Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:20

Leuke dingen allemaal Vankje, ook wel een beetje mijn ding zo.
Ik weet niet of je het van plan bent, maar ik zou die kast niet schilderen :=

Mooi zo'n glasschilderij :j Niet passend bij mijn eigen dingen (die foto althans), maar wel mooi :j

Vankje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 07:46

Nee, die kast wordt zeker niet geschilderd! Die blijft zoals ie is :j Gaan alleen twee nieuwe knopjes op de lade zetten, eentje is helemaal scheef gebogen.
Het glas bovenin is overigens groen, alleen zie je dat niet op de foto omdat de zon niet schijnt. Als de zon erop schijnt is ie nog mooier :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:40

Goeiemorgen!
Wat een mooie tekeningen _Lorette! Zelf gemaakt?
Ik vind de tweede het leukst, maar denk dat de derde het handigst en functioneelst is.
Wat dient dat "ding" voor wat naast je raam zit op je 2de foto? Is het nou een kast of...? Kan het er niet helemaal uithalen, zie geen deurtjes :D. Lekkere ruimte hoor!

Wow, wat een grote keuken Geertje!
Maar hoe gaat het nu verder in z'n werk? Worden de kastjes er later ondergeplaatst?
Wel erg leuk om te zien :j!

Leuk Vankje! Zo'n staande spiegel wil ik ook nog, maar kan maar niet de juiste vinden.
Tweede foto is echt heel leuk, kleurtjes passen precies bij het sfeertje! Die slagroomklopper is heeeel gaaf!

Ik ga ook eens googlen op zo'n glasschilderij. Ken het helemaal niet :).

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:43

Dat is de muur die nog gestuct moet worden. :P Daarachter zit het trapgat met met een dakkapel. Die is doorgetrokken naar de slaapkamer. Nu ziet het er nog wat vreemd uit. Als het afgewerkt is, dan is de rechterkant een net raampje in een nisje, maar in die kleine ruimte kan ik dus niet veel anders dan er een klein bureautje in zetten of een leesstoel o.i.d.

Tekeningen zijn met floorplanner gemaakt. :Y)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 08:52

en betreft het glas schilderij, ik weet hoe ze er uit zien, en kan ze (bijna) niet vinden op google...... :o :P
Ze hadden kleine vierkante (ongeveer 20x20) en die waren iets van 28,00. De grote (jeetje hoe schat je een maat?! :o ) waren 38,00. Viel niet tegen!
Waren echt super mooi!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:19

Is het zeg maar dat zelfde idee als foto-op/in-glas, alleen dan met een geschilderd iets achter het glas?

Ah thanks _ Lorette :). Wist het niet zeker, omdat de trap tot een bepaald gedeelte loopt op de plaatjes :). Wel lekker licht daarboven zeker?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:22

Vankje@Wat keuk trouwens die glazen 'potten'!
Is die ene een pot om in te karnen?Leuk dat het etiket er nog op zit.Hoe oud zou dat zijn?

Mijn keukenblad staat nog ;) Heb weleen scheur ontdekt,ga maar eens uitvogelen hoe ik dat ga vullen.
Al met al ben ik erg tevreden!
Voorheen heb ik wel veel vloeren gestort maar dit is wel anders. :D

De kastjes worden van oud hout gemaakt...van de tabaksschuur van een vriendin en daarna hebben die planken nog als muurtje gediend als afscheiding van de oude keuken.
Ik probeer de onbewerkte kant,houtkleur...aan de voorkant te doen.De achterkant is dan wit.
Mocht ik de houtkleur ooit zat zijn dan schroef ik het plankje achter het deurtje los en draai de boel om.Dat kan ik dan schilderen.Of wit laten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:23

Lorette, hoe gaat de deur open? Naar binnen??

Bedenk dan wel dat hij bij optie 3 waarsch tegen je bed aan komt en niet helemaal open kan. Moet je ook altijd de deur weer dicht doen voor je de kamer in kan.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:29

Kentaro, wij hebben daar toevallig ook naar gekeken en je hebt bij decoglas wel het een en ander op deze site.. http://www.sicocado.be/EuroGraphics.htm

Ik weet dat ze bij de expo nog wel wat keuzes hebben, maar ook nog niet veel.. Op canvas is er meer te krijgen.. Komt denk ik omdat het nog vrij nieuw is..

