Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 15:06

Ze passen de reclame van Jumbo voor de prijsgarantie elke week meer aan! Nu moet de prijs blijvend lager zijn.. Ze maken het steeds moeilijker!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:15

ingedebruijn schreef:
Ze passen de reclame van Jumbo voor de prijsgarantie elke week meer aan! Nu moet de prijs blijvend lager zijn.. Ze maken het steeds moeilijker!

Wat is daar anders aan dan? Blijvend lager wil toch alleen zeggen dat het niet om een aanbieding mag gaan bij de concurrent? En dat was altijd al zo :j Hoelang zo'n prijs lager blijft weet je nooit, maar zolang het maar niet vooraf bekend is dat het tijdelijk is is het goed toch?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:08

Ik heb elke keer het idee dat ze een stukje tekst toevoegen aan de reclame haha maar dat zal ik me wel verbeelden dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:45

Mijn menu voor deze week:

Vandaag: boomstammetje, aardappeltoefjes en een courgette uit de oven
Dinsdag: aardappeltoefjes (de laatste), hamburger en champignons
Woensdag: rijst, vis, champignons
Donderdag: zelfgemaakte pizza (uh met champignons dus :') )
Vrijdag t/m zondag: bij mijn ouders

Boodschappen voor deze week:
- grote bak champignons
- brood (hopelijk met 50% korting dat ze op de datum zijn .. dan ben ik maar 34 cent kwijt *\o/* )
- geraspte kaas (discount gaat per 3 zakken, dus voor komende weken dan ook)
- misschien nog een paprika voor bij de pizza

Het valt vast niet op dat ik erg fan ben van champignons :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:54

Hier vanavond tortellini met eigengemaakte pastasaus en kaas uit de oven. Morgen uitgenodigd bij pa en ma, woensdag wordt eten onderweg richting tentenkamp. O:) Donderdag broodje hamburger met komkommer (opmaken wat nog in huis is) en vrijdag pizzadag bij ons. Zaterdag weer boodschappen doen, want krijgen zondag boel visite. Dat wordt niet besparen ;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:56

klinkt als een beetje weinig groente Idinn, misschien kan je de champignons nog wat opleuken met een uitje, paprika etc. :Y)

Die kaas kan je prima invriezen, dan is het langer houdbaar. Beetje kneden als het bevroren is en je haalt eruit wat je nodig hebt :)*

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:59

De voedingswaarde van champignons is ook bijna nihil, eerder buikvulling. Ik gebruik dat nooit als hoofgroente, net als stoofperen. Dat is altijd voor erbij, net als rabarber.
Ik zag zaterdag flespompoen in de winkel. Lijkt me wel eens leuk om daar iets mee te doen, maar één zo'n pompoentje kostte 2.39 :')
Vandaag voor het eerst in 16 jaar weer spruiten gegeten, en de eerste keer dat ik het niet kokhalsend op at (op de trap bij mijn ouders _O- ). Voor herhaling vatbaar!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:03

Mootje schreef:
Vandaag voor het eerst in 16 jaar weer spruiten gegeten, en de eerste keer dat ik het niet kokhalsend op at (op de trap bij mijn ouders _O- ). Voor herhaling vatbaar!!

GAT-VER-DAM-ME _O- Ik kan er nog steeds niet aan wennen!!

Vrijdag zei mijn zus tegen mijn neefje: 'vraag eens aan Diane hoeveel spruiten zij vroeger moest eten?'. Kreeg bijna weer jeugd tranen... ik moest zoveel spruiten als hoe oud ik was!! En dan niet met appelmoes wegspoelen, maar gewoon prakken met de aardappelen *trauma*
Ik heb het nog geprobeerd hoor, want vriendlief houdt ervan, maar tegenwoordig maak ik mezelf blij met iets anders.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:04

Quellian, het is dat ik geen zusje heb, maar ik moest ook het aantal spruiten eten dat ik oud was! :') Ik mocht er dan wel appelmoes overheen, maar dat maakte het eigenlijk alleen maar moeilijker.
Ik had vandaag spruitjes met balsamico azijn, cranberries en wat brokjes blauwaderkaas!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 15-10-12 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:05

Vandaag heb ik een lekkere gezonde salade met kaas op bij de sportschool. Heerlijk. Ik eet soms mee met de groep als we klaar zijn met trainen, is altijd erg gezellig :)
Dinsdag: Soepje van bouillon, champignons en wat gebroken spaghetti als vermicelli, daarbij afbakbrood met kruidenboter
Woensdag: geen idee, eet mee op de vereniging, gratisch en voor niks :Y)
Donderdag: Stamppot met andijvie en kaas
Vrijdag: Rijst met quorn en groenten (zakje gesneden, 35% korting, ligt nu in de vriezer)
Zaterdag ga ik weg voor een weekendje, ben zondag weer terug. Ik ga niet zoveel geld uitgeven maar dit is toch wel een erg leuk uitje :)

Ik denk dat ik deze week al wat maaltijden ga koken voor volgende week en die vries ik dan in. Ik heb ook ingrediënten voor roompasta met andijvie maar ik weet niet of de andijvie maandag nog goed is.

