[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lys_PPA

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 22:30

Ohh wauw ziet er goed uit allemaal! Mooie schuilstal en met zo'n mooi staalwerk kan het niet anders dan dat dat ook supermooi wordt.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-20 23:05

Inney schreef:
Heerlijk ruime schuilstal! Ben benieuwd hoe het er af uit ziet :D

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar de andere paarden gaan in de winter wel deels op stal?

Thanks :D Ja, voor twee (grote) paarden moet dat toch te doen zijn, dacht ik... en anders verzinnen we er wel weer wat op :P
De andere paarden krijgen een stal in de schuur, met uitloop. Maar Wilgje heeft bronchitis en kan echt niet op stal, en aangezien ze zo goed klikt met Splash, mogen ze samen 24/7 buiten. Omdat ze ook dezelfde voedingsbehoeften hebben kunnen ze ook goed samen :+:

Lys_PPA schreef:
Ohh wauw ziet er goed uit allemaal! Mooie schuilstal en met zo'n mooi staalwerk kan het niet anders dan dat dat ook supermooi wordt.

Dankjewel! :D :D De stalen stalwanden komen straks in de schuur, en niet in de schuilstal. Die blijft gewoon open incl. paddock. De stalwanden worden stallen van 3.5 x 4 met bij elke stal een uitloop op het harde en gedeeltelijk gedeelde zandpaddocks eraan vast. Splash en Wilg komen dan samen op de achterste weide met eigen paddock en die schuilstal. Tamme, Jay en Dije krijgen een stal binnen met uitloop. Als het bij drie paarden blijft kan ik ze dus allemaal een ruime stal + verharde uitloop + eigen zandpaddock aanbieden :D Bij meer paarden op stal (krijgen 5 stallen), zullen ze de zandpaddocks moeten delen :P

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:06

xXutopiaXx schreef:
Lys_PPA schreef:

Dankjewel! :D :D De stalen stalwanden komen straks in de schuur, en niet in de schuilstal. Die blijft gewoon open incl. paddock. De stalwanden worden stallen van 3.5 x 4 met bij elke stal een uitloop op het harde en gedeeltelijk gedeelde zandpaddocks eraan vast. Splash en Wilg komen dan samen op de achterste weide met eigen paddock en die schuilstal. Tamme, Jay en Dije krijgen een stal binnen met uitloop. Als het bij drie paarden blijft kan ik ze dus allemaal een ruime stal + verharde uitloop + eigen zandpaddock aanbieden :D Bij meer paarden op stal (krijgen 5 stallen), zullen ze de zandpaddocks moeten delen :P

Ohh ja dat was me ook wel duidelijk :D :o ik moet gewoon mijn enthousiaste berichtjes eens nalezen voordat ik op enter druk :') Heerlijk zo'n stallen met eigen uitloop en paddock. Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:50

We hebben er zin in om te komen helpen :D

Ben heel benieuw naar je schuilstal dan, tegen die tijd wil ik wel een naam hebben hahaha.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:05

Een beetje hard werken zegt ze dan, dan is het wel af. :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 05:55

Ahh dat word straks zo mooi!! <3 Wat fijn dat de stalwanden er eindelijk zijn. En prachtige schuilstal, komt daar ook een verhard stuk bij? Zal echt zo fijn zijn als alles straks af is, ben heel benieuwd hoe het gaat worden allemaal :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 12:17

Lys_PPA schreef:
Ohh ja dat was me ook wel duidelijk :D :o ik moet gewoon mijn enthousiaste berichtjes eens nalezen voordat ik op enter druk :') Heerlijk zo'n stallen met eigen uitloop en paddock. Ben erg benieuwd naar de resultaten.

Oh hahaha _O- Ja, ik kan soms zo lekker warrig schrijven en voor mij is het allemaal duidelijk natuurlijk, maar kan me goed voorstellen dat 't voor de lezer soms niet zo is :') Zeker als je het nooit in het echt gezien hebt, lastig voorstellen :P Maar thanks! :D Ik oookkk! :D :D

Robijntjah schreef:
We hebben er zin in om te komen helpen :D

Ben heel benieuw naar je schuilstal dan, tegen die tijd wil ik wel een naam hebben hahaha.

