Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snowbunny

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:59

Wij nemen in ons nieuwe huis, donker grijs parket, gecombineerd met witte meubels.. Nu nog in het echt zien :P

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:01

Mooie woonkamers komen er hier voorbij.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 11:02

noviceh schreef:
Mooi huis heb je ts! Wat ik gelijk mis als ik je foto's zie, is een hele grote, mooie, barokke kroonluchter boven het zitgedeelte! Als ik jou was, zou ik alle meubels in dezelfde stijl houden, dus je tv kast ook donkerbruin. Dat maakt meer 1 geheel. Op zich 'breekt' de schouw de lange kamer al. Eventueel kan je nog een plant in een hoge pot neerzetten halverwege de muur, maar ik ben bang dat je dan weinig looptruimte overhoudt. Uiteraard kan dit wel in een hoek om wat sfeer in het huis te brengen. Ook kan je in de vensterbank wat planten neerzetten, hoeft natuurlijk niet te groot, want er moet ook nog licht binnen komen. Over de kleur van de potten kan je dan weer nadenken, want het is het mooiste als dit bij de rest van de inrichting aansluit. Je kan er ook voor kiezen om de hele schouw, dus de hele muur, bijvoorbeeld donkergrijs te verfen en de ombouw van de schouw bijvoorbeeld gebroken wit. Wij hebben de 'witte' muren in onze huiskamer een tintje gegeven. Ik vind dat je er dan meer sfeer inbrengt dan dat het echt steriel wit is. Verder kan je aan decoratie nog ontzettend veel doen! Ik zie nog geen mooie klok hangen? Boven het dressoir of de schouw bijvoorbeeld een lange, barokke spiegel. Boven de bank een mooie foto op canvas. Zelf hebben we dit in de slaapkamer hangen in de kleur sepia en geeft een heel leuk effect. Bij jullie zullen foto's in zwart wit denk ik ook wel mooi staan. Fotolijstjes kunnen ook ontzettend leuk zijn. Zolang je verschillende fotolijstjes in 1 kleur houdt, kan je deze als een kudde ophangen, zonder dat het gelijk rommelig overkomt.
Onze inrichting kan ik niet echt een naam geven. Het zijn natuurkleuren; donkerbruin, teakhout, wat we iets doorbreken met de kleur groen. Wel heeft onze inrichting een knipoog naar de zeevaart. Let niet op die lelijke chinese vaas
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YMXMPLEE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6HNUDTQT.jpg
Boven de bank hangt een poster die ik op de achterwand van een fotolijst heb geplakt. Het glas wat er eigenlijk voor hoort te zitten heb ik weg gegooid. Het duurde even voordat we deze wandlampen eindelijk gevonden hadden, maar het brengt ontzettend veel sfeer in huis. Sowieso vind ik dat lampen sfeerbepalend zijn in huis. Net zoals onze lampen boven de eettafel bijvoorbeeld:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JVOLMGNE.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WDW8DB8F.jpg
De gekleurde strook heeft dezelfde kleur als de muur achter onze bank en geeft een verlenging van de eettafel.
En nog wat foto's van onze accessoires in huis.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KIVQQFEP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QSP4TQTV.jpg

- Vensterbank: heb ik normaal plantjes staan maar die waren dood dus heb ik die vazen er nu neer gezet.
- Klok: hangt er wel maar tegen een muurtje wat je niet ziet op de foto's. Zal wel foto maken :)
- Planten gaan vaak dood ik had een grotere palmachtige maar daar at de kat aan, moet nog maar eens op zoek naar een plant maar in het loopgedeelte gaat het niet, er gaat enorm snel zoveel ruimte verloren.
- Een kroonluchter is wel mooi, maar hoe hoog moet dat dan? Ik moet niks hebben waar ik mijn hoofd aan stoot of tegen aan loop ;) De lamp die er nu hangt heb ik nooit aan staan. Ik heb meer de sfeerverlichting aan. Plus mijn tafellamp is al zo'n hangding wat moderner is, trekt dat niet uit elkaars verband?
- Boven het dressoir staat al een spiegel gepland :)
- Foto's in zwart/wit zat ik zelf ook aan te denken :)

Ga nu je foto's bekijken!

