[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:55

@Liezel: goede tip!

Liezel1

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:59

Zo hebben wij het ook gedaan...
Wij hadden op sommige muren 3 lagen behang zitten, en met die stomer schoot het écht voor geen meter op.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:24

Idd een hele goede tip :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:27

1 appartement vandaag was voor mij echt niet aantrekkelijk. De ander eigenlijk heel leuk, maar uiteindelijk niks groter en even duur als een appartementje wat ik eerder gezien had en toen te klein vond. Maar, die ik eerder zag heeft wél een fietsenberging en ligt voor mij veel gunstiger, dus... misschien moet ik daar nog eens naar terug dan. Opzich was die 2e van vandaag mogelijk dus ook een optie, maar heb nog niet het "DITISHET" gevoel. (Dus eigenlijk denk ik dan: niet doen)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:30

Jammer dat je dat gevoel nog niet hebt.. wij hadden het in 1x := Maar dat is echt geluk hebben..
Waar ben je aan het kijken???

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:46

Ik ken dat wel , dat je dat gevoel niet hebt , maar de vraag is dan ook : heb je wel DITISHET-centen :P

Ik heb wel gehad dat ik bij verschillende huisjes ben gaan kijken en bij allemaal zoiets had van jeetje , het is wel krap hoor....maar die heeft dan weer dit dat beter is dan die andere...en hier kun je wel zus of zo mee , met die kan dat niet , die heeft weer een extraatje qua berging of ligging....maar niet dat DITISHET-gevoel. Maarja , als je dan beseft dat je gewoon geen DITISHET-centen hebt.... :P Dan heb je weer spijt dat je niet voor die ene bent gegaan , die inmiddels weg is :P

Heb je wel genoeg te besteden voor wat leukers maar moet je het nèt treffen , en zit je niet heel erg omhoog om woonruimte , dan zou ik nog even afwachten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:54

Wij hadden wel bij het eerste huis dat we keken het DIT IS HET-gevoel. Maar pas daarna zijn we echt rond gaan kijken en toen kwamen we er achter dat we veel meer konden krijgen voor ons geld := dus uiteindelijk hebben we een ander, nog veel mooier en beter huis gekocht.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:01

Ik heb idd niet de dit is het centen :D Tenminste, niet in de wijken (in Utrecht) waar ik wil wonen :')
Moet inderdaad ergens gewoon een eisenpuntje laten vallen en dat kan ruimte, staat van onderhoud, buurt, etc zijn.
Realiseer me ook best dat in Utrecht van een starters salaris je niet torenhoge eisen kan hebben :D
Heb idd geen mega haast, dus dat scheelt wel :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:03

Utrecht hebben wij ook gekeken :j
Maar toch besloten om in Almere te blijven, de huizenprijzen hier zijn héél aantrekkelijk voor starters :o

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:07

Volgens mij kijk je ook altijd net een slagje boven wat je eigenlijk kan betalen. Daar heb ik ook erg last van gehad. Ik vond alles boven ons budget net een slag leuker dan wat we konden betalen.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:28

Wij deden het juist andersom, maar wetende dat dit huis maar voor max 5 jaar is. Het ligt zover onder ons budget dat we lekker kunnen gaan sparen en dan straks als vriendje bij de luchtmacht blijft in 2015, dan verkassen we naar de andere kant van het land mét een flink potje spaargeld (hoop ik := ) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:34

Wij hebben juist een behoorlijk pittige prijscategorie gekozen maar afgedongen totdat we het (makkelijk) konden betalen. Ieder z'n strategie en wensen, leuk om hier die van jullie te lezen.

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:38

Wij hadden hét huis gevonden, perfect, was zo goed als klaar, maar helaas wilden ze niet omlaag met de prijs.
En ik ben wel van de kant en klare huizen ;)

En wat koop je dan uiteindelijk, een huis waarvan ik eerder al heeeeeel hard zei dat het veeeel te klein is en ook nog eens een opknapper... maar nog veel meer het dit-is-het gevoel dan dat eerste huis.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:38

Ik zit ook wel dat ik doordeweeks alleen zit ;) Vriendje zit van maandagochtend tm vrijdagmiddag op de kazerne in Woensdrecht :)
Wat moet ik in mijn eentje met al die ruimte?? Appartement is alsnog niet heel klein hoor, 77m2 en 3 kamers :)

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:40

Patriciavt schreef:
Ik zit ook wel dat ik doordeweeks alleen zit ;) Vriendje zit van maandagochtend tm vrijdagmiddag op de kazerne in Woensdrecht :)
Wat moet ik in mijn eentje met al die ruimte?? Appartement is alsnog niet heel klein hoor, 77m2 en 3 kamers :)

Nee zo klein is dat niet, onze eengezinswoning is rond de 90m2, waarvan er eigenlijk al 30 afgaan van de (te lage) zolder.

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:45

avaluna schreef:
Hallo, ik meld me ook weer eens...

Ons huis staat nog niet officieel te koop, maar ik heb al een bod...
Erg lastig, want het is niet superhoog, maar goed het is er wel één en ze willen het dolgraag hebben, klinkt heel luxe, maar aan de andere kant..., het staat niet op internet en niks, je weet dus ook niet of er veel mensen zijn die het ook willen hebben en meer willen/kunnen betalen... Erg lastig, vind ik.

