Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:21

Orchideeen moet je verwaarlozen, dat is ongeveer de enige plant die ik goed in leven kan houden...
Ik heb in mijn huidige woning te weinig licht, maar anders is het echt super eenvoudig.

Ik wissel zelden van accesoires maar dan berg ik het op en vaak komt het nooit meer te voorschijn maar dat vergeet ik voor het gemak. Maar goed ik kan ook eindeloos lang zoeken naar dat wat ik tentoon wil stellen en heb geen "showroom"interieur... (niet zo negatief bedoeld als het klinkt). Maar ik heb meer objecten in huis zoals iemand het pas omschreef.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:24

Dat zeggen ze allemaal van de orchidee, en toch lukt het me niet.... :o

Dat is ook echt m'n streven in ons nieuwe huis!! Niet meer zo vol als dat ik het nu had! Kan allerlei dingen mooi vinden, maar als er dan teveel staat, komen ze totaal niet tot hun recht :P Ook geeft het veel meer rust wanneer je niet zoveel hebt staan (ik geloofde dat nooit, maar nu er een hoop weg is voor de verkoop, ben ik er toch wel achter }:0 )

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:29

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:49

Gave kraan zo'n cooker :j

Ik kan ook écht niks wegdoen en mijn vriend ook niet :n zo zijn er ook dozen en dozen zooi met de verhuizing gewoon weer meeverhuisd "nog uit te zoeken" := :o
Ik zie overal wel wat nuttigs in, en als ik er niks nuttigs in zie dan heb ik het gekregen van iemand, of er zit een herinnering aan :roll:

Gelukkig ben ik niet zo erg als die lui op tv, die nieteens meer in bed kunnen liggen of in de woonkamer zitten omdat er allemaal zooi staat, maar ons goede voornemen in het nieuwe huis is wel om meer en betere opbergruimte te creeeren, een beter systeem.

In mijn vorige huis had ik vooral een grote woonkamer en de rest was vrij klein.
Mijn vriend heeft in zijn vorige huis nooit geïnvesteerd in kasten, behalve 2 inbouwkasten en ook daar was vrij weinig ruimte over.
Soms komen we bij andere mensen thuis en dan vragen we ons af: waar is al hun zooi eigenlijk?? :=
Maarja sommige mensen hebben nou eenmaal géén zooi :') en wij hebben gewoon echt van alles :') Ik heb vooral ook heel veel kleiding, ook dat kan ik niet makkelijk wegdoen.

Het stomme is, eigenlijk wil ik bijvoorbeeld helemaal geen rommeltjes en prulletjes meer cadeau krijgen omdat ik al genoeg heb en wat ik wil hebben koop ik liever naar eigen smaak, maar mijn schoonmoeder denkt dat ik het superleuk vindt en komt soms met allerlei nutteloze prullen aanzetten _O- "Echt wat voor jou! Aangezien je allemaal van dit soort prulletjes hebt!"
Ow neee :roll: denk ik dan!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:55

Hier precies zo!! (ook absoluut niet als op tv hoor!)
En we zijn ook altijd zo zuinig op de spullen, dus slijten/kapot gaan doet er ook bijna niets.....
Sinds we met het nieuwe huis bezig zijn, let ik echt heel goed op wat ik koop (of ik het écht leuk vind/nodig heb) en niet meer o wat leuk, neem maar mee :P

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:59

Weet je wat nog het ergste is?
Dan gooi je na jaren zo'n 'nutteloos' ding weg en dan ineens heb je het nodig voor iets.
Dat is bij ons echt áltijd -O-

Mootje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:02

Haha, ik mis soms nogsteeds dingen... Heb laatst een kaasschaaf gekocht (woon al 4 jaar op mijzelf)!
Impulsieve aankopen probeer ik ook de kop in te drukken. Soms weet ik van tevoren dat ik beter niet kan gaan shoppen!