Champignons zijn toch ook geen groente? :7

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:09

Wij kregen vroeger altijd spruitjes bij de stoofperen voor de vitamines. Nu zijn wij niet dol op spuiten dus die heb ik lekker weggelaten en gewoon stoofperen als "groente" gegeten met aardappels.

In Frankrijk zien ze aardappels als groente, die keken raar op toen ik aardappels en boontjes bij mijn vlees wilde in een restaurant. Snappen ze niks van, ik kreeg de aardappels en mijn tafelgenoot de boontjes.
Sinds dien kijk ik niet meer zo nauw als er een keer geen groente bij de aardappels zit. ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:19

Alleen champignons zie ik ook neit snel als groente, dat is meer extra erbij of variatie.

En spruitjes doe ik ook nooit, alhoewel zelfs vriendlief ze op zijn tijd gewokt met ui en wat spekjes ze wel lust. Kan ik binnenkort wel weer eens doen :j

Kaas koop ik trouwens nooit geraspt. Gewoon een blok kaas en indien nodig rasp ik het op dat moment. Ook omdat ik vaak zat geraspte kaas heb gehad waarvan het overgebleven restje dan groen/ blauw van kleur werd >;)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:22

Ik rasp juist de restjes en vries die in, wordt het niet groen :#

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:34

Ui gooi ik eigenlijk overal doorheen ... standaard in huis. De vis is trouwens een diepvriesding met spinazie. Ik lust niet zoveel groente, dus voor mij vallen champignons er wel onder. Anders lust ik er helemaal zo weinig :o Overigens hoort een pizza met tomatensaus, dus die dag eet ik ook tomaten, maar die heb ik al liggen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:15

Ik ga denk ik vanmiddag nog even voor de extra aanbieding naar de C1000. Voor de snijboontjes :j Gaan we dat lekker eten vanavond :j
Denk dat ik er een visje bijmaak, niet helemaal zoals mijn weekplanning, maar dat geeft niet zo heel erg veel.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:47

Gisteren even snel moeten eten. Want ik kwam uit school ongeveer gelijk thuis met vriendlief en ik moest vervolgens weer heel de avond werken.

Soep van de liddl, kost nog egen euro voor een blik en een stokbrood erbij ook van de liddl.
Dus voor 2 euro gegegeten gisteren.

Vandaag denk ik de vis pangius filets met folie in de over klaargaren, met aardappeltjes en een beetje sla!
Die filets heb ik in de anbieding gekocht 4 voor 2 euro. Dus deze 2 komen zo uit de vriezer zetten.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:48

Sakkia, wat is de aanbieding precies?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:50

wij hadden gisteren bloemkool met catalaanse worstjes :9
vanavond bij ouders vriendje eten
en de rest van de week weet ik het nog niet....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:53

Oe die Catalaanse worstjes zijn lekker :9

Snijbonen 50% korting, maar op de site staat er dus geen prijs bij :+ De rest van de aanbiedingen bij de C1000 weet ik even niet :o

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:55

ja ik hou van die catalaanse worstjes :)) zijn eigenlijk de enige worstjes die ik graag eet :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:00

Ik vind spruiten heerlijk, de rest van mijn gezin vond het nooit zo geweldig. Sinds tijden maak ik er echter stampot van, nu smult iedereen.
Aardappels en spruiten tegelijk in 1 pan gaar koken. Intussen gehakt los braden, spekkies en beetje gesnipperde ui er door. Als laatste 2 eieren er door mengen. Alles klaar? Dan spruiten en aardappels stampen en goed mengen, dan gehaktmengsel er door mengen. Indien gewenst nog jus er over en smullen maar. Op dezelfde manier maak ik ook vaak wortel stampot, maar dan zonder de eieren.
Straks even naar de Lidl, ben in de buurt, dus even de goedkope boodschappen daar halen, rest wat ik daar niet kan krijgen of niet lekker vind, haal ik hier in het dorp bij de Coop of Aldi.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:27

SAKKIA schreef:
Oe die Catalaanse worstjes zijn lekker :9

Snijbonen 50% korting, maar op de site staat er dus geen prijs bij :+ De rest van de aanbiedingen bij de C1000 weet ik even niet :o

In de folder staat zak 400 gram 1 euro 39 cent (normale prijs 2 euro 79 cent)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:05

Okee misschien dat ik ze dan ook nog even haal.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:45

Nou ik mag vrijdag langs de dokter.. hoogstwaarschijnlijk heb ik RLS.. maar dat moet eerst nog onderzocht worden. Wordt weer extra besparen voor de rekening die dan komt.. heb mn eigen risico nog niet gebruikt |(

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:47

Wat is RLS?