Wij geven begeleiding daar, via wie komt je maatje daar?
plieza
Geplaatst: 04-01-15 15:24
Zandvoort is inderdaad onveilig vanwege het gebrek aan uitloop. Daarnaast is het een circuit met veel betonnen muren langs de baan en bandenstapels. Geen probleem met een auto, maar als je daar als persoon head first in gaat heb je grote kans dat je niet meer opstaat. Lange tijd terug is dat ook een keer gebeurd met een race van volgens mij destijds de knmv cup. Sindsdien komen ze ook niet meer op zandvoort. Ik heb daar wel een training mogen rijden, omdat ik toch niet voluit ging en mijn vader die training gehad had van BMW als vergoeding voor een recall. Mijn vader ging daar toch niet rijden en ik ga nog lang niet hard genoeg om het daar gevaarlijk te maken. Sowieso hoor je bij een training op 70% van je kunnen te rijden.
Aanrader blijft het niet. Assen is veel beter en goed georganiseerd. En Sanne, nee van ruilen komt huilen.
Als ik mijn papa lief aankijk kunnen we vast wel een keertje langskomen met een clubje tijdens een race. Maar dat is meer iets voor de zomer.
En sorry dat ik zo zit te spammen over het racen. Ik ben er zelf heel enthousiast over en maak anderen graag ook enthousiast haha. (niet dat ik het vaak doe, helaas.) Als het te veel is gewoon melden. Dan hou ik erover op.
Thanks voor alle uitleg. Dus Zandvoort kan ik 'vergeten' om een ooit een training te gaan doen. Training is dan puur voor mezelf dat ik 'normaler' door een bocht kan , nouja normaler klinkt niet best, maar ik moet nu de bocht eerst echt kennen voor ik er 'harder' doorheen durf ipv op semi oma tempo voor de extra veiligheid (al ga ik wel sneller dan de vrachtwaggels )
Daar is Lelystad mooi voor, kort technisch baantje maar wel met flinke doordraaiers
MoOtJuHh
Geplaatst: 04-01-15 21:04
Polly, weet jij dan ook hoe het met verzekeringen (of een dag verzekering) gaat?
Plieza, ik heb er geen last van. Zit nu al een plan te maken om eens echt een training te gaan doen. En dan niet op Zandvoort, maar in Lelystad (thanks Polly voor het advies).
Klinkt allemaal wel erg gaaf op het circuit rijden!
Mijn vriend en ik gaan zondag het land door, heb 2 afspraken staan om een motor te bezichtigen
Minimus
Geplaatst: 04-01-15 21:37
Wat leuk! Maatje komt daar met een vriend genaamd Jo.rik via vado motorsport ofzo. Ik weet niet echt veel meer vrees ik. Hij is nu wel benieuwd wie jij nou bent :p Hilarisch, straks kennen jullie elkaaer al gewoon.
En geeft niks hoor! Ik zit helaas nog te kort in de motorbusiness om al veel te kunnen/kennen. Dus het gepraat over de racerij vind ik leuk, leer ik alleen maar van Zou tof zijn om een keer met z'n allen een rondje te touren. K hoop dit jaar op de MF mega meeting te staan, zou lol zijn als er een speciale bokt–afdeling zou zijn
Edit: Spannend ReJo Ik ben heel benieuwd wat de uitslag gaat zijn
Laatst bijgewerkt door Minimus op 04-01-15 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja als in motorforum! Heb t twee jaar moeten missen. Eerste jaar omdat ik wel een rijbewijs had maar toosmotorloos, en t tweede jaar omdat ik toen niet kon. Dit jaar zit ik in Denemarken, maar ik ga er gewoon voor zorgen dat ik thuis ben Afgelopen jaar waren er duizenden motoren, en dat alleen al lijkt me erg gaaf om te zien. Dan hoef ik echt niet mee te rijden met de tourtocht, want dat is toch allemaal show-off gedrag en haantjes de voorste. Tis ook infested met politie die losse bonnenboekjes hebben (ipv losse handjes) en die graag gebruiken, dus ik blijf wel op het parkeerterrein om met mn buddies te staan en lekker te kleppen
Oef dat weet ik niet, zou ik ff moeten kijken op het motorforum. Daar staat vaak wel wat op, en wss is het of in de zomer of in het najaar.
Ik kom er nog op terug!
