Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:25

Wellicht een paar stoere voorraadpotten? Ik zou de boeken dan wel rechtop zetten.
Een paar leuke koffiemokken of wijnglazen.
Print een onwijs mooie foto van een gerecht uit (het betere google jatwerk) en lijst deze in. Misschien twee...
Ik heb op 1 muur in de keuken een schilderij hangen van drie kalfjes (associatie met de straatnaam). Door een vriend geschilderd.

Bullebeest
Berichten: 3251
Geregistreerd: 08-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 18:54

Ilsey schreef:
Ik vind het dan weer niet te donker, Dana. Licht ook aan persoonlijke voorkeuren. Ik vind iets donkere leefruimtes gezelliger dan van die frisse lichte. Ik heb het liever kleiner en gezellig in huis ipv ruim/open en licht.


Haha ik zei het dat ik het wel donker vond worden. Zelf 1 muur in de woonkamer zwart en nogwel in het gedeelte waar het minst natuurlijk licht komt :o

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 19:08

Ojee heb ik daar licht ipv ligt geschreven? Slaaptekort doet wat met m'n hersenen :+

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:06

karijn schreef:
Wellicht een paar stoere voorraadpotten? Ik zou de boeken dan wel rechtop zetten.
Een paar leuke koffiemokken of wijnglazen.
Print een onwijs mooie foto van een gerecht uit (het betere google jatwerk) en lijst deze in. Misschien twee...
Ik heb op 1 muur in de keuken een schilderij hangen van drie kalfjes (associatie met de straatnaam). Door een vriend geschilderd.


Moet ik toch binnenkort eens komen bekijken :-) Ben gek op kalfjes. Hier hangt een kalender van Wiebe van der Zee met heel veel koetjes en kalfjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:12

Ik zou ook denken aan weckpotten of een drankplank (je alcoholische voorraad en bijbehorende mooie glazen). Mooi peper/ zout en oliestel kan ook erg decoratief staan.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:12

karijn schreef:
Wellicht een paar stoere voorraadpotten? Ik zou de boeken dan wel rechtop zetten.
Een paar leuke koffiemokken of wijnglazen.
Print een onwijs mooie foto van een gerecht uit (het betere google jatwerk) en lijst deze in. Misschien twee...
Ik heb op 1 muur in de keuken een schilderij hangen van drie kalfjes (associatie met de straatnaam). Door een vriend geschilderd.



Dit inderdaad en dan niet te kneuterig/te klein: mag best een flink groot "statement"stuk zijn :j

senna21

Berichten: 11973
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 20:18

Eerlijk gezegd vind ik dat de planken op deze manier niet zoveel toevoegen. Het is geen praktische opbergplek, maar als decoratie ook niet echt een toevoeging.
Dan liever één plank laten hangen. Daar kun je dan een paar mooie dingen plus een decoratieve hangplant kwijt. Of een mooie foto/schilderij oid ophangen.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 22:45

Oei, die keuken vind ik een lastige :o

Ik zou andere plankendragers halen bij Ikea, dit is namelijk gewoon van Ikea... en volgens mij zijn de andere dragers van dezelfde maten.

Er alleen decoratie op zetten, zoals eerder al genoemd, een statementpiece. Zelf zou ik zelfs één plank weg halen. Het oogt (zeker met deze dragers) een beetje als een schuur/opslag.

Verder zou ik de tegeltjes een kleurtje geven. Ziet er nu wat viezig uit, terwijl met een andere verf het al heel anders lijkt. En ik zou gaan voor andere handvaten op de deurtjes.

En aangezien er een verwarming in de keuken zit, zou ik gaan voor een bartafel die je aan de muur monteert. Ik heb zelf een losse bartafel, het zit super comfortabel!

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:00

De knopjes van de deurtjes zijn juist net vervangen :')

Wat betreft de planken zelf, er komt op termijn een industriële eettafel met een zwart metalen frame en een mooi houten blad. De planken willen we hier op aanpassen, de steunen worden dan ook zwart metaal en de plank zelf in dezelfde kleur hout als het tafelblad. Zo wordt het wat meer één geheel.

De ideeën van voorraad/weckpotten vind ik wel erg leuk! Wat zouden jullie daar dan in doen? Droge dingen zoals pasta en rijst wat je ook in de keuken kan gebruiken of juist andere dingen alleen voor decoratie?

Het mogen inderdaad wel wat grote/stoere dingen zijn. We willen niet al teveel losse dingetjes, dat vinden we al snel rommelig ogen.

Bedankt voor de leuke tips tot nu toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 23:18

Ik heb bijna alles in weckpotten. Pasta, rijst, bloem, paneermeel, suiker, suikerklontjes, snoepjes, koekjes, koffie (zakjes).

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:41

Shanna schreef:
Ik heb bijna alles in weckpotten. Pasta, rijst, bloem, paneermeel, suiker, suikerklontjes, snoepjes, koekjes, koffie (zakjes).


Ik ook!

noviceh

Berichten: 4829
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 00:53

Ziet er al gezellig uit Ellabella! Ik heb ook 2 planken in de keuken hangen. Op de onderste staat: een aantal kookboeken rechtop, 2 weckpotten (1 met drop, 1 met pepermunt), fotolijst met plantje en een groooooote weckpot met koffiebonen. Op de bovenste plank staat: 4 verschillende snijplanken die elkaar overlappen, 3 grote bloempotten waar ik iets in wil laten groeien als munt, rucola, peterselie, bieslook, basilicum oid. Had er kruidenplantjes van appie ingezet, maar die zijn binnen no-time dood. Ik vermoed dat deze uit de koeling komen?