Een naam?! :oo Van de schuilstal?! :P
Ik heb ook zin dat jullie komen helpen haha :D

Prairy schreef:
Een beetje hard werken zegt ze dan, dan is het wel af. :')

:D :D :D Beetje heel hard werken :')

Libera schreef:
Ahh dat word straks zo mooi!! <3 Wat fijn dat de stalwanden er eindelijk zijn. En prachtige schuilstal, komt daar ook een verhard stuk bij? Zal echt zo fijn zijn als alles straks af is, ben heel benieuwd hoe het gaat worden allemaal :)

:+: Dankjewel :D Ja... ik denk wel dat ik ook een stuk wil verharden... maar ik ben er nog niet helemaal over uit welk stuk. Want ik denk dat ze toch ook wel graag in het zand liggen.... Dus hier ben ik nog over aan het nadenken, en misschien straks als ze er lopen pas beslissen wat handig is..

Gelijk ook nieuws!! Again :P :D 2 nieuwtjes eigenlijk :D Zal ze in volgorde van appearance noemen :P
Afgelopen zaterdag de laatste twee toppers aan m'n konijnenstalletje toegevoegd <3 Om me te kunnen richten op de kleur die ik graag wil fokken: blauw rhön, heb ik contact met een fokster in de buurt. Zij focust zich ook op die kleur en door samen te fokken en samen met de konijntjes te werken kunnen we samen mooie konijntjes voortbrengen :D Dus heb ik twee kleintjes van haar overgenomen <3

Skittle:

Afbeelding

Een blauw rhön rammetje <3

Chupa:

Afbeelding

Een blauw (marter) voedstertje, met in haar lijn ook blauw rhön <3
Samen gaan ze dus sowieso voor mooie beebs zorgen, daar ze ook volledig onverwant aan elkaar zijn :+: Maar ook met mijn andere konijntjes gaan er vast mooie nestjes uit komen. Eerst maar 's opgroeien, want ze zijn nog maar 8 en 7 weekjes oud <3

Afbeelding

En toen ze nog iets jonger waren, gewoon omdat ze kapotschattig zijn :') <3

Afbeelding

Ennnnnnnnnnnnnnnnnnn!! We zijn nog meer konijntjes rijker!! Onze lieve, sterke Noga is zondagavond laat bevallen van 4 baby's <3 Ze heeft het echt heel netjes gedaan; mooi nestje gemaakt, lekker aan het plukken geweest en het afgedekt met een flinke dot haar en toen gelijk doorgegaan met de bevalling: 4 kleintjes en alle 4 springlevend <3 Geen gedoe, geen overleden nijntjes.. echt perfect <3

Maandag gelijk even een fotootje gemaakt :D

Afbeelding

Gisterochtend al gelijk wat meer haartjes, ben zo benieuwd naar de kleurtjes! Zoals het er nu naar uitziet zijn het sowieso 3 lichten en 1 donkere <3

Afbeelding

Bij de 4 zit wel 1 heel klein konijntje... dus die moeten we goed in de gaten houden.. tis wel een leukerd :+: Ik verwacht dat deze dezelfde kleuren krijgt als moeders: zwart rhön.

Afbeelding

Gelukkig wel een goed gevuld buikje dus Noga geeft lekker melk :9 :D
Dit is mama Noga (zwart rhön):

Afbeelding

En papa Toff (blauw) :+:

Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:23

Hahaha hoeveel konijnen hebben jullie nu? Wel echt zo schattig!!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 13:08

sureido schreef:
Hahaha hoeveel konijnen hebben jullie nu? Wel echt zo schattig!!

14 'volwassen' konijnen en 4 baby's :D Bestaande uit: 6 dekrammetjes (Choco, Droppie, Nibit, Toff, Nacho en Skittle), 6 fokvoedstertjes (Cinna, Noga, Minty, Pepper, Fey en Chupa) en 2 gecastreerde rammetjes als vriendjes voor fokvoedsters (Sal en Burrito).

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:32

Ahhhhh die 2 nieuwe kleine konijntjes zien er wel heel leuk uit (helemaal samen) <3

En alweer baby's ook! Staat de tijd bij jullie op fast forward? Of heb je stiekem extra uren in je dag :')

Die schuilstal en nieuwe stallen, het gaat ineens hard man, ik ben zo benieuwd hoe het eruit komt te zien, dat moet zo mooi worden <3

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 13:51

OMG wat zijn ze toch leuk <3

Als ik ooit nog babykonijntjes wil (kans is zo denk ik wel heeeeel groot), dan weet ik zeker dat ik een van jou knappies wil <3 <3

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:22

Wat leuk nog meer baby konijntjes !!
Ik ben verliefd.
Mocht je ooit een oppas nodig hebben voor je nijntjes haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 14:42

DeniseES schreef:
Ahhhhh die 2 nieuwe kleine konijntjes zien er wel heel leuk uit (helemaal samen) <3

En alweer baby's ook! Staat de tijd bij jullie op fast forward? Of heb je stiekem extra uren in je dag :')