Edit: foto met klok

AfbeeldingAfbeelding

Ow ja die lelijke lamp achter in de kamer, die hing er al. Ik vind lampen zo moeilijk en duur dus heb het laten hangen.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 30-07-10 11:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 11:02

noviceh schreef:
De kleur taupe zit trouwens ook tussen bruin en grijs in.

Volgens mij zijn mijn eetstoelen die kleur.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:14

Oh ja inderdaad, eetstoelen lijken wel taupe. Misschien kan je dan op de bank kussentjes leggen in die kleur? Of ergens anders fotolijstjes in die kleur ophangen (desnoods een zootje bij Xenos halen en zelf schilderen). Je klok is mooi, mij lijkt hij beter tot zn recht te komen op de lange muur achter de eettafel. Maar dan beoordeel ik op basis van je foto's. Op de muur waar nu de klok hangt zou je eventueel in de lengte wat (verticale) fotolijstjes onder elkaar kunnen hangen. De lamp boven de eettafel vind ik zelf niet zo mooi, maar dit is persoonlijk. Een kroonluchter zou je desnoods nog helemaal tegen het plafond kunnen hangen. Dat deze nooit aanstaat, wilt niet zeggen dat niet het sfeerbepalend is. Wij hebben een plafonniere boven de bank hangen, staat ook nooit aan. Weinig sfeer, mocht ik ooit een keer een mooie kroonluchter tegenkomen, is ie voor mij :D Ik zou wel die gekke lamp achterin de kamer vervangen door een mooie plafonniere als ik jou was.

Misschien heb je aan onderstaande foto nog iets als idee:
http://www.vrijehuizenmarkt.nl/images/panden/dutch/2010/07/13/007354/00000062-large.jpg
Laatst bijgewerkt door noviceh op 30-07-10 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 11:15

Ik kan de klok dan niet zien Als ik op de bank zit of de eetstoelen waar je met je rug naar de muur zit :D

Edit: de lamp was erg duur en ik heb van die serie een sta lamp. Dus dat ga ik niet zomaar vervangen, op de foto ziet ie er raar uit maar ik vind 'modern' met oud gecombineerd wel mooi. Maar jij houdt van barok en dat vind ik dan tot bepaalde hoogte niet mijn smaak.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:22

Zonnetje81 schreef:
Maar jij houdt van barok en dat vind ik dan tot bepaalde hoogte niet mijn smaak.
Gelukkig verschillen we van smaken! Dan kan je eventueel ook nog voor fotolijstjes kiezen die dezelfde kleur als de lampen hebben. Volgens mij mat zilver? Dat van die klok bedacht ik me ook achteraf nog :D

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 11:22

Als er bij ons verbouwd is zal ik er ook een foto van maken haha. Het is nu nog een zooitje, het is ff wachren op wat centjes.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 11:23

Haha ja.

Ja zilvere fotolijstjes. Ik ben zelf ook niet zo'n type van goudkleurig, niet in sieraden maar ook niet in lampen en andere aankleding.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:15

Wow, ik zie echt hele mooie woonkamers voorbij komen. Bokkers hebben goede stijl!
Alleen zelf hou ik toch wel van wat kleur in mijn woonkamer.
Niet té, daarom kies ik er bijna altijd voor om 1 wand in een kamer een kleurtje te geven en dan de rest van de muren wit te laten. En verder hou ik ook wel van moderne strakke meubels, maar wel een mooie houtskleur.
Ik zal even fototjes gaan zoeken van mijn woonkamer.
Afbeelding
Afbeelding
Ik ben alleen nog op zoek naar een tv meubel in de zelfde stijl als mijn dressoir.
en nog even een fototje van een kleurige wand in mijn slaapkamer
Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:18

Wow jou bank :+: Die vind ik toch wel echt super super mooi!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:55

Mijn slaapkamer is juist heel rustig :j Walnotenhout met zwart glas, cognac-kleurige gordijnen en tapijt (ton-sûr-ton) en beige behang: Achterwand bed en andere kant

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:56

Das heel wat anders dat je woonkamer Mootje, wel super leuk. K hou ook van rustige slaapkamers. Anders wordt je al duizelig als je opstaat :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:58

