Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:37

Wow Relaxed, jij bent echt snel gegaan!! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:36

Ja ging ook veel sneller dan ik had gedacht! Scheelt wel dat we allebei 2 weken vrij waren en hele dagen samen bezig zijn geweest. Internet heb ik ook pas as vrijdag verhuisd, had niet verwacht dat we er al een week eerder zouden wonen haha!

De trap is net bekleed, is echt ontzettend gaaf geworden! Foto volgt.. ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:41

Maar wat je moest allemaal doen dan??
2 weken vrij scheelt idd wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:34

Zoo we zijn weer 'normaal' online!

Wat we allemaal hebben gedaan.. Alles geverfd en gesaust, boven 4 slaapkamers en badkamer en beneden de woonkamer en keuken.. Laminaat gelegd, boven en in de woonkamer.. Mijn moeder heeft 2 muurtjes behangen en 1 slaapkamer met skin behangen.. En natuurlijk alles schoongemaakt en verhuisd.. :j Hal beneden gaan we vanavond het laatste verfwerk doen, dan is het wel zo goed als klaar. En moet in het oude huis nog ff met de stofzuiger rond ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:12

Oke, dan valt het opzich mee met wat er moest gebeuren :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:32

Geen complete verbouwing nee, maar al dat schuren en verven.. Blij dat we er bijna vanaf zijn :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:13

Ik ben zo blij dat wij een nieuwbouwappartement ingaan _O- Niks schuren of eraf halen, wordt behangklaar opgeleverd, dus behang, verven, ondervloer erin, vloer erin en gordijnen en we zijn ready to go!

Hebben gisteren brief gehad dat we wrs 8 juli de sleutel krijgen. En 8 juli gaan we 's avonds op vakantie :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:38

Mywishmax, ik vind het juist wel leuk om te slopen enzo! (Tenminste dat zeg ik nu :') )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:42

Ik ook wel hoor, maar wel in iets van onszelf, niet in een huurappartement _O-

Wij willen straks ook een 'bouwval' (niet zo erg als in bouwval gezocht enzovoorts) kopen, opknappen en dan of blijven zitten of verkopen, ligt aan de markt. Maar dat komt omdat het vriendlief zijn vak is. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:45

Ik snap nooit zo goed waarom je een huurwoning niet naar je zin zou maken.. Oke, je gooit er niet het duurste laminaat in, maar ik wil me niet ergeren aan lelijke muren en slecht verfwerk :n Ook al is het huur..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:47

Dat ook niet Relaxed, maar wij zijn maar van plan er maximaal 5 jaar te wonen en liever korter, dus voor ons was zo'n nieuwbouw appartement een uitkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:50

Nee ik bedoel ook meer in het algemeen, je hoort zo vaak 'Het is huur, dus we doen er niks aan..' Was in ons huis ook wel te zien :+ Niks afgeplakt met verven, waardoor er op alle ramen en drempels ontzettend veel verf zat.. Dat soort dingen.. Zo slordig allemaal..

Groot gelijk hoor, een nieuwbouwappartement :j Lijkt me ideaal!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:54

Relaxed, dat van dat netjes afwerken snap ik ook nooit zo goed..
Alleen dat je in een huurhuis/huurappartement minder dure vloer/verf etc gebruikt dat snap ik dan weer wel.
:j Zonde als je er dan na 3 jaar weer uit gaat..

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:56

Maar dat heb je met koophuis toch ook? Verkoopt misschien iets makkelijker als het allemaal tiptop in orde is, maar veel meer brengt het niet op.

