Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:19

Als dat spa rood niet helpt, kun je misschien nog een industriële cementsluierverwijderaar proberen....
Wat een ontzettend onklantvriendelijk gedoe zeg -O-

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:22

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:23

Kun je niet de ombudsman of Kassa inschakelen??

Of een mooie brief opstellen, en aangeven dat je een tegemoedkoming verwacht binnen een x aantal dagen. Zo niet zul je genoodzaakt zijn je advocaat in te schakelen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:23

Oh wat zonde van je nieuwe tegels!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:24

WOW dat is wel heel heftig!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:25

@Michelle: zit indd te denken om eerst naar het juridisch loket ofzo te gaan, kijken of we in ons recht staan en hoe en wat het zit qua tegemoetkomingen.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:30

Dat zou je zeker kunnen doen.

Maar zelfs voordat je dat doet, kun je best zo'n brief opstellen. Beetje bluffen... En alvast een telefoontje naar het juridisch loket kan nooit kwaad. Zou het zeker doen! Enige dat je het in eerste instantie is tijd om een brief te maken, de kosten om het aangetekend te verzenden en een telefoontje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:41

Ik zou ook gaan bluffen en dreigen met Kassa/ombudsman/advocaat, zijn ze vaak wel gevoelig voor.. Dit slaat natuurlijk nergens op, door hun fout hebben jullie extra kosten. Dat moeten ze imo wel comenseren, al is het maar voor een (groot) deel..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:42

Ik kan me goed voorstellen dat je woest bent, slaat ook nergens op! Zeker het gegeven dat die stenen nu wrs. gevlekt blijven, dat kan toch niet!!!

Ik las ook al dat jullie ook hagel hebben gehad, zonde he! Ben blij dat de eenjarigen en de zaailingen nog binnen staan maar mijn kruiden zijn grotendeels kapot en de bloeiende planten hebben ook wel wat te lijden gehad.

Eerder vroeg iemand (mbt de klimop die het niet doet) naar de bodem: laagliggende kleigrond met leemlagen, iig niet zuur want de rhodo's zijn snel dood :+ en vorig najaar laagje paarden(stro)mest erop gegaan die deels is ingespit voor zover het gaat met die ellendige klei. Grond slaat snel dicht dus ik hoop dat de stromest dat deels verbetert voor komende jaren. Wel veel bodemleven. Ligging is zuid/zuidoost en zeer zonnig (als de zon schijnt :P jullie snappen het idee).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:43

Ik zou iig mijn rechtsbijstand een belletje geven!
Die foto is echt om te |(
Eenmalig met cementsluier zou moet wel kunnen, denk ik. Dan zou ik het eerst even op een klein stukje proberen :')

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:46

Wow echt zonde van je tegels :oo
En erg klantonvriendelijk zo te horen...

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:53

Naja dat ik die tegels zelf moet zien schoon te krijgen, nouja, oke, prima, dat vind ik nog niet het ergste. Wel erg vind ik dat ze de tegels hebben verkocht als zijnde onderhoudsvriendelijk. Ik heb ook gezegd dat we een klein kindje hebben, die gaat fietsen en met water en zand gaat spelen, en ja hoor, ze waren prima schoon te maken. ja ja... Maar wat ik wel ook nog erg vind, is dat wij omdat hun te weinig en een deel de verkeerde stenen leveren voor het pad, dat wij dan extra kosten moeten maken aan de stratenmaker! Dus door hun fout, hebben wij extra kosten! Ze blijven volhouden dat er absoluut 19 vierkante meter geleverd is, maar wij hebben alles nageteld, steen voor steen en we hebben maar 16.7 vierkante meter geleverd gekregen. Nu vinden zij zichzelf al heel schappelijk om de stenen om te wisselen en bij te leveren kosteloos, omdat 'wij er speciaal voor op en neer moeten rijden', aldus verkoper. Straks eerst werken, dus morgen maar eens een pittige brief opstellen en het juridisch loket bellen. Ggrrrr :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:00

Ik zou gewoon ff vragen of ze langs komen....... of iemand van de fabrikant voor advies.
Zou niet meteen zo gaan lopen dreigen :o
Sowieso niet met de ombudsman, want die heeft daar niks mee te maken :+

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:41

karin1985 schreef:
Waardeloos is dat Cruesli. Hoop dat het uiteindelijk toch helemaal goed komt!

Ik gaf gister al aan dat we een fraaie hagelbui hadden gehad. Vanmorgen gekeken en inderdaad alle bloempjes eruit geslagen. Nou ja die knippen we er dan maar uit, kan de plant ook weer een groeispurt maken misschien...

Zojuist dus weer een bui! Om jullie een beeld te geven:

Afbeelding

*zucht* en het hagelt alweer :') .. dikke onweer erbij...

dan woon jij vlakbij mij wij wonen op de buiskap en daar dus ook die enorme hagel smiddags de paarden gevoerd das richting elbrug en onweer en weer hagel we hebben het wel te verduren gehad ja

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:51

Manzano: Dat zijn idd mooie prijzen. We zitten momenteel te wachten op de tekening van het huis. Als de gemeente akkoord gaat, gaan we natuurlijk eerst daarmee aan de slag. Even afwachten wat dat allemaal gaat kosten en hoeveel er dan nog over is. Zal wel eerst helaas een jaartje sparen worden, maar dit zijn nog wel prijzen dat het mogelijk kan zijn. Vooral in de zomer kan onze paardenzandbak gaan stuiven en dan wil ik daar tzt wel een haag hebben om te voorkomen dat de buurt er last van zou krijgen.

