Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:34

Hier ook iemand op zoek naar een nieuwe....
Ik heb al 3 jaar (ja echt en hij doet het nog!) een nokia 5800 xpressmusic.
Prima telefoon, fijn touchscreen. Maar de laatste tijd loopt ie af en toe vast, dus ben bang dat het einde nadert.
Voor mn werk heb ik een samsung galaxy s2, ook een erg fijne telefoon, maar vooral fijn voor andere dingen dan bellen en smsen :P
Ik wil een simlockvrije telefoon (zit al jaren bij Ben en bevalt me prima), max. € 200.00.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:35

Als je een android neemt kijk dan bv ook naar welke versie er op draait en tot welke hij geüpdatet kan worden.
Er zijn wel goedkopere die ook op de hogere android versie draaien ti's dus echt even zoeken wat je wilt en ook rekening houden dat hij bv een of twee jaar mee moet.

Sony heeft ook een altijd leuke kleine modellen voor niet super veel maar wel een van de nieuwere android er al op.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:36

Moska schreef:
kijk...en daar heb ik al helemaal geen verstand van... ik wil gewoon kunnen bellen, sms'en en straks dus een beetje internetten en whats appen, meer niet. Wanneer is oud te oud bij een smarphone?

Ik vind die laatste modellen van samsung gewoon idioot groot en onhandig, de iphone te duur. En ik wil geen 50 euro per maand aan een abbo betalen incl een telefoon als het ook voor minder dan de helft kan (weliswaar met los toestel dan). En wie weet ga ik later alsnog overstag, maar dan wel als mijn salaris ook meegroeit :D
Moska, de Samsung galaxy y is een klein en handzaam formaat smartphone. Heb hem sinds juli en ben er echt onwijs blij mee. Die koelkasten hoeven voor mij ook niet! Sms of whatsappje pen gaat ook makkelijk en anders is er nog de swype of spraakfunctie die je kan gebruiken om je berichtjes te 'typen'!
Telefoon is los (simlockvrij) ook voor nog een enigszins leuk prijsje te koop.

meikemarieke schreef:
Hier ook iemand op zoek naar een nieuwe....
Ik heb al 3 jaar (ja echt en hij doet het nog!) een nokia 5800 xpressmusic.
Prima telefoon, fijn touchscreen. Maar de laatste tijd loopt ie af en toe vast, dus ben bang dat het einde nadert.
Voor mn werk heb ik een samsung galaxy s2, ook een erg fijne telefoon, maar vooral fijn voor andere dingen dan bellen en smsen :P
Ik wil een simlockvrije telefoon (zit al jaren bij Ben en bevalt me prima), max. € 200.00.
Meikemarieke, mijn Nokia 5800 xpress music was echt op. Eerste jaar was ik er heel blij mee, tweede jaar al minder en het laatste jaar heb ik dat ding echt af en toe vervloekt. Heb hem ook meteen in de kast gegooid toen ik mijn Samsung had gekocht!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 00:45

Moska schreef:
Heft niet perse een samsung te zijn, maar deze werden aangeraden. Heb ze afgelopen weekend in het echt gezien en qua formaat beviel de ace idd wat beter en als die een betere camera heeft, dan valt de gio al af dus.

Zijn er trouwens nog tips over waar je het best een telefoon kunt kopen? Online winkels, of gewoon bij de mediamarkt oid?

Heb gister voor het eerst een telefoon online gekocht. Scheelde 140 euro met de winkelprijs := Als het goed is komt hij morgen aan.

lotte_horses

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 01:18

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe gsm:
(mijn vorige was nokia c3, en vond hem best wel goed, ik heb hem nu 1,5jaar en er is al van alles mee gebeurd, ook in het water gevallen :o en hij werkt nog, alleen slaagt hij soms tilt en het internet is zeer traag)
-Met zo'n breed toetsenbord (zoal bb)
-liefst rond de 150€ en echt max 200€
-wifi
-liefst toch een camera dat meer als 2mp heeft
-sms'en en bellen
-veel geheugen (of mogelijkheid tot geheugenkaart)
-bluetooth

Ik vind zelf blackberry's leuke gsm's dus liefst zo'n soort model of een goedkope bb
Mij lijkt de blackberry curve 8520 wel een leuke gsm, heeft iemand met deze gsm ervaringen? Wel jammer dat het maar een 2mp camera is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 01:32

Is de samaung chat niet iets voor je? Of moet het een android zijn?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 08:35

Hier in de omgeving stappen veel mensen zo snel mogelijk af van Blackberry. Veel problemen mee. Sommige vriendinnen zitten al aan hun 3e telefoon in een jaar tijd en doen er helemaal geen gekke dingen mee.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:35

Glossi schreef:
Heb gister voor het eerst een telefoon online gekocht. Scheelde 140 euro met de winkelprijs := Als het goed is komt hij morgen aan.

Spannend!
Bij welk bedrijf?

Samsung chat is een verouderd toestel camera heeft 2 Mp zag ik...
Moet t toestel echt een toetsenbord hebben?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 13:42

Kido schreef:
Glossi schreef:

Spannend!
Bij welk bedrijf?

Vraag me ook af waar, 140 euro korting is al de moeite!

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:44

Kido schreef:

Liefst wel, aangezien ik niet met touch kan werken en klappers en schuivers vind ik niet zo mooi (tenzij het een modern model schuiver is).

