iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:51

Yv_ schreef:
Ik ben ook erg slim geweest :?. Heb een HTC, maar word schijtziek van dat ding, moet elke halve dag alweer aan de oplader.

Nu is het een beetje een raar verhaal: voor mn HTC heb ik een abbo afgesloten bij T-Mobile, maar die sim zit in een of ander oud toestelletje omdat ik er alleen zo af en toe mee sms. Ik heb namelijk een andere sim die ik wel dagelijks gebruik. Die is van de zaak, betaal ik dus niets aan én iedereen heeft dat nummer ipv mn T-mobile nummer. Nu heb ik dus de Iphone besteld, door mn T-Mobile abbo te vervangen, maar kwam er pas daarna achter dat dat ding niet simlock vrij is :?. Dus ik begrijp dat ik er alleen het T-Mobile kaartje in kan doen, die ik bijna nooit gebruik?

Heeft iemand ervaring met zo'n Iphone simlock vrij te maken? Garantie interesseert me niet zoveel, gaat mij erom dat ik 'm als dagelijkse telefoon kan gebruiken, ga nl niet met 2 telefoons op zak lopen...

Ja, ik heb hem voor 20 euro? simlock vrij laten maken bij de plaatstelijke telefoon winkel.
Als je hem update (met itunes) gaat de simlock er weer van af, dus dan heb je weer garantie!
Het enige nadeel is dat je hem dus niet kan update maar dat valt te overzien!

x_Lys

Re: iphone bokkers, waarom wel/waarom niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:57

Hoi!
Handig dat ik dit topic tegenkom. Ik mag mijn abonoment verlengen en zit een beetje te zoeken naar een nieuwe telefoon.
Nu zit ik ook erg te twijfelen om de iphone te nemen.
Alleen ik wil danhet iphone abonoment van 150 belminuten & 150 smsjes.
Nu ben ik bang dat ik het niet red met 150 smsjes en ik wil niet meer dan 30 euro uitgeven (dus anders moet ik iets anders zoeken weet ik). Maar hoe zit dta met jullie? Redden jullie het makkelijk als fanatieke smsers of?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:05

Tsja kun je moeilijk zeggen denk ik, wat is fanatiek ;) Houd gewoon eens een maandje bij wat je smst en aan de hand daarvan kun je bepalen of je het gaat redden ja of nee.. Dat is voor iedereen anders ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:07

Nee ik doe er geen spelletjes mee, muziek luister ik met mijn ouderwetse :)) iPod en alleen als ik in de trein zit internet ik er veel mee. Maar ik zit alleen af en toe in het weekend in de trein. Dus dan gaat de batterij automatisch langer mee :))

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:13

ja anders kan je 5 smsjes per dag gemiddeld smsen.
Maar smsjes bijhouden, de ene maand sms ik heel weinig de andere maand veel ligt net wat ik aan de hand heb..

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:15

ik heb een t-mobil I-300. 300 bel min en 300 smsjes.. 45 euro per maand.. en eindeloos internet..

ik moest die wel nemenm.. zit er elke keer over heen...

die Iphone is egt super... nu bijna 2 weeken maar egt... ik wil niet andersmeer..!!!!

hebben jullie nog leuke app..??

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:22

Ik ben ook een erg fanatieke smser, ik red het wel. Maar ik heb ook nog een andere zakelijke telefoon, waar ik óók mee sms. Dat scheelt. Met alleen 150 smsjes zou ik het denk ik niet redden, althans, sommige maanden. Je kan het ook gewoon in de gaten houden Lys ;). Of je abbo hoger zetten...

Berdien: Ah, vandaar :).

Moirsa: Probleem is al opgelost: heb gewoon iedereen gesmst dat mijn 'af-en-toe-nummer' voortaan mijn normale nummer is, en mijn normale nummer alleen voor werk is geworden... Anders vind ik het ook zo zonde van dat T-mobile abbo.. Eerst betaalde ik gewoon 20 euro en als ik het niet gebruikte, kon ik bijv. de maand erop dubbel smsen, ik spaarde het gewoon op. Dat kan geloof ik met dit abbo niet, plus dat ik een tientje meer betaal... Heb het dus maar zo opgelost :). Is de baas ook weer blij en krijg ik geen klachten meer dat ik teveel sms :D!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:24

ik heb 300/300 en dat is meer als genoeg! 10 smsjes en 10 min bellen op een dag red ik never nooit!!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:41

Ja maar 45 euro vind ikdus gewoon teveel geld.
Dan kan ik beter voor een andere tefloon kijken :). Daarom twijfel ik want de iphone is wel aantrekkelijk natuurlijk :P