Cruesli: Wat balen van je tegels en volgens mij is dit gewoon burgerlijk wetboek? Maximaal 3 maanden na aankoop mag je klagen en moet de leverancier je volledig schadeloos stellen. Die regel lijkt mij hier wel te gelden? Het is wel een heel gesmettelijke tegel, maar die moeten idd wel schoon te maken zijn. Ze zijn er immers niet om naar te kijken.
En je verhaal over de verkoop lezend, zou ik het wel weten! Retour afzender! :(

Urielle: Verzuren van de grond kan je goed doen met paardenmest met houtkrullen. Laat ik die nou hebben. :D Mest met stro is ook echt subliem voor rozen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:16

Slim om zoiets te doen tegen het stuiven :j :j
Het is wel even een investering natuurlijk, je zou hem ook aan 1 kant kunnen zetten. Je hebt ongeveer 5 planten nodig per meter.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:20

Daar heb ik ook al over gedacht. :j Ga vanavond maar eens overleggen met de beheerder van de bankrekening. ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:03

laat je het eerst composteren?Want ik begreep dat krullen zo lastig verteren in de grond. Ik vind het zelf voor de stallen fijner maar ik kan de mest nergens kwijt want geen tuinder wil het hebben.
Maar goed, op zich mag klimop niet te zeikerig zijn over zuur of basisch toch :+ Het zal het dichtslaan van de grond en de vochtigheid wel zijn waar de planten niet tegenkunnen denk ik.

Ik had ook een haag rond de bak, beuken, maar de paarden hebben eraan gevreten van de winter dus ik vrees een beetje of ze nog uitlopen nu.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:17

cruesli schreef:
Vandaag verkoper gebeld van de tegels "tja mevrouw, het zijn lichte tegels he, daar zie je nou eenmaal sneller vlekken op". Ja goh sukkel! Tuurlijk zie je daar sneller vlekken op, maar die moeten er toch wel af te poetsen zijn! Nu geadviseerd om te proberen met sparood te mengen met schoonmaak azijn, tja.. baat het niet.. Voor de verkeerd geleverde stenen en de extra kosten voor de stratenmaker lossen ze ook niets op. We krijgen (uiteraard!) wel de goede en de te kort zijnde stenen geleverd, maar qua kosten komen ze 0 tegemoet, ben woest!

Niet netjes :n .

Pas je wel op met azijn op natuursteen, ik hoor altijd dat als je een natuurstenen of marmeren blad hebt in de keuken dat je daar niet met azijn of antikalk middelen opmag omdat het de steen aantast. Ik zou wel even een proefstukje doen als ik jou was.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:18

Wij hebben hier een giga mestplaat waar we een jaar opsparen. Na een jaar kijken we wat we er mee doen. De eerste lichting is opgehaald en bij een boer over het land gereden. Hier is het meer mest dan krul, dus echt problematisch is het hier niet.
Het is dat ze het hier ongelooflijk graag ook opaten, maar wat nog fijner was vonden wij koolzaadstro. Dit jaar was stro zo duur dat we op zaagsel zijn overgestapt. Eén paard zal altijd op zaagsel staan, want die eet tot ie er bij neer valt. De anderen gaan mss tzt nog wel op stro.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:27

Oke, wij hebben niet eens een mestplaat, we hebben het gewoon ergens op het erf gedumpt :o En alles wat weg is, is mooi. We kunnen het bij een tuinder brengen maar dan moet het droog weer zijn, want we moeten daar over gras en de Volvo blijft hangen als het nat is en de tuinder wil het gras heel houden :P Dus zodra het droog is gooien we de trailer vol mest en rijden we het weg. Ze eten hier ook stro hoor, maar ik heb geen last van te dikke paarden, integendeel, dus van mij mogen ze lekker doen. :P
Zelfs de loonwerkers kwamen geen mest halen, alleen drijfmest maar dat gaat met paarden een beetje lastig hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 17:26

Sparky10 schreef:
karin1985 schreef:
Waardeloos is dat Cruesli. Hoop dat het uiteindelijk toch helemaal goed komt!

Ik gaf gister al aan dat we een fraaie hagelbui hadden gehad. Vanmorgen gekeken en inderdaad alle bloempjes eruit geslagen. Nou ja die knippen we er dan maar uit, kan de plant ook weer een groeispurt maken misschien...

Zojuist dus weer een bui! Om jullie een beeld te geven:

Afbeelding

*zucht* en het hagelt alweer :') .. dikke onweer erbij...

dan woon jij vlakbij mij wij wonen op de buiskap en daar dus ook die enorme hagel smiddags de paarden gevoerd das richting elbrug en onweer en weer hagel we hebben het wel te verduren gehad ja

Nou hier in Drenthe hebben we ook zulke hagelbuien gehad hoor ;)

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:07

Wat erg van de tegels! En dat het bedrijf zo doet zou ik ook niet mee akkoord gaan! Vind ze verder wel mooi! Onderhoudsvriendelijk totaal niet dus :+

Voor onze beukenhaag hebben wij 80 cent per plantje betaald? Hoefden er ook maar 4,5 op meter. Hebben hoogte van 1.20-1.50

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:32

Das wel heel goedkoop. Waar heb je ze gekocht. Heb denk ik 10 offertes van kwekers.
Laatst bijgewerkt door manzano op 23-04-12 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 18:35

Hoeveel je er op een meter zet zijn de meningen nogal over verdeeld. Sommige zeggen 4, anderen 6. Maakt ook nog uit of je ze dubbel plant of niet.