[Centraal]Iphone, vragen, tips, enz.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 21:13

Mas schreef:
Een meer praktische vraag... hoe houden jullie je beeldscherm een beetje mooi en vetvrij? Door al dat getouch op dat touchscreen staan er toch wel wat vingertjes op :P

Dat kun je gewoon met je shirt wegpoetsen ;)

liedje89

Re: [Centraal]Iphone, vragen, tips, enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 23:25

Ik vind het scherm ook nog best wel vlek resistant. Zie het eigenlijk alleen echt vlekken als ik net chips aan het eten ben oid. En je veegt het er zo af, heb er bij mijn ipod touch ook wel eens zo'n folietje op gehad helpt wel goed tegen krassen maar minder tegen vetvlekken ed.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 08:56

De iphone heeft een krasvrij beeldscherm. (moet er natuurlijk niet met een mes in gaan lopen snijden :+ )
en aangezien het touchscreen op warmte reageerd... Als je daar laagjes overheen gaat plakken, gaat de kwaliteit van je touchscreen omlaag.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:12

Nou ook zonder mes komen er wel krassen op hoor ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 11:18

manzano schreef:

Ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet.
Ik heb nog geen enkel krasje gezien namelijk ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 14:27

Gewoon normaal gebruik........

Daarom baal ik ook wel dat die nieuwe Iphone ook glazen achterkant heeft. Zag in de video-review dat die ook krast.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:56

Vicky_88 schreef:
manzano schreef:

Ligt er natuurlijk aan wat je ermee doet.
Ik heb nog geen enkel krasje gezien namelijk ;)

heel net gebruik maar toch een klein krasje in het scherm...

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 22:14

hmm das vreemd. Want het zou een krasvrij scherm moeten zijn... ik heb er serieus nog geen enkel krasje opzitten...
Heb wel meegemaakt dat touchscreen minder reageerd met een screenprotector.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:00

Ik heb een screenprotector maar hij reageert er echt niet minder om.. krasvrij scherm is leuk en aardig. Maar als ik 'm in mijn broekzak steek met stappen + geld, ga ik het niet uitproberen of die dan krast. Mijn vorige telefoon het scherm zag er niet uit na wat contact met sleutelbos en geld :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:39

Ik heb ook een miniscuul krasje op mijn scherm maar die is daar gewoon door een nogal onzachte botsing met mijn sleutels gekomen. Ik heb trouwens een 3Gs en beduidend minder snel krassen dan de 3G van mijn zus terwijl we er even zuinig/niet zuinig op zijn.

Schermbeschermer vond ik vooral irritant om dat ik hem er bij mijn touch met geen mogelijkheid recht en zonder bubbels op kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 16:03

Haha ik heb ook meerdere pogingen gedaan om dat ding er recht EN zonder bubbels op te krijgen. Het was telkens het 1 of het ander goed! Nu zit er alleen onderin 1 bubbeltje, maar dat is net niet op het scherm zelf :P En er zit iets onder stofje/haartje hoop ik , want anders is het namelijk een scheurtje in mijn scherm :o

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:33

Klopt inderdaad dat de 4.0.2 uit is. Hang 'm niet zo vaak aan de computer, omdat ik die updates helemaal niets vind (zie mijn probleempjes met 4.0.1). Hoop dat mijn internet hierna weer hersteld is. Ben benieuwd!

Ik had echt heeeel veel krassen op mijn oude scherm, ook best diepe. Krasvrij scherm? Mijn ass! Geloof ik dus echt niet in. Nouja, ik heb het bewijs ook wel geleverd geloof ik ;). Sinds ik het nieuwe scherm heb, zit er 1 krasje op. Hoe ze erop komen? Geen idee! Heb 'm wel altijd bij me, gaat ook mee naar stal etc, dus best kans dat het zand van de bak per ongeluk krast in mijn broekzak ofzo? Bubbeltjesfolie is voor mij echt geen optie, dat is namelijk priegelwerk om die er mooi op te krijgen en ik hou niet van priegelen. Net als dat ik niet van 'niet mooi' hou :=. Dan maar een krasje her of der.

Ook nog gekeken voor zo'n leren hoesje, maar dat vond ik ook niets. Vond ze te groot en te breed.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:47

Te vroeg gejuicht. Nog steeds geen internet dus.
/*++5++/. TMobile _-:( -O-

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 19:48

Even een vraagje voor de mensen die ook net een nieuwe 3gs heeft gekregen, bij de eerste keer moet je hem aan je computer doen maar doet ie dan ook gelijk de 4.02 erop?? OF vraagt ie daarna of je dat wilt en kun je het weigeren??

Heb vanmiddag telefoon gehad en hij wordt morgen geleverd!! *\o/*

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:08

even een quote van mijn topic op het iphone forum....wordt nog niet gereageerd, vandaar dat ik het hier ook even plaats, wellicht dat iemand het hier weet

Citaat:
Hallo iedereen,

Ik ben sinds een aantal maanden een iPhone bezitter.....

Hele leuke apps geïnstalleerd, leuke spelletjes en andere (betaalde) apps.

Ik sluit mijn iphone niet heel vaak aan op de compu. maar vandaag besloot ik weer eens wat nieuwe muziek op de iphone te zetten.

ik sloot hem aan op de compu, en kreeg de melding dat er een nieuwe software was, en of ik die wou installeren. Nou prima ga je gang.

