Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:40

Menino wat zuur van die verklaring!!

Ons huis staat er sinds gisteren op :D
Advertentie

Ik ben zo benieuwd hoeveel reacties/bezichtigingen we krijgen...

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:50

Doubtless schreef:
Menino wat zuur van die verklaring!!

Ons huis staat er sinds gisteren op :D
Advertentie

Ik ben zo benieuwd hoeveel reacties/bezichtigingen we krijgen...

Wat een ontzettend leuk huis!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:51

Dankjewel, dat vind ik leuk om te horen! Wij zijn er zelf ook helemaal weg van, maar doordat ik zo bevooroordeeld ben kan ik niet goed inschatten hoe andere mensen er naar kijken. Dus fijne reactie :D !

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 20:58

Ik kom hier ook weer eens even kijken. Zelf niet op de woningmarkt, maar het huis van mijn ouders staat sinds donderdag op Funda en deze ochtend en maandagochtend zijn er al volop bezichtigingen. Zelf hebben ze een nieuwbouw appartement gekocht en ze willen pas in januari de overdracht. Waar ik nu nieuwsgierig naar ben, hoe lang zijn tegenwoordig hypotheek offertes geldig? In 2013 toen ik zelf op de woningmarkt zat was het 3 maanden, heb hier wat jaartjes meegelezen en weet dat het langer geworden was, maar weet niet wat het tegenwoordig is.

Overigens omgeving Eindhoven, zitten ook wat expats bij. :)) En zelf zijn mijn man en ik al beiden meer dan 20 jaar werkzaam bij dat Veldhovense bedrijf met die vele expats. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:02

Ontzettend leuk huis Doubtless! Ik weet niet hoe de markt loopt in die regio, maar zo’n huis moet je toch vrij makkelijk kwijt kunnen raken! Succes!

Neonlicht: Mijn offerte is 3 maanden geldig, en kun je daarna nog maximaal 6 maanden verlengen geloof ik.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:04

Onze offerte is 6 maanden geldig.

Dank shiloh. Er staat weinig te koop hier en de wijk (en regio) is heel gewild, dus ik heb goede hoop!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:07

Doubtless schreef:

Dank shiloh. Er staat weinig te koop hier en de wijk (en regio) is heel gewild, dus ik heb goede hoop!

Die ben je zo kwijt, Den Bosch en omstreken is ook hot and pricy.
Moderne woning, instapklaar in gewilde wijk is appeltje eitje!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 21:21

3 tot 6 maanden dus, en eventueel verlengen dan. Dat is dus wel nodig voor overdracht januari. Ben benieuwd of ze tijdelijk wat anders moeten zoeken of dat ze het lukt met overdracht in januari.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:18

Je hebt beperkt opties.

Meeste banken is eigenlijk 3 maanden.
Sommigen zes. En anders moet je lappen.
Zou mij bij de nummer 1 keus bijna 1500 euro kosten. En dan hebben we het over 4,5 maand.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 22:38

Wij hadden 3 maanden met 3 maanden verlenging met het risico dat er een boete van 1000 euro op kwam als de rente in de tussentijd zou stijgen. Dat was bij ons gelukkig nog niet het geval maar dat zou nu 300% zeker zo zijn.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:05

Neonlight schreef:
Ik kom hier ook weer eens even kijken. Zelf niet op de woningmarkt, maar het huis van mijn ouders staat sinds donderdag op Funda en deze ochtend en maandagochtend zijn er al volop bezichtigingen. Zelf hebben ze een nieuwbouw appartement gekocht en ze willen pas in januari de overdracht. Waar ik nu nieuwsgierig naar ben, hoe lang zijn tegenwoordig hypotheek offertes geldig? In 2013 toen ik zelf op de woningmarkt zat was het 3 maanden, heb hier wat jaartjes meegelezen en weet dat het langer geworden was, maar weet niet wat het tegenwoordig is.

Overigens omgeving Eindhoven, zitten ook wat expats bij. :)) En zelf zijn mijn man en ik al beiden meer dan 20 jaar werkzaam bij dat Veldhovense bedrijf met die vele expats. :')

Er zijn ook banken die een hypotheekofferte verstrekken voor één jaar, maar dan heb je een beperktere keuze in banken. Ik weet overigens niet hoe dat nu is met de stijgende rente, maar dat was toen wij een huis gingen kopen in 2021 nog wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:37

Wisselt dus, tot aan een jaar. Wij hadden destijds 3 maanden, kan ook zijn dat dat nog steeds is bij die hypotheek verstrekker. In september een huis gekocht en in juni de overdracht, wij hebben de offerte dus niet bij aankoop in laten gaan, maar omdat we op 50% van wat we maximaal konden besteden zaten was dat voor ons geen issue, en de rente was nog mooi wat gedaald in de tussentijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:38

listiglistje schreef:
Doubtless schreef:

