Ohhhhh wat een leuk topic! Mag ik met jullie meepraten?! Ik wil ook heel graag meubels gaan opknappen/zelf maken. Heb laatst 2 nachtkastjes gekocht, inmiddels wel al helemaal geschuurd, maar heb geen geld om verf te kopen Dus ik moet nog eventjes wachten
Vind de verf van de action juist super Even goedkoper grondverf eronder en twee lagen en het is net zo mooi als dure verf Waar je ook eerst grondverf en twee lagen van moet gebruiken
Met een goede primer kan je Ikea meubels verven Action verf heb ik helaas geen ervaring mee (behalve spuitverf dan, die vond ik verschrikkelijk) Hebben ze bij Action ook gewoon witte muurverf?
Aankomende dinsdag is het zover! De sleutel van ons nieuwe huis Vandaag heb ik kleuren en behang gekozen.
Dit fijne behang komt in de slaap kamer op één muur, de andere muren worden een licht beige/zand kleur.
Ze hebben bij de action ook muurverf hoor. Ik heb de ervaring dat de verf van de action gelig word. De gewone verf dan he. Maar hier word ook gerookt dus dat kan het ook zijn uiteraard.
Ik heb ook nieuwe projectjes. Ik heb mijn salon tafel en eettafel verkocht. (had ik wit geverfd met een leem blad.) Nieuwe salontafel van MP en morgen een nieuwe eettafel halen ook van MP. Die worden beide wit qua onderstel en het blad ga ik eerst schuren dan beitsen dan schuren en dan aflakken met blanke lak.
Jep Maar doordat je niet schuurt hecht het -zeker op een gladde ondergrond, minder goed en is het dus niet stootvast. Dat kan je een nadeel noemen, aan de andere kant: "we" willen toch dat de meubels er 'distressed' uit zien? Overigens blijft het al een stuk beter zitten als je het meubel daarna lekker dik in de was zet.
Daisyree
Geplaatst: 17-10-13 14:08
Ik ben de afgelopen bezig geweest met lekker knutselen. Er staat ook een kastje in de lak, maar die is nog niet af. Dus foto's daarvan volgen nog.
Oh en heeft er nog iemand tips welke verf handig is voor een zitbankje? We hebben een bankje in de keuken gemaakt en deze moet geschilderd worden.
Start bankje:
Nu:
Er moet dus nog een kleurtje op. Maar welk merk is goed stoot en krasvast?
x_Rebecca
Geplaatst: 17-10-13 15:17
Hallo!
Ik vroeg me af of jullie tips voor mij hebben, ik heb vier stoelen gekregen die ik heel lekker vind zitten... ze zijn alleen nogal ouderwets haha.
Nu wilde ik eigenlijk het hout wit spuiten of schilderen, dat weet ik nog niet zo goed. Wil de kussens opnieuw laten bekleden in het groen (mijn bank is groen vandaar) wel redelijk fel. Wat denken julkie, zou het wat worden? En hebben jullie tips hoe ik de stoelen het mooist een nieuw kleurtje kan geven?
Krijg de foto niet gedraaid vanaf mijn mobiel, maar voor het idee..
Dat lijken me redelijk eenvoudige projectjes, die stoelen Ik zou voor schilderen gaan. Gewoon alle delen licht opschuren, schoonmaken, ontvetten en kwasten maar.
Daisyree: daar kan gewoon een hoogglanslak op toch? Die zijn goed slijtvast.
Dat dacht ik ook al. Maar volgens manlief was dat niet genoeg (hoewel de tafel er na 4 jaar ook nog keurig uitziet ) Maar iig bedankt! Smeer er wel een laag extra op en een zorg dat hij goed schoon is.
Dat dacht ik ook al. Maar volgens manlief was dat niet genoeg (hoewel de tafel er na 4 jaar ook nog keurig uitziet ) Maar iig bedankt! Smeer er wel een laag extra op en een zorg dat hij goed schoon is.
Eventueel een goede lak erover heen. Die ook op trappen wordt gebruikt?
Ik heb vloerlak.. Dat is denk ik ook wat stootvaster?
MarChak
Geplaatst: 17-10-13 18:13
Ik volg het topic altijd, ben zelf ook altijd creabea geweest, maar nu niet echt meer tijd voor...
Iemand interesse in onderstaande computerkast? ik wilde hem wit schilderen maar heb er eigenlijk geen plaats voor. (heb dus al het rolluik, de achterwand en het toetsenbordplankje losgeschroefd, maar dit is er allemaal nog bij). Info per PB graag (af te halen tussen Dordt en R`dam).