Edit: even terug gekomen
Voorgaande jaren werd dit dus twee keer per jaar georganiseerd, of dat nu ook is weet ik niet. Toen was het 't geval dat ze een MFMM organiseerden in mei en in september. Het is dus maar even afwachten wanneer de aankondiging is voor een MFMM in 2015. Er staat nog niks concreets op MF. K zal binnenkort eens rondvragen op WieRijdt (facebook) en motorcluppie Brag&Boost. Vrijdag toch in Nederland, en kan ik wel eens ff rondvragen
Ben ook benieuwd wanneer de mega meeting is. Ik ben er ook bij!
plieza
Geplaatst: 04-01-15 23:13
Wat leuk polly dat jij trainingen geeft! (Als ik het goed begrepen heb.) Voornamelijk op Lelystad? Ik ben daar nog nooit geweest. Heb net even op de website gespiekt en het ziet er leuk uit.
MF meeting, komen we daar aan als dames van bokt. Ik vind het nu al een mooi plan. Touren met zo veel mensen lijkt mij minder fijn, ik vond de tourtocht van de rijschool al met veel mensen en daardoor onhandig.
Edit: Ik kan er niet meer tegen mijn boktnaam te lezen. Noem me maar gewoon Lisa, minder 14 jaar en net een boktaccount.
Laatst bijgewerkt door plieza op 04-01-15 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Minimus
Geplaatst: 04-01-15 23:15
Ik zie t ook al zitten Liza gaan we ff warmhouden dit!
Edit: Naam veranderd
WestBest
Geplaatst: 05-01-15 00:51
MFMM is volgens mij altijd de eerste zondag van mei. Altijd geinig om even rond te lopen (alhoewel ik dan ook nog wel eens in de Eifel zit). Er is ook een nazomer-editie, maar dan zijn er vaak een stuk minder mensen.
Toertocht erheen: gewoon opletten met wie je in de groep rijdt en je ook zelf aan alle regels houden (ook al doen anderen het misschien niet). Er zijn twee weekendes per jaar dat er ontzettend veel gecontroleerd wordt: met Assen en met MFMM Op alle toegangswegen naar Veenendaal zijn controles en ondanks dat ze erg zichtbaar zijn, worden er veel bekeuringen uitgedeeld. Zelfs bij het laatste stoplicht voor de Mac: niet door rood rijden om bij de groep te blijven, want je wordt direct (voor het oog van die duizenden ) op de bon geslingerd.
Ik heb ook leuke ervaringen met Lelystad. Wel jammer dat de organisatie die er jaren trainingen hebben gegeven, niet meer zit.
Wb het uitje; ik kijk tegen die tijd even if het me past
Minimus
Geplaatst: 06-01-15 17:36
Jammer dat ik dan niet in nederland ben, had graag meegewillen met het uitje! Misschien dat ik dan in mei ff terugkom om naar de MFMM te gaan, en anders wordt t toch september.
Potjandrie.. Zag ik me net een mooie R1 te koop... Rood met wit, prachtmotor met weinig km's. Valt ie net buiten mn budget
Hahaha ik zou mn motor gwn rijdend omdraaien smal straatje geen probleem Kan t niet is t echt heel poedersuiker want ik kom niet goed bij de grond op mijn 600'tje Ja met mn tenen en dat was t. Zie 'm dan nog maar eens achteruit ergens heen te rijden
Snoevie
Geplaatst: 06-01-15 19:34
Geloof me,als het rijdend had gekund had ik dat zeker gedaan,haha. Maar dat kon niet,moest steken zelfs.
Ik bekijk met het uitje ook tegen die tijd of ik kan, hou de datum wel zo goed mogelijk vrij.
Dinsdag weer les, voor het eerst op de verlaagde motor. Was wel fijn, voetje aan de grond ging echt een stuk makkelijker. Voorheen kwam toch meer gewicht op mijn been. Les ging wel oke, reed met een jongen die wel al iets verder was. Hij zat er ook niet helemaal in geloof ik. Op een kruising bij het station konden we mooi voor een vrachtwagen langs die vanaf de rotonde kwam. Rijmaatje was de weg al op en mijn instructeur zei dat ik er meteen achteraan moest, hij reed naast me op. Hop laat ik hem afslaan. instructeur moest door anders stond hij op de kruising, ik moest de vrachtwagen voor laten gaan. Ging weer lekker handig allemaal daarna best van mijn aprepos. Verder gestart met de snelle oefeningen, leuk!