Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 03:18

Het klussen hier gaat rustig verder.

Afbeelding

Nog een muur eruit (links).
Helaas heeft de sloop hamer het begeven.

_lautje_

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 19:20

Leuk een verbouwtopic!!
Wij gaan in september onze beneden verdieping verbouwen/uitbouwen.

Cemlys mooi dat Blush! Hier hebben wij die kleur in de slaapkamer van Sophie. Echt een hele mooie warme kleur roze.

Hier een impressie van hoe het gaat worden. Meubels worden wel allemaal wat anders.
Maar we gaan aan de achterzijde flink uitbouwen. Dit wordt met hout bekleed. Ook komt er nog een overdekte verranda aanvast met glazen uitschuifwanden.
In het dak van de uitbouw komt een lichtstraat van 4,5meter lang.
Ons keukeneiland wordt iets meer dan 4 meter lang. Met een uitschuifbare bank waar 2 mensen kunnen zitten.
Er komt een pvc vloer in na lang dubben tussen eikenhout en leisteen.
Het behang en de kleuren zijn allemaal van Little Greene. In de kamer is het behang Brook House in combinatie met kitchen green op de muren. In de roze speelkamer voor de kinderen worden de kasten geverfd in de kleur Masquerade net als de grote boekenkast in de uitbouw. En de muren van de hal worden de kleur Acorn. En de plafonds en kozijnen krijgen de kleur Linen wash.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 21:01

Heel mooi

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 23:18

Wat gaaf zeg Lautje! En wat een mega eiland. Is het een bestaand huis dat je gaat verbouwen of is het een nieuwbouw? Ziet er ruim en mooi uit in de 3D tekeningen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 01:15

Wordt vast prachtig lautje, zo n mooie kleuren heeft little greene, benieuwd naar de combinaties. Hier moet hal en keuken nog. Maar daar moet ik nog even op broeden.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:56

Het is een bestaand huis. Wij wonen daar nu 10 jaar ruim en is van 2002. En op verven na niks aan gedaan. Dus het is echt verouderd. Zal straks foto’s maken van hoe het nu is.

Cemlys: wij hebben via Little Greene zelf de kleuren laten bepalen. Zij weten hoe het uitvalt en wat mooiste combineert.

Keukeneiland is mega ja. Maar de ruimte is er naar en ik kook graag. Krijgen ook 2 ovens. Een stoomoven en bakoven.
Nog getwijfeld of we voor een Aga gingen, maar dan zit je toch met gas. Is een ding van snel €20000 en met10 jaar is het misschien niet meer aangesloten. En die kan ook elektrisch nu, maar dan verlies je het voordeel van Aga en kan je net zo goed Miele nemen.
En geluk was nu dat we bij Miele een Greenegg minimax cadeau kregen.

Planning is dat ze in 3 maanden klaar zijn. Net voor de kerst. Het zal mij benieuwen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 15:33

Oh die is handig. Mss hun even laten meekijken hier

Aga is de max maar precies wat je zegt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zo is het nu dus. Niet helemaal netjes en opgeruimd met 3 spelende kinderen aan het eind van de middag. Waar buiten overkapping en terras is komt dus de uitbouw over hele breedte van huis. En links nog de verranda.
Binnen gaat muur naar de keuken er uit.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:39

Oh mooi zeg Lautje! Ziet er uit als een ruim en licht huis. Kan me wel voorstellen dat je er naar uit kijkt om het te openen en de keuken er meer bij te trekken ipv als een aparte ruimte. Ben benieuwd hoe het is als het straks helemaal gedaan is :)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 19:56

Als ik het goed zie komt het eiland naast de zithoek? En de eettafel in de serre?
Ik zou dat geloof ik dan andersom doen ook ivm lichtinval. Maar ik zal het mis hebben waarschijnlijk?

