We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:33

Fitzroy schreef:
Gefeliciteerd, wat fijn!

Ik probeer ook maar eens per week boodschappen te doen. Tussentijds leidt altijd tot onnodig lekkers.

Ja, hier ook. Moet weer consequent terug naar de "lekkers maak je zelf" regel. Gelukkig net interessant recept tegen gekomen voor kaneelbroodjes en basisrecept voor koekjes om mee te experimenteren. Lang leve de vriezer (en de rekenmachine voor kleinere versie recepten)

8nnemiek

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 21:46

*heeft net een mugcake op*

Vaak ben ik dan weer te lui om koekjes te bakken als ik zin heb om te snaaien, en daar ben ik wel blij mee eigenlijk :)) Dan pak ik uiteindelijk toch maar gewoon een appel of banaan :Y)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:29

Over vaker boodschappen doen, inderdaad is de kans groot dat je wat meer meeneemt (mezelf kennende, ik doe nu boodschappen op vrijdagochtend om 9 uur en dan heb ik geen snaai trek) en heb dan weinig oog voor wat ik wekelijks kwijt ben. Houdt geen lijstjes bij, met 1 kassabon per week is dat niet zo lastig. :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:30

Haha dat is inderdaad het moeilijkste, geen onnodige lekkere dingen in huis halen! Wil iedere dag wel wat halen, maar gelukkig geen zin om er heen te lopen, dus dat is mooi.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:50

Gefeliciteerd met je nieuwe baan Vetra.

Hier komt er ook snel kleine dingen bij wanneer ik vaker naar de supermarkt ga. Probeer het 1 a 2 keer per week te doen. 1 keer voor de week boodschappen en een keer extra wanneer het moet. Vandaag weer meal preppen gedaan en in principe tot en met volgende week zaterdag avond eten in huis en netjes binnen het boodschappen budget gebleven dus ik ben tevreden.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 07:57

Ik haal eigenlijk wekelijks bij de supermarkten de goede aanbiedingen en vul die aan met producten die we nog moeten hebben zoals vers. Dus vaak doen we dan wel vaker dan 1x boodschappen, maar meestal dus dan bij meerdere winkels. Deze week alleen de dirk en lidl, omdat de rest geen goede aanbiedingen heeft en we niet veel nodig hebben.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:28

Net weer een kleine besparing gedaan. Ik had mijn Franse nummer met een mooie aanbieding afgesloten, na 12 maanden zou ik de volle mep moeten betalen. Dat was dus een paar maanden geleden. Nu heb ik gevraagd of ze iets voor me konden betekenen, omdat het anders bij een concurrent goedkoper voor me zou zijn (ik ben absoluut geen grootverbruiker, met 1 GB kom ik makkelijk uit). En nu krijg ik weer het welkomstpakket. Dat scheelt toch weer wat euro's op jaarbasis!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 10:57

Wij merken het ook inderdaad dat gewoon 1 keer per week boodschappen doen heel veel geld scheelt.

Wij zijn niet zo goed in een strak huishouden voeren. Koken moet vooral gemakkelijk zijn, anders hebben we heel snel de neiging af te halen. Zo haalde we eigenlijk altijd. Voorgesneden kip en groente. Ook zijn we met zijn 2en en de kleinere verpakkingen waren eigenlijk altijd te groot voor ons. Maar net niet genoeg om met 2 dan ook 2 dagen van te eten. En dus ging er een hoop de prullenbak in.

Nu gaan we op zaterdag of zondag naar de winkel. Als we kip of gehakt nodig hebben kopen we direct een kilo. Thuis snijden we de kip direct in blokjes en verdelen we alles in porties van 200 gr en dan de vriezer in. Scheelt zo echt heel veel geld.

Onze groente mix is meestal prei, ui, courgette en champignons. Ook die halen we nu ongesneden, snijden het gelijk op, dan in zakjes en hup in de vriezer.

Ook dronken we altijd heel veel cola uit blik. Echt teveel. Nu leggen we onszelf een limiet op. Ieder 8 blikjes voor de hele week (we dronken rustig 2 tot 3 keer zoveel. Kei duur). Voor de rest drink je maar iets anders. En wat lekkers betreft krijgen we ieder ongeveer 3 euro om iets uit te kiezen voor de week. We geven nu echt veel minder uit aan ongezonde dingen en snoepen veel minder.

Ik denk dat onze uitgaven voor boodschappen rustig is geslonken met zo’n 200 euro. Vroeger zaten we op rond de 120-150 per week. En nu rond de 80-100. Nog steeds veel, maar echt al veel beter. En we bestellen veeeel minder.