Die schuilstal en nieuwe stallen, het gaat ineens hard man, ik ben zo benieuwd hoe het eruit komt te zien, dat moet zo mooi worden <3

Te schattig toch <3 <3
Whaha nou... dat vraag ik me soms ook wel 's af ja _O- Maar, we zitten dan ook geregeld pas om 23.30 op de bank, dat we 'klaar' zijn met alles :') Of eten pas om 21.30 :')
Jaaaaaaa, ik kan ook écht niet wachten!! :oo

miicchhellee schreef:
OMG wat zijn ze toch leuk <3

Als ik ooit nog babykonijntjes wil (kans is zo denk ik wel heeeeel groot), dan weet ik zeker dat ik een van jou knappies wil <3 <3

Haha :D :D
Jaaa superleuk!! :D

nobillity schreef:
Wat leuk nog meer baby konijntjes !!
Ik ben verliefd.
Mocht je ooit een oppas nodig hebben voor je nijntjes haha

Haha jaa, en hopelijk ook nog lang niet het laatste nestje :D
Oohhhhh, dat aanbod ga ik onthouden :D <<)

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:02

Ik ben verliefd op alle konijntjes, waarom ben ik nou allergisch -O-

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 23:11

Princess_ schreef:
Ik ben verliefd op alle konijntjes, waarom ben ik nou allergisch -O-

Ahhh... ja dat is wel echt heel erg ruk... :(:) Ondanks wat er soms bij advertenties op marktplaats staat, zijn er volgens mij geen hypo-allergeen konijntjes...

Om de draad weer op te pakken, een 'reguliere' update :P 15 t/m 21 juni... kunnen we nog ff terug, ik ben nu al klaar met het gure weer _O-

Toen begon net alles een beetje te groeien en bloeien :+: Zo ook mijn berm- en vlindermix in de tuin :P (waar ik nu nog steeds de smalle weegbree van oogst voor de nijntjes :9 :D )

Afbeelding

Afbeelding

Dije blijft z'n waterbak maar omgooien :') Veel te leuk om in te rollen :=

Afbeelding

Kleine beeb was uit het nest gevallen toen ie te lang aan de tiet bleef hangen van mams, gelukkig zagen we het op de camera en konden we to the rescue! Maar natuurlijk niet voordat we wat fotootjes hebben gemaakt :D <3

Afbeelding

Nog zó klein!! :+: Baby Nibit is dit <3

Afbeelding

Brego vind de konijntjes ook zo interessant, maar is er ook zó lief voor... gelukkig :+: En daardoor vinden de konijntjes hem ook leuk en wennen ze ook gelijk aan honden :D Lieve King... :+:

Afbeelding

Minty op de achtergrond, die nu de grootste kroel is met Brego :+:

Afbeelding

Naast de konijntjes is Brego ook favoriet bij kleine Storm :') Soort hele grote broer _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Weet niet zo goed waarom ie lacht :') Want de dakgoot zit volledig verstopt met allemaal sh*t :') Maar we moesten het dak op om de dakgoot dus even goed aan te pakken, want er is flink regen op komst :=

Afbeelding

Om er goed bij te kunnen komen, moesten we wel de apenboom (?) even wat takjes afhandig maken.. die boom is echt levensgevaarlijk.. als iemand interesse heeft, hier mag ie weg _O- Onding :')
Brego op de achtergrond _O-

Afbeelding

En serieus dit (!!) kwam eruit!! :oo :r Nasty...

Afbeelding

Even testen of hij nu wel goed doorloopt :D

Afbeelding

Roos is ook prachtig nu <3

Afbeelding

Ondertussen ik lekker een kort rondje op Tamme :D Die Blue voor 't eerst ziet :') :wow:

Afbeelding

Werd weer een heerlijke lunch voor m'n neus neergezet :D :9

Afbeelding

En 's avonds heerlijk met lieve beestjes op de bank <3

Afbeelding

Storm vindt 't maar raar _O-

Afbeelding

Maar toch lekker met z'n drietjes van een mooie zonsondergang genoten <3

Afbeelding

Wat zijn die konijnen toch heerlijke beesten :') :+: Klimt zelf op de rugleuning en gaat op het plekje liggen waar de katten ook altijd liggen :')

Afbeelding

Ben echt zó blij met die camera! We hebben er nog maar 1 aangesloten. In afwachting van hoe we de stal uiteindelijk gaan indelen, wachten we met het op maat knippen van de kabels.. maar deze camera verplaatsen we overal naartoe, zo nu bij de konijntjes :D Aangezien ik er moeilijk de hele dag met m'n neus bovenop kan gaan zitten, maar toch wel héél nieuwsgierig ben of ze ze wel voedt, kan ik mooi de camerabeelden terugkijken :D Dus, als ik wakker word, kijk ik even of ze ergens in de nacht de baby's heeft gevoed, en ja hoor! :D <3

