[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 15:11

winerieke schreef:
Me Asus Eee PC 1001 PX minilaptop in het wit is net bezorgd :D :D Echt heel mooi en licht :D

ja die is fijn he! heb k ook even mee mogen werken :j

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 16:40

Ariebombarie schreef:
winerieke schreef:
Me Asus Eee PC 1001 PX minilaptop in het wit is net bezorgd :D :D Echt heel mooi en licht :D

ja die is fijn he! heb k ook even mee mogen werken :j

Heb hem nog niet aangehad, maar hij zit er super uit!

__PrinCes

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:11

Ik heb mn hp mini binnen. Fijn klein dingetje. Krijg alleen msn niet gestart en je kunt je bureaublad achtergrond niet veranderen. Maar vind hem tot nu toe wel fijn werken :) is even wennen aan het toetsenbord

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:32

Ik zit nu ook voor het eerst op mijn mini :D Toetsenbord scheelt helemaal niet zo heel veel. Vind het een fijn ding :) Ben benieuwd of die blijft bevallen als k er meer mee wil gaan doen.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 11:40

Ik ben inmiddels ook op zoek naar een andere laptop.
Nu heb ik één gezien die mij heel erg aanstaat! Wat een geweldig leuk en degelijk dingetje :):)
Maar... hij heeft een accu met 3 cellen. Iemand die hier verstand van heeft? Is dit aan te raden?

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:46

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:54

xJasmijn schreef:

Ik ben vanmorgen bij diverse winkels wezen informeren over de verschillende merken notebooks. In alle winkels werd gezegd dat Toshiba en Asus de beste merken zijn. De meneer bij de Expert vertelde mij dat hij alleen notebooks verkoopt waar hij zelf achter staat. Het moeten degelijke dingen zijn en er moet een goede service geboden worden. Dat was direct de reden waarom hij geen Acer, Packerd Bell en Dell notebooks verkoopt. Als je wat via Google gaat zoeken zul je ook ontdekken dat Dell niet een hele goede naam heeft.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:08

LETS schreef:
MonaLieske schreef:
Ik heb een msi, nu bijna een jaar. Nog nooit problemen mee gehad en ik vind hem erg prettig. Helaas weer ik zo gauw even niet welk model ik heb. :') Het is in ieder geval een 16", een beetje een aparte maat dus. Ik heb er verder 0,0 verstand van (mijn vader gelukkig wel, ik heb mijn laptop dan ook samen met hem uitgezocht), maar als je iets wil te vragen, zal ik je graag proberen te helpen. :)

Oke mooi, die lijken mij namelijk wel goed qua prijs/kwaliteitsverhouding. Zou jij eens willen kijken welk type je hebt? 16'' is wel een prettige maat denk ik, niet zo heel groot om mee te slepen maar wel groot genoeg om fijn mee te werken. Ik zat zelf te kijken naar 15", alleen ben dan bang dat het scherm net te klein is als je er lang mee werkt.

Het is de MSI CX600, volgens mij de MSI CX600-050NL om precies te zijn, maar dat weet ik niet 100% zeker. :)) Ik vind hem zelf erg fijn en de prijs was prima in verhouding tot vergelijkbare laptops. 16" is een maat die niet veel voorkomt, maar ik vind het wel prettig. Het scherm is breed, maar hij past ook nog gewoon in mijn rugzak. Ik heb trouwens een laptoptas die voor laptops met een 15,6" scherm bedoeld is en daar past hij ook nog goed in. :)) Hij weegt ongeveer 2,5 kilo, niet heel licht, maar ook zeker niet te zwaar om mee te nemen.
Het enige nadeel van het scherm vind ik dat het glanzend is. Volgens mij hebben de meeste laptops dat tegenwoordig, maar het reflecteert echt heel erg als de zon er op staat, dan zie je vrijwel niks meer.
Verder heb ik nog geen problemen gehad en ben ik er erg tevreden mee. Er zit trouwens 1 jaar garantie op de accu en 2 jaar op de laptop zelf, dat is ook wel prettig. :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 19:04

Heel erg bedankt voor de info, ga ik er even naar kijken! :D

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:11

Met Mijn Asus mini laptop ben ik iig heel blij :D

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:38

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 19:48

Die heb ik sinds een aantal weken. Bevalt goed :j Snel, stil, voldoende geheugen.
Nog geen negatieve punten gevonden, maargoed die kunnen natuurlijk nog komen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:00

Ik zoek ook nog een geschikte laptop. Ik ben een kleine zelfstandige (in opstartfase) en heb hem nodig voor het werk. Ik denk dat het een Macbook Pro moet worden. Ik heb thuis een Imac, echt een fijn ding om mee te werken als je er eenmaal aan gewend bent. :)