Maar toen begon het gezeik.....de ene na de andere foutmelding. En kreeg de melding of ik de fabrieksinstellingen terug wou zetten met gevolg dat alles weg was.

Ik wou dit niet, maar helaas. Mijn iphone was niet meer te gebruiken.

Dus maar gedaan wat werd aanbevolen.
En ja hoor, alles weg....behalve de standaart apps.

de compu vroeg of ik de iphone hersteld moest worden. Ik had de hoop dat alles weer terug kwam...maar helaas....nog steeds alles weg.

Hij is nu al enige tijd aan het synchroniseren... maar het gaat volgens mij niet goed.

Is er een mogelijkheid om de apps terug te zetten?? ik wil graag mijn spelletjes terug, ik heb er veel werk in gestoken zover te komen met mijn spelletjes....en ik wil er graag mee verder...en ook mijn andere apps wil ik graag terug!

HELP.

synchroniseren is nou klaar, maar nog steeds alles foetsie

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:25

geweldig....heb geen ontvangst meer en ook geen internet...zucht

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:29

tinkersjakie schreef:
Even een vraagje voor de mensen die ook net een nieuwe 3gs heeft gekregen, bij de eerste keer moet je hem aan je computer doen maar doet ie dan ook gelijk de 4.02 erop?? OF vraagt ie daarna of je dat wilt en kun je het weigeren??

Hoeft niet. je kunt ook annuleren :)

Veel plezier ermee :D

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:30

Vicky_88 schreef:
tinkersjakie schreef:

Hoeft niet. je kunt ook annuleren :)

Veel plezier ermee :D

Dank je wel!!!! :D

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:31

RoosIris schreef:
, KNIP

Heb je wel eerst een back-up (reservekopie) gemaakt?
Zo nee, ben ik bang dat je alles kwijt bent...
Aankopen zet ie namelijk niet automatisch over. die moet je zelf van je Iphone in je Itunes zetten.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:50

Ik heb vandaag mijn abo van mijn foon verlengd. Ik heb nu ook een iphone. Wat een super ding, alleen ik heb een vraagje. Ik heb mijn contract bij Tmobile laten verlengen over 4 maanden zou mijn contract aflopen. Echter nu heb ik ook internet bij mijn abo wat ik voorheen niet had.

Maar mijn vraag is nu (als jullie het niet weten bel ik morgen de servicedesk even), is nu het internetten buiten mijn huidige bundel of zal mijn nieuwe bundel per vandaag ingaan?

Ik heb voor de zekerheid mijn 3g verbinding uitgezet en internet nu (voor zover ik kan zien) alleen op mijn wi-fi. Wie oh wie heeft hier ervaring mee?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:53

Vicky_88 schreef:
RoosIris schreef:
, KNIP

Heb je wel eerst een back-up (reservekopie) gemaakt?
Zo nee, ben ik bang dat je alles kwijt bent...
Aankopen zet ie namelijk niet automatisch over. die moet je zelf van je Iphone in je Itunes zetten.

|( nee heb geen kopie gemaakt.....geen idee hoe dat moet en waar |(

Nou gaan al mijn visjes en vogeltjes dood....en mijn mooie boerderij |(

Kan ze ook niet opnieuw installeren om te kijken of ze het nog doen want internet werkt niet :(

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:56

belangrijke smsjes zijn ook allemaal verdwenen....lekker dan

ben helemaal klaar met de iphone..

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:03

Indomitable schreef:
Ik heb vandaag mijn abo van mijn foon verlengd. Ik heb nu ook een iphone. Wat een super ding, alleen ik heb een vraagje. Ik heb mijn contract bij Tmobile laten verlengen over 4 maanden zou mijn contract aflopen. Echter nu heb ik ook internet bij mijn abo wat ik voorheen niet had.

Maar mijn vraag is nu (als jullie het niet weten bel ik morgen de servicedesk even), is nu het internetten buiten mijn huidige bundel of zal mijn nieuwe bundel per vandaag ingaan?

Ik heb voor de zekerheid mijn 3g verbinding uitgezet en internet nu (voor zover ik kan zien) alleen op mijn wi-fi. Wie oh wie heeft hier ervaring mee?

Jouw nieuwe bundel (dus die MET internet) gaat over 4 maanden pas in. Alles wat je nu gaat internetten via GPRS gaat je extra geld kosten

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:05

RoosIris schreef:
belangrijke smsjes zijn ook allemaal verdwenen....lekker dan

ben helemaal klaar met de iphone..

Ja, je moet wel een reservekopie maken voor je iets gaat updaten. 9 van de 10 keer gaat het wel goed en heb je je backup niet nodig... maar je zult net zien...
helaas vette pech.
In het vervolg vaker een update maken! Ik adviseer het mijn klanten allemaal.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:06

Vicky_88 schreef:
Jouw nieuwe bundel (dus die MET internet) gaat over 4 maanden pas in. Alles wat je nu gaat internetten via GPRS gaat je extra geld kosten

Maar als ik de 3g uitzet, dan kan ik buiten mijn huis niet internetten toch (of snap ik er nu helemaal niets meer van ;))

En gefeliciteerd met je verjaardag!