Merel, jammer dat je dan net op vakantie gaat, maar kan je goed opladen voor het behangen(wat ik overigens veel vervelender vind dan verven)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 14:58

Pcies, we hebben boven ook gewoon Ikea laminaat a €5,99/m2, we vonden het beide supermooi en voor boven prima ;) Maar het ligt er wel netjes in, met passende plinten enzo :D

Mizsz_Kitty, een koophuis zit je toch over het algemeen veel langer in, dus dan zou ik wel investeren in een goede vloer en mooie gordijnen en noem maar op :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:02

Inderdaad net wat Relaxed zegt, als je wil doorstromen naar koop en er binnen een X aantal jaar uit wilt..
Dat heb je bij een koophuis toch vaak niet..
Wij willen in ons huis toch lange tijd wonen! :j

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:04

Relaxed schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom je een huurwoning niet naar je zin zou maken.. Oke, je gooit er niet het duurste laminaat in, maar ik wil me niet ergeren aan lelijke muren en slecht verfwerk :n Ook al is het huur..

Wel naar je zin en ook netjes maar verbouwen nee. Maar dat is puur praktisch, je moet de huurwoning in originele staat achter laten... Ik zou ook geen nieuwe keuken plaatsen, dat geld haal je er nooit uit...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:06

Relaxed schreef:
Nee ik bedoel ook meer in het algemeen, je hoort zo vaak 'Het is huur, dus we doen er niks aan..' Was in ons huis ook wel te zien :+ Niks afgeplakt met verven, waardoor er op alle ramen en drempels ontzettend veel verf zat.. Dat soort dingen.. Zo slordig allemaal..

Groot gelijk hoor, een nieuwbouwappartement :j Lijkt me ideaal!

Brr, daar zou ik me dood aan ergeren :=

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:06

Ik snap wel dat men iets minder wilt uitgeven aan een huurhuis. Maar ik ben het er wel mee eens dat je een woning wel prettig woonbaar moet maken voor jezelf. Ook met minder middelen kan je er een leuk plekje van maken! Koopwoning investeer je wat sneller in.

Heb in mijn (huur)appartementje wel het nodige verfwerk op een aantal muren vernieuwd. De laminaatvloer bleef liggen.. Deze vloer zou ik persoonlijk niet direct kiezen, maar omdat de vloer wel helemaal puntgaaf is en netjes gelegd is, laat ik hem wel liggen. Vind ik wel weer zonde om daar dan een nieuwe vloer voor aan te schaffen. Dat bespaar ik liever voor mn koopwoning straks ;) .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:07

Mizsz_Kitty schreef:
Maar dat heb je met koophuis toch ook? Verkoopt misschien iets makkelijker als het allemaal tiptop in orde is, maar veel meer brengt het niet op.

Merel, jammer dat je dan net op vakantie gaat, maar kan je goed opladen voor het behangen(wat ik overigens veel vervelender vind dan verven)

Vriend is na de vakantie nog 4 weken vrij en ik mag gaan verven. We doen namelijk maar 1 wand met een behang met een print, de rest van dat verbare behang of structuurverf. Verven vind ik leuk :o

We willen er binnen anderhalve week inzitten, denk dat dat best moet lukken _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:09

Wij hadden ons laminaat afgelopen maandaag gekocht in de aanbieding, was laatste beetje (en precies genoeg voor ons, bleven 3 pakken liggen) voor 4,95 p/m O:)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:10

dat moet zeker te doen zijn merel, ik was in 2,5 week over, met alleen savonds en zaterdag de hele dag klussen!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:14

Dat gaat vast wel lukken als je vrij bent Merel!
En wow, dat is echt goedkoop!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 15:15

Wij hebben het laminaat boven in de aanbieding gekocht voor 7,95 per m2.
En beneden hebben we het ook voor de aanbiedingsprijs van 15,95 per m2.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:17

Wij hebben ook een huur appartement en ook wel afwegingen gemaakt, daar waar je voor een koophuis misschien wat meer geld besteed omdat het voor de verkoop weer wat oplevert (al is het maar dat je het sneller verkocht krijgt). Uiteraard is alles wel netjes afgewerkt en hebben we alles naar ons zin, maar we hebben hebben het niet laten stuken bijvoorbeeld en ook niet het dure behang genomen wat we mooi vonden, net als MWM is het de bedoeling om hier een jaar of 5 te blijven en dan verder te gaan kijken..... dan ga ik niet de volgende bewoners voor nop blij maken met ons geld ;)