Saul schreef:Precies wat Nikas zegt.
Voor mijn dieren en kinderen doe ik alles. En zelf laat ik een hoop.
Ik douche 5 minuten, tijdens het inzepen water uit. Ook vang ik water op voor de planten.
Ik spoel de wc maar half door, ik koop zelden kleding of wat dan ook voor mezelf. Ik ga niet op vakantie, we verbouwen zelf wat groente en fruit. Etc etc. We hebben een auto stil gezet en geschorst. Pakken zoveel mogelijk de fiets.
Ik doe ook mijn best op mijn manier. Ik heb zelfs astma maar koop niet eens altijd mijn medicatie om daar op te besparen. Omdat het best redelijk gaat. En andere mensen/dieren voor mij prioriteit hebben.
Geloof me ik weet wat armoede is, daar ben ik in opgegroeid.
En daarom zo blij dat we na kei en kei hard werken net dat beetje extra kunnen/konden veroorloven.
Ik klaag geen steen en been. Ik ben geschrokken van alle prijzen. En daar even zuur van. Ik had gehoopt dat men daar wel een beetje begrip voor zou kunnen hebben. Maar helaas.
Het hooi nat maken was destijds niet voldoende.
Pony heeft geen simpel longprobleem. En de ander heeft cushing/ir en zal ook haar aanpassingen moeten hebben.
Maar jullie zetten mij zowel hier in het topic als via pb weg als een of andere arrogante rijke stinkerd. Wat ik in mijn ogen niet ben.
En nee de airco gaat niet op standje diepvries.
Ik snap je helemaal Saul. Denk wanneer je hier had geplaatst dat je je paarden maar in had laten slapen vanwege de enorm gestegen prijzen je ook bijna iedereen over je heen had gekregen.
Wat betreft airco en je kids , misschien bij de grootste hitte op een andere plek laten slapen een optie? En je zegt te gaan verhuizen volgend jaar, besef wel dat je woning ook in waarde stijgt met zonnepanelen.