ClaudiaHS schreef:Ja op zondag is in DL alles dicht. De Duitsers zijn nog erg gehecht aan de zondagsrust
Buiten dat is het Carnaval. Dan zijn sowieso veel winkels en bedrijven gesloten, ook in Duitsland.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vetra schreef:Hebben jullie misschien tips/ervaring?
Ik heb nu een Volkswagen Golf diesel. Die wil ik gaan inruilen voor een benzineauto en een maatje kleiner.
Ik wil geen elektrische auto omdat ik middenin het centrum woon en geen eigen parkeerplek heb.
Hybride zou evt kunnen maar is nog best prijzig.
Hebben jullie tips qua merk/type tweedehands? En die zuiniger rijden of juist niet? Inruilwaarde van mijn auto nu ligt rond de €8000- dus wil zeker niet meer betalen dan dat.
Ben benieuwd
Needje schreef:Zekers! Ik betaalde ook altijd teveel en vond het heerijk om dan geld terug te krijgen.
Alleen bedacht ik me later dat dat overschot op m'n bondsra rekening me 6,75% rente oplevert. En bij de jaarteruggaaf krijg ik niets. Dus nu toch maar verlaagd en wat ik "over" had dus naar mn Bondora.
Vetra schreef:Hebben jullie misschien tips/ervaring?
Ik heb nu een Volkswagen Golf diesel. Die wil ik gaan inruilen voor een benzineauto en een maatje kleiner.
Ik wil geen elektrische auto omdat ik middenin het centrum woon en geen eigen parkeerplek heb.
Hybride zou evt kunnen maar is nog best prijzig.
Hebben jullie tips qua merk/type tweedehands? En die zuiniger rijden of juist niet? Inruilwaarde van mijn auto nu ligt rond de €8000- dus wil zeker niet meer betalen dan dat.
Ben benieuwd
Luxorvalkje schreef:En neem de veranderende regels mbt. wegenbelasting goed mee. In 2025 krijg je nog korting, maar in 2026 vervalt alle korting op de motorrijtuigenbelasting voor een elektrische auto. In mijn omgeving zie ik dat elektrisch eigenlijk alleen goedkoper is als je zelf zonnepanelen hebt. Anders komt het aardig in de buurt qua kosten. En het gewicht gaat dus in 2026 zwaar meetellen. De gemiddelde elektrische auto is zwaarder dan een benzine auto (in dezelfde klasse). Dus ik zou er ook niet snel voor kiezen.
Needje schreef:Zekers! Ik betaalde ook altijd teveel en vond het heerijk om dan geld terug te krijgen.
Alleen bedacht ik me later dat dat overschot op m'n bondsra rekening me 6,75% rente oplevert. En bij de jaarteruggaaf krijg ik niets. Dus nu toch maar verlaagd en wat ik "over" had dus naar mn Bondora.
J30d schreef:Heeft iemand ervaring met de beleggingsrekening van ING?