Kentaro

:D Dat herken ik dan niet.
Maar weet je wat ook erg is. Dat je van alles op voorraad hebt liggen, je iets nodig hebt, je het dan in de winkel koopt omdat je niet meer weet dat je het nog nieuw hebt liggen............ }:0

manzano

Als het al jaren in een doos zit zal ik het vast nooit meer gebruiken en als ik het nodig heb kan ik het dan toch niet vinden. Dus weg ermee. Anders koop ik het wel nieuw of leen ik het ergens.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:03

En betreft impulsief..... Dat is een gróót nadeel van internet...... :o

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:04

Kapot gaan doen bij mij eigenlijk vooral de dingen die ik echt vaak gebruik...
De oven, de koelkast, mijn telefoon, de tafel, de auto ( :\ )

Schoenen bijvoorbeeld. Al zou ik elke dag op dezelfde schoenen lopen, na een jaar zijn ze bij mij nog steeds nauwelijks versleten :?
En bij mijn vriend zien ze er na 2 weken al uit alsof hij ze ergens van een vuilnisbelt af heeft gehaald :=

Kentaro schreef:
:D Dat herken ik dan niet.
Maar weet je wat ook erg is. Dat je van alles op voorraad hebt liggen, je iets nodig hebt, je het dan in de winkel koopt omdat je niet meer weet dat je het nog nieuw hebt liggen............ }:0

Ja, en dan vind je het nádat je het gekocht hebt |o

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:05

Nicolletje schreef:
Weet je wat nog het ergste is?
Dan gooi je na jaren zo'n 'nutteloos' ding weg en dan ineens heb je het nodig voor iets.
Dat is bij ons echt áltijd -O-

Hier precies hetzelfde! Denk je.. Ach kan wel weg, al zo lang bewaard en nooit meer naar om gekeken. Binnen een week na weggooien heb ik het dan nodig... :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:07

Internet is inderdaad een valkuil :j
Mijn schoenen zien er ook al zeer snel niet mooi meer uit door het autorijden icm hakken... Ik heb nu besloten om geen dure schoenen meer te kopen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:07

essiedepessie schreef:
TeeGee schreef:

wat gaaf zeg! ik heb een combiquooker maar dan nog wel met los kraantje...

hij verzorgt dus ook wel het warme water in de normale kraan, dat zou energie besparend zijn.. :)

Ik breek even in :o Heb in een van de vorige topics meegelezen en wij wonen inmiddels een half jaar in ons paleis :)

Essiedepessie, onze cooker verzorgt ook het warme water uit de kraan. Vind het alleen wel storend dat als de vaatmachine warm water vraagt, de cooker tijdelijk geen kokend water geeft. Hetzelfde geldt voor het afspoelen/afwassen van de pannen, dan is het warme water 'op' lijkt wel en moet ik dus wachten voor ik een welverdiend koppie thee kan zetten.
Moet zeggen dat we er nu aan gewend zijn en het is nu geen issue meer. Maar in het begin vond ik het bijzonder frustrerend. Heb jij dat probleem ook?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:08

Noor, Verwarmt de vaatwasser het water niet zelf? Net als een gewone wasmachine :?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:12

Dat ligt er denk ik aan waar je kraan van de vaatwasser zit. Logischerwijs zou je die vóór de boiler van de qooker zetten (en dan tapt je vaatwasser koud water en verwarmt het zelf).
Tegenwoordig kan je veel vaatwassers aansluiten op warm water, maar dat zou je in principe moeten doen op de warmwaterleiding die van je cv afkomstig is en niet die tussen je quookerboiler en de kraan in zit.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:12

@nicolletje: Dat hebben wij normaal gesproken ook; Oh dat is misschien nog wel handig, of 'oh dat zoeken we later wel uit'. Wij zijn nu ook druk met de verhuizing, en om heel eerlijk te zijn bijna ons gehele huis is inmiddels gepakt in slechts 30 dozen :') De inboedel verkopen wij in zijn geheel, alleen de kinderkamer verhuist mee. En werkelijk alle prullaria heb ik nu eindelijk eens weggegooid of verkocht... Na het opruimen van de zolder maar liefst 22 vuilniszakken vol in de kliko gedeponeerd (oude schoenen 'misschien laat ik ze ooit nog verzolen', het puppydoekje van onze eerste hond 'herinnering', oud bureaulampje 'je weet nooit') :')

Moet zeggen het ruimt wel heerlijk op!

Net een bod gedaan op een leuke buffetkast, en kreeg gelijk een enthousiaste reactie terug dat ik hem voor 300,00 op mag halen *\o/* We schuren hem kaal en zetten hem opnieuw in de verf, jasmijnwit.

Tevens een mailtje gestuurd naar onze favo-woonwinkel om onze eerste meubels te bestellen.

