010 :j ), gecombineerd met geloogd grenen èn een laminaat vloer kleur/patroon eiken. En dan één muur als accent chocoladebruin van Painting the Past.