Wel een prachtig groot eiland zo

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 11:40

Het wordt geen serre maar echt een aangesloten ruimte aan het huis. Met dan nog een stukje muur en openhaard als roomdevider. Maar idd meer in de buurt van de zithoek dan de eettafel. Maar scheelt wellicht een meter. Eettafel komt wel echt in verlengde van kookeiland.
Zithoek in de nieuwe ruimte willen we niet, want we verwachten meeste door te brengen aan de grote eettafel overdag en daar is met die lichtstraat en 4 grote openslaande raampartijen/deuren het meeste licht.
Plus dat in de zithoek al heel veel licht is. Er zit daar een raampartij met openslaande deuren van 3meter. En ik heb liever een wat knussere zithoek heb met meer muren. Kunnen we er wat schilderijen ophangen, foto’s, de tv, etc.
En enige moment dat wij zelf in de zitkamer zitten is savonds.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 13:11

Mooi. En enorm groot zeg. De keuken is zo echt een leefruimte.

Wij zijn klaar met slopen en strippen en begonnen met opbouwen. Dit is de stand van zaken. Het is bijna niet voor te stellen dat we over 7,5 weken daar al wonen.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:45

Wat spannend zeg Daihyo! En dat gaat inderdaad snel zeg! Zie dat er al vloer klaar ligt? Wat voor een vloer ga je leggen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 22:38

Boven komt laminaat. Dat ligt nu in de badkamer. Beetje grijs/bruin. Beneden krijgen we ongeveer dezelfde kleur, maar dan pvc. Maar dat laten we doen. Dat moet helemaal geëgaliseerd worden, want we hebben hoogteverschillen :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 07:57

Zo dat gaat snel! Knap dat jullie zoveel zelf doen!
Pvc zou ik ook niet zelf durven.
Hier ook gekozen voor pvc uiteindelijk. Ik wilde het echt niet. Had zoiets van we geven zoveel geld uit, dan wil ik geen ‘plastic’ vloer. Maar bij vrienden en zwager echt mooi pvc gezien. Met kinderen ook fijner dan steen of eiken. Minder stress over schade als ze keer verven met eiken of hard vallen van kinderhoofdjes op steen.
En nu eigenlijk best wel blij met de keuze.

Mijn man heeft vandaag overleg met de aannemer over de offerte. Ben bang voor een hartverlamming.
We hebben al afgesproken dat als het te dol is we keuzes gaan maken. Geen veranda bijvoorbeeld. Minder complex vloerverwarmingssysteem en niet alsnog boven de badkamer. Komt wel over 2 jaar dan.
Keuken, alle kasten en eettafel en stoelen zijn al wel vast en in bestelling/in de maak bij de meubelmaker/interieur ontwerper.

Van de week nog maar keer kijken naar gordijnen. Bij bedrijf dat de verf/behang/vloer doet hadden ze niet mijn smaak.
Ze hadden dit als suggestie. In het echt is het meer brons/goud dan bruin. Maar ik denk dat ik echt meer een lichte kleur linnen achtig gordijnen wil.
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 08:02

Dat idee had ik ook bij pvc. Maar vrienden van ons hebben het. Dat is echt prachtig! Wij hebben wel gekozen voor brede en extra lange stroken. Maar het is net hout.

We doen inderdaad veel zelf. Maar we hebben wel hulp van hele handige vrienden die ook weer handige vrienden hebben. Zo werkt een vriend van ons al jaren in de bouw en tegenwoordig bij een zaak voor bouwmateriaal. Hij heeft weer een schoonzoon die electriciën is. En een vriend die tegelzetter is. Die doen het niet voor niks, maar wel voor een vriendenprijsje. En dat scheelt enorm. Daardoor kunnen we meer doen dan wanneer we voor alles mensen in moeten huren.

Stukadoor huren we overigens wel in. Vloerlegger beneden dus ook. En de keuken wordt geplaatst. De leidingen daarvoor laten we ook leggen. Daar wagen we ons zelf dan weer niet aan.

