Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:19

Kaaswraps.
Wrap bestrooien met geraspte kaas, wrap er boven op, beiden zijden even in de pan totdat alles lekker gesmolten is. Lekker met salsa of quacamole dip :9 :Y)

Kaasstengels zelf maken: bladerdeeg (1 vel) in 4 stroken snijden. Besmeren met geklopt ei, bestrooien met geraspte kaas, beetje peper/zout. In de oven en klaar!!

Worstenbroodjes
1 vel bladerdeeg in 2-en snijden. 1 knakworst erin rollen, besmeren met geklopt ei, in de oven en klaar.

Niet duur, wel lekker!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 16:20

Ik wou hetzelfde zeggen als Mri! Alleen wij doen vaak roomkaas met iets van gerookte ham en een beetje sla erop.

Wij maken ook wel eens grote bak met Tzatziki en dan met afgebakken stokbrood, lekker dippen!

Sheran

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:37

Net bij de Lidl voor 8 euro boodschappen gedaan. Ik heb het lijstje ook even bij AH ingevuld en daar zou ik 11 euro nogwat kwijt zijn geweest :). Ik heb:
500 g wortels
500 g broccoli
maisbrood
2 kaasbroodjes
2 croissantjes
honing/mosterddressing
500 g pindakaas
2 liter cola (want ik heb hoofdpijn! Beetje veel, maar goed)
boterhamzakjes

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:48

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je al dat spul voor maar 8 euro gekocht hebt.. ik doe toch echt iets fout.. -O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:38

Dimple schreef:
En Sonja..........jouw vriend heeft dat nooit meer gedaan denk ik :') :') :')
Ga je er van stuiteren? Snel praten? Of hoe reageer je precies?? (als ik vragen mag :o )

soort van all of the above O:)
ik spreek sowieso vrij snel, maar dan gaat er nog even gas bij := en niet stil kunnen zitten,
krijg echt een soort van speedy vibe , ga ook sneller en meer bewegen, dat continu om je heen gaan zitten kijken, met je benen wiebelen, wippen met je voet , handgebaren tijdens het spreken , van hot naar her, niet allene kwa onderwerpen , maar ook echt het door de ruimte heen en ga zo maar door :+
dat is echt de suiker of de kleurtstoffen.
die red bull was tijdens een tour met ene hiphop show, we hadden de trailer uitgeladen en toen werd me gevraagd of ik niet wat rondjes om de theaterfabriek heen kon gaan rennen ofzo *\o/* ik was echt met flightcases op wielen de trailer uit aan het sjezen , surfend en al :P zo die laadklep af _O-

maar goed, boodschappen gedaan, dure week :100 euro maar dat is inclusief dik 50 euro koffie waarmee ik toch een maand of 2,5 a 3 mee vooruit kan en drinken voor de komende twee weken

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:49

Okay, dan mijn bonnetje van zojuist:
AH Champignons, 400 gr - 1,39
Biologische Rundergehakt circa 350 gr - 3,75
Chocolade eitjes, Mango-Chili, klein zakje 3,49
2 zakjes losse kerriepoeder @ 1,25 = 2,50

Dat maakt dus 11,13 euro.. -O-

De eitjes, hmm die waren dus niet nodig. Maar toch..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:51

Jannepauli schreef:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je al dat spul voor maar 8 euro gekocht hebt.. ik doe toch echt iets fout.. -O-

Waar haal je over het algemeen je boodschappen en hoe erg ben je aan A-merken gehecht?

Mijn vriend had gister boodschappen gedaan bij de Lidl, voor €10,65. Daarvoor had hij gehaald:

Netje met tomaten (hoeveel zijn dat er, een stuk of 6?)
Paprika mix (zitten er 3 in)
Een pak Belgische wafels (10 ofzo?)
2 pakken Amerikaanse choco koekjes
Zakje chocolade rozijnen
Een pak melk
8 bananen
2 pakjes beleg (cervelaat)
1 hele grilworst

Volgens mij had hij ook nog wat te drinken, maar dat weet ik niet zeker, want ik was niet mee met boodschappen doen ;) Ik had gevraagd om "wat lekkers" en hij heeft gelijk aardig wat ingeslagen, haha. Had van mij niet gehoeven, maar ach, het komt wel op :D

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:56

Ik haal mijn boodschappen meestal bij AH, en sommige producten (boter, Griekse room yoghurt) bij de Aldi
Ik koop haast nooit A-merken, wel de huismerken en van Euroshopper dingen als suiker.
En toch vliegt mijn geld de portomonnee uit.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:15

Koop je veel luxe dingen? Frisdrank? Luxe koek?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:22

Voor mij scheelde het een hele hoop om praktisch alles van Euro Shopper of Lidl te kopen. A-merken kopen we eigenlijk alleen als ze goed in de aanbieding zijn en als gulden middenweg pakken we gewoon AH huismerk producten, voor dingen die we van de Euro Shopper of Lidl niet lekker vinden ofzo.