Voor de liefhebbers; Wij hebben nog ontzettend veel spullen te koop, waaronder een zilverkleurig/grijs bed incl. ingebouwde nachtlampjes en bijpassende nachtkastjes, een compleet antraciet eiken woonprogramma met RVS (tv meubel, barkast, vitrinekast, eetkamer+stoelen, 2 italiaanse kristal glazen bijzettafeltjes, diverse lampen, felrode eetkamerstoelen 4x, 4x zwarte hoogglans italiaanse eetkamerstoelen + chromen poten, 40m2 wit quickstep laminaat, 40m2 beuken whitewash van de gamma, koloniale bopita kinderbox, kinderstoelen etc.etc. Zilvergrijze combi-magnetron z.g.a.n.) op te halen in hendrik ido ambacht :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:14

manzano schreef:
Als het al jaren in een doos zit zal ik het vast nooit meer gebruiken en als ik het nodig heb kan ik het dan toch niet vinden. Dus weg ermee. Anders koop ik het wel nieuw of leen ik het ergens.

Bij ons zijn dat juist echt van die rare dingen. Zo'n ding wat je niet 123 koopt en eigenlijk niemand die je kent op voorraad heeft liggen.

Ik kan voor mezelf zo gauw geen voorbeeld noemen maar mijn vriend is nogal een handige harry en die gebruikt echt allerlei materialen om dingen mee te repareren en te freubelen.
En dan is het, o wacht we hadden op zolder nog zo'n dik stuk plank liggen wat over was van het aanrecht, dat is perfect ervoor!
Ja dat hebben we net vorige week weggegooid :roll:

Mootje schreef:
Internet is inderdaad een valkuil :j
Mijn schoenen zien er ook al zeer snel niet mooi meer uit door het autorijden icm hakken... Ik heb nu besloten om geen dure schoenen meer te kopen!

Ik rij standaard met gympen en wissel dan om als ik naar bijv. een feestje ga, ik rij niet vaak met hakken.

Iemand zei trouwens, wat doe je met accessoires die je niet meer gebruikt, weggooien? Maar je kan ze ook toch naar de kringloop brengen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:16

manzano schreef:
Dat ligt er denk ik aan waar je kraan van de vaatwasser zit. Logischerwijs zou je die vóór de boiler van de qooker zetten (en dan tapt je vaatwasser koud water en verwarmt het zelf).
Tegenwoordig kan je veel vaatwassers aansluiten op warm water, maar dat zou je in principe moeten doen op de warmwaterleiding die van je cv afkomstig is en niet die tussen je quookerboiler en de kraan in zit.

Misschien zit het k.reng wel verkeerd aangesloten :)*
Ga eens kijken van de week.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:16

@ Pinda_Dipje : heb je toevallig ook een link naar je (evt.) advertenties? Is altijd even het kijken waard :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:17

Edit: lama, had ff door moeten lezen haha
Laatst bijgewerkt door manzano op 07-06-12 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:18

Pindadipje, het klinkt allemaal als heel mooi spul :j het past alleen helaas voor geen meter bij onze inrichting...
Rode stoelen en banken vind ik persoonlijk ook echt hélemaal niks. Bij mezelf dan.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:19

Ik heb helemaal geen gympen :+
Kringloop is ook nog een optie, alhoewel die tegenwoordig duurder zijn dan MP... Krijgen ze die spullen gratis, draaien ze mensen alsnog een loer.
MP vind ik zelf zo omslachtig, al die mailtjes en telefoontjes en mensen die langs willen komen op tijden dat jij het niet wilt!

Noor de loodgieter :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:20

Cardy schreef:
@ Pinda_Dipje : heb je toevallig ook een link naar je (evt.) advertenties? Is altijd even het kijken waard :D

Ik stuur je even een PB :D

Trouwens echt irritant hoe ontzettend veel mensen reageren op je advertenties, ga je akkoord met hun bod en dan hoor je vervolgens helemaal niets meer. -O- Tegenwoordig reserveer ik ook echt niets meer hoor, weg = weg.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:23

manzano schreef:
Haha nu ben ik wel benieuwd naar een voorbeeld Nicolle :D

Nou ik heb wel een paar kleiding-items weggegooid waar ik eeuwig spijt van heb, omdat die zo tijdloos waren, of ineens weer in kwamen, of nu onbetaalbaar zijn geworden.
Zoals een heel gaaf echt zwaar leren motorjasje, dat paste op een gegeven moment niet meer bij mijn eigen zelfbeeld, weg ermee.
SPIJT!! Die dingen zijn nu minstens 300 euro.

Of een zware dik wollen lange zwarte getailleerde Marechaussee-jas: EEUWIG SPIJT