Die ben je zo kwijt, Den Bosch en omstreken is ook hot and pricy.
Moderne woning, instapklaar in gewilde wijk is appeltje eitje!

nou inderdaad. Ik zou zo naar Rosmalen willen. En ik zou zo naar jouw huis willen. Heb ontdekt dat dat meestal wel een indicatie is dat iets goed in de verkoop gaat :') Gaat goedkomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:47

listiglistje schreef:
Shiloh schreef:
Oh dat snap ik zeker. Ik ga tegenwoordig ook permanent nog maar 1, hooguit 2 dagen naar kantoor. Dan is dat uur van Eindhoven naar Utrecht prima te doen. Mijn zus gaat elke dag naar kantoor in centrum Eindhoven en moet met OV of scooter, dan is de afstand toch meer een ding.

Dus ik heb geschikt, en dan maar rand Eindhoven. En dichter bij mijn ouders vind ik toch ook fijn. Die worden ook langzaam een dagje ouder en dan is in de buurt wonen toch prettig.

Ja dat is een verstandige keuze!
Voor je zus is de locatie nu veel beter dan Son of Best. Ov ieder kwartier een bus en fietsen is te doen.
Ik kom zelf uit Son.
Maar daar waren in mijn tijd geen starterswoningen.
Dus ik moest 16 jaar geleden verplicht naar Eindhoven.

Enige wat ik ga missen is thuisbezorgd, de ruime keuze en leuke restaurantjes in de wijken in de buurt.
Nieuwe huis is maar keuze uit 4 eettentjes, pizza of shoarma :+

Haha het thuisbezorgdcriterium. Herkenbaar. Geen dealbreaker, maar toch iets om altijd even naar te kijken.

Op mijn huidige huis 202 restaurants die bezorgen. Maar dat is wel een beetje too much. Dat zorgt voor teveel discussie als je samenwoont :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 11:48

Wij hebben 1 restaurant dat hier bezorgd. Wachttijd tot twee uur _O- dus we halen het dan maar op..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 12:17

Voor mij was een extra criterium “bezorgd Picnic daar”.

Ik doe werkelijk 98% van mijn boodschappen bij Picnic. Heerlijk. Kom zelden nog in een supermarkt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 13:51

Hier zijn er theoretisch gezien restaurants die bezorgen, maar dan moet je wel voor meer dan 35 euro bestellen en heb je daar bovenop nog minstens 4 euro bezorgkosten :D Laat maar.
Ik heb nu altijd Turks brood in huis, zodat we altijd een pizza kunnen maken als we geen zin hebben om te koken :j
Picnic komt hier ook niet :n
Daar staat wel tegenover dat je hier heerlijk rustig woont :)

@Neonlight: wij hebben laatst onze hypotheek over gesloten, hoe lang een offerte geldig is verschilt echt per geldverstrekker. De kopers doen er goed aan om dat wel bij hun adviseur als criterium aan te geven, hij zou dat vrij makkelijk moeten kunnen zien en een passend aanbod uitzoeken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 14:29

Nu ben ik dus echt nog blijer door al deze berichten van Eindhoven met ons huis... als we dit niet hadden gehad fan hadden we nog lang scheef gewoond in Eindhoven. Helaas in een oude flat met allemaal schorrie morrie haha. Niks voor een kind van 2. We wonen daarom nu in Mierlo en fiets met plezier naar Eindhoven. Alles eromheen vind ik wel leuk ook. Breugel, Veldhoven. Onze buren nu zijn ook expats en geven idd aan dat meerhoven echt enorm overboden wordt en dat soms om 100.000 euro gaat.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:24

Mooi huis heb doubtless! Echt mooi netjes en nieuw en strak

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 16:51

Thanks opisop en menino!

Steenbok heerlijk toch, Mierlo! Super mooie omgeving

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:03

Ik ga er qua thuisbezorgd ook enorm op vooruit :j Alleen eet ik maar 1 x in de week ‘s avonds.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:30

Fitzroy schreef:
Ik ga er qua thuisbezorgd ook enorm op vooruit :j Alleen eet ik maar 1 x in de week ‘s avonds.

Ik snap die laatste zin niet …

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:04

Doubtless schreef:
Thanks opisop en menino!

Steenbok heerlijk toch, Mierlo! Super mooie omgeving

Ja heel erg. Echt een verademing met de stad!! Zo mooi bosgebied.

Enne thuis bezorgd minder keuze maar er is sushi en kapsalon dus dikke prima haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 21:40

Alja schreef:
Fitzroy schreef:

Ik snap die laatste zin niet …

Ik denk dat ze of maar 1x thuisbezorgd eet. Of ze doet intermittment fasting :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:09

Dat laatste. Intermittent fasting :D .