Wat betreft je gordijnen, ik zou ook voor lichter gaan. Een beetje lichte zandkleur. Denk dat dat ook heel mooi past.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:27

Wat een mooi combinatie, het zwarte marmer is dat van je vensterbanken?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:47

Keukeneiland! Is een kwartsiet soort. Zwart en dan met groen/goud en zilvergeaderd.
Dit is een groot stuk er van. Afbeelding
Omdat eiland zo groot wordt moeten we iets onwijs hard en sterk hebben. En kwartsiet is nog harder dan graniet.

Wij krijgen idd ook brede lange stroken pvc in de woonkamer. En in de hal dan visgraat. Beetje ter afwisseling en speels.
Ook gekozen voor donkere natuurlijke kleur.

Ik wilde niet te licht of vergrijsd. Ben toch bang dat het te mode gevoelig zal zijn. En wil zo tijdloos en klassiek mogelijk. Echt beetje Engels.
Vandaar ook een behangpatroon van uit de 19e eeuw en dat groen. Tijdloos, warm en toch heel kleurrijk, maar ook klassiek en rustgevend.

En hebben ook eetstoelen uitgekozen.
Roze in een beetje tweedachtig geweven patroon. Dochter vond hem ook top. :))
Je kan hem helemaal ronddraaien zonder dat hij loskomt. En gaat uiteindelijk altijd zelf terug naar waar hij hoort als er niemand in zit.
De groene staal is van kookeiland en lichtgroene kleur van de muren.
Andere stalen zijn van de ombpuwkast/tvmeubel die om de muur heenloopt van dr boekenkast naar de andere kant onder de tv. Is een heel apart materiaal en doet heel natuurlijk en zacht aan. Getwijfeld over zelfde hout als achterwand van de keuken, maar ik wilde dat niet in combinatie met vloer en grote eettafel die weer net anders zijn.
En teveel hout kan ook net zwaar worden.
De zitbank op die kast krijgt de ook de stof van de stoelen net als de kussens op de zitbank bij het kookeiland.
De roze staal is de kleur van de grote boekenkast.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _lautje_ op 06-07-23 11:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:51

Prachtig!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:11

Prachtige stoelen @Lau, dat stofje <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:14

Mooi! Ik krijg hier helaas geen roze het huis in _O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:28

Nou ik hoop vooral dat het allemaal uitpakt zoals ik in m’n hoofd heb :D
Bij woodcreations, die het ontwerp maken, hoor ik telkens dat ze dit nog nooit zo in combinatie hebben uitgevoerd en het geen standaard Pinterest/instagram huis wordt.
In begin waren ze heel vertwijfeld over mijn ideeen, maar met meer uitleg over waar dit behang vandaan komt, hoe de national trust in Engeland dit beheert en gebruikt. En het ook dichtbij mijn vakgebied komt als kunsthistoricus hebben ze er nu meer vertrouwen in. :+

En vrienden en familie die het zien zeggen allemaal: dit is helemaal jij/jullie.

Marjan: mijn man was ook mordicus tegen, maar ja in combinatie behang en groen was roze wel heel mooi..,
Maat roze stoelen echt niet. Alle stalen bekeken, ja het is allemaal net niet hè… ja grijs is wel grijs. Mist dan net iets. Blijft wat vlak hè.
Doe dan maar roze :+

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:31

Wauw Lautje dat gaat heel gaaf worden!
Mag ik zo brutaal zijn te vragen waar de stoelen vandaan komen/merk? Ik vind ze fantastisch <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:43

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 12:54

Bellex schreef:
Wauw Lautje dat gaat heel gaaf worden!
Mag ik zo brutaal zijn te vragen waar de stoelen vandaan komen/merk? Ik vind ze fantastisch <3

Ik was ook al aan het Googelen geslagen naar de stoelen. Zeker met die geweven stof erbij. Prachtig <3