Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:11

Gebruikt er hier iemand een wasgeurtje in de wasmachine of in de droger.

Had een proefpakketje gekregen en nu ben ik er verslaafd aan!
Gebruik wel veel minder dan voorgeschreven en het liefst alleen in de droger. Dit doe ik dan een paar druppels op de drie schapenwollen bollen die ik er in doe.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:14

Ik gebruik soms bij de donkere was een beetje wasparfum (dat is ook de merknaam). Ik heb de geur lavendel. Best lekker maar ook heftig, je hebt er maar een heel klein beetje van nodig!

Ik heb trouwens keukenreiniger en badkamerreiniger van de action meegenomen vorige week. Ruikt echt lekker en goed spul ook! Het badkamergoedje is blauw en het keukenspul groen, gezellige flessen ook wel :')
Aanrader!

akishino

Re: Hoe schoon is jouw huis? Tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:18

Ik gebruik wasparfum in de wasmachine. Ik gebruik geen wasverzachter maar azijn met een paar druppels parfum. Ik heb verschillende geurtjes, maar sommige zijn wel echt heel sterk

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:26

Hier ook paar druppels wasparfum bij truien of het beddengoed.
Edit: maakte autocorrect daar nou serieus beffen van? Seriously?
>;)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 23:46

Suzanne F. schreef:
Hier ook paar druppels wasparfum bij truien of het beddengoed.
Edit: maakte autocorrect daar nou serieus beffen van? Seriously?
>;)

Denk dat daarvoor de geur te heftig zal zijn…

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:12

Ik doe die geurkorrels in mijn stofzuiger, ruikt heerlijk als ik gestofzuigd heb :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:16

Ik gebruik af en toe een beetje wasparfum bij mijn eigen kleding, mijn man kan er niet tegen dus gebruik ik het zo min mogelijk. Ik heb de geur diamante

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:20

Ik lees ook mee. Woon sinds kort samen en door omstandigheden komt het hele huishouden op mij neer. Vind schoonmaken niet erg om te doen maar beginnen is soms lastig.

We ruimen beide wel altijd alles op en we lopen niet met schoenen binnen. Dat scheelt enorm. :j

Gister enorm lekker wasmiddel bij de DM gehaald. Altijd leuk om daar schoonmaakzooi te halen.’

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:35

MarlindeRooz schreef:
Ik lees ook mee. Woon sinds kort samen en door omstandigheden komt het hele huishouden op mij neer. Vind schoonmaken niet erg om te doen maar beginnen is soms lastig.

We ruimen beide wel altijd alles op en we lopen niet met schoenen binnen. Dat scheelt enorm. :j

Gister enorm lekker wasmiddel bij de DM gehaald. Altijd leuk om daar schoonmaakzooi te halen.’

Een planning is soms handig. Zodat je iedere dag wat doet en niet alles in een keer hoeft.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:37

Wij hier gisteren grote opruiming gehouden.

Dinsdag over een week begint de verbouwing en 18 juni wordt de gehele benedenverdieping incl keuken leeggehaald. Hoe minder er in de opslag moet, hoe beter.

Vind het heerlijk om alle kasten etc leeg te halen en weg te doen wat niet meer nodig is.
Probeer sowieso niet teveel te bewaren en ieder jaar een keer grote opruiming te doen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:44

Wij krijgen 8 juni een nieuwe keuken dus kunnen weer de spullen inpakken die een half jaar geleden uitgepakt zijn :D

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 08:57

Ik heb gisteren een traphekje geplaatst ivm mijn dochtertje. Bijkomend effect is dat mijn hond niet meer naar boven kan en dus ook niet meer op mijn bed springt als ik de deur open wil hebben om alles te luchten. Ik ben dus begonnen met een hele grote schoonmaak beurt boven. Alles word gesopt tot de trap aan toe. Lijkt me zo fijn om in een haar en stofvrije slaapkamer te liggen weer.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:45

Liesje89 schreef:
Ik gebruik soms bij de donkere was een beetje wasparfum (dat is ook de merknaam). Ik heb de geur lavendel. Best lekker maar ook heftig, je hebt er maar een heel klein beetje van nodig!

Ik heb trouwens keukenreiniger en badkamerreiniger van de action meegenomen vorige week. Ruikt echt lekker en goed spul ook! Het badkamergoedje is blauw en het keukenspul groen, gezellige flessen ook wel :')
Aanrader!

Die badkamerreiniger en keukenreiniger van de Action vind ik ook heel fijn! Werken goed, ruiken lekker fris en zijn niet duur +:)+

Ik gebruik geen wasparfum. Alleen wasmiddel en een beetje schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje. En 's winters wel wasverzachter bij de 30 graden was zodat de was niet gaat knetteren (statisch wordt).

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 09:49

PSvanLot schreef:

Gebruik wel veel minder dan voorgeschreven en het liefst alleen in de droger. Dit doe ik dan een paar druppels op de drie schapenwollen bollen die ik er in doe.

Welke wasparfum gebruik je? Ik wil ook wat bestellen maar ben bang dat de geuren te heftig zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 10:44

Charaz schreef:
PSvanLot schreef:

Welke wasparfum gebruik je? Ik wil ook wat bestellen maar ben bang dat de geuren te heftig zijn.

Ik had voorheen wasgeurtje, maar die is best duur, maar ruikt heerlijk! Klein beetje is genoeg.

Nu heb ik ‘parfum bij de was’ als dat niks is ga ik weer terug naar wasgeurtje.
Maar er is tegenwoordig zoveel keus.

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 11:37

PSvanLot schreef:

Wat voor bollen zijn dat?
Dan is de was sneller droog?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:15

Mijn ervaring met die schapenbollen is dat het niks uitmaakt of je ze er wel of niet in doet. Sterker nog, met bollen een dekbedhoes drogen = een gegarandeerde ramp. De hoes draait zo in elkaar dat ie bijna niet uit elkaar te halen is (bij mijn 2 drogers dan :o )

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:36

ik heb een soort drogerballen met stekeltjes, die kwamen bij mijn nieuwe droger, ze maken een hoop herrie en alles zit evengoed nog in de knoop. Aangezien de buurvrouw al over de herrie kwam mekkeren op de app, geef ik die ballen maar aan de kat als speelgoed

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:37

Ik doe een droge handdoek erbij, scheelt echt in tijd vind ik :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 12:40

chanicha schreef:

dat heb ik ook wel eens gelezen, ga ik ook eens proberen.
Ik heb nu een warmtepompdroger, voorheen een condensdroger, dus ik vind het sowieso al erg lang duren allemaal

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 14:22

chanicha schreef:

Oja, dat is wel een goede. Dat scheelt idd meer dan die schapenballen :j

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:14

MarlindeRooz schreef:

Hier net terug van een ritje DM. Man, oh man... wat kan ik genieten van die winkel <3 Hele tas vol voor drie keer niks *\o/*

Ik gebruik voor mijn wasgoed ook altijd wasparfum. Niet een paar druppels, maar gerust een heel dopje vol <3

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:30

Vorige maand ook veel bij DM gehaald, vooral de spullen van Frosch vind ik fijn :j

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:43

wat is DM? -O-

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-22 16:44

chanicha schreef:

Doe ik ook! Heb er een speciaal voor op de droger liggen.

Nu kan dat blijkbaar met die ballen ook. Ben benieuwd,

Overigens draait mijn beddengoed nooit in elkaar?