Plus, als je maar 1 keer in de week gaat, dan is het ook minder vervelend om langs verschillende winkels te gaan voor de aanbiedingen. Met kleine boodschappen ben je vaak toch wat minder doordacht en doe je dat niet zo snel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 12:46

Ik vind 80-100 euro echt normaal hoor.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 13:42

Ook bij ons scheelt één keer in de week boodschappen doen veel geld. Ik merk het al als ik een keer m'n lijstje niet zo goed heb voorbereid dan normaal, dan ben ik meteen meer geld kwijt...
Ik heb alleen de laatste tijd wel dat groente veel sneller slecht wordt, merken jullie dat ook? Paprika's op vrijdag gekocht, zagen er toen nog goed uit en op maandag hadden ze al slechte plekken. Hetzelfde met aardbeien afgelopen week, die at ik op zondag en toen hadden een aantal aardbeien echt al van die grote zachte plekken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:23

Het is niet het seizoen voor die groentes en dan rijpen ze anders, wat ze slecht/niet houdbaar maakt.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:26

Alleen het gekke is dat ik er afgelopen zomer met de paprika's ook al last van had, toen was het wel het seizoen. Ik had misschien beter afgelopen jaar kunnen zeggen, want ik merk het eigenlijk al sinds het voorjaar '23 ;)

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 14:42

Fruit zoals aardbeien schijn je heel goed te kunnen bewaren in een gesloten glazen pot in de koelkast, zag ik pas langskomen online.
Heb t zelf nog niet geprobeerd, want koop zulk fruit alleen in het seizoen maar wellicht de moeite waard te proberen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:38

Wij drinken ook alleen blikjes cola en die nemen we alleen in het weekend tenzij het vakantie is. Soms delen we zelfs een blikje voor mij is het soms te veel :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:03

Hier 1 keer per week bestellen als ik dagdienst heb. Ben dan meestal 60-70 euro kwijt. Ik Dan bestel ik geen foute dingen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-24 19:59

Ik ben een kniepert hoor in de supermarkt dus geen kans op allerlei extra dingen die ik koop :o :+ blijft een sport om zo goed mogelijk tegen een zo prettig mogelijke prijs te eten :Y)

Verder had ik dus een mega dure januari maand ivm die }:) tandartskosten.
Had wel meubels verkocht, maar dat gaat in de spaarpot ivm nieuwe bank die ik wil kopen :D
Maand februari gaat gelukkig beter worden :j ga wel een paar dagen op stap met vriendinnen maar dat heb ik grotendeels al betaald dus dat tel ik niet meer :Y) mee. En dankzij SocialDeal valt het qua kosten sowieso wel mee.

Ben ook niet van de frisdrank hooguit een keertje bitter lemon, maar ook niet veel. Ben van de koffie en thee en gewoon water plus af en toe een lekker wijntje :9k

Koekjes enzo zelf bakken vind ik zooooo knap! Wil het mijn hele leven al beter doen maar ben gewoon lui wat dat betreft.
En hou erg van die kleffe cake en appeltaart van de Appie :o

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 04:37

Deposito bij Leaseplan is nu
2 jaar 3.30%
En 1 jaar 3%.
En de vrij opneembare spaarrekening is 2.20%

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:13

Ik loop elke ochtend een rondje, nu had ik vanochtend 25 cent gevonden :P 1 blikje en 10ct. Het is niet veel maar ik ga er niet speciaal naar zoeken en dan is het toch iets :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 16:49

:D grappig :)

Hier ga ik als een speer door een opdracht heen (werk als ZZP'er) waardoor ik met een beetje geluk een maand eerder klaar ben dan gepland. Wilde dit 1 april afhebben, wordt 1 maart. Dat betekent ook eerder declareren :$

Nu hopen dat mijn auto in maart meevalt (APK + grote beurt).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:54

moonsparkle schreef:
Ik loop elke ochtend een rondje, nu had ik vanochtend 25 cent gevonden :P 1 blikje en 10ct. Het is niet veel maar ik ga er niet speciaal naar zoeken en dan is het toch iets :D

Haha. Inderdaad. Zo stappen wij uit bij de supermarkt. Ligt er zo’n statiegeld drinkbeker van Mac Donalds op de grond. Mijn zus pakte hem op zo van “die kan bij de andere, is toch weer een euro!” (Als we bij Mac Donalds zijn geweest heel af en toe dan leggen we die bekers in de auto voor de volgende keer)

En lekker bezig VanHuisUit!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:20

Shiloh schreef:
moonsparkle schreef:

Haha. Inderdaad. Zo stappen wij uit bij de supermarkt. Ligt er zo’n statiegeld drinkbeker van Mac Donalds op de grond. Mijn zus pakte hem op zo van “die kan bij de andere, is toch weer een euro!” (Als we bij Mac Donalds zijn geweest heel af en toe dan leggen we die bekers in de auto voor de volgende keer)

En lekker bezig VanHuisUit!

Ik heb al bij meerdere McDonalds gezien dat je geen euro meer hoeft te betalen voor deze bekers, maar dat je ze zo krijgt en ze daarna bovenop de prullenbak terug kunt zetten.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:16

Ik zit morgen nog een hele dag in Groningen, en zit eraan te denken of het zin heeft om een ritje Duitsland te doen, en dan flink boodschappen in te slaan. Waar kan ik dan het beste heenrijden?
Wat moet ik zeker niet vergeten te halen?

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:24

ikkeniet schreef:
Ik zit morgen nog een hele dag in Groningen, en zit eraan te denken of het zin heeft om een ritje Duitsland te doen, en dan flink boodschappen in te slaan. Waar kan ik dan het beste heenrijden?
Wat moet ik zeker niet vergeten te halen?

Helaas zijn alle winkels in Duitsland over het algemeen gesloten. Ik zou het erniet op gokken in elk geval, scheelt weer benzine kosten ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:39

Ja op zondag is in DL alles dicht. De Duitsers zijn nog erg gehecht aan de zondagsrust

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:34

Je zou wel de hele grote supermarkten kunnen proberen, soort formaatje Walmart, die zijn soms wel open op zondag. Maar inderdaad, eerst van tevoren even kijken of ze wel open zijn.