Afbeelding

Oeeehhh, weer een leuk pakketje gekomen! :):) Allemaal leuks en lekkers voor de diertjes :):) Een pakketje krijgen voor jezelf is leuk, maar dit voelt helemaal als een cadeautje <3

Afbeelding

Al vindt Storm het verpakkingsmateriaal leuker _O-

Storm vond het glas niet meer voldoende en is overgeschakeld naar de karaf :')

Afbeelding

Lekkerding <3

Afbeelding

Nu hebben we er 2 :') _O-

Afbeelding

Kevin heeft zich de afgelopen tijd flink kwaadgemaakt op het muurtje tussen de twee schuren, en wat geeft dat een ruimte zeg!! :oo

Afbeelding

Nu nog 'even' opruimen :')

En ja hoor, daar is de regen!!

Afbeelding

Komt met bakken uit de hemel... :oo

Afbeelding

Het afvoerputje kan al het water niet meer aan :') Gelukkig was het wel zo weg toen de regen stopte..

Afbeelding

Wilg vindt 't allemaal wel best :') Stoer peerd <3

Afbeelding

Blue daarentegen schuilt lekker in z'n hokkie :')

Afbeelding

Nog weer even een glimps van de beebs :D <3 Wat is dit heerlijk zeg :+:

Afbeelding

Dekentje om, betekent poezies op schoot :+: Als vliegen op een hoop stront :')

Afbeelding

Zelfs Flits komt even gedag zeggen :+: Maar is meer een kroelkat dan een opschootligkat :')

Afbeelding

Kleintje :+:

Afbeelding

Leuk stel zo met z'n drietjes <3

Afbeelding

En deze drie ook <3 Wat hebben we toch een geluk met deze heerlijke dieren :+:

Afbeelding

Flitsie :+: In z'n meest comfortabele houding :')

Afbeelding

In het begin moesten ze niks van die kleine Storm hebben, maar stiekem vinden ze 'm nu wel leuk :') Snow althans wel.. :D

Afbeelding

Afbeelding

Maar ik snap wel waarom ze 'm ook weer net zo snel zat zijn _O-

Afbeelding

Oops... weer een de verkeerde kant op gekropen, snel terug in 't nest zetten :D Nadat ik er een foto van heb gemaakt :')

Afbeelding

Nog maar weer 's een lekker ritje met Jay :D

Afbeelding

Afbeelding

En Tamme in een westernkloffie opgetuigd :D Zadel ligt toch voor het grijpen na m'n ritje met Jay :D

Afbeelding

Knappe vent <3

Afbeelding

Staat 'm nog niet eens zo gek :')

Afbeelding

Dus later in de week nog maar 's een rondje zo gedaan :D Voor dat kleine stukkie wat we nu doen stappen om weer op te bouwen, kan dat best :D :+:

Afbeelding

Het was blijkbaar ook wel ijsjes-weer :') :9

Afbeelding

En pony-was-weer := Was ook wel weer nodig... waarom heeft niemand mij dit verteld, vóórdat ik een cremello kocht _O- Vast- en stilstaan is niet z'n sterkste punt :') Een before foto _O-

Afbeelding

Tijdens het opdrogen kennismaken met Dije... ze keken allebei hun ogen uit _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk was wel duidelijk wie het grootste ego had _O-

Afbeelding

En onder het genot van grasjes knabbelen is meneer helemaal lekker opgedroogd :D Hij kan zowaar nog netjes vaststaan ook +:)+

Afbeelding

En weer een mooie staart :D _/-\o_

Afbeelding

Maarja........

Afbeelding

Ook weer 's foto's gemaakt van Brego, want hij is nu een jaar bij ons!! :):) :D

Afbeelding

[BB-ITP] Brego één jaar bij ons! Wat een groei!!