Ik heb trouwens ook een oude Acer en daar mankeert nooit wat aan. Op de scholen waar ik werkzaam ben gebruiken ze ook allemaal Acers... Hij heeft niet de beste recenties, maar ik ken er dus zat die het wel prima doen en je snapt wel dat op basisscholen die dingen niet bepaald met zijden handschoentjes behandeld worden. :D

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 20:09

Ik heb een witte Sony Vaio en ben er zeer tevreden over. Hele fijne laptop!
500 gig opslagruimte, mooi beeld, hij werkt fijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:36

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 21:40

:O :P

asus

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 23:43

Vue schreef:
Ik heb een witte Sony Vaio en ben er zeer tevreden over. Hele fijne laptop!
500 gig opslagruimte, mooi beeld, hij werkt fijn..

Weet je toevallig ook welk type jij hebt?
Edit: en hoe is de accu? Kan hij lang zonder stroom?

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 00:02

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:34

Lante schreef:
Ik zoek ook nog een geschikte laptop. Ik ben een kleine zelfstandige (in opstartfase) en heb hem nodig voor het werk. Ik denk dat het een Macbook Pro moet worden. Ik heb thuis een Imac, echt een fijn ding om mee te werken als je er eenmaal aan gewend bent. :)

Ik heb trouwens ook een oude Acer en daar mankeert nooit wat aan. Op de scholen waar ik werkzaam ben gebruiken ze ook allemaal Acers... Hij heeft niet de beste recenties, maar ik ken er dus zat die het wel prima doen en je snapt wel dat op basisscholen die dingen niet bepaald met zijden handschoentjes behandeld worden. :D

Ik hoor liever (bijna) geen slechte recensies, dan weet ik tenminste zo goed als zeker dat er niets mis mee is :+ . Maar gelukkig heb jij er wel goede ervaringen mee dan.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:52

Ik ben op zoek naar een laptop voor zowel school als thuisgebruik, de gewone dingen als internet, office toepassingen, foto's bewerken, ... moet die kunnen.
Ik twijfel nu nog tussen 2 Sony's, namelijk: http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-e ... pcea2s1e-w en http://www.sony.be/lang/nl/product/vn-e ... ceb2e1e-wi
De 1ste, de 14inch is toch wel wat duurder, dus ik vraag mij af of hij dat prijsverschil waard is (zo'n €130)
Hij heeft een betere processor, meer GB maar voor de rest is alles hetzelfde denk ik.
Morgen voormiddag moet ik al kiezen van mijn ouders, wat zou ik doen? :o

Edit: het hoeft trouwens niet persé een Sony te zijn, als iemand een andere suggestie heeft.. :)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:20

Die tweede heb ik geloof ik, geweldig ding. :) Met 500 gig iig.
Ik vind het een aanrader!
Processor is voor mij snel genoeg en ik doe dezelfde dingetjes waar jij het over hebt.

Succes met de keuze!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:47

Ik heb toch een HP gekocht! :D

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:00

Vue schreef:
Die tweede heb ik geloof ik, geweldig ding. :) Met 500 gig iig.
Ik vind het een aanrader!
Processor is voor mij snel genoeg en ik doe dezelfde dingetjes waar jij het over hebt.

Succes met de keuze!

Hoe is de accu? Hoe lang gaat hij mee zonder stroom?

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 08:56

:wave:

Mij laptop is momenteel naar mijn idee een langzame dood aan het sterven. Niet fijn, maar ik moet het onder ogen zien.. ik heb een nieuwe nodig!

Ik was zelf aan een wat uit de kluiten gewassen netbook qua formaat. Dus laten we zeggen een 12"/13". Daarnaast moet ik er (uiteraard) op kunnen bokken en af en toe een klein tekstje verwerken.
Mijn eisen op een rijtje:

- 12" of 13"
- Goede netwerk-communicatie-dinges voor internet
- Er moet office op kunnen
- Hij moet standaard programma's kunnen runnen (Java, Quicktime etc.)
- Hij mag niet meer dan €500 kosten :=

Hebben jullie enig idee welke laptop voldoet aan mijn eisen? O:)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:40

Hallo! :wave:

Ik ben van plan om een laptop te gaan kopen en ik kwam dit topic tegen. Ik het niet heel veel eisen. Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden :)

- Minimaal 15''
- Met office (of mogelijkheid tot het er op installeren)
- Goed internet (wat Anne. zei)
- Met fatsoenlijke webcam

Ik wil voornamelijk gewoon internetten met deze laptop. Er komen ook wel wat foto's op te staan, maar niet heel veel.

Wat ik er aan uit wil geven ben ik nog niet helemaal over uit.
Als ik nog iets vergeten ben te vermelden of jullie vragen hebben, hoor ik het graag :)