Ik zou zeker een makelaar je huis laten taxeren en hem vragen wat hij denkt voor welk bedrag je het huis te koop kunt zetten.
Dan weet je in ieder geval of het bod reeel is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 22:49

Ik heb echt intensief gezocht naar een ditishet-huis , waar we veel ruimte hebben voor de zaak aan huis , en ik wilde ook dolgraag het paardje aan huis. Nou dan kom je al in de categorie onbetaalbaar hier in de regio , dat kost echt minstens 6 ton :=

Iets met ruimte voor de paarden kun je wel betaalbaarder treffen , maar dan is het huis weer zo'n schoenendoos :P Of je treft een mooi en ruim huis , maar dan heb je maar een klein tuintje..... het is dan 1 van de 2....

Maar ik dacht : met die crisis moeten we onze kans grijpen !!

Dus gezocht naar een huis met een ruim perceel en gekeken naar de mogelijkheden van nieuwbouw en uitbouw enzo , maar dan kom je nog steeds in de categorie onbetaalbaar :\

Toen maar gekeken naar mooie ruime huizen , en via Google Earth bekijken of er ruim grasland omheen lag , zoja dan bij een echt leuk huis uitzoeken of dat te huren was....dan maar op die manier. En toen uiteindelijk een huis gevonden dat echt een ton boven het budget lag := Maar wel een hele fijne ruime woning , echt heerlijk :oo En dan een weiland erachter (van de overbuurman die er zelf niks aan heeft en het verhuurt) en ook nog super centraal tussen onze oude woonplaatsen in :)

Wel aan een opknapbeurt toe , oude keuken , oude bovenverdieping die niet gebruikt werd , tuin die niet meer goed bijgehouden werd.... en het stond al 2 jaar te koop.

Hier hebben wij dus een super goede slag kunnen slaan :)

Ben echt blij dat ik expres een prijscategorie hoger keek met het oog op die crisis waarin mensen toch vaak enorm willen zakken , je hebt nu echt een kans om in een hogere categorie te shoppen :j

Goed , we moeten nu wel veel klussen en dat is niet altijd tof , maar het is het echt wel waard want anders hadden we het echt nevernooit kunnen betalen wat we nu allemaal hebben. Maar het is wel stapje voor stapje werken voor wat je wilt hoor , de mogelijkheden zijn er maar je moet het nog wel "even" in orde maken :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:14

FloortjeS schreef:
avaluna schreef:
Hallo, ik meld me ook weer eens...

Ons huis staat nog niet officieel te koop, maar ik heb al een bod...
Erg lastig, want het is niet superhoog, maar goed het is er wel één en ze willen het dolgraag hebben, klinkt heel luxe, maar aan de andere kant..., het staat niet op internet en niks, je weet dus ook niet of er veel mensen zijn die het ook willen hebben en meer willen/kunnen betalen... Erg lastig, vind ik.

Ik zou zeker een makelaar je huis laten taxeren en hem vragen wat hij denkt voor welk bedrag je het huis te koop kunt zetten.
Dan weet je in ieder geval of het bod reeel is.

Tja, wat is reëel, ik heb het sowieso laten taxeren pas geleden, zodat we weten waar we aan toe zijn.
Zijn ook natuurlijk heel andere factoren die in deze tijd mee spelen, afgezien van het feit dat het huis ongetwijfeld stukken meer waard is... Maar goed, we slapen er eens een paar nachtjes over, eens kijken hoe we er ons dan bij voelen...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:14

Taxatiewaarde was dus een stuk hoger btw

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:19

Tja, dan zou ik het taxatierapport aan de potentiele kopers laten zien en zeggen dat ze ver onder de prijs zitten en ze met een serieuzer bod moeten gaan komen daar je anders het bij een makelaar te koop gaat zetten.
Je moet gewoon bluffen want anders snijd je in je eigen vingers.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:24

Ik denk dat taxatierapporten ook geduldig zijn en veelal afhankelijk van de bedoelingen van de aanvrager tot op bepaalde hoogte.
Erg lastig, wat is wijsheid?
Ik vind het super en het is nog niet op de markt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:52

Aan welk prijsverschil moet je denken , kun je een tipje van de sluier oplichten ?

Het kan natuurlijk zijn dat je nu denkt van een ander meer te kunnen krijgen , en je vervolgens 2 jaar lang geen beter bod krijgt , dan heb je ook spijt natuurlijk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 07:41

Idd, zekerheid heb je niet.
Ik en velen met mij vinden het een super huis met heel veel mogelijkheden, veel ruimte en heel sfeervol (open haardpartij, houtkachel, vakwerkmuur, nisjes etc.), maar je weet het nooit, natuurlijk.
Aan de ene kant hebben we geen haast en is het ook goed te doen om het aan te houden, aan de andere kant is natuurlijk de beslissing gemaakt om het te verkopen, al lijkt me verhuren ook nog niet zo verkeerd en dan over een paar jaar de verkoop in...
Wat is wijsheid ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:01

Wijsheid is i.m.o. eerst eens kijken wat er maximaal uit deze geïnteresseerde te knijpen valt :P

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:47

pmarena schreef:
Wijsheid is i.m.o. eerst eens kijken wat er maximaal uit deze geïnteresseerde te knijpen valt :P

Hahahaha, idd, al heb ik nu meer het idee dat ik uitgeknepen wordt, hahaha.