Oeehhh wat groeit 't gras toch lekker :D :):)

Afbeelding

Afbeelding

En deze kleintjes ook! :oo

Afbeelding

Nu de andere twee goed kunnen bekijken; de zwarte :+:

Afbeelding

En de blauwe :+:

Afbeelding

M'n knappe vriend... <3 M'n beste maatje <3

Afbeelding

Onze andere knappe vriend, Dije voor 't eerst een rondje lopen in de bak, zoveel ruimte ineens! :oo :D :+:

Trots <3

Afbeelding

En weer een mooie zonsondergang :+: Brego lekker aan het spelen :D

Afbeelding

Uitzicht vanaf de bank <3

Afbeelding

Zondagochtend lekker opa in de wei :+: Want meneer is vandaag 21 geworden!!! Y)(^) Jonge blom :')

Afbeelding

Afbeelding

Gezellig met z'n vriendinnetje vieren :D

Afbeelding

Oké laatste foto... een mooi bloemetje die ik in de berm spotte met een buitenritje :D <3

Afbeelding

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 07:43

Goedemorgen! Dat is weer leuk opstaan! Ik word wel een beetje jaloers op jullie mooie omgeving, heerlijk om zo te wonen en te rijden!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:00

Kan niet meer zeggen elke keer dan: wauw, hier wordt ik zo gelukkig (en een beetje jaloers) van!
Zo'n mooi plekje, zo'n mooie beestjes, zo'n topper van een vriend...
Knap bezig, jullie!

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:18

Heerlijke update weer! Ik ben jaloers op jouw leven :')

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:06

Ahhh wat fijn weer <3 Storm is wel echt een leukerd, ondeugend geval _O-

De ponies in de regen, hadden we regen in juni?! En toen Blue gewassen, heus is dat zo lang geleden _O-

Wilg <3 en Jay <3 en Tamme <3 en Splash die niet weet hoe hij zich naar zn leeftijd moet gedragen _O- ik zweer je, dat ding wordt 40, daar kom je nooit meer van af :')

Zal wel lekker gestonken hebben in die dakgoot

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 10:34

Muga schreef:
Goedemorgen! Dat is weer leuk opstaan! Ik word wel een beetje jaloers op jullie mooie omgeving, heerlijk om zo te wonen en te rijden!

Haha goeiemorgen! :D Dat gaf voor ons ook wel de doorslag om te kiezen voor dit huis :j Hebben 2 huizen gezien met binnenbak aan huis, maar geen leuke omgeving... toen we echt serieus gingen nadenken zijn we tot de conclusie gekomen dat we het belangrijker vinden dat we vanuit huis heerlijk kunnen buitenrijden, en ben zó blij dat we die beslissing hebben gemaakt!! _/-\o_

Xanthippe schreef:
Kan niet meer zeggen elke keer dan: wauw, hier wordt ik zo gelukkig (en een beetje jaloers) van!
Zo'n mooi plekje, zo'n mooie beestjes, zo'n topper van een vriend...
Knap bezig, jullie!

Haha :D Dankjewel <3 En ik ben ook zó blij met die topper van een vriend.. anders had mijn leven er heel anders, en een stuk minder leuk :') , uitgezien...

Renee1991 schreef:
Heerlijke update weer! Ik ben jaloers op jouw leven :')

Hahaha :') Thanks :D :D

DeniseES schreef:
Ahhh wat fijn weer <3 Storm is wel echt een leukerd, ondeugend geval _O-

De ponies in de regen, hadden we regen in juni?! En toen Blue gewassen, heus is dat zo lang geleden _O-

Wilg <3 en Jay <3 en Tamme <3 en Splash die niet weet hoe hij zich naar zn leeftijd moet gedragen _O- ik zweer je, dat ding wordt 40, daar kom je nooit meer van af :')

Zal wel lekker gestonken hebben in die dakgoot

Storm is grappig :') Figuur :P
Haha ja, we hadden 1 debiele stortbui :') Heb Blue inmiddels al heel vaak gewassen _O- Hij is echt héél goed in zichzelf héél vies maken, en staat pal naast de weg :') De hele buurt is fan van Blue, dus dan moet ie er wel een beetje toonbaar uitzien _O-
Whahaha Splash :') Ja..... niet kapot te krijgen :')
Ik zou 't niet weten, ben er vér vandaan gebleven :')

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:38

Wat een heerlijke update weer.
Heerlijke gezellige beestenboel heb je zeg.

Wat fijn dat je konijnen, honden en katten samen kunnen.

En een heerlijke paarden heb je zeg. Wat een knapperds allemaal.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:24

Leuk weer een update, vrolijke beestenboel daar!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:41

Ik lees meestal in stilte mee. Maar ik wil toch even zeggen dat ik altijd zo blij word van jouw updates.
Wat een heerlijk plekje hebben jullie en een nog heerlijkere beestenboel <3

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:02

Ik word altijd zo blij van jouw updates, heerlijk al die dieren <3

En wat staat het westerntuig Tamme goed zeg, wauw!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:57

Brego is wel echt geweldig zeg! Tophond!

En Tamme in western tenue is erg stoer. Staat hem wel.