Wat bij ons heel erg scheelde was Euro Shopper frisdrank halen ipv AH huismerk (of A merk) en goed op de aanbiedingen letten. Zo moet ik van de week even langs de Hoogvliet, daar ben ik nog nooit geweest, maar daar hebben ze de mexicaanse gehaktkruiden in de aanbieding die wij altijd gebruiken (en die zijn er alleen van A-merk, maar nu dus 1+1 gratis). Ik had ook gezien dat de kaas daar in de aanbieding was (half kilo voor €3,50) en de Lipton Ice Tea is in de aanbieding (1+1 gratis). Maar ik moet van de Ice Tea nog even kijken hoeveel de aanbiedingsprijs scheelt met Lidl Ice Tea prijs. Als het amper scheelt sla ik een voorraad Lipton in en als het alsnog aardig scheelt, haal ik wel weer gewone Lidl Ice Tea. Bij Etos is de Elmex tandpasta nu 1+1 gratis, dus daar moet ik ook nog 4 tubes van halen. Dan kunnen we weer even vooruit :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:56

Jannepauli schreef:
Okay, dan mijn bonnetje van zojuist:
AH Champignons, 400 gr - 1,39
Biologische Rundergehakt circa 350 gr - 3,75
Chocolade eitjes, Mango-Chili, klein zakje 3,49
2 zakjes losse kerriepoeder @ 1,25 = 2,50

Dat maakt dus 11,13 euro.. -O-

De eitjes, hmm die waren dus niet nodig. Maar toch..

Hoeveel kerriepoeder zit in zo'n zakje? Ik heb een grote zak kerriepoeder bij de toko gekocht voor een euro ofzo!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:57

En anders van Es oid is vast goedkoper!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:36

Roselie schreef:
Koop je veel luxe dingen? Frisdrank? Luxe koek?

Nee, totaal niet. Frisdrank doe ik niet aan, koekjes niet of nauwelijks ( behalve Euroshopper Krakelingen, 400 gr 1,29 lekkerrrr) - hoe saai eigenlijk - geen snack dingen.. ik koop wel liever bio-vlees en was ook erg van de maaltijd-salades. Maak nu gewoon zelf sla klaar met zoveel mogelijk verse ingrediënten.Fruitsmoothies maak ik zelf. Groente koop ik bij de AH.
Ik lust geen andere koffie dan de AH-pads (mocca).

Die zakjes kerrie: ik denk zo'n 50 gr per zakje?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:39

Ik herken het wel hoor... Geld is zo weer op.. Waaraan? Sons geen idee

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:10

Je hebt ook potjes kerrie van euroshopper. Veel goedkoper dan zakjes.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:22

Niet bij onze AH helaas..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:36

Apart.......zelfs onze mini AH heeft dat. Raar hoe dat per winkel verschilt.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:45

Het kan erg verschillen.. ik zit tussen 2 dorpen in, in beide is een AH ( van dezelfde 'eigenaar') - in grote lijn is het aanbod wel hetzelfde, maar op details kan het verschillen. Zal wel afhankelijk van de ruimte zijn..
Ik zag trouwens op de site van de Lidl dat ook zij aangeven dat bepaalde producten die in de aanbieding zijn, niet in alle winkels te krijgen zijn. Op de site kun je selecteren om te kijken of jouw Lidl de aanbieding heeft.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:47

Gisteren even bij de dekamarkt geweest kwa indeling echt bagger maar brood is daar lekker en goedkoop!! Vlees enz vind ik daar heel stuk minder!
Toevallig zit er een Turkse winkel naast even 5 kg aardappels voor 2 euro gescoord!! Ben maar niet verder de winkel ingegaan veel te lekker spul daar!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:52

Ja Lidl werkt met regio's voor wat betreft aanbiedingen.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:53

Ik heb gevriesdroogde bieslook gehaald bij Lidl. Grote pot voor 0.89 cent of zo. Word ik blij van.

Overigens voor kaas gaan we hier direct aan de fabriek halen. Beemsterkaas uiteraard. Zit hier 3 min vandaan (zie de fabriek vanuit de keuken)
Daar hebben ze goede aanbiedingen. Kilo voor 5,99 extra belegen of zo. Echt ideaal. Dan laat ik het daar vacumeren (schrijf ik dat goed??) en dan kunnen we er weer tegen.

Vandaag met de kids naar Madurodam *\o/* Rugzak met drinkbekers, koekjes etc mee. Dus nu snel afsluiten :wave:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:54

Wow dat is niet duur Dimple! Doe mij ook z'n stuk Beemster, dat is zoooo lekker :D

Veel plezier trouwens in Madurodam :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:59

Jannepauli geloof jij nog in biologisch vlees na alle schandalen? Ben gisteren bij de Lidl weg gebleven, Amerika week te veel lekkere dingen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:01

Ik koop ook biologisch vlees. En ja ik geloof er nog in.......... anders kun je net zo goed niks meer kopen.
Ik proef in ieder geval het verschil en zie het ook in de pan.

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:18

Ik heb mijnman om. Die wilde eerst alleen maar pepsi cola drinken. Nu is first choise cola ook goed. Scheelt iets van 21 cent per 1.5 ltier