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:34

Thanks Yv & Geerke.
@Geerke: Ik denk eigenlijk dat ze beiden gemaakt zijn om te karnen :j Als ik ga zoeken op Blow Butter Churn dan is de rechter pot het oudere model. Toen was het mechanisme nog zichtbaar, later hebben ze daar die behuizing om gemaakt.
Denk dat ze uit de jaren 30/40 komen :j Ga straks het etiket eens wat beter bekijken.

Klinkt gaaf, die kastjes. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Vind de glasschilderijen wel mooi, maar niks voor bij ons.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:37

Naath, dat zijn ze inderdaad!!
Vind de kleuren er zo mooi op uit komen en heb het idee dat het ook mooi blijft ondanks lichtinval?! (wij hebben nu een schilderij dat helaas toch wat vager is geworden in de loop der tijd :P )

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:42

Dat is dan wel het idee van foto in glas. Erg leuk, ik ga er ook 2 bestellen voor op de slaapkamer, alleen dan een foto ipv een print erin. Die Afrikaanse prints zijn wel heeeeel gaaf <3.
Had ze toevallig vorige week een mail gestuurd of de foto's die ik wil wel de goeie resolutie hebben. We willen er 2 van 50x70 en dan 1je aan elke zijde van het bed. Mooie prijsregeling ook: bij aanschaf van 2 tegelijk een korting van 15%. Scheelt toch ongeveer 25 euro per stuk *\o/* .
Die deco dingen zijn trouwens ook wel een hele gave oplossing als je een kleine ruimte hebt wat eigenlijk 2 ruimtes zijn :j.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:48

hele mooie kamers gezien,ik hou van een landelijke stijl

super dat betonnen keukenblad

vraagje,uit inboedel van vriend,staat in de schuur een grote grenen linnenkast,geen oud hout ,maar van lelijk oranje hout.
zou ik hem kunnen verven,moet je dan echt heel de laklaag eraf halen.
ik wil hem op de slaapkamer zetten,als hij een mooie gebroken witte kleur heeft,als jullie mooie kleur verf weten ?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:49

Lukka, Dat kun je beter in het 'meubels pimpen' topic vragen :) Hier staan ook linkjes naar websites met stappenplannen enzo.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 09:50

Met een schuurmachine valt het best mee, maar zou hem wel helemaal kaal maken voor een mooi resultaat!
Kleur is moeilijk zeggen, ligt helemaal aan de rest van je spullen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:00

lukka63 schreef:
hele mooie kamers gezien,ik hou van een landelijke stijl

super dat betonnen keukenblad

vraagje,uit inboedel van vriend,staat in de schuur een grote grenen linnenkast,geen oud hout ,maar van lelijk oranje hout.
zou ik hem kunnen verven,moet je dan echt heel de laklaag eraf halen.
ik wil hem op de slaapkamer zetten,als hij een mooie gebroken witte kleur heeft,als jullie mooie kleur verf weten ?

als je de laklaag een beetje ruwschuurt hoeft hij er niet helemaal af volgens mij.
Zit de laag er mooi egaal op?

Ik had trouwens vorige week de muur van de keuken geschildert,precies de kleur die ik wilde.
Maar volgens mij ben ik de enige die het mooi vindt :')
Wees eens eerlijk....hoe erg is het? :D

Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:02

Ik vind het een mooi kleurtje, maar dan zou ik dat wandje met de tuindeur wel wit schilderen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:02

Het is aboluut niet mijn kleur, maar vind hem daar helemaal niet mis staan! (je hebt veel lichtinval)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:04

Als het grenen is, zou je het gewoon kunnen schuren en daarna opnieuw lakken lijkt mij?
Histor heeft mooie roomkleurtjes in het assortiment! Is echt heel persoonlijk wat iemand mooi vindt natuurlijk :).

Geerke: (sorry, zeg elke keer Geertje :') ) Ik vind het leuk! Je keukenkastjes worden houtkleur toch? Zou denk ik zelf dan de kastjes toch wit doen..
Alhoewel... Wat wil je verder nog op of tegen die rode muur?
Vind het altijd wel gewaagd en stoer om te zien, zo'n felle kleur. Denk niet dat ik het zelf aan zou durven :D.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:06

Mootje schreef:
Ik vind het een mooi kleurtje, maar dan zou ik dat wandje met de tuindeur wel wit schilderen!