Mijn slaapkamer bij mijn ouders thuis was bijna net zo knalroze als die ene wand in mijn woonkamer. Na een half jaar was ik dit al zat!
'Kunst' zoek ik trouwens zelf, bijvoorbeeld op wikipedia (zeer grote afbeeldingen van allerlei genres) of deviant art.com. Deze laat ik dan afdrukken of printen op canvas.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 12:59

Schilderijen en lampen vind ik een drama. Daarom heb ik zo'n ding bij ikea gehaald om maar te bedenken wat ik wel wil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:00

Wat dacht je van advies van de kleurenkamer Marieke?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:01

Het heeft 10 maanden geduurd voordat bij mij er uberhaubt iets aan de muur hing. Schemerlamp is een zoektocht van 2.5jaar geweest ;(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:01

vonneke schreef:

Ja die ga ik meenemen :) Komen die langs?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:06

Zonnetje81 schreef:
[naam] schreef:

Ja die ga ik meenemen :) Komen die langs?

Jeps! En bij jou helemaal, lopen ze nog geen 2 min op haha

Moet je even naar de winkel gaan en voorleggen waar je tegenaan loopt.

Bij ons zijn ze ook geweest en hebben de kleuren op de wanden bedacht. Erg goed gelukt al vond ik het zelf!

Ook wat collegaatjes bij VH hebben advies ingewonnee. Bij hun en allemaal zeer tevrden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:06

En ons pa en ma trouwens ook voor de slaapkamer. Die hebben een donkerrode muur, hadden ze zelf nooit verzonnen haha

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:07

Oke, is wel een goed plan dus, zitten er nog kosten aan verbonden? Ik ben er ooit geweest maar toen stond er zo'n grietje achter de balie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:12

Aan huis weet ik eigenlijk niet meer. Wij hebben de verf toen daar genomen. Hebben zeer goede kwaliteit verf. Alles dekte in 1x.

Maar kan niet telgen dat enkel advies duur is. In de winkel is zeker gratis.

Wanneer dit huis verbouwd wordt wil ik hun ook zeker weer uinodigen om gordijnen/kleuren/vloer etc te combineren

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:13

Ik woon sinds een half jaar samen in een superleuk appartementje, alleen willen we niet te veel geld uitgeven aangezien we hier toch gauw weer uitgaan en dan past het misschien niet in het volgende huis. Onze woonkamer is ook heel onpraktisch, en stomme gaskachel, maar hebben het toch vrij leuk ingericht denk ik met onze studentenspulletjes bij elkaar :Y) Volgend huis wordt heeeel anders!

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels hebben we een andere tv kast met boekenkasten:
Afbeelding

& de rode stoel wordt nog vervangen door een oorfauteuil met bloemen, moet alleen nog een geschikte vinden ;)
Afbeelding

Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 13:13

Oke, ik zal eens kijken wanneer ik daar langs kan gaan.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:35

Echt een leuk topic!

Hier wat foto's van mn huiskamer en direct ook maar van mn slaapkamer :P

Ten tijde dat ik deze foto's maakte, stond er nog een enorme Den in mn tuin en nam veel licht weg. Inmiddels door de grote raampartij heb ik vol op daglicht, iets waar ik erg van hou.

Op deze foto zit in het onderste lijstje nog geen foto, haha!
Op het kleine tafeltje naast de stoel stond even zo gauw een l-u-l-l-i-g plantje. Inmiddels staat daar een hele mooie en vooral indrukwekkend grote Orchidee.
Alle meubels zijn 2e hands blank grenen en deze heb ik opgeknapt. Alles in koloniaal gebeitst zodat het 1 geheel is. Dat is zelfs beter gelukt dan ik gedacht had! :D

Afbeelding

Ik wil nog iets van een foto of schilderij op de muur waar de tafel tegen aan staat, maar weet nog niet wat. Dus nu nog wat kaal.
Ook komt er nog verlichting boven de eethoek, dat is nog niet op deze foto.
Afbeelding

Afbeelding

Mijn slaapkamer, zo goed als alles van Ikea.
De brekende kleur komt op de foto niet goed tot zijn recht. Het is een vrij harde kleur tussen rose en paars in. Ik heb de flatscreen nog op het kastje staan, maar daar heb ik een andere bestemming voor. Die komt recht tegenover het bed tegen de muur te hangen en daar heb ik ook nog een leuk geintje met behang voor in petto. Te moeilijk om uit te leggen nu... :P

Afbeelding

Afbeelding