Aan samsung chat had ik ook al gedacht, maar je vind niet snel een gsm die voldoet aan mijn eisen én camera heeft me meer dan 2mp, dus ik vrees dat ik dat ga moeten schrappen.

Ik heb ook gehoord dat bb's slecht zijn, maar sommige zeggen dan weer dat ze super zijn en ze al meer dan 1,5 jaar hebben.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:51

Toetsen bord zal je moeilijk vinden enkel in BB of oudere toestellen...

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:51

Ik zelf heb de nokia c3 en ik vind hem goed en handig in gebruik, maar de camera is zeer slechte kwaliteit en het internet is traag, ook als je snel en veel dingen tegelijk wilt doen slaat hij soms stil/vast. En het bellen is ook heel zacht, ookal staat het op het juiste volume, dit doe ik wel niet vaak dus heb hier geen last van.

Voor de vele smsers (rond de 100 smsen per dag) is hij naar het schijn ook niet heel goed, de toetsen gaan dan snel kapot, ik heb hier zelf geen last van en stuur ong 500smsen/maand

Wat wel leuk is is dat hij niet zo duur meer is en ze ze in leuke kleurtjes hebben. Dus voor de mensen die niet te veel doen met hun gsm is deze wel goed (ik ken iemand en die doet er al 3 jaar mee en die is nog in perfecte staat, maar ik ken dan ook iemand die die op 3maand al kapot heeft gekregen) Ik doe er zelf 1,5 jaar mee en hij begint echt aan het eind van zijn leven te komen :'), deels omdat hij al veel meegemaakt heeft :')

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:04

lotte_horses schreef:
Ik zelf heb de nokia c3 en ik vind hem goed en handig in gebruik, maar de camera is zeer slechte kwaliteit en het internet is traag, ook als je snel en veel dingen tegelijk wilt doen slaat hij soms stil/vast. En het bellen is ook heel zacht, ookal staat het op het juiste volume, dit doe ik wel niet vaak dus heb hier geen last van.

Voor de vele smsers (rond de 100 smsen per dag) is hij naar het schijn ook niet heel goed, de toetsen gaan dan snel kapot, ik heb hier zelf geen last van en stuur ong 500smsen/maand

Wat wel leuk is is dat hij niet zo duur meer is en ze ze in leuke kleurtjes hebben. Dus voor de mensen die niet te veel doen met hun gsm is deze wel goed (ik ken iemand en die doet er al 3 jaar mee en die is nog in perfecte staat, maar ik ken dan ook iemand die die op 3maand al kapot heeft gekregen) Ik doe er zelf 1,5 jaar mee en hij begint echt aan het eind van zijn leven te komen :'), deels omdat hij al veel meegemaakt heeft :')

ik had hem inderdaad ook, stuurde rond de 60 smsjes perdag + lange nagels. Hierdoor kun je nu niet eens meer zien welke toets je indrukt (ofnouja, de letters zegmaar)

Maar ik ben blij met mn Advance :):)

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:30

Die advance gsm is ook mooi!
Wat kan die allemaal en welke camera heeft ie? Dan overweeg ik miss toch om een touchscreen te neme :)
En rond welke prijs?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:08

Kido schreef:
Glossi schreef:

Spannend!
Bij welk bedrijf?

Bij phoneshop.nl Gister netjes mijn paketje gekregen. En nu aan het genieten van mijn nieuwe telefoon. Het is de Galaxy S3 in het rood geworden. Hij is prachtig en super snel. Hoop dat ik nu een heletijd vooruit kan.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:26

Ha, ha, ik ben altijd heel blij met een nieuwe telefoon en dan ben ik het ding na 2 jaar echt zat.

Het gaat gewoon zo snel met de ontwikkeling.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:51

Tilmar schreef:
Ha, ha, ik ben altijd heel blij met een nieuwe telefoon en dan ben ik het ding na 2 jaar echt zat.

Het gaat gewoon zo snel met de ontwikkeling.

Haha dat heb ik ook, vorig jaar kreeg ik mn galaxy ace maar die was ik al heel snel zat en ik heb nu alweer een nieuwe :=

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:23

Iemand ervaring met een bb bold?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:30

Ehhh, die is toch al best oud?
Ik heb altijd HTC, dus geen ervaring met bb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:55

Volgens mij wel? Maar is daar iets mis mee dan? :)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:11

Dat je niet te veel kan verwachten van een ouder toestel denk ik....

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:26

Ja precies, na 2 jaar loopt een toestel gewoon al echt achter.
Maar als je dat niet erg vindt, dan is het een prima toestel hoor.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:49

Hoi!

Ik ben ook opzoek naar een andere telefoon. Ik heb nu 2 jaar een HTC Desire Z ; met toetsenbord maar hij valt vaak uit, slaat geen muziek en fotos op en is langzaam. Hij is gewoon niet goed meer.
Omdat ik elke dag veel ermee doe, vind ik het geen probleem om veel geld uit te geven voor een goede telefoon. Ik heb al heel veel telefoons versleten met touchscreen.

Eisen:
Snel
Goede camera
Veel geheugen
Voor alles goed bruikbaar (sms, bellen, internet)
Hij moet in een normale broekzak passen dus niet enorm groot

Telefoons die ik op het oog heb:
Htc one x
iPhone 4
Mag ook heel anders zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:49

Ja oké, maar dat is zowat de enige mobiel die een optie is denk ik.. HTC heb ik geen ervaring mee, nokia's zijn lelijk en oud haha, iphone is te duur, samsung heb ik niks mee..