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:45

ik ben erg "rustige"beller en sms-er, maar ga toch echt over die 150 minuten heen; volgende keer dus echt meer. ben echt fan van de iphone...hoef nooit meer iets anders..maar ja..heb ook een apple laptop en apple computer...beetje bevooroordeeld ben ik wel :D .
heb er wel een mega kast omheen gedaan; elke dag tussen de paarden; zand, water, buiten dus, heeft me helaas al eens een nieuwe gekost. ziet er niet meer uit door de beschermhoes, maar wel erg handig.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:49

Ben ook nog steeds erg blij ermee :)
Heb de 45 bundel net een maandje :)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:57

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 11:57

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 12:28

Ik heb een fel roze 'shell', eentje die hem volledig omsluit en een plastic je voor het scherm, zodat ik daar geen krassen op krijg. Ik ben nogal zuinig aangelegd, en hij moet ook na twee jaar er nog uit zien als nieuw :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:40

Mijn iPhone is vandaag binnen gekomen, ben bezig om alles te ontdekken haha, maar heb even wat vraagjes.

Ik zag net in een boekje een plaatje waarvan het beeldscherm dus een kwart gedraaid is (met toetsenbord), maar hoe doe je dat?
edit: al gevonden!

En ik heb het i150 abbo van T-mobile.. maar kan je daarmee ook gewoon op e-buddy en youtube of moet je daar extra voor betalen (want dat heb ik nl. wel eens gehoord..

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:56

Lys!
Volgens mij kan je de Iphone 3G nu ook bij Vodafone krijgen.. zou je even moeten informeren :)

Taat88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 18:52

Berdien schreef:
Ik heb een fel roze 'shell', eentje die hem volledig omsluit en een plastic je voor het scherm, zodat ik daar geen krassen op krijg. Ik ben nogal zuinig aangelegd, en hij moet ook na twee jaar er nog uit zien als nieuw :))

Heb je foto???

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 21:01

Godver, ik word echt gek hier! iPhone is uitgevallen vanmiddag en op geen enkele manier meer aan te krijgen.
Met mijn vorige telefoon had ik ook al van die problemen, die had dat binnen 2m aanden en dat viel allemaal net weer buiten de garantie :?. Heb net T-mobile gebeld, moet 'm morgen in de winkel afgooien en dan ben ik 'm `1 tot 3 weken kwijt... Grr, het kan ook nooit goed gaan met die telefoons. Damn, wat baal ik ervan zeg bah!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:34

Echt super k ut Yv! Echt niet handig! Krijg je nog zo'n rotding ervoor terug als leen toestel ook.

Misschjien in het ander eopzicht beter dat het nu gebeurd dan straks weer over 2 maanden

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 23:45

x_Lys schreef:
Ja maar 45 euro vind ikdus gewoon teveel geld.
Dan kan ik beter voor een andere tefloon kijken :). Daarom twijfel ik want de iphone is wel aantrekkelijk natuurlijk :P

Een nieuwe losse iphone kopen op marktplaats en een sim-only?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:18

Weten jullie hoe dat zit met doorlopen van een abbo als-ie niet gebruikt wordt? Gaat om een T-mobile i-150 abbo. Neem je de niet gebruikte minuten mee naar de volgende maand of zijn ze einde van de maand gewoon op en begin je je nieuwe maand dan dus weer gewoon met 150??

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:18

Nee je neemt ze mee! :) Ik heb ook nog teveel belminuten over haha.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:19

Ok thanks, da's mooi... Wilde al bijna weer een boos telefoontje naar T-mobile gaan plegen dat ik eis dat ik mn minuten mee kon nemen aangezien die tel kapot is :). Scheelt me weer energie hahaha!

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:08

Yv_ schreef:
Godver, ik word echt gek hier! iPhone is uitgevallen vanmiddag en op geen enkele manier meer aan te krijgen.
Met mijn vorige telefoon had ik ook al van die problemen, die had dat binnen 2m aanden en dat viel allemaal net weer buiten de garantie :?. Heb net T-mobile gebeld, moet 'm morgen in de winkel afgooien en dan ben ik 'm `1 tot 3 weken kwijt... Grr, het kan ook nooit goed gaan met die telefoons. Damn, wat baal ik ervan zeg bah!

Heb je de home button en de reset knop (waar je de telefoon mee aan/uit zet) al tegelijkertijd ingedrukt? Als je deze tegelijkertijd indrukt (een paar sec) wil de telefoon ook nog weleens aangaan.

Iemand vroeg hier om leuke apps. Mijn favoriete apps zijn denk ik o.a.:
- Shazam
- Ping (scheelt weer wat sms'jes)
- Bejeweled 2
- Hyves, Facebook, LinkedIn etc.
- Pushbirthdays (vergeet je nooit meer een verjaardag)
- Buienradar
- Google Earth

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:38

Ja, heb álle opties al gehad... Had even iemand gebeld die er ook eentje heeft, om me inderdaad de trucjes voor het opstarten/resetten te leren, maar heeft helaas niet mogen baten. Ligt nu bij T-mobile, benieuwd wanneer ik 'm weer terugzie..