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 01:19

Kruidenplantjes uit de supermarkt doen het bij mij ook vaak niet zo goed... die uit een tuincentrum bijvoorbeeld weer wel.
Wel een leuk idee, ik lust graag muntthee dus twee potten met muntplantjes zou ook leuk zijn. Die mooie houten snijplanken vind ik ook erg mooi. Ik zat een beetje op Google te kijken naar decoreren met weckpotten, toen vond ik een foto met weckpotten met hele walnoten in schil, dat zag er best mooi uit.

mirim

Berichten: 4432
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 08:58

Dat de kruidenplantjes uit de supermarkt doodgaan is omdat ze worden gekweekt op piepschuimbolletjes
Hier zit geen voeding in.
Als je het plantje uit het potje haalt en uitschud, nieuwe aarde in het potje doet en de plant daarin terugzet doen ze het veel langer :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:04

Hier ook alles in een pot, ideaal!

Hier is het qua inrichting redelijk af, niet te veel, want hou van ruimte en rust.
Alleen een goede eettafel vinden, is lastig.

Misschien dat jullie een idee hebben. De afmeting kan hooguit 80 bij 100 zijn. Kleiner mag ook, breder ook maar de lengte kan echt maar 1 meter zijn.

Veel winkels bezocht, bartafels bekeken maar niet echt iets wat er uitspringt.

Hebben jullie ideeën of sites waar we nog niet op gekeken zouden kunnen hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 11:38

Een ronde tafel met een diameter van 100 cm?

Onze inrichting begint nu een jaar na de verhuizing ook steeds meer vorm te krijgen. Vandaag moet ik nog de hallen en overlopen schilderen, dan hopelijk anders overmorgen de zijkanten van de trap, vervolgens de deurkozijnen, en dan kan ik de laatste vloeren gaan leggen.

In de woonkamer en keuken ben ik nu ook decoratie aan het afstemmen, en vooral heel veel weg aan het doen (vooral spul wat we gekregen hebben.. Vind het altijd zo ondankbaar dat gelijk weg te doen := ).
Slaapkamer moeten we nog een aantal mooie prints bestellen om de snoeren van de tv achter weg te werken.
Werkkamer wil ik ook nog een aantal mooie prints hebben. Overloop net zo. In de gang wil ik over de radiator een ombouw/ bankje maken. Nu gaat onze huidige salontafel weg, maar helemaal wegdoen vind ik zonde. Dus ik denk dat ik ga kijken of ik daar de zitting van de bank van kan maken..
Of dat ik hem als plantentafel ga gebruiken in de woonkamer nu onze vensterbanken onbruikbaar zijn geworden.. Nadeel daarvan is dat er wel weer ''decoratieve'' troep op komt.. :=

Zo'n kurken tafeltje in het donkerbruin is het;
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88950
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 12:21

Wel apart... een salontafel van kurk.
Daar kun je toch met een paar kussens een leuk bankje van maken :)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 14:24

Ik ga met DubbelDun mee :) En dan in de entree...

Afbeelding

Zo'n setting :) Kan ook prima met kussens... :)

Anders de poten onder de tafel weg en aan de muur hangen als prikbord maar dan anders.

DubbelFun

Berichten: 88950
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:02

Dat donkerbruin/grijs zou ik niet snel kiezen, maar het is wel heel sfeervol.

Ilsey

Berichten: 1066
Geregistreerd: 20-09-17
Woonplaats: Kruishoutem, O-VL, BE

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:26

Bweik, dat grijs. Het hout en die gele tint op de muur vind ik wel mooi. Ik zou gewoon heel die muur in die gele tint zetten wat die voorbeeldfoto betreft. Maar het is idd wel leuk om van die salontafel een soort bankje te maken denk ik ook. Als plantentafeltje zou die nochtans ook mooi staan ben ik van overtuigd.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:29

Shanna, rond kan maar dan denk ik wel 90 cm. Maar die zijn ook zeldzaam heb ik het idee.

Zo'n entree als bovenstaand plaatje is ook erg tof!

DubbelFun

Berichten: 88950
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:36

Ilsey schreef:
... Als plantentafeltje zou die nochtans ook mooi staan ben ik van overtuigd.

Als het lang genoeg is zou beide kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:39

Dit is het tafeltje in lichte kleur als plantentafel;
Afbeelding

Ik wil sowieso een ombouw om de radiator in de hal, denk dat dit wel een mooi zitblad is daarvoor. Moet hij natuurlijk wel passen, en niet te hoog worden. Dus dat is een kwestie van meten :+

Maar eerst een kwestie van schilderen en vloer leggen enzo..! :))

MoniqueT

Berichten: 8852
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:04

Eettafels van 90 cm rond zijn er genoeg hoor. En hele leuke ook!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:25

gribaldi schreef:
Hier ook alles in een pot, ideaal!

Hier is het qua inrichting redelijk af, niet te veel, want hou van ruimte en rust.
Alleen een goede eettafel vinden, is lastig.

Misschien dat jullie een idee hebben. De afmeting kan hooguit 80 bij 100 zijn. Kleiner mag ook, breder ook maar de lengte kan echt maar 1 meter zijn.

Veel winkels bezocht, bartafels bekeken maar niet echt iets wat er uitspringt.

Hebben jullie ideeën of sites waar we nog niet op gekeken zouden kunnen hebben?


Ken je maisonsdumonde.com ? Misschien zit daar wat tussen.