:D die gaat waarschijnlijk lichtblauw worden...nee,ik ben niet kleurenblind :')

Op de rode muur komt een, op een kastdeurtje geschilderde koeienkop die mijn moeder heeft gemaakt <3 en een lichtblauw bordenrekje.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:08

Lavendelblauw of blauw-lichtblauw :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:11

MMmmm op die site met de glasdingen staan wel veel mooie dingen. Maar zijn die dingen niet heel zwaar?

Ik ben vanmiddag vrij en dan ga ik, gewapend met kladblok, maar eens richting wat bouwmarkten. Wat kleuren kiezen en dan aan vriendje voorleggen :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:32

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:34

Degene die ik gezien heb, waren zeker niet zwaarder dan een schilderij!

In m'n zoektocht naar een mooie kleur voor op een muur, kwam ik dit tegen op internet. Vond er echt zeer nuttige dingen in staan!

wat algemene tips over kleur en kleurgebruik:

* De makkelijkste manier om kleuren te combineren is ton sur ton. Neem twee of meer tinten van dezelfde kleur, dus in lichte en donkere variaties. Hoe meer tinten verschil de kleuren onderling hebben, hoe meer aandacht de combinatie trekt. En andersom, hoe dichter de kleuren bij elkaar liggen, hoe rustiger het oogt.

* Voor actie en spanning kiest u complementaire kleuren, zoals lime groen met rood of citroengeel met paarsblauw.

* Het aanbrengen van kleine kleurnuances binnen één kleurtoon verlevendigt een ruimte Denk maar aan de natuur. Waarom vinden we dat zo mooi? Omdat er wel duizenden verschillende tinten bruin of groen of geel in voorkomen. Als je bij de inrichting van een ruimte ook meer verschillende kleurnuances aanbrengt, kun je dat effect benaderen. Dus gebruik binnen een kleurtoon, verschillende nuances (licht en donker, feller en vergrijsder).

* Kleuren hebben een ruimtelijke werking. Zo laten donkere kleuren een ruimte kleiner lijken, en hebben lichte tinten een ruimtelijk effect. Verder is het zo dat warme kleuren (rood, geel, oranje) op je af komen en een ruimte dus kleiner laten lijken. Een muur in een koele tint (blauw, paars, de meeste groenen) daarentegen lijkt te wijken, waardoor de muur verder weg lijkt.

Voor kleine ruimtes raad ik af grote contrasten te gebruiken op grote oppervlakken zoals muren. In een kleine ruimte wordt dat erg onrustig. Mooi op elkaar afgestemde kleuren zijn hier het beste. Bovendien lijkt een kleine ruimte groter als de muren verschillende, net andere kleurnuances hebben.

* Welke wanden een donkere kleur krijgen en welke lichter blijven, hangt af van de afmetingen van de kamer. Een smalle langwerpige kamer, lijkt nog smaller en langer als de lange wanden donker worden geschilderd. Niet doen dus. Houd die lange wanden overwegend licht. Geef in zo’n smalle ruimte de korte wanden een donkerdere kleur (’s avonds kunnen de gordijnen voor dit effect zogen) en/of breng eventueel één of twee donkere kleurvlakken aan op de lange lichte wanden.

* Houdt er verder rekening mee dat donkere en felle kleuren in het zonlicht lichter en fletser lijken. Een ruimte op het zuiden kan dus meer kleur “hebben” dan een ruimte op het noorden.

* Bekijk verfkleuren voor de wand niet van boven maar houdt ze rechtop tegen de muur. Als de kleurstalen op tafel liggen valt er meer licht op, en lijken de kleuren wat lichter.

* Bekijk verfstalen/kleuren (hoe groter hoe beter) altijd ter plekke (het licht in uw huis is anders dan in de winkel). Bekijk kleuren zowel overdag als bij kunstlicht, een groot verschil.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:39

Staan idd handige dingen tussen :j

wat ik zo handig vond bij de Ikea is dat ze daar stukjes laminaat gezaagd hebben als staaltje, bij de bouwmarkten heb je gewoon van die papiertjes en dat is toch altijd anders en glanst ook altijd.